• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM-piekarniki na szynach

ms
14 lipca 2005 (artykuł sprzed 18 lat) 
Choć upał dokucza większości z nas, najgorzej mają ci, którzy nie mogą się przed nim schronić. Od kilku dni pasażerowie SKM alarmują, że nagrzane wagony zmieniają się w piekarniki.

- Od kilku dni nie trafiłam na wagon, w którym otwierałoby się choć jedno okno! - napisała do nas pani Ela Bieńkowska. - Chyba nie trzeba tłumaczyć, jak czują się pasażerowie rzekomo najdogodniejszego trójmiejskiego środka lokomocji podczas obecnych upałów. Sama byłam dziś bliska zemdlenia, pomimo tego, że miałam siedzące miejsce. Cóż dopiero mówić o tych, którzy stali w tłoku ok. południa.

Paweł Wróblewski z SKM był zdziwiony naszym telefonem. - Nie skarżono się nam do tej pory, że nie otwierają się okna w wagonach. We wszystkich naszych wagonach - zarówno starych, jak i nowych, można otwierać okna. Jeżeli któregoś się nie otwiera, to zapewne na skutek awarii.

SKM nie ma wagonów klimatyzowanych. Zdaniem Pawła Wróblewskiego klimatyzacja nie sprawdzałaby się dobrze, ponieważ częste otwieranie drzwi na przystankach niweluje jej działanie. - Wydaje mi się, że klimatyzowane kolejki podmiejskie jeżdżą tylko na południu Europy - zastanawia się Paweł Wróblewski.

Z kolei Piotr Rydzyński z Zespołu Doradców Gospodarczych Tor twierdzi, że klimatyzacja lub przynajmniej schładzacze powietrza są dziś w standardzie, nawet w przypadku wagonów dla kolejek podmiejskich. Można też je montować w starych wagonach.

- W Polsce nie ma jeszcze klimatyzowanych kolejek, ale warszawska kolej SKM właśnie zamówiła dla siebie sześć takich składów. Wejdą do użytku jeszcze w tym roku. - informuje Piotr Rydzyński. Za każdy skład stolica zapłaci 7,5 mln zł.

Piotr Kołodziejczak z ZNTK w Nowym Sączu, dostarczyciela klimatyzowanych wagonów dla Warszawy, przyznaje, że z technicznego punktu widzenia, można zainstalować klimatyzację w starszych wagonach. Dodaje jednak, ze nie ma to sensu. - To tak jakby instalować klimatyzację w maluchu czy syrence - śmieje się. - Wymagałoby to zmienienia m.in. okien i szyb, żeby zwiększyć szczelność pojazdu. Wydaje mi się, że to raczej nieopłacalne.
ms

Opinie (203)

  • żądam nowych okien we wszytskich skm i mycia sie 2x dziennie+miło pachnący dezodorant =wszyskim bedzie lepiej; )

    • 0 0

  • tan pan Radny co pisał posty na str nr 3 to chyba ten co go sąd skazał ostanio za nieetyczne głosowanie na dwie łapkihrheeheeh

    • 0 0

  • rzut kamieniem

    • 0 0

  • ?

    • 0 0

  • Rzut kamieniem w skm

    Ja kiedys jechałem do rumii to 3 chłopców rzuciło cegłówką. Dobrze że tam nikt nie siedział bo by oberwał 3kg cegłówką.Te szyby to powinny byc z plastiku lub pancerne.

    • 0 0

  • wogóle nie powinno byc szyb hahahah a w zimie po zabijac gwoździami te hahahah lufciki:P

    • 0 0

  • eskaem

    a ja jechałem niedawno koleją z gdańska do gdyni. Był to nowiuteńki skład aż miło się jechałoby gdyby nie jeden mankament. Mianowicie okna łatwo się otwierału ale jeszcze łatwiej się zamykały :-) Innymi słowy po otwarciu okna delikwent siadał a okno samo się zamykało :) Fajnie co ??

    • 0 0

  • prawda

    w skm jest upał a okna pozamykane zeby nie niszczyli hmm troche to glupie bo wandali jest mniej niz nornmalnych ludzi ktorzy dzien za dniem pieka sie w pociagach

    • 0 0

  • Jakie społeczeństwo taki transport. Ludzie się nie myją, do tego brak sprawnej wentylacji tej grawitacyjnej (przez otwarte okna) mechanicznej (dmuchawa, klimatyzacja). Do tabor przez lata nie był remontowany i unowocześniany.
    Dla wszystkich nie akceptujących warunków podróży PKP-Skm zostana podstawione platformy towarowe.
    Pytanie niektórych osób mogło dotyczyć również tego dlaczego w Polsce nie ma drapaczy chmur mających 300 metrów lub startów promów kosmicznych. Odpowiedź jest banalna bo jesteśmy biednym społeczeństwem.Państwem z wielkimi aspiracjami ale bez wielkich pieniędzy.Dla tych narzekających i denerwujących się powiem że przez to jeszcze bardziej psują i tak nieciekawą atmosferę w kolejce.

    • 0 0

  • otwieranie i zamykanie okien

    materiał do budowy okna jest bardziej podatny na zmianę temperatury niż skorupa wagonu. i tak w zimie, niska temperatura powoduje kurczenie się okna i z tąd jego samootwieranie. ulubioną metodą zapobiegającą procesowi opadania okien jest wbijanie gwożdzika. latem natomiast pod wpływem wysokiej temperatury okno powiększa swoją objętość i skutecznie się klinuje w raz z "gwożdzikami" co powoduje zablokowanie okna praktycznie na stałe. życzę wszyskim jednego grosza za SKM-ma w 3mieście. dowidzenia państwu!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane