• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM wykona przegląd pociągów z Warszawy

Krzysztof Koprowski
3 stycznia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
EZT-y 14WE były produkowane w latach 2005-2007, przy wykorzystaniu elementów z pociągów typu EN57. EZT-y 14WE były produkowane w latach 2005-2007, przy wykorzystaniu elementów z pociągów typu EN57.

Trójmiejska Szybka Kolej Miejska wygrała przetarg na przegląd techniczny czterech pociągów użytkowanych przez kolejowego odpowiednika w Warszawie. Pokonała tym samym w przetargu doświadczonego w budowie i remoncie pojazdów szynowych nowosądecki Newag.



Dotychczas trójmiejski przewoźnik był kojarzony przede wszystkim ze świadczeniem usług transportowych. Już drugi raz udaje się mu jednak wygrać przetarg na przeglądy techniczne pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie.

Za wykonanie tzw. obsługi poziomu trzeciego czterech pojazdów typu 14WE otrzyma wynagrodzenie w wysokości ok. 1,7 mln zł. Dla porównania, jedyny konkurent w przetargu (o wyborze oferty decydowało kryterium najniższej ceny) chciał prawie 3,1 mln zł.

- Tego typu zadanie stanowi rozwój dla firmy, możliwość dodatkowego przychodu, ale również zwiększa spektrum obszaru działalności spółki. Nasi pracownicy zyskują doświadczenie przy innych typach pojazdów i ich podzespołach - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.

W ramach zamówienia trójmiejska spółka będzie musiała m.in. zdemontować wózki pojazdów oraz zweryfikować i uzupełnić tzw. środki smarne, wykonać pomiary części biegowej, dokonać przeglądu układu napędowego, hamulcowego, obwodów sterowania, ogrzewania i klimatyzacji. Dodatkowo usunięte zostaną wszelkie usterki w zakresie wyposażenia oraz estetyki wnętrza, jak i zewnętrznej części pojazdów. Na koniec dokonuje się jazd próbnych.

Przegląd pociągów 14WE SKM Warszawa jest przeprowadzany po pokonaniu 200 tys. km lub 21 miesięcy i przypada w połowie cyklu do naprawy czwartego poziomu utrzymania, który jeszcze bardziej szczegółowo obejmuje demontaż i sprawdzenie podzespołów pociągu.

Wszystkie prace muszą być wykonane w ciągu 30 dni roboczych od momentu przekazania pojazdu do SKM w Trójmieście.

W 2013 r. trójmiejska SKM odpowiedzialna była za przegląd techniczny pojazdów typu 19WE. W 2013 r. trójmiejska SKM odpowiedzialna była za przegląd techniczny pojazdów typu 19WE.
Dla trójmiejskiej SKM tego typu zadanie nie będzie już nowością, gdyż wcześniej również dokonywała przeglądów technicznych pociągów z Warszawy.

Czy trójmiejska SKM powinna zajmować się przeglądami technicznymi pociągów innych przewoźników?

- W 2013 r. wykonywaliśmy obsługę techniczną trzeciego poziomu dla czterech czteroczłonowych pociągów typu 19WE SKM Warszawa [wówczas SKM Trójmiasto również wygrało z Newagiem w przetargu - dop. red.]. Była to ciekawa praca, ponieważ wymagało to od nas kooperacji z producentami podzespołów oraz dużego zaangażowania w poznanie nowej konstrukcji - dodaje Głuszek.

Warto zauważyć, że zarówno elektryczne zespoły trakcyjne 19WE, jak i 14WE zostały wyprodukowane przez Newag. Konstrukcja, z którą teraz przyjdzie się zmierzyć trójmiejskiemu przewoźnikowi nie powinna sprawić wielu problemów. 14WE były bowiem wykonywane w oparciu o doskonale znane i wciąż użytkowane przez SKM pociągi typu EN57.

SKM chwali się, że dysponuje dobrym zapleczem technicznym dla utrzymania pojazdów kolejowych.

- Oferujemy szeroki wachlarz dla obcych przewoźników m.in. reprofilację zestawów kołowych, specjalistyczne stanowisko do badania sprzęgów czołowych i międzywagonowych, wymianę silników trakcyjnych czy zestawów kołowych na kanale rewizyjnym wyposażonym w podnośniki Kutruffa oraz zapadnię podtorową - wymienia dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.
07:42 4 STYCZNIA 15

Warszawska SKM-ka w Gdyni

Pierwsza skm z Warszawy już w Gdyni. O godz. 7:30 zameldowała się na dworcu głównym na peronie numer 5.
Pierwsza skm z Warszawy już w Gdyni. O godz. 7:30 zameldowała się na dworcu głównym na peronie numer 5.

Miejsca

Opinie (150) 1 zablokowana

  • jaka cena taki przegląd

    • 14 1

  • Cudzym będą robić przeglądy za kasę, a o swoje nie dbają.

    • 23 2

  • O swój nie potrafią zadbać, a za czyjś się zabierają...

    • 24 3

  • Heh

    Przy okazji tego przeglądu niech się dokładnie przyjrzą jaak powinien wyglądać Tabor w Gdańsku bo przeglądać to oni umieją ale żeby takie pociągi sprowadzać do Gdańska dla naszych podróżujących to po co lepiej pakować w stare pudła 😐😐

    • 9 1

  • SKM

    SKM ma bazę ogromnie przewymiarowaną, jak na swoje potrzeby, a dostała ją w spadku po poprzedniej strukturze kolejowej. W takiej sytuacji marnotrawstwem byłoby nie wykorzystywać jej w pełni.
    Jednakże, wobec dodatkowo posiadania jeszcze własnej linii kolejowej, jej monopol na przewozy trójmiejskie nie motywuje ją do podwyższania jakości usług przewozowych. To jest zły układ dla pasażerów, bo nie zagraża jej konkurencja. Dlatego tak ważne jest silne zaangażowanie się samorządów w SKM-ce, aby wymuszać na tym podmiocie kierunek rozwojowy, który zresztą ona ma wpisany w strategię, a którego praktycznie nie realizuje.

    • 13 1

  • U nas nawet jak by kupili te 10letnie składy z Warszawy to byłby to ogromny technologiczny przeskok

    • 16 1

  • Swoich nie potrafia doprowadzić do porządku, a zabieraja sie za cudze! (6)

    • 21 0

    • Ale własnie oto chodzi o swoje nie dbają bo mają mieszkańców gdzies (5)

      Mają monopol to tak jest obojętnie co by nie robili byle jak to i tak mieszkańcy będą płacić!!Ale za te warszawskie juz muszą sie przyłożyć.Warsdzawa nas wyprzedziła pod każdym wzgledem o lata swietlne kupili nowe składy ,kupili autobusy elektryczne .!! Budyń za to kupił wszędzie złom poniemiecki a składy do remontu posłał! A kase na nowe dla mieszkańców przeznaczył na straty do bursztynowego nocnika!!

      • 7 3

      • SKM to firma z siedzibą w Gdyni (4)

        Adamowicz nic do niej nie ma oprócz tego, że dopłaca najwięcej ze wszystkich miast aglomeracji by jako tako to jeszcze wyglądało. Nawet Sopot i Pruszcz sporo dołożyły. Szczurek rzucił jakieś grosze i tłumaczy, że Gdynia nie ma kasy

        • 10 4

        • Na SKM szkoda mu kasy a na lotnisko 100 baniek się znalazło. (1)

          Ile można by kupić za to pociągów?

          • 12 2

          • 4-5

            • 1 0

        • Bzdury. Spółka jest trójmiejska i miejsce siedziby nie jest istotne. Równie dobrze może się przenieść do Gdańska.

          • 1 0

        • tak wiemy leming ze jak stadion przynosi starty to to jest wina pisu ale jak mistrzostwa to zasługa po

          SKM głąby to firma nie z Gdyni a z Gdańska decycje o zakupie podejmuje nie szczurek ale kolesie partyjni budynia !

          • 0 0

  • gratulacje - to miejsca pracy (1)

    zwykle trolle zawodza tu na forach, ze sa jedynie jakies telemarketingowe a nie dla fizycznych

    oto dla fizycznych (i oczywiście technicznych - stocznia tez nie była tylko dla fizycznych)

    • 2 7

    • oczywiscie 2 trolle mnie zminusowały, bo prikaz jest taki by ciagle narzekac :)))

      • 1 3

  • Gluszek a kiedy nowe sklady!!!

    • 14 1

  • Gluszek ludzie juz maja cie dosc!!! (1)

    • 7 3

    • dlaczego - to specjalista od marketingu i ramek reklamowych w SKM

      to jest stanowisko.

      • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane