• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM wykona przegląd pociągów z Warszawy

Krzysztof Koprowski
3 stycznia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
EZT-y 14WE były produkowane w latach 2005-2007, przy wykorzystaniu elementów z pociągów typu EN57. EZT-y 14WE były produkowane w latach 2005-2007, przy wykorzystaniu elementów z pociągów typu EN57.

Trójmiejska Szybka Kolej Miejska wygrała przetarg na przegląd techniczny czterech pociągów użytkowanych przez kolejowego odpowiednika w Warszawie. Pokonała tym samym w przetargu doświadczonego w budowie i remoncie pojazdów szynowych nowosądecki Newag.



Dotychczas trójmiejski przewoźnik był kojarzony przede wszystkim ze świadczeniem usług transportowych. Już drugi raz udaje się mu jednak wygrać przetarg na przeglądy techniczne pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie.

Za wykonanie tzw. obsługi poziomu trzeciego czterech pojazdów typu 14WE otrzyma wynagrodzenie w wysokości ok. 1,7 mln zł. Dla porównania, jedyny konkurent w przetargu (o wyborze oferty decydowało kryterium najniższej ceny) chciał prawie 3,1 mln zł.

- Tego typu zadanie stanowi rozwój dla firmy, możliwość dodatkowego przychodu, ale również zwiększa spektrum obszaru działalności spółki. Nasi pracownicy zyskują doświadczenie przy innych typach pojazdów i ich podzespołach - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.

W ramach zamówienia trójmiejska spółka będzie musiała m.in. zdemontować wózki pojazdów oraz zweryfikować i uzupełnić tzw. środki smarne, wykonać pomiary części biegowej, dokonać przeglądu układu napędowego, hamulcowego, obwodów sterowania, ogrzewania i klimatyzacji. Dodatkowo usunięte zostaną wszelkie usterki w zakresie wyposażenia oraz estetyki wnętrza, jak i zewnętrznej części pojazdów. Na koniec dokonuje się jazd próbnych.

Przegląd pociągów 14WE SKM Warszawa jest przeprowadzany po pokonaniu 200 tys. km lub 21 miesięcy i przypada w połowie cyklu do naprawy czwartego poziomu utrzymania, który jeszcze bardziej szczegółowo obejmuje demontaż i sprawdzenie podzespołów pociągu.

Wszystkie prace muszą być wykonane w ciągu 30 dni roboczych od momentu przekazania pojazdu do SKM w Trójmieście.

W 2013 r. trójmiejska SKM odpowiedzialna była za przegląd techniczny pojazdów typu 19WE. W 2013 r. trójmiejska SKM odpowiedzialna była za przegląd techniczny pojazdów typu 19WE.
Dla trójmiejskiej SKM tego typu zadanie nie będzie już nowością, gdyż wcześniej również dokonywała przeglądów technicznych pociągów z Warszawy.

Czy trójmiejska SKM powinna zajmować się przeglądami technicznymi pociągów innych przewoźników?

- W 2013 r. wykonywaliśmy obsługę techniczną trzeciego poziomu dla czterech czteroczłonowych pociągów typu 19WE SKM Warszawa [wówczas SKM Trójmiasto również wygrało z Newagiem w przetargu - dop. red.]. Była to ciekawa praca, ponieważ wymagało to od nas kooperacji z producentami podzespołów oraz dużego zaangażowania w poznanie nowej konstrukcji - dodaje Głuszek.

Warto zauważyć, że zarówno elektryczne zespoły trakcyjne 19WE, jak i 14WE zostały wyprodukowane przez Newag. Konstrukcja, z którą teraz przyjdzie się zmierzyć trójmiejskiemu przewoźnikowi nie powinna sprawić wielu problemów. 14WE były bowiem wykonywane w oparciu o doskonale znane i wciąż użytkowane przez SKM pociągi typu EN57.

SKM chwali się, że dysponuje dobrym zapleczem technicznym dla utrzymania pojazdów kolejowych.

- Oferujemy szeroki wachlarz dla obcych przewoźników m.in. reprofilację zestawów kołowych, specjalistyczne stanowisko do badania sprzęgów czołowych i międzywagonowych, wymianę silników trakcyjnych czy zestawów kołowych na kanale rewizyjnym wyposażonym w podnośniki Kutruffa oraz zapadnię podtorową - wymienia dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.
07:42 4 STYCZNIA 15

Warszawska SKM-ka w Gdyni

Pierwsza skm z Warszawy już w Gdyni. O godz. 7:30 zameldowała się na dworcu głównym na peronie numer 5.
Pierwsza skm z Warszawy już w Gdyni. O godz. 7:30 zameldowała się na dworcu głównym na peronie numer 5.

Miejsca

Opinie (150) 1 zablokowana

  • Dziury miedzy składem a peronem nie zlikwidują a za przeglądy "obcych" składów sie biorą. (2)

    Polityka Gluszka.

    • 14 2

    • Przecierz to nie Głuszek rządzi w SKM. Z niego robią kozła ofiarnego w mediach (1)

      • 8 2

      • fatalną ma robotę, bo musi się tłumaczyć z czegoś za co nie odpowiada i wszyscy go obwiniają.

        • 7 1

  • Tanio to nie znaczy, ze dobrze (1)

    "Nie stac nas na kupowanie tanich rzeczy"mawial moj wujek,mimo,ze nie byl wcale bogaty. Chcial przez to powiedziec, ze tanie predzej czy pozniej wychodzi drozej, bo sie bedzie szybko psuc i wiecej stracimy na naprawy niz gdy bysmy od razu kupili rzecz dobra ale drozsza. Wybieranie ofert kierujac sie jedynie cena a nie jakoscia uslugi jest najwieksza glupota. Komus sie wydaje, ze oszczedza a pozniej sie przekonuje, tak naprawde stracil. Wole kupic jeden dobry niemiecki samochod niz 3 chinskie, mimo,ze sa duzo tansze.

    • 3 1

    • sorry a co w takiej naprawie można zrobić lepiej?Cwaniaki z newagu myśli że zarobią i skroją warszawę ale się przeliczyli nie rozumiem jak można lepiej odnowić wyfrezować zestawy kołowe?

      • 2 0

  • (2)

    Boże co za chory naród. Zamiast się cieszyć że pdacownicy będą mieli robotę, nadgodziny bo czas nagli może premie. To wy wylewacie pomyję i żółć. Zero myślenia, przecież te pieniądze zostaną tutaj. Lepiej jakby we Wrocławiu miało być to zrobione. Gadacie na polityków, ale zobaczcie jak wy wszystko negujecie i nic wam się nie podoba:(

    • 6 4

    • Ludzie zwyczajnie są wk******* jak widzą, że w innych miastach od lat jakoś można wymieniać skałady na nowe, a u nas "się nie (1)

      da"

      • 4 0

      • Masz rację, tylko nie mówimy tutaj o wymianie składów tylko o tym że pomorska firma dostała kontrakt.

        • 4 0

  • Panie Głuszek - mówi Pan, że dopiero bedziecie się uczyć na tych nowych pociągach?

    No brawo, brawo. Superspecjalista od marketingu hahaha

    • 11 0

  • Jak już skończą przegląd niech puszczą te pociągi w ramach testów na naszą linie SKM (1)

    Niech ludzie sobie chociaż przez chwile popatrzą jak wyglądają pociągi z 21 wieku

    • 12 0

    • z jakiego 21?

      to taki sam kibel, tylko plastik na czole inny

      • 0 1

  • Ciekawostka...

    "Nasi pracownicy zyskują doświadczenie przy innych typach pojazdów i ich podzespołach" oraz "Była to ciekawa praca, ponieważ wymagało to od nas kooperacji z producentami podzespołów oraz dużego zaangażowania w poznanie nowej konstrukcji ". A mnie naiwnemu wydawało się, że przeglądy techniczne i remonty winny wykonywać osoby wyszkolone czyli FACHOWCY, a nie osoby "zbierające doświadczenia" dopiero podczas prac. I że głównym kryterium przetargowym winna być właśnie FACHOWOŚĆ a nie cena!!!!

    • 13 0

  • Przecież większość robót i tak wykonają podwykonawcy bo SKM nie ma odpowiedniego sprzętu.

    • 4 1

  • Gratulacje (1)

    wszystko pieknie,tylko szkoda ze taborem nasza skm-ka nie dorównuje z warszawską skm-ką ale gratulacje bo pokonała dosyc poteznego producenta taboru Newag

    • 2 0

    • Do Warszawy nie ma się co porównywać

      Poznań, Wrocław, ba nawet Toruń i Bydgoszcz mają nowy tabor

      • 1 0

  • 16 lat temu, przy tym samym zatrudnieniu co obecnie

    pracownicy zakładu taboru Gdynia Cisowa "utrzymywali" około 140 elektrycznych zespołów trakcyjnych a dzisiaj około 60. Czyli jest potencjał który można wykorzystać.

    • 6 0

  • Trójmiejska Szybka Kolej Miejska wygrała przetarg na przegląd techniczny czterech pociągów użytkowanych przez kolejowego (2)

    Kurde mysle sobie, zbyt latwe, podchwytliwe, ukryte mysli, rebus? No dobra SKM WARSZAWA! Tak musi byc i jest. Nie napisali tego ale odkrylem haha :D

    Wchodze na strone SKM WARSZAWA. Strona ladna czytelna, mnie najbardziej interesuje zakladka: CENNIK.

    A tam:

    Bilety obowiazujące wyłącznie w strefie 1
    uprawniające do korzystania ze wszystkich linii dziennych i linii nocnych tylko w strefie 1

    Bilet Warszawiaka 30-dniowy uprawniający do nieograniczonej liczby przejazdów od momentu skasowania biletu do godziny 23.59 trzydziestego dnia terminu ważności biletu1 98 zł

    ------------------------------

    Bilet Młodego Warszawiaka/Ulgowy Bilet Warszawiaka 30-dniowy uprawniający do nieograniczonej liczby przejazdów od momentu skasowania biletu do godziny 23.59 trzydziestego dnia terminu ważności biletu1 49 zł

    ------------------------------

    Dla osob nie wtajemniczonych 1 strefa obejmuje cale centrum i okolice az do Pruszkowa, Piaseczna, Otwocka, Legionowa.

    -----------------------------

    I tak sobie mysle.... u nich mozna tanio placic za miesieczne a u nas nie?!!!

    Ok zagladam dalej w zakladke O NAS... moze tam maja jakies ukyrte mysli....

    Szybka Kolej Miejska Sp. z o.o. została zawiązana aktem notarialnym w dn. 05.02.2004 (Rep. A nr 268/2004).

    Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XX Wydział (obecnie XII Wydział) Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego dla podmiotu: Szybka Kolej Miejska Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością, Warszawa dokonał wpisu do Rejestru Przedsiębiorstw w dniu 11.05.2004 r. pod numerem pozycji rejestru
    numer KRS 0000206762.
    Kapitał zakładowy Spółki wynosi 72.500.000,00 PLN.

    -> szybko przelaczam sie na SKM TROJMIASTO:

    PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z o.o.
    81-002 Gdynia, ul. Morska 350A

    Sąd Rejestrowy Gdańsk - Północ w Gdańsku, KRS: 0000076705
    Kapitał zakładowy: 136 905 500,00 zł

    ehhh....

    Znajdz jedno slowo, ktore nie pasuje do nazwy ;)

    • 4 0

    • PKP :D (1)

      • 2 0

      • brawo

        :D

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane