• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM wykona przegląd pociągów z Warszawy

Krzysztof Koprowski
3 stycznia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
EZT-y 14WE były produkowane w latach 2005-2007, przy wykorzystaniu elementów z pociągów typu EN57. EZT-y 14WE były produkowane w latach 2005-2007, przy wykorzystaniu elementów z pociągów typu EN57.

Trójmiejska Szybka Kolej Miejska wygrała przetarg na przegląd techniczny czterech pociągów użytkowanych przez kolejowego odpowiednika w Warszawie. Pokonała tym samym w przetargu doświadczonego w budowie i remoncie pojazdów szynowych nowosądecki Newag.



Dotychczas trójmiejski przewoźnik był kojarzony przede wszystkim ze świadczeniem usług transportowych. Już drugi raz udaje się mu jednak wygrać przetarg na przeglądy techniczne pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie.

Za wykonanie tzw. obsługi poziomu trzeciego czterech pojazdów typu 14WE otrzyma wynagrodzenie w wysokości ok. 1,7 mln zł. Dla porównania, jedyny konkurent w przetargu (o wyborze oferty decydowało kryterium najniższej ceny) chciał prawie 3,1 mln zł.

- Tego typu zadanie stanowi rozwój dla firmy, możliwość dodatkowego przychodu, ale również zwiększa spektrum obszaru działalności spółki. Nasi pracownicy zyskują doświadczenie przy innych typach pojazdów i ich podzespołach - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.

W ramach zamówienia trójmiejska spółka będzie musiała m.in. zdemontować wózki pojazdów oraz zweryfikować i uzupełnić tzw. środki smarne, wykonać pomiary części biegowej, dokonać przeglądu układu napędowego, hamulcowego, obwodów sterowania, ogrzewania i klimatyzacji. Dodatkowo usunięte zostaną wszelkie usterki w zakresie wyposażenia oraz estetyki wnętrza, jak i zewnętrznej części pojazdów. Na koniec dokonuje się jazd próbnych.

Przegląd pociągów 14WE SKM Warszawa jest przeprowadzany po pokonaniu 200 tys. km lub 21 miesięcy i przypada w połowie cyklu do naprawy czwartego poziomu utrzymania, który jeszcze bardziej szczegółowo obejmuje demontaż i sprawdzenie podzespołów pociągu.

Wszystkie prace muszą być wykonane w ciągu 30 dni roboczych od momentu przekazania pojazdu do SKM w Trójmieście.

W 2013 r. trójmiejska SKM odpowiedzialna była za przegląd techniczny pojazdów typu 19WE. W 2013 r. trójmiejska SKM odpowiedzialna była za przegląd techniczny pojazdów typu 19WE.
Dla trójmiejskiej SKM tego typu zadanie nie będzie już nowością, gdyż wcześniej również dokonywała przeglądów technicznych pociągów z Warszawy.

Czy trójmiejska SKM powinna zajmować się przeglądami technicznymi pociągów innych przewoźników?

- W 2013 r. wykonywaliśmy obsługę techniczną trzeciego poziomu dla czterech czteroczłonowych pociągów typu 19WE SKM Warszawa [wówczas SKM Trójmiasto również wygrało z Newagiem w przetargu - dop. red.]. Była to ciekawa praca, ponieważ wymagało to od nas kooperacji z producentami podzespołów oraz dużego zaangażowania w poznanie nowej konstrukcji - dodaje Głuszek.

Warto zauważyć, że zarówno elektryczne zespoły trakcyjne 19WE, jak i 14WE zostały wyprodukowane przez Newag. Konstrukcja, z którą teraz przyjdzie się zmierzyć trójmiejskiemu przewoźnikowi nie powinna sprawić wielu problemów. 14WE były bowiem wykonywane w oparciu o doskonale znane i wciąż użytkowane przez SKM pociągi typu EN57.

SKM chwali się, że dysponuje dobrym zapleczem technicznym dla utrzymania pojazdów kolejowych.

- Oferujemy szeroki wachlarz dla obcych przewoźników m.in. reprofilację zestawów kołowych, specjalistyczne stanowisko do badania sprzęgów czołowych i międzywagonowych, wymianę silników trakcyjnych czy zestawów kołowych na kanale rewizyjnym wyposażonym w podnośniki Kutruffa oraz zapadnię podtorową - wymienia dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.
07:42 4 STYCZNIA 15

Warszawska SKM-ka w Gdyni

Pierwsza skm z Warszawy już w Gdyni. O godz. 7:30 zameldowała się na dworcu głównym na peronie numer 5.
Pierwsza skm z Warszawy już w Gdyni. O godz. 7:30 zameldowała się na dworcu głównym na peronie numer 5.

Miejsca

Opinie (150) 1 zablokowana

  • pytanie

    Gdzie się podziały bilety dekadowe?! Jaja sobie robicie?! Przydałaby się konkurencja!

    • 3 0

  • A w wagonach SKM brak toalet (2)

    Ja z tego powodu w ogóle nie jeżdżę SKM ...

    • 4 0

    • ja tam kloca zostawiam w domu przed wyjsciem.

      • 3 1

    • Może zamiast trudzić się załatwianiem potrzeby tu, tam, wszędzie lepiej pójść do specjalistów??

      • 2 0

  • Moim zdaniem GOM i Norda powinny się dogadać w sprawie przejęcia PKP SKM (1)

    Następnie razem z marszałkiem złożyć się na zakup nowego taboru. Im szybciej tym lepiej. Kasa z UE za kilka lat już nie będzie do nas płynąć takim strumieniem jak obecnie

    • 6 0

    • No i w końcu nie byłoby problemu ze wspólnym biletem za rozsądne pieniądze

      • 5 0

  • he he

    Ale pan dyr PR nauczył się fachowych określeń do wywiadu :-) a tak naprawdę to gratuluję naszej SKM, 1,7 miliona piechotą nie chodzi

    • 2 0

  • ciekawe

    O nasze składy z lat 80-tych dbać nie potrafią a pchają się, by o prawie nowe dbać.

    czy to nie jest dziwne ?

    • 2 0

  • Niech się lepiej wezmom za swoje klamoty!!!

    • 3 1

  • Ściema panie Głuszek (1)

    Czemu zaden ZNTK nie startował w przetargu??? Bo tam myśla i potrafia liczyć.

    • 2 0

    • Przecież gdański ZNTKiM będzie spora część tej roboty robił bo SKMka nie ma sprzętu, żeby sama wszystko wykonać.

      • 0 0

  • SKM ma sprawdzić klimatyzację

    przecież SKM Trójmiasto nie wie co to klimatyzacja!!

    • 9 1

  • Jakie pieniądze, taki przegląd.

    • 1 0

  • Ale jaja o swój tabor nie potrafią zadbać bród smród, drzwi okna niedomykające się ogrzewanie albo nie grzeje albo na max to samo z nagłośnieniem a dodatkowo jak się rozpędzą składy to to wpadają w wibrację, codziennie na nieszczęście z tego muszę korzystać i oni mają robić przeglądy KPINA KPINA

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane