• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Samochód z kamerami fotografuje gdyńskie ulice

Patryk Szczerba
11 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Kamery na dachu samochodu pozwalają stworzyć dokładną i aktualną fotomapę gdyńskich ulic.
  • W pełni system ma zacząć działać w grudniu. Na razie można natknąć się na ulicy na samochód z kamerami.
  • W pełni system ma zacząć działać w grudniu. Na razie można natknąć się na ulicy na samochód z kamerami.

Po Gdyni jeździ samochód, który fotografuje ulice. Zdjęcia pomogą Zarządowi Dróg i Zieleni w projektowaniu lub zmianach organizacji ruchu. Mają też pokazać, czy stojące przy drogach reklamy stwarzają zagrożenie dla ruchu. Fotografie będą częścią kosztującego blisko 300 tys. zł systemu do zarządzania miejską infrastrukturą.



Zdarzyło ci się zgłaszać urzędnikom propozycje zmian w organizacji ruchu?

Nowe oprogramowanie pod nazwą SmartGEM według planów ma zacząć działać w grudniu. Będzie służyło ewidencjowaniu dróg i mostów, zajęć pasa drogowego, kontroli stojących przy drogach reklam, projektowaniu i ewidencji organizacji ruchu. Na zdjęciach uwiecznione zostanie 400 km dróg będących w utrzymaniu Gdyni.

Fotografie wykonuje dla ZDiZ jeżdżący po Gdyni samochód - podobny do tego, jakiego używa firma Google przy tworzeniu zdjęć do map.

Pięć kamer na samochodzie



- Za fotorejestrację pasa drogi odpowiadają kamery zainstalowane na dachu samochodu osobowego. Jest to minimum pięć kamer rejestrujących widok z przodu, widok z przodu (prawa strona), widok do przodu (lewa strona), widok z tyłu - tłumaczy Tomasz Mrzygłocki, kierownik Referatu Ewidencji Dróg i Obiektów Inżynieryjnych z gdyńskiego ZDiZ.
Następnie wykonane zdjęcia zostaną poddane obróbce zgodnie z przepisami RODO i wprowadzone do bazy SmartGEM. Co istotne, zamazane na nich mają być zarówno twarze przechodniów i kierowców, jak i tablice informacyjne.

Obrobione zdjęcia będą wykorzystywane przy podejmowaniu decyzji o zmianach w organizacji ruchu w mieście.

W przyszłości system pomoże mieszkańcom



- Zmierzamy do tego, aby każdy posiadacz smartfona mógł samodzielnie znaleźć dane o statusie infrastruktury miejskiej - podkreślał po podpisaniu umowy z wybraną w przetargu firmą Smart Factor z Warszawy Wojciech Folejewski, dyrektor ZDiZ w Gdyni.
Koszt oprogramowania to 282 tys. zł. Jest objęte 5-letnim czasem gwarancji.

Miejsca

Opinie (189) ponad 10 zablokowanych

  • zlikwidowac wszystkie reklamy

    • 52 1

  • Potrzeba nagrania i zdjęć żeby wiedzieć który baner przeszkadza? (1)

    Nie może 2 inspektorów wsiąść do samochodu i objechać wszystkich ulic i w zeszycie zapisać co i jak?
    Stojąc w korkach będą mieli dużo czasu na analizy.

    • 65 4

    • Dokładnie

      Za to już chyba dostają pensję...

      • 5 3

  • RODO

    Codziennie widzą Cię tysiące ludzi, znajdą twoją lokalizację i czas kiedy tam jesteś. A świrujesz bo jesteś na zdjęciu.

    • 53 1

  • Naga broń

    • 41 12

  • tylko urzedas miejski od szczura moze cos takiego wymyslec

    najlepsze jest to wasze RODO

    • 44 11

  • Ciekawe, czy odwiedzi ulicę Hutniczą i czy nie rozmyje tam dziur, aby zatuszować remont, którego tam nie było. Jak były dziury na prawie pół metra, tak dalej są.

    • 48 9

  • Pitolenie

    fotografują wasze posesje i osiedla dla deweloperki co gdzie kiedy za wasz hajc

    • 39 16

  • Bez kamery wam pomoge. Skrzyżowanie Piłsudskiego-Legionów (1)

    Żywopłot ogranicza widoczność na ścieżkę rowerową. Na 15 metrów od skrzyżowania powinni go wyciąć.

    • 42 19

    • Fakt skręt z Piłsudksiego w Legionów to ruletka.

      Trafię rowierzstę czy nie? Bo widzieć, to nic nie widzę.

      • 10 0

  • Ale zaraz, jaki system do wspomagania ruchu, a co z tristar? (1)

    • 51 17

    • sprzedane, pozamiatane

      • 5 3

  • Zamiast 100 kamer potrzeba jednego rozumnego człowieka

    Pomalujcie wszędzie kontrpasy , wpuśćcie rowerzystów pod prąd i zlikwidujcie znaki na skrzyżowaniach. Śmiałbym się , gdyby to było śmieszne. Na głupotę nie ma lekarstwa.

    • 37 24

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane