- 1 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (55 opinii)
- 2 Pościg między autami na trzypasmówce (42 opinie)
- 3 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (284 opinie)
- 4 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (116 opinii)
- 5 Kto wygra wybory do Europarlamentu? (313 opinii)
- 6 Narobił zniszczeń na 16 tys. Ukradł kilkaset zł (100 opinii)
Skargi na sędziów. Jedni nie zgadzają się z wyrokiem, inni się nudzą
Jedni skarżą się, że ich sprawa się przeciąga. Inni mają zastrzeżenia do obiektywizmu sędziów. Do sądów okręgu gdańskiego spływają dziesiątki podobnych skarg, ale tylko niewiele z nich jest zasadnych. - Takie pisma często wysyłane są do nas np. z aresztów, od osób, którym po prostu się nudzi - mówi nam jeden z sędziów z Trójmiasta. Zdarzało się jednak, że autorów skarg przepraszano.
- "Rekordzistą" pod względem kierowanych spraw jest Sąd Rejonowy Gdańsk-Południe. Jego "klienci" skierowali od 2019 roku aż 577 skarg. 109 z nich uznano za zasadne.
- Drugi w kolejności jest Sąd Okręgowy w Gdańsku. Tu na sędziów skarżono się 112 razy, ale tylko 5 z takich skarg miało podstawy.
- W Sądzie Rejonowym w Gdyni od 2019 roku wpłynęło raptem 39 skarg (w tym 7 zasadnych).
- W Sądzie Rejonowym Gdańsk-Północ skargi na sędziów odbierano 28 razy, 7 z nich było zasadnych.
- Tylko 3 skargi wniesiono do Sądu Rejonowego w Sopocie. Żadna z nich nie była zasadna.
Dlaczego ludzie skarżą się na sędziów?
- Przedmiotem skarg przede wszystkim były wydawane przez sędziów orzeczenia i podejmowane decyzje procesowe, jak również niepodejmowanie czynności w sprawie, przewlekłe postępowanie, niezachowanie obiektywizmu i bezstronności, omyłki pisarskie w treści orzeczeń i zarządzeń, brak udzielenia odpowiedzi na pisma, kultura urzędowania, jak również żądania pociągnięcia sędziego do odpowiedzialności dyscyplinarnej - wylicza sędzia Tomasz Adamski, rzecznik Sądu Okręgowego w Gdańsku.
W przypadku stwierdzenia zasadności złożonej skargi podejmowano tzw. działania nadzorcze. Te polegały na zobowiązaniu sędziów do podjęcia czynności i wyznaczenia terminów rozpraw, wskazywano na błędy pisarskie, które były prostowane i przeprowadzano rozmowy z sędziami, by uniknąć takich błędów w przyszłości.
Dużo skarg niezasadnych, ale były przeprosiny
- Postępowania obejmowano również nadzorem administracyjnym prezesa sądu wraz z obowiązkiem cyklicznego przedstawiania informacji na temat podejmowanych w danej sprawie czynności. Do autorów skarg kierowane były również przeprosiny - mówi sędzia Adamski.
Jak wynika z przekazanych nam przez wymiar sprawiedliwości statystyk, większość skarg uznawano za niezasadne.
Oskarżony, któremu wszystko przeszkadza
- W ogóle mnie to nie dziwi. Często dostajemy pisma od oskarżonych, aresztowanych, którym przeszkadza dosłownie wszystko. A to, że sędzia się nie uśmiecha albo że uśmiecha się za bardzo. Że okno na sali jest zamknięte, a on chciałby otwarte albo odwrotnie - mówi nam jeden z doświadczonych sędziów z Trójmiasta.
I kontynuuje:
- Pamiętam przypadek oskarżonego pana, który pisał skargi na wszystkich, ale najbardziej upodobał sobie przyznawanych mu kolejnych obrońców z urzędu. Wymyślał powody, żeby takiego adwokata zmienić. Najczęściej wskazywał, że "stracił do niego zaufanie". No i w ten sposób przeciągał proces. Kiedy sędzia zwrócił na to uwagę, zaczął pisać skargi na sędziego, domagając się wyłączenia go z postępowania - relacjonuje nasz rozmówca.
Skargi pisane z nudów
Zdaniem sędziego, takie zachowanie to nie tylko gra na czas w przeciąganiu postępowania, ale też działanie ze zwykłej nudy.
- W areszcie nie ma zbyt wielu rozrywek, więc są tacy, którzy analizują swój przypadek i znajdują hobby w pisaniu skarg. Oczywiście zdarza się, że sędzia się pomyli albo będzie miał gorszy dzień. W końcu to też ludzie. Wówczas jednak trzeba się liczyć z konsekwencjami takiej zasadnej skargi - podsumowuje przedstawiciel wymiaru sprawiedliwości.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-08-08 08:27
Ludzie nie znają prawa (85)
problem w tym, że 90 proc. Polaków nie rozumie podstaw prawa. Nie wie co z czego wynika, co jest ich obowiązkiem, co uprawnieniem, czego nie wolno, a co można - jak najbardziej. I tak trafiają do sądów. Nie rozumieją wyroków i czują się pokrzywdzeni.
Nie rozumieją przede wszystkim tego, że to nie sędzia tworzy prawo tylko politycy. Sędziowie to prawo interpretują.
No ale to problemy na etapie edukacji.- 128 195
-
2022-08-08 18:08
słowo klucz interpretują
słowo klucz interpretują
- 0 0
-
2022-08-08 18:04
Słyszałem na mieście że banke to kosztuje zmiana kwalifikacji czynu
To prawda?
- 0 0
-
2022-08-08 17:15
kasta
uderz w stół a kasta się wywyższa, szary głupi lud się nie zna, jak dobrze, że mamy niezawisłe sady..
- 2 0
-
2022-08-08 11:08
Hah pseudointeligent to tak jak bym powiedział ja tylko zlecam zabójstwo oni wykonują przestań
- 0 1
-
2022-08-08 10:56
No właśnie, sędziowie interpretują prawo... I nie raz te interpretacje nie mają nic wspólnego ani z logiką, ani ze sprawiedliwością!
- 3 1
-
2022-08-08 10:54
Najwyższa kasta nad ludzi mówi ci to cos dzbanie ? I tak własnie to nie sedzia tworzy prawo ale oni sie zachowuja właśnie tak (1)
jak by te prawo tworzyli I bezstronność sędziów w Polsce to fikcja najlepiej własnie to widac i udowodniono w Gdańsku!
- 7 2
-
2022-08-08 14:31
Prawda. Odkąd Ziobro zmienił cały skład sądu na importowany z Tczewa, o bezstronność trudno.
- 3 3
-
2022-08-08 10:47
To jest post-SBckie prawo (1)
"może", "powinien"... i teraz: jeśli chodzi o kogoś z kasty to nie musi, nie ma takiego nakazu, ale jak ty, tamtej pani, itd. - nagle z "może" powstaje pytanie dlaczego nie uczynił czegoś, nie poinformował, itd. i jest od razu problem, kara, itd.
- 5 3
-
2022-08-08 13:01
Powinien
To sformułowanie oznacza "powinność", czyli obowiązek postąpienia w danej sytuacji określony sposób. Osoby nie znające się na prawie uważają, że "powinien" jest tożsame z "dobrze by było, ale niekoniecznie", tymczasem "powinien" oznacza to samo co "musi".
- 1 1
-
2022-08-08 10:21
Problem taki że sędziowie nie znają prawa. A jak znają prawo to nie znają życia.
- 6 0
-
2022-08-08 09:37
(1)
Jak to sędziowie interpretują? Czyli to samo prawo u drugiego sędziego może oznaczać zupełnie co innego niż u pierwszego? Sędzia ma być bezstronny a nie interpretować. Od interpretacji są aktorzy a nie sędziowie. A takie prawo które można interpretować to tylko woda na młyn dla kasty.
- 19 6
-
2022-08-08 18:12
tak sedzia jest bezstronny i nie posilkuje sie dorobkiem swoich kolegow (precedensy, orzecznictwo)
Doslownie stosuje zasade slepej Temidy i noe patrzy na sprawe a ocenia co strony klada na szale wagi, ktora on trzyma.
A ze szale mozna dociazyc, albo nie umiec na nia polozyc...- 1 0
-
2022-08-08 09:08
No tak interpretacja Przecież popularne zdanie brzmi: daj klienta,a my paragraf na niego znajdzemy.
- 8 0
-
2022-08-08 09:05
wszystko ok, z jednym zatrzezeniem (11)
sądziowie nie sa od interpretacji prawa, są od jego egzekwowania. Zasada jest taka, ze jesli prawo jest złe to sie optuje za jego zmianą przez organy je ustalajace, dlatego sedzia jako organ nie ma takiej mocy by je interpretowac i zmieniac według własnego widzimisię. Nie został powołany do tego. Jesli dany artykuł prawa nie przewiduje jakiejs
sądziowie nie sa od interpretacji prawa, są od jego egzekwowania. Zasada jest taka, ze jesli prawo jest złe to sie optuje za jego zmianą przez organy je ustalajace, dlatego sedzia jako organ nie ma takiej mocy by je interpretowac i zmieniac według własnego widzimisię. Nie został powołany do tego. Jesli dany artykuł prawa nie przewiduje jakiejs mozliwosci, bo ustawodawca takiej mozliwosci nie przewidzial to artykuł ma byc wykonany dosłownie, a nie interpretowany przez sędziów. Gdyby ustawodawca chciał dany artykuł rozszerzyc o opcje to by to zrobił, jesli tego nie zrobił to jak wyzej. Sedzia nie został przez nikogo upowazniony do interpretacji.
- 13 13
-
2022-08-08 18:05
prawo w Polsce nie jest prawem precedensowym
I kazdy przypadek jest interpretowany przez sklad sedziowski. Na podstawie tego, co przedloza i jak sprawe sprzedadza strony. Dlatego symbolem "sprawiedliwosci" jest Temida z zawiazanymi oczami i trzymajaca wage. Co strony na szale poloza, to sad oceni i wyceni. W tym kraju szczegolnie...
Troche te ceche temperuje "orzecznictwo", ktorym mozna podpierac swoje stanowisko, ale nie sa niczym dziwnym wyroki diametrealnie rozne.- 1 0
-
2022-08-08 12:54
No niezupełnie (1)
Istnieje coś takiego jak wykładnie, które właśnie mówią jak dany przepis prawa należy rozumieć i stosować.
- 2 1
-
2022-08-08 18:08
to jest jak z tlumaczrniem dowcipow
Jak trzeba je tlumaczyc, to znaczy ze zostaly zle opowiedziane, albo opowiadajacy ich nie rozumie.
- 0 0
-
2022-08-08 09:57
Czemu w takim razie ustawodawca pisze niejednoznaczne prawo? (3)
- 8 4
-
2022-08-08 18:06
bo ma w tym
Interes?
Jak "profesor" Modzelewski od ustawy VAT, co zarabial na doradztwie, jak obchodzic jego wlasne legislacje...- 1 0
-
2022-08-08 12:17
Częściowo z korupcji, częściowo z głupoty.
Przecież wiesz kto w Sejmie pracuje.
- 10 1
-
2022-08-08 10:17
zapytaj sie ustawodawcy, jako obywatel masz prawo do uzyskania odpowiedzi
- 7 1
-
2022-08-08 09:59
Kolejny geniusz (3)
Prawo to nie matematyka. Po co myślisz jest orzecznictwo sądu najwyższego, na które często powołują się sędziowie? Wiesz w ogóle co to ?
- 7 8
-
2022-08-08 18:07
prawo to matematyka
Tylko niewielu tego chce.
- 1 0
-
2022-08-08 14:30
Orzecznictwo Sądu Najwyższego istnieje tylko dlatego, że pozwoliliśmy pisać prawo bandzie humanistów.
W każdym innym zawodzie trzeba przelać na papier dosłownie i jednoznacznie zamysł autora i jakoś nikt nie ma z tym problemu.
- 7 1
-
2022-08-08 11:50
Matematyka
to dla niego jeszcze większa magia
- 2 3
-
2022-08-08 08:47
W Polsce prawo jest dla bogatych! (1)
Jest wiele przykładów, choćby z Gdańska !
- 33 3
-
2022-08-08 08:54
Taki Kadaziowicz, sfingowal własną śmierć i wyjechał do USA.
- 6 2
-
2022-08-08 08:44
Co z czego wynika? Z logicznego podejścia... (13)
Jeżeli słyszę że zwykły obywatel zostaje ukarany a za to samo żona prezydenta zostaje uniewinniona, lub następuje umorzenie...kto nie zna prawa?
- 36 1
-
2022-08-08 12:11
Ty życia nie znasz, wiec daj spokoj prawu.
- 0 0
-
2022-08-08 09:09
wynika to z tego, ze dobry adwokat (czytaj bardzo drogi) potrafi zmienic kwalifikację czynu (11)
kiedy ty trafiasz do sądu z adwokatem po 3 klasach szkoły podstawowej zostaniesz skazany za kradziez batona wartego 3,5 złotego, kiedy żona prezydenta trafi do sądu z adwokatem z renomowanej palestry to on zmieni kwalifikację powyzszego czynu z przestepstwa na .... wybryk albo wykroczenie. Za wybryki i wykroczenia sa kary porzadkowe. Teraz rozumiesz dlaczego tak sie dzieje?
- 18 10
-
2022-08-08 10:50
W takim razie coś jest nie tak, jeśli człowiek A i człowiek B zrobią to samo (1)
a jeden dostaje przeprosiny a drugi 5 lat i musi oddać kasę do US. Równość czy nie równość?
- 15 1
-
2022-08-08 12:14
Z Polska jest coś bardzo nie tak, owszem.
Na pewno niesprawiedliwości społeczne nie ograniczają się do wymiaru sprawiedliwości, one są obecne w każdej dziedzinie życia społecznego.
- 7 0
-
2022-08-08 10:44
Zmienić kwalifikacje czynu?
To jest zwykła manipulacja! Nic więcej i do takiej masowo dopuszczają się sędziowie i prokuratorzy! I zauważ, że zawsze dzieje się tak gdy oskarżonym jest znaną osobą, bogata, tzw. " wpływowa"
I to jest przestępstwo ( nie ujęte w paragrafy)w wykonaniu właśnie tych " niezawisłych sędziów"!- 18 2
-
2022-08-08 10:00
Guano prawda. Neumann ładnie to wyjaśnił w Tczewie.
- 23 4
-
2022-08-08 09:57
I tobie się zdaje że cokolwiek wiesz
na temat prawa i wymiaru sprawiedliwości? Dobre. Wracam na wakacje, dziecko. Wybrykać się
- 3 1
-
2022-08-08 09:29
Adwokat po 3ch klasach....co ty bredzisz! (5)
Adwokat to adwokat!
- 14 3
-
2022-08-08 11:47
On nawet (1)
nie ma bladego pojęcia ile egzaminow juz po studiach trzeba zdac i ile lat na nie czekać by zostac adwokatem. O ilosci nauki nie wspomnę. Po 3 klasach, to jest tutaj znakomita wiekszosc "adwokatow" zabierajaca głos.... No coz, takie efekty mamy gdy religia stala sie dominującym przedmiotem w szkole... dominujacym i ogłupiającym
- 5 8
-
2022-08-08 17:17
teraz już wiadomo
sądy są do bani, bo jest religia w szkole. Nieźle.
- 7 0
-
2022-08-08 10:11
kiedy biore adwokata to srednio mnie interesuje ile lat spedzil w ksiazkach na uczelniach (2)
jakie specjalizacje robil i czy pracuje w najlepszej palestrze w Polsce. Interesuje mnie jego skutecznosc. Jesli bedzie po 3 klasach szkoly podstawowej a skutecznosc bedzie mial rekordową to jego wezmę, a nie wyglancowanego łacha walącego Armanim z przerostem papierów w CV. A tobie polecam sprawdzic takie słowo jak "Ironia" , moze wtedy ty przestaniesz bredzic.
- 6 4
-
2022-08-08 10:23
(1)
Jak pójdziesz do pierdla na kilka lat przez jego nieudolność, to zmienisz zdanie. Ewentualnie powiesz jak przy serku w sklepie: "ok, ten był słaby, następnym razem wezmę innego".
- 8 2
-
2022-08-11 13:45
no tak! bo jak tatus dał pieniazki na studia i cpiący gosc zrobił sobie papierek sedziego
to napewno bedzie lepszy niz ten samouk
- 1 0
-
2022-08-08 08:42
Co ty bredzisz? (1)
Kto nie zna prawa? Może sędziowie?
- 17 8
-
2022-08-08 10:22
No właśnie sędziowie!
- 9 4
-
2022-08-08 08:35
To może truizm, (10)
ale podstawowym problemem jest fakt, że Polacy znakomicie znają swoje prawa, natomiast występują poważne deficyty w wiedzy na temat swoich obowiązków...
- 19 13
-
2022-08-08 08:53
,, jesteśmy nadzwyczajna kasta,,... (9)
- 30 11
-
2022-08-08 09:21
nadzwyczaj bezkarna kasta to teraz PiS (8)
afera energoblok Ostrołeka, afera Turów, afera GetinBank,, afera kopertowa afera respiratorowa - nie siedzi nikt --- nawet przesłuchania w sprawie nie było ... i to po mimo druzgoczących raportów NiK
- 29 28
-
2022-08-08 11:06
Problem naszych czasów, to krótka pamięć. (7)
Tak PiS zrobił te afery ale za PO było tyle samo przekrętów. Po co to pamiętać. Powiedz jaką oglądasz tv a zgadnę na kogo głosowałeś.
- 10 10
-
2022-08-08 11:35
..... no skad my tą gadkę znamy? (6)
2015r. - Wystarczy nie kraść
2017r. - Oni kradli więcej
2019r. - Oni też kradli
2021r. - Inflacja+ NAjwyższa od 30lat ... 433miliardy Długu+ tylko w ostatnie 2lata...i afery od GetinBank po aferę eneroOstrołęka
ale "praca pokora umiar ... a te Nagrody+ nam się po prostu należały"- 14 13
-
2022-08-08 18:03
O jak celnie uderzył w kaste, wysyp obrońców jak na marszach białych świeczek
- 3 1
-
2022-08-08 12:14
bezrobocie 2,5%, pkb - najwyższe w UE, poparcie 35%, inwestycje itd itd... (4)
a ten trol z PO dalej wierzy że pisząc głupoty dostanie jakiegoś "plusa" - kopa w zad jedynie :)
- 9 5
-
2022-08-08 18:40
Uderz w stół a już nożyce się odezwały
Jest kwik znaczy się prawda
- 0 0
-
2022-08-08 14:28
Pracuje niecała połowa dorosłych Polaków, a rząd wmawia ludziom, że pozostali to 2.5%
- 5 6
-
2022-08-08 12:49
Zapomniałeś dodać
Że inflacja również jedna z najwyższych w UE, ale to przecież detal. Ot, czepiam się jak na ruską onucę przystało ;)
- 4 6
-
2022-08-08 12:19
pkb najwyższe w UE ???? tjaaa ;))))
- proszę nie rozśmieszać publiczności ... ROFL...
- 9 6
-
2022-08-08 08:34
(30)
decydują uklady szczególnie w sprawach cywilnych, gospodarczych
- 55 17
-
2022-08-08 08:53
Zobaczcie jakimi samochodami jeżdżą sędziowie (29)
Żaden który widziałem nie jest tańszy niż 500 000, Owsiak zresztą też sobie kupił że zbiórek od Polaków samochód za ponad 500 000. Można?
- 40 39
-
2022-08-08 13:27
buhaha, jak ktoś opowiada żę sędzia zarabia kokosy to rozpowszechnia mity. W strefie budżetowej nie zarabia się dużo nigdzie. (4)
Ciotka żony jest sędziną, nie wiem czym teraz jeździ ale jak ją widziałem ostatnio, jakieś 6 lat temu to przyjechała Fordem Mondeo III czyli auto miało między 9 a 16 lat. Mam też kumpelę prokurator. Jak jeszcze była asesorem to zarabiała tyle że jej mąż inżynier dostał większą podwyżkę niż jej całe zarobki :D To tak apropos pensji w budżetówce. Zarobić to można ale na swoim. Będąc notariuszem, radcą prawnym, adwokatem, albo piastować jakąś dobrą funkcję w firmie prywatnej.
- 5 11
-
2022-08-08 18:01
Myślisz że ktoś ci uwierzył?
- 1 1
-
2022-08-08 18:01
25 000 miesięcznie 6 spraw w roku...
A do tego,, panda,,
- 1 2
-
2022-08-08 17:15
a poza strefą (1)
budżetową?
- 3 1
-
2022-08-08 18:02
Koperty Grodzkiego
Wyrok z 20 lat na 12... Można dorobić?
- 0 2
-
2022-08-08 10:36
(7)
Tak, tak Owsiak sobie kupił za pieniądze ze zbiórek 20 maybachów,50 Mercedesów,200 Volvo itd o willach 1000 m nie wspomnę.Dobrze oceniłam przekaz kurskiego czy za małe ilości podałam?
- 16 11
-
2022-08-08 17:58
Owsiak ma dom w USA 3 firmy i 400 000 000 złotych ze zbiórek od Polaków w niemieckim banku, zamrożone...
Jeździ Land Roverem za 500 000, można żyć z i**otow...?
- 3 2
-
2022-08-08 11:01
Żadna ilość argumentów nie przekona przekonanego. (5)
Owsiak kryształ, Wałęsa nie Bolek. Lepiej żyć w niewiedzy i wychwalać swoich pseudo bohaterów.
- 14 14
-
2022-08-08 17:59
Niemieckie pieniądze zrobiły już pranie mózgów
- 4 3
-
2022-08-08 12:04
(1)
Towarzyszu, wiem że lizanie d*pska prezesa Polski to twoje ulubione zajęcie a pewnie też jedyna twoja praca zarobkowa.
- 7 8
-
2022-08-08 18:00
Ktoś chlewika nie domknal?
- 0 3
-
2022-08-08 11:39
Jasne, nikt nas nie przekona
że biale jest biale a czarne jest czarne....tak chyba mowil komunistyczny profesorek z Żoliborza
- 9 9
-
2022-08-08 11:17
to są Życiowi Nieudacznicy i Flustraci praktykujacy nieoPiSane Lenistwo+
im zawsze - ŻAL poślady będzie ściskał ... ale zrobić coś, ... skończyć dobrą Szkołę - założyć Firmę, albo jako wybitny specjalista znaleźć godną Pracę ... to już nie ... ooo NiE! /to już za duży wysiłek+/
... a jedynie tylko co w życiu potrafią to poPiSowo ŁAPĘ+ wyciągać i DAJ i DAJ i DAJ ... i Zazdrościć+- 9 17
-
2022-08-08 09:54
Bełkot pieniacza. Znam dziesiątki sędziow (4)
Żaden nie ma auta droższego niż 150 i to dlatego, ze ich małżonkowie dobrze zarabiają. A tyle to dziś kosztuje octavia.
- 22 10
-
2022-08-08 10:28
(3)
Poza tym auta bierze się w leasing... Stąd tyle nowszych aut ..
- 6 4
-
2022-08-08 17:56
Ale wysyp tlumaczacych najwyższą kaste
- 4 1
-
2022-08-08 17:16
kasta (1)
na leasing trzeba mieć zdolność
- 5 1
-
2022-08-08 18:39
Leasing to w ich przypadku 8000 miesięcznie
- 1 0
-
2022-08-08 09:12
ale poPiSowo ŁŻESZ
- a Biblia ci tu mówi wyraźnie -- "Nie mów fałszywego świadectwa przeciw bliźniemu swemu"
- 17 22
-
2022-08-08 09:07
Nie rozśmieszaj mnie. Mam znajomego sędziego z sądu w Gdyni i jeżdzi on 8 letnią mazdą (9)
Znajoma sędzia z sądu okręgowego w Gdańsku jeżdzi kilkuletnim peugotem. Te samochody warte są mniej więcej 30 tysięcy każdy.A od Owsiaka to sie odpierwiastkuj.
- 37 39
-
2022-08-08 17:54
Kupili pewnie 7 letnie...
Nowe to ponad 200 000
- 2 1
-
2022-08-08 10:58
Owsiak to ten polityk z PO? (1)
Z tego co oglądam, bardzo mocno zaangażowany w dzielenie obywateli.
- 16 24
-
2022-08-08 17:55
Żebrak wysyłający dzieciaki pod kościół
- 5 3
-
2022-08-08 10:21
Może dlatego jest dalej sędzią w Gdyni...
- 6 2
-
2022-08-08 09:10
(4)
Dużo masz znajomych sędziów ...
- 33 11
-
2022-08-08 10:00
Bo pracuję jako administrator małego osiedla i mieszkaja tam sedziowie,adwokaci,właściciele uczelni,lekarze itp (3)
klasa średnia.
- 16 14
-
2022-08-08 17:54
Na Żabiance sędzia przez 40 lat nie płacił za ciepłą wodę
- 3 2
-
2022-08-08 10:31
(1)
I piszesz komentarze w godzinach pracy. Opieprzysz się w robocie Krytykujesz innych a sam kombinujesz
- 12 13
-
2022-08-08 13:21
są wakacje, urlopy, pracowałeś kiedyś na umowie o pracę?
- 10 3
-
2022-08-08 07:37
Oczywistym jest, że ponad 50% osób nie będzie zadowolonych z sądów i sędziego (23)
Jest to logiczne, a ludzie tego nie rozumieją. Pozwany, który przegrał będzie zawsze niezadowolony, a do tego dochodzą powodowie, którzy nie zawsze wygrywają albo otrzymują w wyroku 100% tego co sobie wymyślili. Skoro są 2 strony procesu, to strona przegrywająca zawsze będzie krzyczeć "skandal", "kasta" itd.
- 98 97
-
2022-08-08 11:04
Patola
Prob lem w tum ze 90% sędziów nnie respektuje prawa
- 8 1
-
2022-08-08 10:33
Jak umiesz liczyc to zasadność skarg wynosi ok 20%. Jak na "miezawisłe" sądy dużo!!
- 4 0
-
2022-08-08 08:38
Bardzo przyjemne tłumaczenie
Naturalnie nie ma skandalicznych wyroków, tylko ludzie marudzą, tak? Procesy "o miedzę" to tylko część spraw a największe kontrowersje budzą te z oskarżenia publicznego.
- 15 2
-
2022-08-08 08:35
nie zawsze
- 2 0
-
2022-08-08 08:24
(1)
Absolutna bzdura. Pomijając sprawy niesporne czy zakończone polubownie, to zdarzyło mi się że wychodziłem z sądu przegrany, ale rozumiałem argumentację i uzasadnienie sądu, więc to akceptowałem (zwłaszcza że każdy rozsądny nigdy nie twierdzi że ma rację na 100%). Niestety to rzadkość, zazwyczaj wyroki są nielogiczne i albo stoi za nimi coś nielegalnego, albo rzut monetą.
- 18 2
-
2022-08-08 10:39
a ile takich "nielegalnych" wyroków wyłapał twój zbyszek i jego WSW przez ostatnich 7 lat?
rocznie zapada kilkanaście milionów wyroków. no?
- 4 5
-
2022-08-08 08:13
(13)
Tylko sprowadzasz kontakt ludzi z sądem do sporu między dwiema stronami, a to jest zdecydowana mniejszość kontaktów ludzi z sądami. Jeśli ktoś czeka na 9 miesięcy (Gdańsk!) na wpis do księgi wieczystej, a w tym czasie płaci podwyższone raty kredytu, to tu nie ma 50/50, tylko jeden wnerwiony.
A jak jest spór, dajmy na to pozew o zapłatę, to co z tego, że po 5 latach, zamiast po 5 tygodniach, dostałem wreszcie wyrok do egzekucji, skoro straciłem płynność finansową i mi firma padła?- 32 5
-
2022-08-08 08:27
Dzwoń do pana zbyszka (2)
albo jego chłopców KaKaOwców
- 15 15
-
2022-08-08 08:55
Milewski pokazał jak to działa (1)
- 11 8
-
2022-08-08 10:00
Muszyński się mówi
I cała banda piebiakopodobnych
- 7 5
-
2022-08-08 09:36
Ale masz pretensje do sądów (9)
Że ministerstwo oszczędza na wakatach czy o co chodzi? Sędziowie pracują ponad 40 godzin tygodniowo, a i tak się nie wyrabiają. W takich wydziałach ksiąg wieczystych pracuje ledwo kilku sędziów, a wniosków o zmianę treści KW wpływa po kilkadziesiąt dziennie. To jak z lekarzami - pretensje bo kolejki, ale oczywiście Ministerstwo Zdrowia i NFZ nie są niczemu winne.
- 39 50
-
2022-08-08 18:43
Ja pracuję ponad 70 godzin i ogarniam moją kuwetę
- 0 0
-
2022-08-08 14:26
zbyszek da radę
mgr Ziobro ,przyjdzie ze swoim prawicowym walcem i wszystko wyrówna. Zrobi gułagi ,jak w Rosji i będzie temat skarg i pretensji do zdeformowanego sądownictwa załatwiony. Już siedem lat deformuje i trzeba mu dać drugie tyle ,a będzie Ziobro ,jak król Salomon wydawał jedynie słuszne wyroki .Nie jak sprawiedliwość wg prawa każe ,ale jak jego ziobrowy rozumek postanowi
- 0 3
-
2022-08-08 11:44
Co to jest 40godz??
Wiesz jak ludzie pracują??
- 6 4
-
2022-08-08 10:52
III Wydział KW w Gdańsku ma 19 (dziewiętnastu) sędziów rozpoznających wnioski KW.
- 6 0
-
2022-08-08 10:29
Wakaty sędziowskie to jedno (1)
Ale Ministerstwo Sprawiedliwości daje też takie stawki wynagrodzenia, że mało komu chce się tam pracować. Dlatego na załatwienie spraw ludzie będą czekać coraz dłużej i nic tego nie zmieni.
- 4 6
-
2022-08-08 19:27
Twoj tok myslenia jest taki:
Ide na sedziego ale poniweaz tam placa tak sobie, to nie zamierzam nic robic.
Ja sie pytam po cholere szli na sedziego?- 1 0
-
2022-08-08 10:25
(2)
I to przy największej liczbie sędziów na obywatela w Europie!
- 11 4
-
2022-08-08 10:37
to porównaj jeszcze ilość załatwianych spraw , ilość personelu pomocniczego (i jakość - asystenci , referendarze, sekretarze) (1)
i zakres kognicji i sprawdz, czy w Europie sędzia też musi sprawdzić i podpisać byle zwrot kosztów dla świadka i inne du...erele, czy zajmuje się orzekaniem . potem się wymądrzaj
- 8 7
-
2022-08-08 11:54
Nikt nie będzie wam organizował pracy, jak sami nie umiecie
Zmień pracę, załóż firmę jak ci nie pasuje. No nie, przecież tam musiałbyś pracować, mandaty płacić i takie tam.
- 9 4
-
2022-08-08 08:13
Propaganda wyborczej (1)
W sądzie załatwia się sprawy spadkowe , wpisy do hipoteki, sprawy gospodarcze, zakłada się firm.
Kto jest niezadowolony przy wpisie do hipoteki no jakie 50 % niezadowolonych , raczej 100% jak czekasz 6 miesięcy na wpis i płacisz wyższy kredyt- 20 5
-
2022-08-08 12:22
Co najmniej 50% to tez 100%, bystrzaku.
- 1 1
-
2022-08-08 07:51
Chyba za tą "kastę" poleciały minusy...
- 13 10
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.