• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Skrzyżowanie przy ETC niezrozumiałe dla kierowców

Krzysztof
12 stycznia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Skrzyżowanie al. Rzeczypospolitej, ul. Nowej Kościuszki i al. Legionów przy ETC w Gdańsku. Skrzyżowanie al. Rzeczypospolitej, ul. Nowej Kościuszki i al. Legionów przy ETC w Gdańsku.

Dodatkowa jezdnia do zawracania na ul. Nowej Kościuszki, zmiana miejsc i programu sygnalizatorów oraz poprawa geometrii wyspy centralnej to według naszego czytelnika niezbędne zmiany, które mogą poprawić przepustowość i bezpieczeństwo na skrzyżowaniu przy ETC w Gdańsku.



Według naszego czytelnika miejsce między jezdniami ul. Nowej Kościuszki zmarnowano na pas zieleni. Powinna tam powstać jezdnia do zawracania. Według naszego czytelnika miejsce między jezdniami ul. Nowej Kościuszki zmarnowano na pas zieleni. Powinna tam powstać jezdnia do zawracania.
Mieszkam w okolicach niedawno oddanego do ruchu skrzyżowania ul. Nowej Kościuszki, al. Rzeczypospolitej i al. Legionów zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku. Z tego powodu często obserwuje ruch na tym splocie dróg. Mam sporo uwag do jego projektu i wykonania.

Jadąc samochodem od strony Zaspy al. Rzeczypospolitej w kierunku sklepu ETC wjeżdżamy na pas do lewoskrętu. Problem w tym, że sygnalizator dla ruchu w lewo - zielona strzałka - nie jest zsynchronizowany z pozostałymi sygnalizatorami na skrzyżowaniu. Na środku skrzyżowania kierowca napotyka światło czerwone. Wszystko to miałoby sens, gdyby kierowca mógł faktycznie wykonać manewr skrętu w lewo do ETC bez zatrzymywania. To kompletny absurd, nota bene spotykany też na innych gdańskich skrzyżowaniach.

Film czytelnika. Niecodzienna sytuacja ze skrzyżowania przy ETC. Źle funkcjonująca sygnalizacja bądź pośpiech motorniczego sprawiły, że tramwaj wjechał na skrzyżowanie na czerwonym świetle.

Dziwi mnie także ustawienie sygnalizatora przed torami tramwajowymi skręcając z al. Legionów w kierunku ul. Nowej Kościuszki. Uniemożliwia on przekroczenie torowiska tramwajowego. Sygnalizator powinien stanąć już za przejazdem tramwajowym i jednocześnie przed jezdnią al. Rzeczypospolitej w kierunku Wrzeszcza.

Uważam, że jest to istotne ze względu na skręcające tu autobusy, które mogłyby dużo lepiej ustawić się na skrzyżowaniu w oczekiwaniu na zielone światło.

Skoro jesteśmy przy tym kierunku jazdy, trzeba jeszcze wspomnieć o wyspie centralnej - zieleńcu w środku skrzyżowania. Zatrzymujący się przed torowiskiem tramwajowym kierowcy mają do dyspozycji trzy pasy - dwa do jazdy na wprost w ul. Nowej Kościuszki i jeden do skrętu w lewo w al. Legionów. Natomiast już za torowiskiem pasu do skrętu w lewo po prostu nie ma. Widać tam na trawie tylko ślady po kołach samochodu, którego kierowca pomylił się - w porę nie zauważył zwężenia.

Zarządca drogi, mając do dyspozycji ogromy teren zielony, czyli miedzy dwiema nitkami ul. Nowej Kościuszki tuż przed skrzyżowaniem przy ETC, nie pokusił się o wykonanie pasu do zawracania. Sam często wykonuję ten manewr na tym skrzyżowaniu i muszę dwa razy, niepotrzebnie stawać na światłach. Według mnie poza brakiem pieniędzy nic nie stoi na przeszkodzie, by wykonać tego typu rozwiązanie, które od wielu lat funkcjonuje m. in. na al. Grunwaldzkiej na wysokości sklepu Lidl we Wrzeszczu.

Liczę, że przynajmniej część tych niezrozumiałych i potencjalnie niebezpiecznych rozwiązań ktoś poprawi. Na wspomnianym skrzyżowaniu wzrosłyby wtedy i przepustowość, i poziom bezpieczeństwa.
Krzysztof

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (135) ponad 10 zablokowanych

  • Jak się zdało za 10 razem lub kupiło prawko za świniaka to skrzyżowanie jest trudne (2)

    Gdyby co 15 lat wszyscy uczciwie zdali egzamin przed egzaminatorem WORD to problemów by nie było.
    Egzaminy 30 lat temu oraz ruch drogowy w tamtym czasie był zupełnie inny.
    Dla starych kierowców, którzy zostali skierowani na ponowny egzamin jazda Yarisem z instruktorem według nowych zasad to zwykle jest szok, mają ogromne problemy ze zdaniem egzaminu.
    Nie wiedzą, że pod strzałką trzeba się zatrzymać, nie wiedzą, że pieszego trzeba puścić skręcając, nie wiedzą, że motocyklista może jechać między autami, nie wiedzą, że nie hamuje się przed progiem zwalniającym tylko przezd znakiem o nim informującym wraz z ograniczeniem o dozwolonych prędkościach nie wspominam.
    Długo mógłbym takie "kwiatki" wymieniać. Mówię tu o ludziach co stracili prawko za alkohol lub punkty a w życiu setki tysięcy przejechali.
    Czy Waszym zdaniem tacy kierowcy powinni jeździć, czy zdawać do skutku, aż się nie nauczą?
    W moim odczuciu na pewno nie zaszkodzi im jazda "L" ką, na pewno czegoś nauczy.

    • 9 8

    • Motocykl

      nie może jechać między samochodami. Tylko w jednym przypadku jest to dozwolone - gdy auta stoją. Ale w ruchu jest to zabronione i niebezpieczne. Sam, stojąc na światłach lub w korku zostawiam miejsce dla motocykli, lub zjeżdżam ciut na bok gdy widzę takiego w lusterku - zwykle mi za to dziękują. Ale w ruchu nie ma zmiłuj - jadę tak, żeby debilowi nie przyszło do głowy pojechać środkiem. Potem dziwi się jeden z drugim, że nie widać go w lusterku.

      • 0 0

    • stary kierowco

      nigdzie nie jest napisane, że poruszanie się po tym skrzyzowaniu jest trudne tylko, że zostało w jednych miejscach sknocone a w innych źle pomyślane.

      • 2 0

  • Skrzyżowanie jak skrzyżowanie

    Jedyne na co trzeba uważać, to tępaki w innych samochodach. Tacy co ze skrajnie zewnętrznego zawracają w stronę Przymorza, a z wewnętrznego tną do bramy wjazdowej ETC.

    • 5 1

  • Pas do zawracania

    i będzie trochę lepiej.

    • 2 0

  • (2)

    Ważne, że jest dużo świateł bo TYLKO one GWARANTUJĄ bezpieczeństwo. Jana Pawła za zaspie, gdzie postawili co 200 metrów światła jest modelowym przykładem jak zatamować ruch i zrobiś ludziom dobrze.

    • 17 12

    • kiedyś

      na JPII miałem 200 jadąc suprą 3.0 turbo teraz trudno o setkę.

      • 1 4

    • Prawda, przez te światła na Jana Pawła trasę, którą jechało się 2 min, obecnie jedzie się ponad 10 min.

      • 10 3

  • Niezrozumiałe to są decyzje Pana Prezydenta (4)

    Bo jak inaczej określić obfitosc tzw ekranów, dzięki którym Gdańsk upodabnia się do Berlina z czasów zimnej wojny wraz ze swoim murem, a Centrum Solidarności będzie niczym dom parti w DDR.

    I na tym podobieństwa Gdańska do stolicy Niemiec już się kończą. Chyba, ze ktoś ma jeszcze pomysły do jakiego miasta można porównać GDAŃSK?

    • 7 6

    • ja bym porównał do frondy

      albo do wraku tu pol ewa , ladój mój bracie, wiesz ze to mamy nagrane i nie zaprzeczaj

      • 1 1

    • Prezydent ma profity od metra bieżącego ekranu...

      • 2 1

    • jakbyś tam mieszkał..

      to byś pojął o co chodzi

      • 1 4

    • ECS jak Pałac Republiki w DDR.

      Ten dyrektor z Berlina ma dobry wzorzec.

      • 3 1

  • bo tak to juz jest , jak jeden nieuk stawia sygnalizację, a drugi nieuk jej nie rozumie (3)

    • 7 3

    • albo z frondy

      albo z pisu aru , boli , bo pianoa z pyska tryska ale to prawda

      • 1 0

    • a trzeci nieuk zabiera sie za komentowanie (1)

      • 8 1

      • o wilku mowa

        • 1 0

  • A gdzie nawrotka przedrondowa ? (1)

    A gdzie nawrotka przed rondem w kierunku wjazdu na skarżyńskiego? Po co ten manewr wykonywać
    na rondzie? (patrz podobne, świetnie funkcjonujące
    nawrotki przedrondowe na ulicy grunwaldzkiej).

    • 4 0

    • toć o tym jest właśnie w artykule

      mocium panie

      • 1 0

  • P O P I E R A M!!!! (1)

    "Zarządca drogi, mając do dyspozycji ogromy teren zielony, czyli miedzy dwiema nitkami ul. Nowej Kościuszki tuż przed skrzyżowaniem przy ETC, nie pokusił się o wykonanie pasu do zawracania. Sam często wykonuję ten manewr na tym skrzyżowaniu i muszę dwa razy, niepotrzebnie stawać na światłach. Według mnie poza brakiem pieniędzy nic nie stoi na przeszkodzie, by wykonać tego typu rozwiązanie, które od wielu lat funkcjonuje m. in. na al. Grunwaldzkiej na wysokości sklepu Lidl we Wrzeszczu." Jadąc od strony Galerii Bałtyckiej, nie ma możliwości skrętu na ul. Skarżyńskiego!!!! Nie było żadnych rozmów z mieszkańcami na temat przyszłych rozwiązań!!! I dlaczego tunel na wylocie Kilińskiego ciągle jest zamknięty? Masakra!!!

    • 3 1

    • to miło

      że ktoś zrozumiał o co mi chodziło :)

      • 2 0

  • brak nawrotki na Skarżyńskiego - IDIOTYZM !!!!

    Jak można przy tak dużym pasie zieleni nie zrobić bezkolizyjnej nawrotki dla aut jadących w kierunku ulicy Skarżyńskiego ??? Jadąc od Grunwaldzkiej często trzeba zatrzymać się na 3 sygnalizacjach!!!

    • 3 0

  • najpierw trzeba się nauczyć myśleć (1)

    i zawrócić w innym miejscu. zresztą dla mnie to skrzyżowanie jest ok!

    • 11 7

    • Ciekawe w jakim?

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane