- 1 3,5 mln zł wygrane w Lotto na Przymorzu (56 opinii)
- 2 Altana w parku Oliwskim ofiarą złomiarzy (72 opinie)
- 3 Nowe zatoki na styku dwóch miast (32 opinie)
- 4 Chodnik dodatkowym pasem Grunwaldzkiej (198 opinii)
- 5 Najstarsza fontanna idzie do remontu (95 opinii)
- 6 Dwa osiedla obok siebie bez wspólnej drogi (205 opinii)
Mundurowi szukają ludzi w urzędach pracy. Ile można zarobić?
Służby mundurowe - takie jak policja i straż graniczna - w ostatnim czasie promowały się w urzędach pracy. To pokłosie wakatów w formacjach, które trudno uzupełnić. Wiemy, ile można zarobić na poszczególnych stanowiskach. Tymczasem nieco ponad 10 lat temu, żeby w ogóle myśleć o złożeniu CV do Komendy Wojewódzkiej Policji w Gdańsku, trzeba było ustawić się w kolejce, w której miejsca zajmowano już od 4 rano.
- Policja szuka ludzi do służby. Również w urzędach pracy
- Straż graniczna w Gdańsku ma aż 110 wakatów
- Ile można zarobić w straży granicznej i policji?
- Kolejki do pracy w policji. Trzeba było wstać, skoro świt
Policja szuka ludzi do służby. Również w urzędach pracy
- Służba w policji jest odpowiedzialna oraz ciężka, ale jednocześnie bardzo ciekawa i dająca mnóstwo satysfakcji. Komenda Miejska Policji w Gdyni wraz z Urzędem Pracy w Gdyni zorganizowali spotkanie, aby osoby szukające pracy mogły dowiedzieć się więcej o codziennych zadaniach funkcjonariuszy. Podczas spotkania policjantka promowała swój zawód oraz przedstawiła ofertę pracy w policji. Funkcjonariuszka w trakcie prezentacji omówiła specyfikę służby, strukturę jednostki, a także zaprezentowała film, na którym widać codzienną pracę funkcjonariuszy z różnych wydziałów - informowali wówczas funkcjonariusze.
Teraz podobne działania podjęli strażnicy graniczni z Morskiego Oddziału Straży Granicznej w Gdańsku.
Gdzie złożyć wniosek o pozwolenie na broń? Tu pomogą
Straż graniczna w Gdańsku ma aż 110 wakatów
Jak informują mundurowi, w urzędzie w Gdańsku rozstawieni byli cztery godziny, gdzie zachęcali do wstąpienia w szeregi.
Miejsc jest sporo - bo aż 110. Nowością dla przyszłych funkcjonariuszy jest możliwość podjęcia w ramach służby studiów w Wyższej Szkole Straży Granicznej w Koszalinie. Po trzech latach nauki absolwenci uzyskują tytuł licencjata i stopień młodszego chorążego Straży Granicznej.
Pościgi policji na nagraniach naszych czytelników
Ile można zarobić w straży granicznej i policji?
Według danych z 2023 r. zarobki policjantów po ukończeniu szkolenia zawodowego podstawowego wynoszą ok. 4,9 tys. zł netto dla osób do 26. roku życia (mają one korzystniejszą sytuację podatkową).
W przypadku służby w oddziałach prewencji należy doliczyć specjalny dodatek w wysokości 500 zł. To daje łączną kwotę 5,4 tys. zł "na rękę".
Policjanci mogą liczyć także na takie dodatki, jak: "trzynastka", "mundurówka", "wczasy pod gruszą" czy dodatek za brak mieszkania oraz dojazdów do służby.
Z kolei w straży granicznej:
- Kursant Straży Granicznej do 26. roku życia otrzyma 3,6 tys. zł netto miesięcznie, po 26. roku życia - 3,5 tys. zł "na rękę.
- Młodszy asystent/kontroler do 26. roku życia może liczyć na 5 tys. zł netto miesięcznie, a po 26. roku życia - 4,7 tys. zł netto.
- Strażnik graniczny na tzw. służbie stałej do 26. roku życia dostanie wypłatę w wysokości 5,2 tys. zł netto miesięcznie, a po 26. roku życia - 4,9 tys. zł netto.
Pogranicznikom przysługuje również tzw. dodatek graniczny za służbę w obronie granicy w wysokości 450 zł.
Kolejki do pracy w policji. Trzeba było wstać, skoro świt
I choć dziś luki kadrowe w mundurówkach zasypuje się z wielkim trudem i sami funkcjonariusze muszą wychodzić do ludzi, to nie zawsze tak było.
Raptem 12 lat temu, gdy Komenda Wojewódzka Policji w Gdańsku ogłosiła nabór do służby, w dniu, w którym można było składać dokumenty z CV, pod placówką ustawiały się tłumy chętnych.
Media wysyłały dziennikarzy, którzy opisując fenomen, informowali, że pierwsi zainteresowani w sznurku przed drzwiami KWP ustawiali się już... o 4 rano.
Jak tłumaczyli wtedy sami zainteresowani, praca w policji dawała etat, pewne wynagrodzenie, możliwość awansu, a przede wszystkim - wcześniejszą emeryturę.
Obecnie - o czym mówią sami policjanci - służba stała się dużo mniej konkurencyjna. Wynagrodzenia odbiegają mocno od średniej na "komercyjnym" rynku, co doprowadziło do sytuacji, że chętnych do pracy w formacji nie ma aż tylu.
O tym, jak wygląda praca w policji, informowaliśmy po rozmowie z mundurowymi:
Policjant: przestępca jest na miejscu, my nie wysyłamy patrolu, bo nie mamy kogo
Policjant ujawnia: fikcyjne patrole to pomysł byłych szefów Komendy Głównej Policji
Miejsca
Opinie (225) ponad 10 zablokowanych
-
2024-02-20 08:30
Opinia wyróżniona
(9)
Nic by mnie nie przekonało do służby. Miesięczna pensja, którą w 1-2 dni zarobi informatyk? Śmiech na sali. Polityk, który będzie mi pluł na mundur i moim kosztem robił politykę? Też nie. Wcześniejsza emerytura? Sorry, nie jestem leniem ani obibokiem. Spokojnie sobie popracuję, bo lubię swoją pracę, a także swoje zarobki. Także dziękuję, postoję, mundur długo, długo nie.
- 92 49
-
2024-02-20 14:48
Podaj miejsce gdzie informatyk zarabia 5k netto /dzień
Chętnie skorzystam
- 15 1
-
2024-02-20 14:20
Po pierwsze:
Nie każdy może być tym mitycznym informatykiem z mitycznymi pieniędzmi
Po drugie:
Wyprowadź się od mamy, utrzymaj srodzinę, przepracuj z 20 lat, potem wróc i napisz, że nie jesteś leniem i spokojnie popracujesz do 70 roku życia bo jest tak fajnie- 15 1
-
2024-02-20 13:28
Polska podlega władzy amerykańskiej, więc nie ma mowy o służbie ojczyźnie.
- 7 4
-
2024-02-20 12:06
ja byłem w SG (4)
odbebniłem 15staka i w wieku 39 odszedłem miałem 70% :) i sie smieje hahaha
- 4 11
-
2024-02-20 23:07
A przynajmniej nie powinni dawać tego przed osiągnięciem wieku 40 lat. No ale tak nas Kuronie i Mazowieccy urządzili
- 0 0
-
2024-02-20 12:56
(2)
15 staka to masz w dowodzie osobistym. Chłopcze po 15 latach służby mogłeś mieć aż 40% swojego ostatniego uposażenia ze stopnia i stanowiska tak więc masz przy dobrych wiatrach 2tys i tyle.
- 12 1
-
2024-02-20 18:29
Miał rok za półtora i 15 procent i ma 70 procent i emki 5000zl, trzeba było iść
- 0 0
-
2024-02-20 16:29
Mógł jeszcze dostać 15% za zdrowie, ale to i tak 55%, a nie 70. To bajkopisarz.
- 4 0
-
2024-02-20 10:55
Do sluzby trzeba twardych.
A nie chlopcow w rurkach.
- 16 7
-
2024-02-20 08:07
Opinia wyróżniona
policja (6)
Szkolenie w policji trwa tylko 62 dni , w takim czasie przy dobrych chęciach można wyprodukować mnóstwo policjantów , tylko chęci i motywacja .
- 49 27
-
2024-02-20 13:00
Tomek
Bzdura. Kurs trwa ok 6mc
- 5 0
-
2024-02-20 09:15
wyprodukować tak
ale czy wyszkolić??
- 15 3
-
2024-02-20 08:58
Kurs podstawowy trwa 6 miesięcy
Nie siej bzdur.
- 16 3
-
2024-02-20 08:31
Powinna powrócić formacja ORMO. (1)
- 11 12
-
2024-02-20 18:05
Wróciła komuna ro i Ormo wróci
- 1 0
-
2024-02-20 08:33
Wiadomo, a pozniej będą palowac bo mysla ze sa bezkarni jak ci sprzed kilku dni we wrocławiu co to wyciekło nagranie?
- 11 5
-
2024-02-20 07:10
Opinia wyróżniona
(24)
Jeżeli kogoś do pracy w mundurze motywuje wcześniejsza emerytura to znaczy że juz na starcie jest leserem i darmozjadem chętnym żyć na koszt innych. Niech wtedy nie mówi że to służba ojczyznie.
- 289 84
-
2024-02-21 11:58
lolo
Wiek emerytalny miał inne cele niż iść za 30-40% ostaniej wyplaty na emeryture. Tu chodziło o margines bezpieczeństwa tzn jak przełozony cię nie lubi i utrudnia ci zycie zawsze mogleś odjsć - tylko jak nie miales praw emerytalnych to zostawales z niczym.
- 0 0
-
2024-02-20 20:32
Ja bym powiedzial
Że jeśli kogoś motywuje praca do 65rz mając możliwość brania emerytury po czterdziestce to jest gamoń . Za parę lat będę młodym emerytem , jak będę chciał dorobić to dorobię , jak nie to nie , trochę popracuje , pojeżdżę na rowerku , jakieś wakacje i tyle
- 1 1
-
2024-02-20 09:27
Kiedyś mieszkanie dawali, na emeryturę w wieku 40 lat się szło... (2)
Sanatorium co roku, sklepy dla Policji Komers... Darmowe przejazdy wszystkim
- 11 10
-
2024-02-20 12:57
(1)
Hm! przesłużyłem ćwierć wieku i nigdy nie byłem w sanatorium, ciekawe skąd ta wiedza?
- 8 1
-
2024-02-20 18:06
Ale reszty doznałeś?
- 2 0
-
2024-02-20 08:54
Trudno żeby 3600 na rękę kogokolwiek zmotywowało.
- 25 0
-
2024-02-20 07:51
nie macie pojęcia (3)
o tym zawodzie takie komentarze wstawiając, Powinni mieć możliwość wcześniejszej emerytury ze względu właśnie na specyfikę tej eksplorującej przede wszystkim psychicznie pracy.
- 35 25
-
2024-02-20 18:06
Widać po Sienkiewiczu
- 0 0
-
2024-02-20 07:57
(1)
eksplorującej xd
- 20 8
-
2024-02-20 09:45
Eksplorator i globtroter... kaszubski ;)
- 4 3
-
2024-02-20 07:30
(13)
Dokladnie,a 2012 to przyPOmnę czasy Donalda,biedy,emigracji i bezrobocia.
- 37 30
-
2024-02-20 09:18
Bo za PiSu był dobrobyt (5)
Znafco wszystkiego... Za miskę ryżu i to dosłownie zasuwasz. Kontrola kontroli i w uj nowych podatków to ci się podoba widzę
- 15 9
-
2024-02-20 18:07
PiS dbał o rolników
Szwaby nie
- 0 2
-
2024-02-20 09:49
(3)
Za PiS żyło się tak tak dobrze jak nigdy wcześniej. Nigdy wcześniej Polska i Polacy tak bogacili się jak za rzekomo okrutnego Pis
- 8 16
-
2024-02-20 10:14
tak, żyjąc na kredyt (dług publiczny zwiększony o bilion) i ze zsumowaną inflacją ok 50%
- 13 8
-
2024-02-20 10:00
(1)
jeśli chodzi o wielkość cyferki na banknocie to masz racje, szkoda tylko, że w przełożeniu na kupione dobra za te cyferki to już szło w drugą stronę. "Siła nabywcza pieniądza" to Ciebie interesuje jakby co.
- 10 2
-
2024-02-20 16:33
Tak, pralkę na raty się za PO kupowało, taka to siła nabywcza była
- 0 2
-
2024-02-20 08:55
1.5 miliona wyemigrowało między 2005 a 2007 za czasów pisowskiej IV RP
- 16 5
-
2024-02-20 08:32
Za Donalda Pierwszego emigrowały największe głąby i obiboki, także daruj sobie. Ja ani razu nie emigrowałem, a żyję jak pączek w maśle. Wystarczy coś sobą reprezentować i zarabiasz krocie. I nie jest ci do tego potrzebny żaden polityk ani minimalna czy średnia krajowa ustalana odgónie. Bo tyle to zarabiasz dziennie dzięki swoim umiejętnościom.
- 10 18
-
2024-02-20 08:18
Biedę dopiero za rządów PiSu poznałem. Bezrobocie nic się nie zmniejszyło, poprostu liczą tylko zarejestrowanych w UP.
A emigracja wynikała z naszego wejścia do UE i otwarcia granic i jakoś nie widziałem, żeby ktoś do dobrobytu PiSowskiego wracał.
- 22 17
-
2024-02-20 08:09
(1)
Ja pamietam te czasu wrecz odwrotnie. To wtedy byl wysyp ofert pracy bo gospodarkwa wracala na swoj tor po kryzysie kilka lat wczesniej
- 15 14
-
2024-02-22 08:29
Sugestywna opinia
No dobra...
Tylko co mamy rozumieć przez słowo kryzys, na który de facto w Polsce nie pozwalają sami Polacy przez bardzo silny rynek wewnętrzny.
Dodatkowo ok 60% produkcji idzie na export; byłem spedytorem kolejowym z hasłem dzień dobry tu intermodal i znam polskie uwarunkowania gospodarcze.
Prześmiewczo można mówić, że jesteśmy Chinami czy tam Bangladeszem Europy, ale tak to jest właśnie.
A chwilowe okresy recesji technicznej to nie kryzys.- 0 0
-
2024-02-20 07:52
Czasy Donalda minęły a ty nadal bezrobotny alkoholik na garnuszku rodziców
- 15 13
-
2024-02-20 07:48
Wygląda na to
Że Ciebie też wówczas dopadła bieda. Umysłowa. I trzyma po dziś dzień.
- 10 13
Wszystkie opinie
-
2024-02-20 07:02
(4)
A jeszcze w latach 90tych mlodzi jak ognia unikali wojska,sg,szli tam w większości po zawodówkach i bez perspektyw.Teraz inne czasy,w sumie dobry deal 20 lat i emeryturka.
- 7 19
-
2024-02-20 08:35
Ja
Chce pracować w mundurze ale chyba jestem za młody 72 lata
- 3 1
-
2024-02-20 11:35
Nie 20 ,a 28,5 i emerytura pełna.
- 3 1
-
2024-02-20 12:49
(1)
Minimum 25 lat, po których dostajesz 60% ostatniej pensji. Odszedłem kilka lat temu z pełną wysługą. Drugi raz chyba bym się nie skusił.
- 2 1
-
2024-02-20 13:08
To policzmy: w wieku 38 lat idziesz na wcześniejszą emeryture po 15 latach służby i otrzymujesz przez kolejnych 40-50lat do śmierci minimum 40% ostatniego uposażenia obecnie od 2037 będzie to 25sluzby/45wiek/60%uposażenia Krzywda????? A większość społeczeństwa 45pracy65wiek70%uposażenia Ekonomia i uczciwość powinny zamknąć tobie usta
- 1 0
-
2024-02-20 07:05
Można zarobić obciach.
- 22 5
-
2024-02-20 07:07
400 zł więcej od najniższej krajowej (5)
Mój znajomy w zeszłym roku poszedł do mundurowi i jako osoba po 26 roku życia otrzymuje teraz aż o 400 zł więcej niż jego sąsiada pracujący jako szatniarz w teatrze, który jest zatrudniony na najwyższej krajowej. Smutne
- 25 13
-
2024-02-20 09:53
(3)
Ciekawe gdzie ta sąsiadka pracuje? Moja matka na najniższej krajowej pracuje a ja w mundurze mam 3x większą wypłatę. Nie siej fermentu trolu
- 5 5
-
2024-02-20 10:15
Nie siej fermentu trolu. On może podaje prawdę i ty też. Obaj możecie mieć rację (2)
- 2 3
-
2024-02-20 10:43
Trolu wyzywasz innych od tych kim sam jestes (1)
- 1 2
-
2024-02-20 23:10
Dziecko, ja swój komentarz po prostu rozpocząłem tymi słowami, którymi on swój zakończył
I tylko dlatego. nawet nie potrafiłeś tego zauważyć, w dwóch sąsiadujących linijkach tekstu. tak że nikogo tu nie "wyzywałem", nie mam w zwyczaju.
- 0 0
-
2024-02-20 10:43
Trolu dlaczego klamiesz twoje brednie mozna zweryfikowac chocby w internecie na stronie rzadowej ministertwa!
wiec te bajki to mozesz opowiadac ale swojej matce
- 3 0
-
2024-02-20 07:07
Najniższa krajowa to teraz 4242 zł brutto (2)
Nie dziękuję , za brak kontaktów z rodziną, za użeranie się z pijakami, ćpunami, stanie pod schodami i wykonywanie poleceń nie zgodnych z prawem.
- 53 3
-
2024-02-20 09:54
(1)
Nie podoba Ci się ten kraj nie podoba to wypad na zachód zdrajco.
- 3 10
-
2024-02-22 08:31
Sugestywna opinia
Miałeś szansę zachować pozory. Wystarczyło być cicho
- 0 0
-
2024-02-20 07:07
(7)
Jeśli wynagrodzenia nadal będą tak marne to niestety mało kto zdecyduje się na pracę w Policji czy SG.Dać minimum 10k/mies na rękę i problem z głowy.
- 15 20
-
2024-02-20 07:17
(2)
Ale masz świadomość że dać tzn zabrać tobie w wyższych podatkach, czy sądzisz ze z powietrza bierze się kasa. Pomyśl zatrudniasz kogoś w swojej firmie na 25 lat a później przez 40 płacisz emeryturę. Złoty biznes?
- 6 4
-
2024-02-20 07:22
(1)
Ale co mnie to,rządzący niech się martwią,od tego są.
- 3 10
-
2024-02-20 13:10
Zrozum że ci rządzącynie martwią się tylko na ciebie przerzuca koszta podnosząc podatki
- 3 0
-
2024-02-20 07:20
Nie udawaj że zarabiasz wiecej niz minimalna (2)
5 tysi na rękę to dla ciebie niewyobrażalne..
- 6 3
-
2024-02-20 07:21
(1)
Ja w zasadzie nie wiem jak mozna się utrzymać za 5k chyba ze na 2 tygodnie i to ledwo.
- 4 7
-
2024-02-20 08:19
Jak możesz sobie wyobrazić, skoro ciebie matka emerytka utrzymuje?
- 6 2
-
2024-02-20 07:22
Masz rację
Po co tam iść za tak marny grosz ? Chyba tylko z pasji/powolania
- 4 1
-
2024-02-20 07:08
Kiedyś to też czekałbym w kolejkach... (4)
Na emeryturę po 15 latach.
- 26 6
-
2024-02-20 07:15
I tu widać co ludzi ciagnie do munduru kiedyś 15 dziś 25 lat pracy....a zwykle zawody 45 lat tyrki ....wielcy patrioci
- 8 4
-
2024-02-20 08:59
Dodaj... (2)
...ze po 15 latach miało się tylko 40 % emerytury od pensji
- 6 2
-
2024-02-20 13:12
(1)
Tak 40% aż do śmierci i dalej na czarno lub na żonę firemka
- 6 0
-
2024-02-20 13:42
Albo w ochronie bez podatku nie za 19zl jak wszyscy tylko za 26zl teraz!!
- 1 0
-
2024-02-20 07:09
(7)
Ostatnie lata pokazały jak upolityczniona jest Policja. Na miejscu chętnych zastanowiłbym się poważnie, czy warto dla przeciętnej wypłaty wykonywać niebezpieczną pracę w każdych warunkach i o każdej porze dnia i nocy z opcjonalnym np. rozrzucaniem konfetti, pilnowaniem pomników itp. itd.
- 69 13
-
2024-02-20 07:13
(2)
Ta niebezpieczna prace to w policji wykonuje 20% reszta to za biurkiem kawę spija niczym inne osoby w zwykłych urzedach
- 13 5
-
2024-02-20 07:38
Ale przynajmniej dbają o "bezpieczeństwo" Polski, nie przyjmując zgłoszeń.
- 10 3
-
2024-02-20 07:47
Ty wiesz akurat. Naoglądałeś się jakichś seriali paradoku typu Gliniarze i "znafca" się znalazł.
- 6 7
-
2024-02-20 07:29
Teraz to w społeczeństwie same spaślaki. Nie mają siły pały używać tak jak trzeba
- 3 4
-
2024-02-20 07:48
(2)
Ale jak się mówi o podwyżkach dla policjantów, to wtedy tacy jak Ty krzyczą "policjantom nie, to upolityczniona formacja" A teraz - przeciętna wypłata.
- 5 3
-
2024-02-20 08:07
Płacą wyższa niż nauczyciela
A skoro pilnowanie domu naczelnika, pomnikoschodów czy zabawy granatnikami to był przez lata priorytet - o tak nie ma uzasadnienia
- 3 4
-
2024-02-20 11:18
Podwyżki są zasadne, ale po pełnym odpolitycznieniu formacji, jasnych i transparentnych zasadach niwelowania mobbingu i działań mających na celu zwiększenia etatów na ulicach (piesze, autem, czymkolwiek byle być obecnym). Policja jest nam potrzebna i nikt o zdrowych myślach temu nie zaprzeczy. Jestem chętny płacić nawet większe podatki byle tylko nie "spuszczano na bambus" zgłaszających przestępstwa lub wykroczenia. Np. lata temu zniszczono mi samochód. Nie mam wrogów, jestem zwykłym "szarakiem". Co zrobiła Policja? Wręcz mnie wyśmiała i próbowała zatuszować w raporcie, że na aucie ktoś sprayem narysował swastykę. Oczywiście - umorzono już po 2 miesiącach od daty zgłoszenia.
- 2 1
-
2024-02-20 07:10
Opinia wyróżniona
(24)
Jeżeli kogoś do pracy w mundurze motywuje wcześniejsza emerytura to znaczy że juz na starcie jest leserem i darmozjadem chętnym żyć na koszt innych. Niech wtedy nie mówi że to służba ojczyznie.
- 289 84
-
2024-02-20 07:30
(13)
Dokladnie,a 2012 to przyPOmnę czasy Donalda,biedy,emigracji i bezrobocia.
- 37 30
-
2024-02-20 07:48
Wygląda na to
Że Ciebie też wówczas dopadła bieda. Umysłowa. I trzyma po dziś dzień.
- 10 13
-
2024-02-20 07:52
Czasy Donalda minęły a ty nadal bezrobotny alkoholik na garnuszku rodziców
- 15 13
-
2024-02-20 08:09
(1)
Ja pamietam te czasu wrecz odwrotnie. To wtedy byl wysyp ofert pracy bo gospodarkwa wracala na swoj tor po kryzysie kilka lat wczesniej
- 15 14
-
2024-02-22 08:29
Sugestywna opinia
No dobra...
Tylko co mamy rozumieć przez słowo kryzys, na który de facto w Polsce nie pozwalają sami Polacy przez bardzo silny rynek wewnętrzny.
Dodatkowo ok 60% produkcji idzie na export; byłem spedytorem kolejowym z hasłem dzień dobry tu intermodal i znam polskie uwarunkowania gospodarcze.
Prześmiewczo można mówić, że jesteśmy Chinami czy tam Bangladeszem Europy, ale tak to jest właśnie.
A chwilowe okresy recesji technicznej to nie kryzys.- 0 0
-
2024-02-20 08:18
Biedę dopiero za rządów PiSu poznałem. Bezrobocie nic się nie zmniejszyło, poprostu liczą tylko zarejestrowanych w UP.
A emigracja wynikała z naszego wejścia do UE i otwarcia granic i jakoś nie widziałem, żeby ktoś do dobrobytu PiSowskiego wracał.
- 22 17
-
2024-02-20 08:32
Za Donalda Pierwszego emigrowały największe głąby i obiboki, także daruj sobie. Ja ani razu nie emigrowałem, a żyję jak pączek w maśle. Wystarczy coś sobą reprezentować i zarabiasz krocie. I nie jest ci do tego potrzebny żaden polityk ani minimalna czy średnia krajowa ustalana odgónie. Bo tyle to zarabiasz dziennie dzięki swoim umiejętnościom.
- 10 18
-
2024-02-20 08:55
1.5 miliona wyemigrowało między 2005 a 2007 za czasów pisowskiej IV RP
- 16 5
-
2024-02-20 09:18
Bo za PiSu był dobrobyt (5)
Znafco wszystkiego... Za miskę ryżu i to dosłownie zasuwasz. Kontrola kontroli i w uj nowych podatków to ci się podoba widzę
- 15 9
-
2024-02-20 09:49
(3)
Za PiS żyło się tak tak dobrze jak nigdy wcześniej. Nigdy wcześniej Polska i Polacy tak bogacili się jak za rzekomo okrutnego Pis
- 8 16
-
2024-02-20 10:00
(1)
jeśli chodzi o wielkość cyferki na banknocie to masz racje, szkoda tylko, że w przełożeniu na kupione dobra za te cyferki to już szło w drugą stronę. "Siła nabywcza pieniądza" to Ciebie interesuje jakby co.
- 10 2
-
2024-02-20 16:33
Tak, pralkę na raty się za PO kupowało, taka to siła nabywcza była
- 0 2
-
2024-02-20 10:14
tak, żyjąc na kredyt (dług publiczny zwiększony o bilion) i ze zsumowaną inflacją ok 50%
- 13 8
-
2024-02-20 18:07
PiS dbał o rolników
Szwaby nie
- 0 2
-
2024-02-20 07:51
nie macie pojęcia (3)
o tym zawodzie takie komentarze wstawiając, Powinni mieć możliwość wcześniejszej emerytury ze względu właśnie na specyfikę tej eksplorującej przede wszystkim psychicznie pracy.
- 35 25
-
2024-02-20 07:57
(1)
eksplorującej xd
- 20 8
-
2024-02-20 09:45
Eksplorator i globtroter... kaszubski ;)
- 4 3
-
2024-02-20 18:06
Widać po Sienkiewiczu
- 0 0
-
2024-02-20 08:54
Trudno żeby 3600 na rękę kogokolwiek zmotywowało.
- 25 0
-
2024-02-20 09:27
Kiedyś mieszkanie dawali, na emeryturę w wieku 40 lat się szło... (2)
Sanatorium co roku, sklepy dla Policji Komers... Darmowe przejazdy wszystkim
- 11 10
-
2024-02-20 12:57
(1)
Hm! przesłużyłem ćwierć wieku i nigdy nie byłem w sanatorium, ciekawe skąd ta wiedza?
- 8 1
-
2024-02-20 18:06
Ale reszty doznałeś?
- 2 0
-
2024-02-20 20:32
Ja bym powiedzial
Że jeśli kogoś motywuje praca do 65rz mając możliwość brania emerytury po czterdziestce to jest gamoń . Za parę lat będę młodym emerytem , jak będę chciał dorobić to dorobię , jak nie to nie , trochę popracuje , pojeżdżę na rowerku , jakieś wakacje i tyle
- 1 1
-
2024-02-21 11:58
lolo
Wiek emerytalny miał inne cele niż iść za 30-40% ostaniej wyplaty na emeryture. Tu chodziło o margines bezpieczeństwa tzn jak przełozony cię nie lubi i utrudnia ci zycie zawsze mogleś odjsć - tylko jak nie miales praw emerytalnych to zostawales z niczym.
- 0 0
-
2024-02-20 07:11
Za żadne pieniądze bym tam teraz nie poszedł. (5)
Wstyd i hańba a nie mundur! To właśnie PiS zrobił z policją i innymi służbami.
- 46 23
-
2024-02-20 07:25
Za 8 lata nadal bedziesz tak gadal
- 8 5
-
2024-02-20 08:38
(1)
Niestety racja, trzeba dodać że Platforma również dołożyła swoje w latach 2010-2016 nie dając podwyżek oprócz dwóch stówek na Euro2012 żeby ludzie na L4 nie poszli
- 9 2
-
2024-02-20 12:54
Na Euro dali po 300 na głowę
I to była jedyna podwyżka przez 4 letnią kadencję tamtego rządu Tuska. Nie hejtuję, ale byłem wtedy jeszcze w służbie i pamiętam to dobrze.
- 2 0
-
2024-02-20 09:15
Bo się
Nie
- 2 2
-
2024-02-20 10:44
Przeciez ty jestes cieciem oplacanym kopiejkami przez Donalda nigdzie cie nie przyjma
- 2 3
-
2024-02-20 07:11
(1)
Podwyższają wynagrodzenia przy jednoczesnym obniżaniu kryteriow przyjęć do sluzby.... logiki jak zwykle brak
- 35 1
-
2024-02-20 12:56
To prawda
Zapaść kadrowa jest taka, że niedługo to i kandydatów z wyrokami będą przyjmować.
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.