• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sopot: urzędnicy szukają siedziby na czas remontu ratusza

Piotr Weltrowski
2 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Sopocki ratusz od blisko stu lat nie przechodził żadnego większego remontu. Sopocki ratusz od blisko stu lat nie przechodził żadnego większego remontu.

Chociaż remont sopockiego ratusza zacząć ma się dopiero w drugiej połowie przyszłego roku, to miasto już teraz chce znaleźć zastępczą siedzibę dla magistratu, która przez kolejnych 26 miesięcy będzie służyć za budynek urzędu.



Sądzisz, że urzędnikom uda się znaleźć odpowiednią siedzibę zastępczą?

Kilka miesięcy temu rozpisano przetarg na stworzenie dokumentacji inwestycji, w ramach której sopocki ratusz ma zostać - za około 30 mln zł - wyremontowany od piwnic aż po dach.

- Budynek urzędu wymaga remontu konstrukcji, fundamentów, dachu i wszystkich instalacji wewnątrz obiektu. Budynek nie zmieni formy architektonicznej, planowane jest tylko nowe pokrycie dachu i odrestaurowanie fasady poprzez oczyszczenie cegieł. Część okien, te które są w dobrym stanie, zostanie zrewitalizowana, część wymieniona na nowe. Na początku 2016 roku planowane jest również wzmocnienie fundamentów budynku. Można tego dokonać bez konieczności wyprowadzenia pracowników - mówi Anna Dyksińska z biura prezydenta w sopockim magistracie.
Podczas realizacji dalszych etapów inwestycji, których rozpoczęcie zaplanowano na drugą połowę przyszłego roku, pracownicy i interesanci nie będą już jednak mogli przebywać w budynku. Oznacza to, że przynajmniej przez półtora roku siedziba urzędu będzie musiała mieścić się w lokalizacji zastępczej.

Jakiego lokalu szuka miasto?

Trzeba przyznać, że wymagania urzędu są całkiem spore. Lokal, który miasto zdecyduje się wynająć, musi być gotowy do użytkowania w III lub IV kwartale przyszłego roku, a urzędnicy chcą wprowadzić się tam na 23 miesiące.

Ma mieć on powierzchnię około 2,5 tys. metrów kw. i - dodatkowo - 500 metrów kw. powierzchni magazynowej. Najlepiej, gdyby wszystko znajdowało się w jednej lokalizacji i to w centrum Sopotu.

Budynek musi być dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, mieć wydzielone pomieszczenia biurowe oraz sale, w których przyjmować można interesantów. Ma posiadać także pomieszczenia, gdzie stworzyć można archiwa poszczególnych wydziałów, klimatyzowaną sterownię oraz dwie sale konferencyjne, odpowiednio na 40-50 i 20-30 osób.

Budynek powinien posiadać także węzły sanitarne przystosowane do obsługi około 210 osób, a także toalety (damskie, męskie i dla niepełnosprawnych) oraz pomieszczenia do przygotowywania i spożywania posiłków. Mile widziany jest także zamontowany monitoring oraz - co oczywiste - działająca instalacja teleinformatyczna. Dodatkowym wymogiem jest też parking z miejscami dla około 40 samochodów.

- Dopuszczamy składanie ofert odrębnych na powierzchnię biurową oraz magazynową - zaznacza jednak Dyksińska.
Oferty z podaniem powierzchni, stawki czynszu najmu można składać w urzędzie do 27 listopada.

Ratusz od lat bez remontu

Sopocki ratusz wybudowano w latach 1910-1911 według projektu słynnego architekta Paula Puchmüllera. W latach dwudziestych ubiegłego wieku został rozbudowany... i od tego czasu nigdy nie doczekał się generalnego remontu - urzędnicy przeprowadzali jedynie mniejsze, doraźne remonty.

Opinie (67) 7 zablokowanych

  • OT TAKA TO TYLKO MOJA REFLEKSJA ...

    A ja juz mam takie obiekty :)
    Prezydenta i jego najblizszych pracownikow wpakowac do budynku po starej Policji hehe..
    Zas reszte do nowego obiektu Policji :D
    a najlepiej to za kratki by za bardzo sie nie rzucali, a ludzie przychodzac by ich dokarmiali jak zwierzaczki w ZOO hehe..
    Jaka polityka i stosunek do mieszkancow takie warunki pracy :)
    Ot w koncu My jestesmy dla nich ?
    Czy oni dla NAS ??? !!!

    • 8 2

  • Stary komisariat :)

    Stary komisariat na niepodległości idealnie się nadaje.Już tyle lat biedny,pusty stoi... hehhe

    • 14 1

  • Szadółki proponuję.

    • 8 1

  • "urzędnicy szukają siedziby na czas remontu ratusza" (2)

    Idealnym miejsce dla każdego urzędnika są Szadółki.

    • 18 7

    • (1)

      Jak możesz coś takiego pisać, zero szacunku do drugiego człowieka.

      • 4 4

      • To nie ludzie, to wilki. Zamiast zębów mają szpilki.

        • 6 1

  • Zatoka sztuki !!

    • 12 1

  • A nie mogą pierdoły robić remontu skrzydłami??? Jak remontuje drogę to można jeden pas zamknąć

    a na drugim robić remont???? Można? Można. Ale te cymbały o tym nie pomyślą bo wolą WYWALIĆ kasę, nie swoją, na durnotę jaką jest wynajem!!!

    Jedynym sensownym innym wyjściem jest przeniesienie się do MIEJSKIEJ własności czyli np mają połowę ERGO areny ??? Mają ZA DARMO, Imprezy i tak są robione w weekendy i późnym wieczorem albo w dworcu nowym też miasto ma mieć dużo miejsc. Ale jak napisałem na początku PRZY DOBREJ ORGANIZACJI i przemyśleniu etapami prac wcale nie musieli by się wyprowadzać a tylko robić to etapami

    • 15 3

  • Hmm (1)

    Nowy dworzec pkp moze w piwnicach nowego dworca?

    A tak swoja droga ZDIZ na Kamiennym Potoku ma spory plac, powierzchnie magazynowe i... baraki ;)

    • 53 2

    • baraki buahhaa już to widze

      • 7 1

  • nowy dworzec pkp w Sopocie jest idealny nie trzeba szukać (2)

    • 131 2

    • ...i Jacek działe dostanie.

      • 11 3

    • Ciekawy sposób na komercjalizację dworca bo podobno cieńko idzie.

      • 23 2

  • plaże takie puste, tam miejsca mnóstwo

    • 5 1

  • Proponuję całe piętro Szeratona albo Grandu

    • 13 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane