• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Spółka Nextbike wykluczona z przetargu na Mevo 2.0

rb
2 czerwca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Obszar Metropolitalny zdecydował o wykluczeniu z dialogu konkurencyjnego spółki Nextbike Polska. Obszar Metropolitalny zdecydował o wykluczeniu z dialogu konkurencyjnego spółki Nextbike Polska.

Już tylko dwie firmy ubiegają się o zostanie nowym operatorem roweru metropolitalnego Mevo. Z wyścigu odpadła spółka Nextbike, która ma problemy z płynnością finansową i ogłosiła złożenie wniosku o restrukturyzację.



Czy brakuje ci rowerów Mevo?

Decyzję o wykluczeniu spółki Nextbike z udziału w dialogu konkurencyjnym podjęła komisja przetargowa złożona z przedstawicieli OMGGS, oficerów rowerowych z Gdyni, Gdańska, Sopotu i Tczewa, specjalistów ds. zamówień publicznych i prawników.

- Powodem było nienależyte wykonanie projektu Mevo 1.0., którego spółka była w 90 proc. podwykonawcą. Wykluczenie nastąpiło na podstawie art.24 ust.5 pkt 2 Pzp - wyjaśnia Alicja Mongird, rzecznik prasowy Obszaru Metropolitalnego.
W dalszych etapach postępowania udział wezmą:

  • Konsorcjum BikeU (Polska) i Freebike (Czechy) - mający doświadczenie w elektrycznych systemach funkcjonujących w 19 europejskich miastach, mi.in. w Londynie.
  • Marfina (Hiszpania) wraz z firmą Geovelo (Polska) jako podwykonawcą. Katalońska korporacja znana głównie ze swojej marki Movienta ma swoje rowery m.in. w Barcelonie i Paryżu.

Pierwsze spotkania z firmami odbędą się w połowie czerwca. Na podstawie rozmów z wykonawcami komisja przygotuje ostateczny kształt systemu Mevo. Dokładne opisanie przedmiotu zamówienia nastąpi dopiero po ukończeniu dialogu z wykonawcami. Ostatnim etapem dialogu konkurencyjnego jest składanie ofert i wybór najkorzystniejszej z nich.

- W dialogu konkurencyjnym, do momentu wyboru nowego operatora, będą brać udział także eksperci z kraju i zagranicy, pracujący przy badaniach i analizach dotyczących funkcjonowania nowego Mevo. Przeprowadzona zostanie analiza modeli funkcjonowania nowego Mevo, która będzie zawierała m.in. zalecany rodzaj rowerów, sposób i technologię ładowania wraz z rozmieszczeniem stacji, kryteria oceny jakości funkcjonowania systemu oraz analiza finansowa, która sprawdzi kondycję finansową potencjalnych wykonawców, koszty wdrożenia różnych modeli Mevo oraz szacowane przychody. Wśród mieszkańców OMGGS prowadzone są badania ankietowe dotyczące m.in. preferowanej ceny abonamentu i popytu - dodaje Mongird.
Nowy system ma składać się z min. 4 tys. rowerów, z czego min. 25 proc. mają stanowić rowery elektryczne, które są już w posiadaniu OMGGS. Większy nacisk ma być położony na relokację rowerów i rozproszenie punktów serwisowych oraz punktów ładowania baterii.
rb

Miejsca

Opinie (171) ponad 20 zablokowanych

  • Zjecie mnie ale......

    Szczerze? Idea roweru miejskiego super ale............ja się póki co cieszę że go nie ma.Powód jest prosty-ścieżki,ścieżki i jeszcze raz ścieżki. Po prostu przy tej ilości rowerów jak Mevo jest ich zdecydowanie za mało!!! Myślę że większość osób która jeździe normalnie na rowerach potwierdzi ,że jak się skończyło Mevo to zaczęło jeździć się po ścieżkach zdecydowanie lepiej. Teraz jak wróci nagle 4.000-zł rowerów na tą sama bazę ścieżek, znów będzie słabo. Dlatego rower miejski to jedno-ale nowe ścieżki to drugie I mam na myśli prawdziwe ścieżki, a nie te z pomysłami jak we Wrzeszczu tj. likwidowania pasów jezdni, by zrobić z tego ścieżkę. Wiadomo nie wszędzie da się je zrobić, ale w/g mnie rosną mega za wolno!! I to jest problem!

    • 2 4

  • Wskazówka

    Przede wszystkim takie hity nie powinny być realizowane za pieniądze publiczne. KOmercyjnie wyłącznie. Miasto może udostępnić miejsce na stacje.
    Kto są oficerowie rowerowi? To oni wymyślili taki system? Jaką mają praktykę? W pisaniu specyfikacji napisanej przez eksperta za godziwe pieniądze. Trzeba najpierw rozliczyć tzw Zamawiających. I nie komisję tylko przewodniczącego komisji albo komitetu przetargowego.

    • 2 1

  • oficerowie rowerowi .... serio??

    co to określenie ma niby nieść w przekazie? Że kim Ci ludzie są? To jacyś policjanci na rowerach albo wojskowi? W mundurach jeżdżą czy o co chodzi? Dobrze że chociaż nazwa po polsku, ale bezsensowna ...

    • 6 1

  • Myślałem że ten i**otyczny pomysł umarł śmiercia naturalna,atu powstaje z grobu jakieś zombi.

    • 2 3

  • czemu wykluczyli upadającą spółkę?

    • 0 3

  • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • Kabaret część1a ogłaszam konsulatacje na konsultacje do konsultacji

    Następnie ogłaszamy przetarg na przetarg do przetargu przy przetargu.Jeśli zaś chodzi o projekt projektu do projektu itd,itp cdn.

    • 3 1

  • Malwersacja publicznych środków

    W kapitalizmie nie ma wydawania pieniędzy w ciemno jak za komuny. Od początku było wiadome, że to co oferuje nextbike nie ma szans na siebie zarobić, mimo wszystko ktoś to klepnął. W Szwajcarii za coś takiego odpowiedzialni urzędnicy podają się do dymisji i stają przed sądem. W Polsce kaska się rozpłynęła a winnych nie ma.

    • 1 1

  • Brakuje mi moich pieniędzy, których nie odzyskałem składając prawidlowo wypowiedzenie (1)

    • 4 1

    • bidolu, zainwetowałeś dziesięć złotych,
      a mogłeś kupić wino

      • 0 0

  • A co robi MOSiR i pasożyt dyrektor

    Po co ta organizacja. Zbierają haracze z plaż i koniec. Siedzi od 20 lat buc na stołku i ma wszystki w d..... To marnotrawstwo oddawać taki biznes obcym. Już Adamowicz wysprzedał działki za bezcen swojakom zamiast to miasto powinno aportem wnosić grunty i czerpać korzyści ze sprzedażny mieszkań.

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane