- 1 Lądowanie w Poznaniu przez nocny Duathlon (152 opinie)
- 2 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (118 opinii)
- 3 Pozostałości baterii mającej bronić portu (67 opinii)
- 4 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (120 opinii)
- 5 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (50 opinii)
- 6 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (136 opinii)
Spór o kładkę na Ołowiankę. Zwolennicy popierają konserwatora
W dyskusję nad budową kładki na Ołowiankę włącza się kolejne stowarzyszenie. Członkowie Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej, w przeciwieństwie do Towarzystwa Opieki nad Zabytkami i Naszego Gdańska, popierają jej budowę i również piszą do minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Zdaniem tych stowarzyszeń kładka zepsuje krajobraz miasta, będzie ingerencją w zabytkową strukturę miasta, a lepszym rozwiązaniem dla połączenia obu brzegów Motławy byłby prom.
Z takimi stwierdzeniami nie zgadzają się członkowie stowarzyszenie Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej, którzy wystosowali również pismo do minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, aby ta podtrzymała decyzję Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, a tym samym możliwa była szybka budowa kładki.
- Prom proponowany przez TOnZ oraz Nasz Gdańsk nie zastąpi funkcjonalności kładki. Prom może być ciekawą atrakcją turystyczną, ale w tym miejscu potrzebne jest połączenie pieszo-rowerowe z myślą o osobach, udających się do filharmonii, jak i wracając z zakupów do domu. Prom, w przeciwieństwie do kładki, nie przyczyni się do rozwoju zaniedbanych terenów zakładów mięsnych oraz rejonu ulic Na Stępce , Dziewanowskiego , Angielska Grobla czy Seredyńskiego - przekonuje Karol Spieglanin, prezes FRAG-u.
Czytaj też: Hotel w budynku po dawnych zakładach mięsnych
Zdaniem FRAG-u "kładka jest naturalnym elementem miast portowych", a przy odwołaniach do historycznego kształtu "zapomina się, że Ołowianka była niegdyś terenem przemysłowym, a tym samym potrzeby komunikacyjne były całkowicie inne".
- Dzisiaj nie ma już w tym miejscu portu handlowego, zmieniły się potrzeby i kładka w tej okolicy powinna istnieć już przynajmniej od kilku lat. Nie możemy nigdy traktować obecnego etapu rozwoju miasta za docelowy i musimy go zmieniać z poszanowaniem historii i tradycji, a taką jest kontynuowanie procesu zbliżania się miasta do wody i zaspokajania potrzeb jego mieszkańców - dodaje Spieglanin.
Warto zauważyć, że opinia FRAG-u nie będzie miała większego wpływu na postępowanie w ministerstwie. Urzędnicy będą bowiem sprawdzali wydaną przez WKZ decyzję pod kątem spełnienia procedur formalnych, a nie zalet i wad konstrukcji przez Motławę. Pismo stowarzyszenia może być jedynie potraktowane jako sugestia, aby nie zwlekać z wydaniem decyzji dla umożliwienia jej budowy.
Dotychczas planowano, że rozpoczęcie budowy kładki nastąpi jeszcze w tym roku i potrwa do maja przyszłego, aby uruchomić ją przed sezonem turystycznym. Tym samym pomysł kładki zmaterializowałby się ponad dekadę po tym, jak rozpoczęto o niej dyskusję.
Wizualizacja zwycięskiego projektu kładki z 2013 r.
Miejsca
Opinie (132) 1 zablokowana
-
2015-05-18 16:30
czy kto widział króliczka jak biegnie uliczką?
bo nie o to im chodzi by złapać króliczka
ale by gonić go go go!
cza cza cza, bęc
przyjdzie prezio Duda, przeczyści lufy NIKom i prokuratorom
i dobiorą się do d*py tym którzy kradli te wszystkie
ekspertyzy konkursy wizualizacje opinie nagrody itd itp
grube miliony już wydano
znacznie więcej niż kosztował by prom- 0 2
-
2015-05-18 16:29
Jestem za kładką jednak nie w tym miejscu .Za blisko "Ołowianki" . Poza tym nie powinna być tak "nowoczesna" chodzi oczywiście o wygląd .
- 1 2
-
2015-05-18 11:36
(1)
W tym zdaniu mamy totalną "przeginkę" - Zdaniem FRAG-u "kładka jest naturalnym elementem miast portowych"
Gdańska Motława przestałą pełnić funkcję portową wraz z "wyzwoleniem" w marcu 1945, więc użyty argument jest manipulacją.
P.S. Cały FRAG to dyskutanci z skyscrapercity, więc swe wizje mają mocno tendencyjne.
Zaorać, zniszczyć, zbudować ale nie myśleć co!.- 17 4
-
2015-05-18 16:12
skoro Motława nie ma już funkcji portowych to w czym będzie przeszkadzać kładka? nie chcesz chyba powiedzieć że żeglarzy bęzdie więcej niż pieszych turystów? jak tak uważasz to załóż swoje stowarzyszenie o nietendencyjnych wizjach a nie tylko hejtujesz.
- 2 3
-
2015-05-18 10:23
1-2 etaty w UM, w jakimś fantazyjnym referacie i FRAG szybko zmieni zdanie. (6)
- 31 11
-
2015-05-18 10:38
(5)
W tej sprawie ma zbieżne zdanie z UM, problemy z myśleniem?
- 8 3
-
2015-05-18 11:14
widocznie rozmowy o etatach są zaawansowane (3)
- 8 2
-
2015-05-18 12:14
I to jest sedno sprawy! (1)
A lokal na Ogarnej dalej będzie służył jako imprezowania dla znajomków.
- 8 2
-
2015-05-18 16:07
oj boli kogoś frag. brg?
- 2 4
-
2015-05-18 11:18
przecież szymański ma już etat i jeszcze kolesi mógł zatrudnić
- 5 2
-
2015-05-18 11:03
bo i kasa z UM już jest :)
- 6 2
-
2015-05-18 10:34
(5)
Głupota - kładka zepsuje zabytkową strukturę miasta. Kładka ma służyć mieszkańcom i turystom dla ich wygody a nie dla oszołomów o ptasich móżdżkach wydumanych widzimisię. Konserwatorzy w wielu przypadkach jak i ich poplecznicy pozostają daleko z tyłu za biegnącą kulturą do przodu. Ci jak zwykle cofają się i blokują rozwój miasta. Miasto ma się rozwijać i być przyjazne dla ludzi a życie w średniowieczu to wszystko niweczy. Jeśli są tak wielkie rozbieżności społeczność Gdańska w referendum na temat swego miasta powinna się wypowiadać.
- 15 15
-
2015-05-18 12:52
(1)
A dlaczego mieszkaniec np. Moreny dla którego dokładam się z podatków aby wygodnie dojechał nowym tramwajem, ma w referendum zabronić mi, mieszkańcowi Angielskiej Grobli bym też szybciej i wygodniej mógł dostać się do centrum. To może wypowiadajmy się w sprawie każdej zmiany komunikacyjnej blokując się nawzajem.
- 2 0
-
2015-05-18 15:24
Do jakiego centrum? Co masz niby skomunikowane w okolicach Targu Rybnego. Weź nie ściemniaj że mieszkasz na Angielskiej Grobli.
- 3 2
-
2015-05-18 12:21
Jaką zabytkową strukturę? To co uważamy za zabytek jest w ogromnej większości powojenną rekonstrukcją. W obrębie głównego miasta żaden obiekt, oprócz kościoła św. Mikołaja nie przetrwał wojny w całości. Okolice kładki to pruskie kamienice / jak ta z Kubickim / albo zbudowane po wojnie od parterów "kamieniczki" Targu Rybnego. Kiedyś gdy działały promy, nawet jadący z plaży na Stogach, wysiadali przy ul. Wiesława i pieszo, potem promem docierali na ul. Wałową i dalej do centrum. Akurat w Gdańsku nie brakuje miejsc, z których można kontemplować widoki nie zasłaniane przez kładkę.
- 4 3
-
2015-05-18 10:37
Nie chcę kładki psującej widok wśród zabytków. (1)
- 5 6
-
2015-05-18 11:16
Psujesz wygląd zabytków swoją fizjonomią, dlatego zostajesz wydalony z miasta.
- 0 5
-
2015-05-18 14:16
tylko tunel, jak w Antwerpii
Sint-Annatunnel wybudowany w 1933 roku tunel dla pieszych i rowerzystów, biegnący pod rzeką Skaldą, w Antwerpii, w Belgii. Łączy centrum miasta z dzielnicą Linkeroever - sobie wygooglajcie
- 4 4
-
2015-05-18 13:30
jedyni beficjenci kładki to deweloperzy zza Motławy ... (1)
... turyści chętnie przepłyną się promem albo pójdą pieszo, chodzi o to żeby mieszkania na anielskiej grobli drożej sprzedać i już
- 12 6
-
2015-05-18 13:52
No iiii? Wolisz stan obecny? Bo po co turystyczne Główne Miasto, jak wokół niego syf, kiła i mogiła? Ludzie narzekają na umieranie śródmieścia - a jedną z przyczyn tego stanu rzeczy jest niski poziom zurbanizowania. Wszyscy się zachwycają, jak w Krakowie czy Wrocławiu jest wielkomiejsko i gwarnie? Wystarczy zobaczyć ilość zabudowy mieszkaniowej/usługowej wokół obszarów staromiejskich. W Gdańsku jest pustynia, ruiny i kilka komunistycznych bloków.
- 5 1
-
2015-05-18 13:48
Ta kładka to ratunek dla tych terenów
Te tereny są zapuszczone i zdegradowane. Czy kładka może wpłynąć na rozwój deweloperki? No jasne, że tak! A czy to nie jest jeden z celów, do których należy dążyć? By ucywilizować tereny blisko śródmieścia, które wyglądają jak 3 świat? To tu powinno tętnić życie, a nie na jakichś osiedlach na kompletnym zadupiu! Wolicie by stały tam ruiny i chaszcze? Bo to czeka te tereny bez dobrej infrastruktury i komunikacji.
- 4 11
-
2015-05-18 13:23
Gondole nad motławą to były by atrakcja turystyczna ale nie kładka. Jachty muszą mieć swobodny przepływ, a turyści widok
- 8 3
-
2015-05-18 10:24
Lepszy byłby tunel a nie przegroda na motławie, a jachty i statki są super własnie przy żurawiu. (6)
- 16 10
-
2015-05-18 13:07
przegroda to jest dla mieszkańców
chcesz sobie statkiem pod sam Żuraw podp[ływać, to sobie czekaj na otwarcie mostu egoisto, a mieszkańcom daj w końcu możłiwość dojśc na Stare i Główne Miasto
- 3 3
-
2015-05-18 11:04
(4)
tunel to abstrakcja - to kilka razy drozsze, bedzie blokowac ruch statków (tak bo ma byc na dnie) - wymaga regularnego czyszczenia przeszklen I w dodatku nic w nim nie bedzie widac. Abstrakcja
- 4 2
-
2015-05-18 11:21
(2)
Dlatego powinien być prom. Ale nie ciężki wolny wycieczkowiec jak obecnie pływają pod nazwą "tramwaju wodnego", czy ten pływający co 15 minut do Muzeum Morskiego, tylko mały zwinny promik jak w Kopenhadze:
https://youtu.be/AcXUIDF_Alw- 1 2
-
2015-05-18 12:56
Zwinny czy nie i tak będzie powolny
To jak prom sobie radzi pokazała np noc muzeum. Gdy ludzie rezygnowali i szli na około. Bo nawet jakby zwiększyć szybkość jego, to cumowania się nie pominie, a do tego jeszcze dochodzi ilość ludzi, którzy zostaną zabrani za 1 razem.
Nawet najszybszy statek w 5 minut nie obróci, bo ludzie nie lubią czekać.- 2 1
-
2015-05-18 12:36
I prom będzie kursował po północy
czy nakażesz wszystkim okolicznym mieszkańcom spać o tej porze?
- 3 1
-
2015-05-18 12:11
A po co przeszklony w brudnej Motławie.
Tunel taki jak pod Tamizą w Greenwich. Wykonać zbrojoną rurę o średnicy 4m. Pogłębić dno, zatopić rurę, umocować i wypompować wodę.
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.