- 1 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (73 opinie)
- 2 Pościg między autami na trzypasmówce (50 opinii)
- 3 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (289 opinii)
- 4 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (125 opinii)
- 5 Narobił zniszczeń na 16 tys. Ukradł kilkaset zł (102 opinie)
- 6 Kto wygra wybory do Europarlamentu? (334 opinie)
Spotkania z mieszkańcami nt. Trasy Kaszubskiej
W listopadzie i grudniu mieszkańcy miejscowości położonych przy planowanej Trasie Kaszubskiej będą mogli zapoznać się szczegółowo z planami tej inwestycji. W Gdyni konsultacje odbędą się 18 grudnia.
- Spotkania z mieszkańcami będą dotyczyły przedstawienia rozwiązań projektowych na poszczególnych odcinkach drogi ekspresowej na etapie koncepcji programowej. Na spotkaniach będzie można zadawać pytania projektantom i zgłaszać uwagi. Ponadto w ciągu tygodnia od danego spotkania będzie można pisemnie przesłać uwagi i wnioski do przedstawionych rozwiązań - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.
Urzędnicy i projektanci zaczynają od Lęborka. Kolejne spotkania wyznaczono w Nowej Wsi Lęborskiej, Łęczycach, Szemudzie (dwa spotkania - w Szemudzie i Bojanie), Chwaszczynie (gmina Żukowo) i Gdyni. Spotkania będą się odbywały przez cały listopad do połowy grudnia br.
Na tydzień przed planowanym każdym spotkaniem na terenie gminy lub miasta zostaną rozwieszone plakaty zawierające informacje o terminie oraz miejscu spotkania. Można będzie także ustalić je na stronie projektu budowy Trasy Kaszubskiej.
Miasto Lębork w dniu 5 listopada 2015 r. o godz. 18 w Sali Rajców (nr 101) Urzędu Miejskiego w Lęborku przy ul. Armii Krajowej 14.
Gmina Nowa Wieś Lęborska w dniu 12 listopada 2015 r. o godz. 18
Gmina Łęczyce w dniu 19 listopada 2015 r. o godz.18
Gmina Luzino w dniu 26 listopada 2015 r. o godz.18
Gmina Szemud (dwa spotkania)
Szemud w dniu 1 grudnia 2015 r. o godz. 18
Bojano w dniu 3. grudnia 2015 r. o godz. 18
Gmina Żukowo (Chwaszczyno) w dniu 10 grudnia 2015 r. o godz. 18
Miasto Gdynia w dniu 18 grudnia 2015 r. o godz. 18
64-kilometrowa inwestycja podzielona na dwie mniejsze
Trasa Kaszubska, która będzie miała kategorię drogi ekspresowej, ma mieć ok. 64 km długości. Droga będzie w przekroju dwóch jezdni po dwa pasy w każdą stronę. Dodatkowo na każdej jezdni pojawią się pasy awaryjne. Kierowcy mają podróżować tam z maksymalną prędkością 120 km/h.
Przypomnijmy, że budowa Trasy Kaszubskiej została podzielona na dwie części. Pierwsza to budowa 32-kilometrowej drogi od miejscowości Leśnice na zachód od Lęborka do miejscowości Luzino. W ramach tego przedsięwzięcia powstanie nie tylko obwodnica na południe od Lęborka, ale też pięć drogowych węzłów, czyli jadąc do Trójmiasta: Lębork Południe, Lębork Wschód , Łęczyce, Strzebielino, Luzino.
Ponadto inwestycja zakłada budowę miejsca obsługi podróżnych w Bożym Polu. Obiekt będzie miał drugą kategorię, a to oznacza, że oprócz miejsc postojowych i toalety pojawi się też stacja paliw. Natomiast na wspomnianej Obwodnicy Lęborka zostanie wybudowana ok. 1,5-kilometrowa estakada nad rzeką Okalicą.
Druga część to również ok. 32-kilometrowy odcinek drogi, który zaczynać się będzie w Luzinie, a kończyć ma w Gdyni w dzielnicy Wielki Kack. Tutaj wykonawca zbuduje sześć węzłów drogowych - Szemud, Koleczkowo, rozbudowany węzeł Wielki Kack, a także od podstaw zrealizowany Węzeł Chwaszczyno, który umożliwi skomunikowanie z Obwodnicą Metropolitalną. W ramach tego zadania powstanie niewielki węzeł Nowowiczlińska (na Obwodnicy Trójmiasta), węzeł Rdestowa przy Polifarbie.
W miejscowości Kamień natomiast zostanie otwarte miejsce obsługi podróżnych. Obiekt będzie miał trzecią - najwyższą kategorię. To oznacza, że ewentualny najemca będzie mógł tam wybudować oprócz stacji paliw także hotel. Mniejsze miejsce obsługi podróżnych, bo pierwszej kategorii pojawi się nieopodal Sychowa.
Czytaj też: Zmiany w projekcie Trasy Kaszubskiej. Inwestycja zmieni oblicze zachodniej Gdyni
Trwają przetargi
Pod koniec września gdański oddział GDDKiA ogłosił przetargi na wyżej wspomniane części. Zainteresowane firmy i konsorcja mają czas do 16 listopada na złożenie wniosków o dopuszczenie do przetargów.
Na wiosnę 2016 r. powinna być gotowa koncepcja programowa dla Trasy Kaszubskiej wraz z dokumentacją do przetargu według formuły "projektuj i buduj", którą właśnie opracowuje kosztem 7,7 mln zł firma Transprojekt Gdański.
Także na wiosnę pracownicy gdańskiego oddziału GDDKiA powinni zakwalifikować do przetargu firmy lub konsorcja zainteresowane projektowaniem i budową Trasy Kaszubskiej. Wtedy otrzymają one przygotowaną koncepcję i na jej podstawie złożą ostateczną ofertę cenową.
Prace projektowe oraz roboty budowlane wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie powinny być ukończone w ciągu 34-37 miesięcy od daty zawarcia umowy z wykonawcą. Przy czym do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych. Kryterium oceny ofert w obu przetargach zostało określone następująco: cena - 90 proc., gwarancja - 5 proc., termin realizacji - 5 proc.
Drogą pojedziemy pod koniec 2019 r. lub dopiero w 2020 r. w zależności od zakończenia procedury przetargowej i uzyskania pozwoleń.
Miejsca
Opinie (107) 2 zablokowane
-
2015-11-02 08:00
Niepotrzebne metry estakad. (3)
Kto tak projektuje węzły?! Chodzi o węzeł łączący Kaszubską z Obwodnicą Trójmiasta. Łącznica z Kaszubskiej w obwodnicę na północ powinna iść na skróty zaraz obok tej w przeciwnym kierunku (odpowiednio wysoko). Nabite metry w estakady pozwolą zarobić wykonawcom a podatnikom utopić niezłe sumy.
- 12 18
-
2015-11-02 09:36
To nie będzie dokładnie tak jak na tym rysunku (1)
Łącznice Karwiny-Gdańsk i Chwaszczyno-Chylonia pójdą pod obwodnicą trójmiasta, a nie nad.
- 1 0
-
2015-11-02 16:16
Skąd ta informacja? Ostatnio na tym portalu pisali, że będą nad obwodnicą.
- 2 0
-
2015-11-02 08:12
Niech zgadne, na imie masz Janusz, nosisz wasa i znasz sie na wszystkim, choć pracujesz jako taksówkarz
- 14 9
-
2015-11-02 07:09
o 10 lat za poźno (6)
jw
- 72 10
-
2015-11-02 12:01
(2)
pewnie że za późno. Na szczęście platformie już podziękowaliśmy, teraz niech pis się wykaże. osobiście wierzę że część zaległości po PO nadrobi, ale wszystkich pewnie nie, bo cudów nie ma
- 0 10
-
2015-11-02 15:35
Młodocianych wyborców PiS prosi się o spytanie kogoś dorosłego
Żeby opowiedział bajkę pt. "Jak PiS drogi budował". I nie dotyczyło to tylko pomorskiego.
- 9 0
-
2015-11-02 12:34
Pis, kotuś, to ci zabierze finansowanie na cokolwiek w województwie tak, że przez najbliższe 20 lat nie zobaczysz tu żadnej nowej drogi. Ba, nawet kiosku nowego nie zobaczysz! Przyjdzie nam ogłaszać secesję jak Katalonia.
- 9 0
-
2015-11-02 12:48
za późno na co ???
co było 10 lat temu ??
nie zauważyłem- 5 0
-
2015-11-02 07:23
(1)
O 76 lat za późno.
- 13 1
-
2015-11-02 10:19
no cóż, ale kierunek jest dobry
budujcie budujcie to będziemy was odwiedzać
- 1 1
-
2015-11-02 09:01
rozumiem, ze beda dwie S6 (2)
i bedzie zjazd na S6 i S6 :D
- 6 6
-
2015-11-02 09:33
(1)
Wg mnie najlepiej oznaczyć starą obwodnicę jako S1, obwodnicę metropolitalną jako S7, a trasę kaszubską S6. Nie będzie żadnych problemów z oznakowaniem i uzyskamy logiczny ciąg A1/S1 oraz S7.
- 8 2
-
2015-11-02 14:12
od węzła wielki kack do chylonii obwodnica ma mieć obniżony status do drogi krajowej, więc nie będzie problemu
- 0 1
-
2015-11-02 07:16
Bez sensu z punktu widzenia ekonomicznej jazdy (4)
W te wakacje turysta na cb, na karczemkach pytal jak dojechac najlepiej do leby. Czy musi jechac w ten korek do rumii i redy. Zaczalem sie smiac :D
Po tej mapce widze podobne mysli. Z pruszcza gdanskiego jechac na gdynie a potem na lebork. A nie lepiej kartuska w gore>zukowo>kartuzy>sierakowice>lebork?- 23 33
-
2015-11-02 12:53
nie lepiej (1)
jeśli będzie dwupasmówka bez radarów, to będzie szybciej, niż się tłuc po wioskach
- 2 1
-
2015-11-02 13:51
I pewnie jeszcze dwupasmówka prosto do Twojego łóżka.
- 2 2
-
2015-11-02 12:04
Johnny, nie sprzedawaj patentu jak omijać korek w Rumii/Redzie!! Jeszcze kuxwa ogłosisz jak ominąć korek w Pucku/Władku?! Takie jest odwieczne prawo natury: turyści stoją w korkach, lokalsi mykają bocznymi drogami.
- 17 0
-
2015-11-02 08:19
głupi się śmieje
a mądry zapyta
- 20 1
-
2015-11-02 13:25
Trasa Kaszubska powinna sie zaczynac tam gdzie konczy sie Poludniowa Obwodnica Gdanska
Wystarczy spojrzec na mape na ten absurdalny przebieg Obwodnicy Metropolitalnej i Trasy Kaszubskiej. Ktos ma bardzo DUUUZY interes w tym aby drogi przebiegaly wlasnie w taki sposob...
- 9 4
-
2015-11-02 08:19
to ta droga co miała być (1)
Na euro?
- 26 18
-
2015-11-02 12:06
tak
- 2 0
-
2015-11-02 12:00
taaa
- 0 0
-
2015-11-02 09:48
18 grudnia to piątek! (2)
Spotkanie tylko dla emerytów i bezrobotnych?
- 7 4
-
2015-11-02 10:24
dodatkowa odpowiedź powinna być do ankiety: (1)
Czy uczestniczysz w spotkaniach związanych z realizacją inwestycji w sąsiedztwie?
- nie, ponieważ są organizowane w godzinach mojej pracy.
Już kilkakrotnie zwróciłam na to uwagę, że konsultacje UM z mieszkańcami odbywają się w tygodniu pracy i w godzinach pracy.
No i nie wiem czy mnie to jeszcze zastanawia ;) to raczej jasny przekaz na to, że UM wcale nie jest zainteresowany głosem mieszkańców, a robi te spotkania bardziej dlatego aby nikt im nie zarzucił że ich nie robi. No bo kogo stać na to aby zwalniać się z pracy i iść na konsultacje?- 6 3
-
2015-11-02 11:29
przecież spotkania rozpoczynają się o 18...
- 5 0
-
2015-11-02 11:17
Przecież w tamtą stronę jeździ pociąg
Jak jeździ zbyt rzadko, trzeba puścić więcej pociągów. Po co zasmradzać Kaszuby? Może tak jeszcze wyasfaltować Bory Tucholskie?
- 12 11
-
2015-11-02 10:40
od kiedy to trwa przetarg na metropolitalna?
na razie to jest tylko zaproszenie do skąłdania ofert i na tym się pewnie skonczy caly cyrk z tą bezsensowną trasą
- 3 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.