- 1 Zabójstwo 69-latki we Wrzeszczu (182 opinie)
- 2 Nietypowy remont ulicy. Prace w nocy i weekendy (27 opinii)
- 3 Fotowoltaiczny dziwoląg w Sopocie (149 opinii)
- 4 Jakie wyzwania dla nowych władz Gdyni? (180 opinii)
- 5 Nie było ofert na przebudowę Świętojańskiej (66 opinii)
- 6 Wypadek galeonu i motorówki. Jest raport (67 opinii)
Spotkania z mieszkańcami nt. Trasy Kaszubskiej
W listopadzie i grudniu mieszkańcy miejscowości położonych przy planowanej Trasie Kaszubskiej będą mogli zapoznać się szczegółowo z planami tej inwestycji. W Gdyni konsultacje odbędą się 18 grudnia.
- Spotkania z mieszkańcami będą dotyczyły przedstawienia rozwiązań projektowych na poszczególnych odcinkach drogi ekspresowej na etapie koncepcji programowej. Na spotkaniach będzie można zadawać pytania projektantom i zgłaszać uwagi. Ponadto w ciągu tygodnia od danego spotkania będzie można pisemnie przesłać uwagi i wnioski do przedstawionych rozwiązań - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.
Urzędnicy i projektanci zaczynają od Lęborka. Kolejne spotkania wyznaczono w Nowej Wsi Lęborskiej, Łęczycach, Szemudzie (dwa spotkania - w Szemudzie i Bojanie), Chwaszczynie (gmina Żukowo) i Gdyni. Spotkania będą się odbywały przez cały listopad do połowy grudnia br.
Na tydzień przed planowanym każdym spotkaniem na terenie gminy lub miasta zostaną rozwieszone plakaty zawierające informacje o terminie oraz miejscu spotkania. Można będzie także ustalić je na stronie projektu budowy Trasy Kaszubskiej.
Miasto Lębork w dniu 5 listopada 2015 r. o godz. 18 w Sali Rajców (nr 101) Urzędu Miejskiego w Lęborku przy ul. Armii Krajowej 14.
Gmina Nowa Wieś Lęborska w dniu 12 listopada 2015 r. o godz. 18
Gmina Łęczyce w dniu 19 listopada 2015 r. o godz.18
Gmina Luzino w dniu 26 listopada 2015 r. o godz.18
Gmina Szemud (dwa spotkania)
Szemud w dniu 1 grudnia 2015 r. o godz. 18
Bojano w dniu 3. grudnia 2015 r. o godz. 18
Gmina Żukowo (Chwaszczyno) w dniu 10 grudnia 2015 r. o godz. 18
Miasto Gdynia w dniu 18 grudnia 2015 r. o godz. 18
64-kilometrowa inwestycja podzielona na dwie mniejsze
Trasa Kaszubska, która będzie miała kategorię drogi ekspresowej, ma mieć ok. 64 km długości. Droga będzie w przekroju dwóch jezdni po dwa pasy w każdą stronę. Dodatkowo na każdej jezdni pojawią się pasy awaryjne. Kierowcy mają podróżować tam z maksymalną prędkością 120 km/h.
Przypomnijmy, że budowa Trasy Kaszubskiej została podzielona na dwie części. Pierwsza to budowa 32-kilometrowej drogi od miejscowości Leśnice na zachód od Lęborka do miejscowości Luzino. W ramach tego przedsięwzięcia powstanie nie tylko obwodnica na południe od Lęborka, ale też pięć drogowych węzłów, czyli jadąc do Trójmiasta: Lębork Południe, Lębork Wschód , Łęczyce, Strzebielino, Luzino.
Ponadto inwestycja zakłada budowę miejsca obsługi podróżnych w Bożym Polu. Obiekt będzie miał drugą kategorię, a to oznacza, że oprócz miejsc postojowych i toalety pojawi się też stacja paliw. Natomiast na wspomnianej Obwodnicy Lęborka zostanie wybudowana ok. 1,5-kilometrowa estakada nad rzeką Okalicą.
Druga część to również ok. 32-kilometrowy odcinek drogi, który zaczynać się będzie w Luzinie, a kończyć ma w Gdyni w dzielnicy Wielki Kack. Tutaj wykonawca zbuduje sześć węzłów drogowych - Szemud, Koleczkowo, rozbudowany węzeł Wielki Kack, a także od podstaw zrealizowany Węzeł Chwaszczyno, który umożliwi skomunikowanie z Obwodnicą Metropolitalną. W ramach tego zadania powstanie niewielki węzeł Nowowiczlińska (na Obwodnicy Trójmiasta), węzeł Rdestowa przy Polifarbie.
W miejscowości Kamień natomiast zostanie otwarte miejsce obsługi podróżnych. Obiekt będzie miał trzecią - najwyższą kategorię. To oznacza, że ewentualny najemca będzie mógł tam wybudować oprócz stacji paliw także hotel. Mniejsze miejsce obsługi podróżnych, bo pierwszej kategorii pojawi się nieopodal Sychowa.
Czytaj też: Zmiany w projekcie Trasy Kaszubskiej. Inwestycja zmieni oblicze zachodniej Gdyni
Trwają przetargi
Pod koniec września gdański oddział GDDKiA ogłosił przetargi na wyżej wspomniane części. Zainteresowane firmy i konsorcja mają czas do 16 listopada na złożenie wniosków o dopuszczenie do przetargów.
Na wiosnę 2016 r. powinna być gotowa koncepcja programowa dla Trasy Kaszubskiej wraz z dokumentacją do przetargu według formuły "projektuj i buduj", którą właśnie opracowuje kosztem 7,7 mln zł firma Transprojekt Gdański.
Także na wiosnę pracownicy gdańskiego oddziału GDDKiA powinni zakwalifikować do przetargu firmy lub konsorcja zainteresowane projektowaniem i budową Trasy Kaszubskiej. Wtedy otrzymają one przygotowaną koncepcję i na jej podstawie złożą ostateczną ofertę cenową.
Prace projektowe oraz roboty budowlane wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie powinny być ukończone w ciągu 34-37 miesięcy od daty zawarcia umowy z wykonawcą. Przy czym do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych. Kryterium oceny ofert w obu przetargach zostało określone następująco: cena - 90 proc., gwarancja - 5 proc., termin realizacji - 5 proc.
Drogą pojedziemy pod koniec 2019 r. lub dopiero w 2020 r. w zależności od zakończenia procedury przetargowej i uzyskania pozwoleń.
Miejsca
Opinie (107) 2 zablokowane
-
2015-11-02 11:17
Przecież w tamtą stronę jeździ pociąg
Jak jeździ zbyt rzadko, trzeba puścić więcej pociągów. Po co zasmradzać Kaszuby? Może tak jeszcze wyasfaltować Bory Tucholskie?
- 12 11
-
2015-11-02 12:00
taaa
- 0 0
-
2015-11-02 12:02
(1)
Mieszkam w domu przy samej obwodnicy..mam ogród..miejsce dla dzieci...i co zaoferuje mi miasto dwa pokoje w bloku? Ciekawe czy ktoś myśli o mieszkańcach których domy mają zostać wyburzone...tylko rozmowy o drodze..
- 6 6
-
2015-11-08 18:52
mieszkańcy mało ważni
poza tym spotkanie dotyczące wyburzeń w grudniu...18...więc niecały tydzień przed świetąmi BN, cudowne Święta planują zrobić mieszkańcom, a radni miasta i dzielnicy jak zwykle nic nie zrobią....
- 0 0
-
2015-11-02 12:30
Moim zdaniem ta trasa jest źle poprowadzona. (2)
Osowa będzie dalej zapieprzona po kokardkę.
I nie, nie jestem z Osowy. Jestem z okolic śródmieścia, często jeżdżę na zachód kraju i będę zjeżdżał z obwodnicy przy Osowie, jechał przez Osowę i wbijał się na Trasę Kaszubską w Chwaszczynie zamiast objeżdżać do Gdyni żeby cofać się do Chwaszczyna. Z punktu widzenia jadących od Gdańska to bardzo niekorzystne rozwiązanie.- 10 6
-
2015-11-02 12:52
jesli zbuduja Nowa Kielenska
od wezla Wysoka do wezla Chwaszczyno, jak maja to w planie, bedzie to bardzo dogodne polaczenie obwodnicy z TK. Problem w tym, ze megalomanskie zapedy prezydentow, ktorzy chca nam zafundowac tunel pod Pacholkiem wymuszaja inna koncepcje, mianowicie Nowa Kielenska musi byc ujeta jako czesc inwestycji drogi zielonej z nieszczesnym tunelem - inaczej marne szanse na dofinansowanie calego projektu z UE gdyz musi to byc droga regionalna a wiec laczaca przynajmniej dwie gminy. Final moze byc taki, iz TK bedzie smigac do wezla Chwaszczyno a Nowa Kielenska bedzie czekac do nastepnego wydarzenia jakim bedzie (moze) droga zielona.
- 4 0
-
2015-11-02 18:43
Po kokardkę
W pełni podzielam opinię. Trasa nieprzemyślana i niedokończona.
Gdzie wiadukty nad obwodnicą!? Gdzie przebudowa Spacerowej!!!!?- 0 0
-
2015-11-02 13:25
Trasa Kaszubska powinna sie zaczynac tam gdzie konczy sie Poludniowa Obwodnica Gdanska
Wystarczy spojrzec na mape na ten absurdalny przebieg Obwodnicy Metropolitalnej i Trasy Kaszubskiej. Ktos ma bardzo DUUUZY interes w tym aby drogi przebiegaly wlasnie w taki sposob...
- 9 4
-
2015-11-02 19:52
kierowca.
Co za palanty wymyslily taki wezel ;Gordyjski;?
- 2 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.