- 1 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (248 opinii)
- 2 Od soboty spore utrudnienia na A1 (40 opinii)
- 3 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (258 opinii)
- 4 Po 80 latach dzwony wróciły do Gdańska (162 opinie)
- 5 Siedem pchnięć, dziura w głowie od kuli i złamana ręka (4 opinie)
- 6 Szukają szczątków legionisty na Westerplatte (44 opinie)
Strefa Tempo 30 także w Gdyni
Gdynia przygotowuje się do wprowadzenia ograniczenia prędkości do 30 km/h w Śródmieściu - podobnego, jakie obowiązuje w centrum Gdańska. Przy podobnym projekcie realizowanym na Działkach Leśnych były spore protesty, czy teraz będzie inaczej?
Czytaj także: w Gdańsku aż 70 proc. ulic trafi do strefy Tempo 30.
Takie pomysły wywołują jednak protesty kierowców, którzy sfrustrowani staniem w korkach, mają ochotę jechać nieco szybciej choćby w niektórych miejscach. Dlatego, gdy podobny plan realizowany był w dzielnicy Działki Leśne, mieszkańcy protestowali.
- Nie chodziło im jednak o samo ograniczenie prędkości. Zmiany obejmują też zrobienie jednokierunkowych ulic z dotychczas dwukierunkowych, są też zmiany w geometrii niektórych skrzyżowań, inaczej wytyczane są również miejsca parkingowe. Teraz jednak większość kierowców widzi plusy - przekonuje Rafał Studziński z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
W Gdyni zaczynają się teraz prace nad wprowadzeniem strefy Tempo 30 w Śródmieściu. Na razie jednak prace koncepcyjne, bo wiadomo, że komentarze wielu kierowców ponownie będą nieprzychylne.
- Ważne jest przeprowadzenie kampanii społecznej, która szczegółowo wyjaśni wszystkim po co i dlaczego taką strefę się w mieście wprowadza - przekonuje Łukasz Bosowski ze Stowarzyszenia Rowerowa Gdynia, który po centrum Gdyni najczęściej porusza się rowerem.
Na razie jednak nie ma ani środków w miejskim budżecie na taką kampanię, ani nawet konkretnego planu. Jest jednak to, co w Gdyni najważniejsze: zielone światło od prezydenta Wojciecha Szczurka.
- Nie chcemy robić w mieście rewolucji, bo wszystkie kroki należy wykonać we właściwej kolejności. Przede wszystkim jestem przekonany, że może być bezpieczniej, a wcale nie mniej komfortowo. Zwróćmy bowiem uwagę, że po centrum miasta wcale nie jeździmy z większą średnią prędkością. Zbieramy pomysły, tezy do dyskusji, a potem będzie czas na realizację decyzji - mówi radny Samorządności Zygmunt Zmuda-Trzebiatowski.
Opinie (310) 5 zablokowanych
-
2013-01-27 13:01
ahahaha gdynia i drajwerzy (8)
dziecko na hulajnodze teraz was wyprzedzi ;) Z drugiej strony gmina sama robi sobie strzał w kolano bo fotoradarów nie nastawiaja.
- 38 61
-
2013-01-28 15:41
I po Szczurku
Wprowadźcie, to następne wybory macie .....
Bosy, Zyga, puknijcie się w łeb, proszę.- 1 1
-
2013-01-28 07:42
postuluję wprowadzić zakaz pisania komentarzy dla policjantów
...strażników miejskich, byłych milicjantów, sb-ków, ub-ków i członków zbowidu. Kto za - łapka w górę!
- 5 4
-
2013-01-27 19:39
Do tej pory mimo sędziwego już wieku - 31 lat, rowerem wyprzedzałem: (2)
autobusy, tramwaje, trolejbusy, skm-kę oraz niektórych "kierowców" . Teraz wyprzedzę wszystkich. Z resztą patrząc na "rozwój" komunikacji, niebawem najszybszy będzie pieszy
- 23 2
-
2013-01-28 00:07
Bardzo dobrze
Wielu ludzi potrzebuje organów do transplantacji. Rozpędzaj się dalej na swoim rowerku tylko nie zapomnij wypełnić zgody na pobranie narządów.
- 3 11
-
2013-01-27 23:58
Jak ci wprowadzą 10 km/h na rower to sie zdziwisz.
- 20 3
-
2013-01-27 13:58
Jak to wprowadzą to pogratuluje idiotyzmu naszym władzom.
A na Szczurka już nigdy nie zagłosuje ..- 23 14
-
2013-01-27 13:30
Wprowadzic Buspas w Srodmiesciu Gdyni! (1)
Szczegolnie na Swietojanskiej :-)
- 24 8
-
2013-01-27 13:37
Trolejpas
- 24 2
-
2013-01-28 15:26
masakra
idioci i tyle !
- 2 1
-
2013-01-28 14:49
(1)
Nie płakać tutaj tylko płacić!!! Mam zamiar postawić 5 fotoradarów na samej Świętojańskiej!
- 2 0
-
2013-01-28 15:08
A dzis rano obudziłem się i myślę czy nie lansowac pomysłu Strefa Tempo 20.
- 0 0
-
2013-01-28 14:20
więcej rowerzystów w podróży do pracy to mniej samochodów na ulicach (12)
kto to potwierdzi i czy warto zatem promować wolniejszy ruch i komunikacje alternatywne od samochodowych?
- 2 1
-
2013-01-28 14:25
(3)
więcej rowerzystów to większy zamęt komunikacyjny
- 2 2
-
2013-01-28 14:50
hahah ale bzdura! (1)
- 1 0
-
2013-01-28 14:56
czyżby ! Już teraz jest coraz więcej wypadków rowerowych, a to kilku rowerzystów przejechało po rowerzystce, która się przewróciła, a to dwóch rowerzystów zderzyło się czołowo, będzie tego coraz więcej.
- 3 1
-
2013-01-28 14:27
no i?
- 1 1
-
2013-01-28 14:28
tempo 30 promuje - nie zmusza nikogo do jazdy rowerem, jedynie ją ułatwia (5)
- 2 1
-
2013-01-28 14:31
(4)
Ułatwia jazdę rowerem poprzez utrudnianie ją samochodom.
- 1 1
-
2013-01-28 14:35
no przecież właśnie o to chodzi, by kierowca zauważył rowerzystę i na niego uważał (3)
1 osoba jest w samochodzie i 1 na rowerze, tylko że jedna zajmuje dużo mniej miejsca i nie truje środowiska, dlaczego więc nie dać jej priorytetu?? do tej pory utrudnianie jazdy rowerom doprowadziło do tego ze kazdy najchętniej jeździ samochodem, a przyrostu ruchu samochodowego MIASTO chce UNIKNĄĆ
- 3 3
-
2013-01-28 14:41
(2)
na ścieżkach rowerowych wyznaczonych na chodnikach należy wprowadzić ograniczenie prędkości dla rowerów do 15 km/h, aby piesi czuli się bezpieczniej. Chodzi o to, aby rowerzysta zauważył pieszego i na niego uważał. Pieszy w mieście jest przecież najważniejszy.
- 5 0
-
2013-01-28 14:46
czyli jednak czujesz sens, a rowerzysta miejski rzadko przekracza 20km/h (1)
- 1 1
-
2013-01-28 14:48
należy wprowadzić ograniczenie 15 km/h na ścieżkach rowerowych wyznaczonych na chodnikach oraz 10 km/h dla rowerzystów, którzy z jakiegoś powodu jadą chodnikiem.
- 2 0
-
2013-01-28 14:27
Promować ale nie zmuszać.
- 0 0
-
2013-01-28 14:25
czy można zaprzeczyć temu prostemu założeniu?
chyba nie
- 1 1
-
2013-01-27 13:26
A za dwa lata (3)
nasi kochani urzędnicy dojdą do wniosku, że centrum miast należy w ogóle zamknąć dla ruchu pojazdów, gdyż... są za duże koreczki. I tempo wówczas będzie wynosić 'ZERO' ale wjazdu do centrum miast.
- 16 2
-
2013-01-28 14:52
ale nasi "władcy"
będą pomykać po 180km/h po centrach miast? Immunitet ochroni...
- 1 0
-
2013-01-27 13:38
(1)
i to jest bardzo dobry pomysł! Jazda tramwajem nie zabija :)
- 7 7
-
2013-01-28 14:42
zwłaszcza w Gdyni
- 0 0
-
2013-01-27 13:53
NO i ul. jednokierunkowe. (2)
Witam.
Tak jak w Wejchertowie pół miasta trzeba objechać żeby wrócić w to samo miejsce.
Same plusy dla budżetu:
-paliwo spalone (VAT)
-służba zdrowia na + (więcej pacjentów- smog)
-jakie wpływy do kasy miasta (wideoradary) a jak zaczniemy jeździć przepisowo to wymyślą 15w mieście.
Za pięć lat taryfiarze i kurierzy przesiądą się na riksze - no i będziemy mieli CHINY a nie IRLANDIĘ.
SUPER POMYSŁY ---IDO=CI---- 19 5
-
2013-01-28 14:51
Jest sposób na jednokierunkowe
Jeździsz na wstecznym.
- 0 0
-
2013-01-27 21:46
jesteś do tyłu kolo
to w chinach (w miastach) buduje się teraz autostrady jedna nad drugą i to tam wszyscy od smogu umierają. jak się na riksze przesiądziesz to poruszając się wdychasz mniej spalin niż przez filtry kabinowe siedząc cały czas w miejscu (znacznie większa wentylacja płuc). Pojedź do Holandii, Danii i zobacz jak oni tam strasznie chorują przez ten uspokojony ruchu i dużą ilość rowerzystów... hahahaa...Puki co w Gdyni nie ma ani jednego działającego fotoradaru, a wszystkie maszty są ustawione w miejscach, gdzie były bardzo częste i poważne wypadki.
- 2 2
-
2013-01-28 14:51
Dobrze prawisz kolego :)
- 0 0
-
2013-01-27 13:22
a Pan Bossowski dalej chce swoje rowerki wszędzie wpychać. (3)
Jak pisałem wcześniej CHCIAŁEŚ ROWER TO PEDAŁUJ.
EHEHEHHE.- 17 5
-
2013-01-27 15:09
jak tak to rowerzyści powinni płacić ubezpieczenie, OC obowiązkowe kamizelki (2)
oraz kask, jazda z włączonymi lampkami przez cały rok! Widoczny numer identyfikacyjny roweru, obowiązkowe przeglądy techniczne rowerów, zestaw naprawczy oraz apteczka na wyposażeniu! Jak to wprowadzicie to możemy wtedy porozmawiać o 30 km/h po mieście!!!
- 7 3
-
2013-01-28 14:40
i trójkąt ostrzegawczy! (1)
- 1 1
-
2013-01-28 14:50
na czole chyba!
:))
- 1 0
-
2013-01-27 13:32
Nieoptymalna prędkość (2)
na dwójkę za szybko, na trójkę za wolno
- 18 1
-
2013-01-28 14:48
To się zgadza
Będzie do wyboru: albo wycie na dwójce, albo krztuszenie na trójce, albo nieustanny taniec na pedale sprzęgła i gazu. Serwisy samochodowe zarobią, środowisko naturalne niekoniecznie.
- 0 0
-
2013-01-27 16:35
Znęcanie się nad samochodem.
Władza jeździ służbowymi to ich nie interesuje fakt
że zniszczą silniki.Wymieni się samochody i po problemie.- 4 0
-
2013-01-28 13:22
w berlinie już się najeździli samochodami w Polsce jeszcze nie? (24)
Czy Berlin poszerza ulice? Nie, Berlin chce je zwężać. Na przykład Leipziger Strasse miałaby zostać zwężona z 8 pasów ruchu do 4 poprzez wprowadzenie nowej zabudowy, nawiązującej gabarytami i układem do tkanki przedwojennej (odtworzenie placu Spittelmarkt), a na części założenie zieleni parkowej. Na pytanie co się stanie z ruchem berliński urzędnik, bez wahania odpowiedział, że przejmie go transport publiczny (celem polityki Berlina jest podział zadań transportowych między komunikację publiczną i indywidualną w centrum w stosunku 80 : 20).
- 2 4
-
2013-01-28 13:31
(13)
daleko nam jeszcze do problemów z ruchem drogowym jakie mają europejskie metropolie, a biorąc pod uwagę, że mamy ujemny przyrost naturalny, a zarobki i emerytury na poziomie na którym Grecy już dawno spaliliby swój Parlament to nie wydaje mi się żeby była potrzeba sztucznego ograniczania ruchu pojazdów. Ujemny przyrost naturalny i bieda same to uregulują
- 1 2
-
2013-01-28 13:37
(10)
To tylko rowerzyści próbują na siłę wypchnąć samochody z miasta dla własnej korzyści. Chodniki już opanowali i drą się na pieszego, że z drogi im nie schodzi, teraz chcą spowolnić samochody i zawłaszczyć ulice.
- 3 3
-
2013-01-28 14:45
bez jaj -
na mnie się jeszcze nikt nie wydarł:))
- 1 0
-
2013-01-28 14:17
więcej codziennych rowerzystów to mniej samochodów na drogach (2)
masakra ludzie nic nie rozumieją, widać społeczny nakaz presję poruszania się tylko samochodami, bo ludzie lubią stać w korkach i smrodzie swych aut
- 2 1
-
2013-01-28 14:22
(1)
masakra to 'nawiedzeni' rowerzyści, którym wydaje się, że maja jakąś misję zbawienia świata przez przepędzenie samochodów.
- 1 2
-
2013-01-28 14:28
Nikt nikogo nigdzie nie chce przepędzać, skąd taki pomysł?
- 1 1
-
2013-01-28 13:42
(5)
to samochody zawłaszczyły ulice, które są wszystkich: pieszych, rowerzystów i kierowców, czas przywrócić równowagę. A ty grubasku rusz czasem 4 litery i przejdź się na piechotę chociaż do sklepu za rogiem
- 2 3
-
2013-01-28 13:44
(4)
zawsze chodzę pieszo do sklepu za rogiem, dlatego nie chcę strefy 30, bo już nie będę mógł tak chodzić, bo zza rogu wypadnie na mnie rowerzysta i mnie potrąci.
- 1 1
-
2013-01-28 13:46
(3)
co ma piernik do wiatraka? Tempo30 spowoduje wyeliminowanie rowerzystów z chodników, bo się będą czuli bezpiecznie na jezdniach
- 2 1
-
2013-01-28 13:50
(2)
nie spowoduje ! Rowerzyści będą jeździć i po chodnikach i po ulicach, tak jak im pasuje
- 1 2
-
2013-01-28 13:51
(1)
Skąd wiesz? masz szklaną kulę? Może podasz numery Lotto?
- 1 0
-
2013-01-28 13:54
z zachowania rowerzystów, nie trzeba być wizjonerem
- 1 1
-
2013-01-28 13:42
szanuje Twoje zdanie masz do niego prawo, ja jestem raczej eurosceptykiem, chociaż z nadzieją głosowałem za przystąpieniem do UE. Masz racje fajnie byłoby oddychać świeżym powietrzem, zarabiać tyle żeby się nie martwić o kolejną ratę kredytu hipotecznego nie czekać w kolejce do lekarza ale to utopia, nasza utopia przypomina raczej tą z Georga Orwella gdzie Wielki Brat ciągle obserwuje i zawsze wie lepiej co jest dobre dla obywateli. Tu może już nawet nie chodzi o tą strefę 30km/h, jesteśmy już po prostu zmęczeni tym wszystkim czym częstują nas politycy. Dziś jest to strefa 30, jutro będzie monitoring w każdym domu (celowo wyolbrzymiłem).
- 1 0
-
2013-01-28 13:32
tyle że w takim Berlinie jest już mniej samochodów na 1000 mieszkańców niż w Gdańsku
- 1 2
-
2013-01-28 13:25
(6)
Która ulicę w Gdyni proponujesz zwęzić z 8 pasów na 4 ?
- 4 1
-
2013-01-28 13:31
współczuję twojej zdolności pojmowania (5)
- 0 3
-
2013-01-28 13:39
(4)
a ja Tobie, rozumiem, że od dzisiaj zjadasz jedną kanapkę na śniadanie zamiast dwóch, a obiad jesz tylko co drugi dzień, nieważne, że nie jesteś otyły, ale skoro otyły kolega zmniejsza posiłki o połowę to ty też musisz zmniejszyć o połowę. Taki jest twój sposób rozumowania.
- 3 1
-
2013-01-28 13:43
nie, chodzi o to że od dziś nie jem mięsa-jem ryby (3)
takiemu miastu jak Berlin chodzi o to by się przesiąść z samochodów do KM i rowerów. O to chodzi i sprawdza się to niezależnie od wielkości miasta. Twedy mniej ludzi wyprowadzi się z centrum, które wcześnie było bardzie hałaśliwe i zatkane, w następstwie będą krótsze dojazdy i mniejsze zakorkowanie dróg. ZACZNIJ MYŚLEĆ a nie wymyślac argumenty aby było. Przerażająca mentalność zacofanych polaków
- 1 4
-
2013-01-28 13:51
(2)
Jak ci sie nie podoba mentalnośc i zacofanie Polaków (pisze się z dużej litery pajacu) do których sam się zaliczasz to spakuj rower i jedź do Berlina. I tam bedziesz mógł dzielic się z nimi ekooszołomską madrością. Albo wziać szpadel i przyczynić się do zwężania ulic w centrum.
- 2 1
-
2013-01-28 14:15
skończyły sie jednak argumenty przytomnego podatnika (1)
bo przyatakował personalnie, a Ty wez sobie szpadel i poszerzaj te ulice, napewno to cos pomoże... ech
- 0 2
-
2013-01-28 14:24
i po co się oburzasz ? Twoje 'argumenty' polegały na wyzwaniu Polaków od zacofanych. Dostałeś czego chciałeś
- 2 0
-
2013-01-28 13:42
(2)
Nie tylko w Polsce nie najeździli się samochodami.
W Eindhoven przez centrum przebiegają kilkupasmowe Fellenoord, Vonderveg, Frederiklaan, Mathildeleen z bezkolizyjnymi zjazdami.
W Antwerpii np. Franklin Rooseveltplaats, Amerikalei.
I tez nikt nie mysli o tym żeby je zaorać. Tylko u nas w imie jakieś ekooszołomskiej poprawności robi się wszystko żeby utrudnic życie ludzion nie dając w zamian zadnej alternatywy (drogie bilety, zła komunikacja). Ale po co dawać alternatywę. Ludzi się zmusi. Bo na Zachodzie tak jest. Tylko że na Zachodzie wcale tak nie jest.- 1 1
-
2013-01-28 13:47
w takim Eidhoven jak zauważyłeś duża cześć transportu odbywa się rowerami
- 1 1
-
2013-01-28 13:45
nikt też ani myśli by je rozbudowywać
o tym nie wspomniałeś. tu każdy tylko czeka jak na zbawienie kiedy mu poszerzą dojazd, co i tak nie odniesie pożądanego skutku
- 0 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.