- 1 Kolejny pożar aut w Gdańsku. Podpalenie? (66 opinii)
- 2 Burza o "nowy" parking, który już istnieje (168 opinii)
- 3 Tony kokainy w Gdyni. Mówili, że to kreda (51 opinii)
- 4 Sopot ma nowych wiceprezydentów (59 opinii)
- 5 Kiedy otwarcie Kauflandu w Gdyni? (180 opinii)
- 6 Oddam drzewa na Spacerowej bez żalu (618 opinii)
Strefa zamieszkania w historycznym centrum Gdańska może być większa
Strefa zamieszkania w Śródmieściu może zostać rozszerzona o ulice: Ogarną, Kotwiczników, Zbytki i Za Murami. Oznaczałoby to powiększenie obszaru, w którym obowiązuje ograniczenie prędkości do 20 km/h, ale też gdzie kierowcy mogą parkować jedynie w wyznaczonych miejscach.
Co jej wprowadzenie oznaczałoby dla kierowców i mieszkańców okolicy?
Zgodnie z przepisami w strefie zamieszkania:
- obowiązuje ograniczenie prędkości do 20 km/h,
- samochody można parkować jedynie w miejscach wyznaczonych,
- progi zwalniające nie muszą być oznaczone znakami pionowymi.
Co istotne: opuszczając strefę zamieszkania, należy ustąpić pierwszeństwa wszystkim uczestnikom ruchu drogowego.
Z kolei piesi mogą się poruszać swobodnie po całej udostępnionej do użytku publicznego przestrzeni.
Większych zastrzeżeń do propozycji radnego dzielnicowego nie mają miejscy urzędnicy. Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni tłumaczy, że charakter większości wymienionych ulic oraz ruchu, który się na nim odbywa (jest to częściowo Strefa Ograniczonego Dostępu), wskazuje na możliwość wprowadzenia wspomnianego rozwiązania.
Mniej miejsc postojowych w sercu Gdańska
- Trzeba mieć jednakże na uwadze, że postój wszystkich pojazdów (również mieszkańców) będzie mógł się odbywać wyłącznie w miejscach wyznaczonych. Uporządkuje to sytuację parkingową na tych ulicach, jednakże zmniejszy liczbę miejsc postojowych dla mieszkańców. W chwili obecnej mieszkańcy posiadający karty opłaty zryczałtowanej mieszkańca (OZR - roczną i OZM - miesięczną) mogą parkować w miejscach niewyznaczonych - zastrzega urzędniczka.
Nieco inaczej wygląda to w przypadku wskazywanej przez radnego ul. Bogusławskiego.
- Z uwagi na jej parametry oraz pełnioną funkcję (jako objazdu dla ul. Podwale Przedmiejskie i Okopowej, oraz dojazd do parkingu Teatru Szekspirowskiego i ABW) widzimy zagrożenie dla wyznaczania na niej strefy zamieszkania - słyszymy w GZDiZ.
Temat ewentualnych zmian zostanie teraz oficjalnie omówiony z Radą Dzielnicy Śródmieście.
Mieszkańcy mogą zgłaszać swoje uwagi
- Cieszę się, że pomysł znajduje zrozumienie wśród miejskich urzędników, zwłaszcza Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. Chciałbym zaznaczyć, że mój post na Facebooku miał charakter sondażu, a nie formalnej decyzji. Jego celem było umożliwienie mieszkańcom zajęcia stanowiska w sprawie. Przed skierowaniem wniosku do Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni zarząd dzielnicy pragnie poznać opinie i spostrzeżenia mieszkańców - mówi Maximilian Kieturakis.
Parkingi w Trójmieście
Zainteresowani mogą więc kierować w tej sprawie swoje uwagi na skrzynkę pocztową Rady Dzielnicy Śródmieście: srodmiescie@radadzielnicy.gdansk.pl.
Miejsca
Opinie (126) 6 zablokowanych
-
2020-10-12 14:50
To nie będzie strefa do zamieszkania tylko strefa do wynajmu na bookingu
- 24 5
-
2020-10-12 14:36
Śródmieścia miast dla ludzi a nie dla aut !!
Tępaki chcieliby wszędzie wjechać autem, najlepiej do Bazyliki Mariackiej i każdej restauracji. Już widać coraz więcej aut na końcu Wyspy Spichrzów. Tam powinien być całkowity zakaz parkowania na powierzchni ulic. Tam są podziemne parkingi
- 22 10
-
2020-10-12 14:30
Uporządkowanie kwestii parkowania
Znakami? Serio? To jest NO-GO zone dla naszej SM ale chcemy porządkować znakami? Wolne żarty.
- 7 2
-
2020-10-12 14:24
Opinia wyróżniona
Całe Główne Miasto powinna objąć taka strefa.
- 70 29
-
2020-10-12 14:23
Strwfa zamieszkania w tym kraju to fikcja. Kierowcy i tak parkuja gdzie chca bo SM i Policja ma to gdzies
- 19 4
-
2020-10-12 14:16
Mieszkancy chcieli, mieszkancy maja
ograniczenie ruchu na ogarnej. co z tego ze sa znaki skoro nikt tego nie egzekwuje. Ludzie maja gdzies znaki i ograniczenia albo uwazaja ze ich nie dotycza. jak nie bylo tych ograniczen, to straz miejska potrafila sie czaic za winklem na pocztowej i ladowac po kilkanascie mandatow na godzine. w tej chwili, wystarczy sie przejsc i lutowac kazdemu bez w jazdowki 500.... tyle kasy do budzetu by splynelo. po co wprowadzac ograniczenia ktorych nie ma szans egzekwowac?
- 28 7
-
2020-10-12 14:11
Nie dajcie sobie wcisnąć żadnej strefy! (1)
Chodzi tylko o to, by złupić kierowców. Pogońcie tego przewodniczącego! Kogo on reprezentuje???
- 59 42
-
2020-10-12 14:13
on. akurat dawna rade miasta. ta od niezyjacego
- 7 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.