• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Strefa zamieszkania w historycznym centrum Gdańska może być większa

Szymon Zięba
12 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Po rozszerzeniu strefy zamieszkania uporządkowane zostaną kwestie parkowania w sercu Gdańska, m.in. na ul. Ogarnej. Po rozszerzeniu strefy zamieszkania uporządkowane zostaną kwestie parkowania w sercu Gdańska, m.in. na ul. Ogarnej.

Strefa zamieszkania w Śródmieściu może zostać rozszerzona o ulice: OgarnąMapka, KotwicznikówMapka, ZbytkiMapkaZa MuramiMapka. Oznaczałoby to powiększenie obszaru, w którym obowiązuje ograniczenie prędkości do 20 km/h, ale też gdzie kierowcy mogą parkować jedynie w wyznaczonych miejscach.



Czy rozszerzenie strefy zamieszkania w Śródmieściu to dobry pomysł?

Z propozycją rozszerzenia strefy zamieszkania w Strefie Ograniczonej Dostępności o ul. Ogarną, ul. Kotwiczników, ul. Zbytki, ul. Za Murami i ul. BogusławskiegoMapka, aż do Podwala PrzedmiejskiegoMapka wyszedł przewodniczący Zarządu Dzielnicy Śródmieście, Maximilian Kieturakis.

Co jej wprowadzenie oznaczałoby dla kierowców i mieszkańców okolicy?

Zgodnie z przepisami w strefie zamieszkania:

  • obowiązuje ograniczenie prędkości do 20 km/h,
  • samochody można parkować jedynie w miejscach wyznaczonych,
  • progi zwalniające nie muszą być oznaczone znakami pionowymi.


Co istotne: opuszczając strefę zamieszkania, należy ustąpić pierwszeństwa wszystkim uczestnikom ruchu drogowego.

Z kolei piesi mogą się poruszać swobodnie po całej udostępnionej do użytku publicznego przestrzeni.

Strefa Ograniczonej Dostępności (na pomarańczowo) oraz proponowany obszar do objęcia strefą zamieszkania (na niebiesko). Strefa Ograniczonej Dostępności (na pomarańczowo) oraz proponowany obszar do objęcia strefą zamieszkania (na niebiesko).
Większych zastrzeżeń do propozycji radnego dzielnicowego nie mają miejscy urzędnicy. Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni tłumaczy, że charakter większości wymienionych ulic oraz ruchu, który się na nim odbywa (jest to częściowo Strefa Ograniczonego Dostępu), wskazuje na możliwość wprowadzenia wspomnianego rozwiązania.

Mniej miejsc postojowych w sercu Gdańska



Znak informujący o strefie zamieszkania Znak informujący o strefie zamieszkania
- Trzeba mieć jednakże na uwadze, że postój wszystkich pojazdów (również mieszkańców) będzie mógł się odbywać wyłącznie w miejscach wyznaczonych. Uporządkuje to sytuację parkingową na tych ulicach, jednakże zmniejszy liczbę miejsc postojowych dla mieszkańców. W chwili obecnej mieszkańcy posiadający karty opłaty zryczałtowanej mieszkańca (OZR - roczną i OZM - miesięczną) mogą parkować w miejscach niewyznaczonych - zastrzega urzędniczka.
Nieco inaczej wygląda to w przypadku wskazywanej przez radnego ul. Bogusławskiego.

- Z uwagi na jej parametry oraz pełnioną funkcję (jako objazdu dla ul. Podwale Przedmiejskie i Okopowej, oraz dojazd do parkingu Teatru Szekspirowskiego i ABW) widzimy zagrożenie dla wyznaczania na niej strefy zamieszkania - słyszymy w GZDiZ.
Temat ewentualnych zmian zostanie teraz oficjalnie omówiony z Radą Dzielnicy Śródmieście.

Mieszkańcy mogą zgłaszać swoje uwagi



- Cieszę się, że pomysł znajduje zrozumienie wśród miejskich urzędników, zwłaszcza Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. Chciałbym zaznaczyć, że mój post na Facebooku miał charakter sondażu, a nie formalnej decyzji. Jego celem było umożliwienie mieszkańcom zajęcia stanowiska w sprawie. Przed skierowaniem wniosku do Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni zarząd dzielnicy pragnie poznać opinie i spostrzeżenia mieszkańców - mówi Maximilian Kieturakis.

Parkingi w Trójmieście



Zainteresowani mogą więc kierować w tej sprawie swoje uwagi na skrzynkę pocztową Rady Dzielnicy Śródmieście: srodmiescie@radadzielnicy.gdansk.pl.

Miejsca

Opinie (126) 6 zablokowanych

  • Strwfa zamieszkania w tym kraju to fikcja. Kierowcy i tak parkuja gdzie chca bo SM i Policja ma to gdzies

    • 19 4

  • Opinia wyróżniona

    Całe Główne Miasto powinna objąć taka strefa.

    • 70 29

  • Uporządkowanie kwestii parkowania

    Znakami? Serio? To jest NO-GO zone dla naszej SM ale chcemy porządkować znakami? Wolne żarty.

    • 7 2

  • W całym cywilizowanym świecie (6)

    W cywilizowanym świecie wjazd do centrum miasta jest wręcz niemożliwy. Niestety polakówom jeszcze daleko do Europy. Wjazd do wspomnianej strefy powinien być w ogóle zakazany. Tylko taksówki, zaopatrzenie i mieszkańcy. Żadnych gości hotelowych czy klientów apartamentów. Albo przyjmuje gość ten warunek albo niech sobie szuka hotelu w innej części miasta

    • 31 14

    • w miastach wkraczających na drogę zrównoważonego rozwoju i poprawę jakości życia (4)

      wprowadza się opłaty za wjazd samochodem prywatnym do centrum oraz stopniowo powiększa się liczbę ulic i placów wolnych od jeżdżących i parkujących samochodów, wyjaśniając obficie mieszkańcom sens takich działań. Priorytetowo traktuje się potrzeby pieszych i rowerzystów (również "hulajnogowców" i osoby korzystające z nowych urządzeń transportu osobistego), przekonując mieszkańców że komunikacja zbiorowa (typu tramwaj lub autobus) nie jest jedynym poważnym substytutem przejazdów samochodem na odległość rzędu 5-12 km. Na większe odległości promuje się korzystanie z kombinacji spacer pieszy/rower plus przejazd szybką koleją miejską (naziemną, nadziemną lub podziemną).

      • 6 8

      • minusy są. Gdzie argumenty?

        faktom się nie zaprzecza

        • 2 2

      • Sens tych dzialan jest taki zeby wygnac biednych na rowery zeby bogacze nie musieli stac w korkach

        • 1 1

      • (1)

        Jeżdżenie autobusami i tramwajami zwiększa znacznie ryzyko zakażenia się covidem, Jeżdżenie samochodem jest w tym zakresie bezpieczne. Dlatego w dobie pandemii autobusy i tramwaje powinny być wycofane z ruchu.

        • 0 2

        • pójście za taką radą sparaliżuje ruch samochodów w takim mieście jak Gdańsk na amen

          • 0 0

    • Nie ma sprawy. Poprosze tylko zeby wszystkie urzedy byly przy obwodnicy albo na stacjach skm. Wtedy moge juz do konca zycia nie odwiedzac centrum

      • 2 1

  • Śródmieścia miast dla ludzi a nie dla aut !!

    Tępaki chcieliby wszędzie wjechać autem, najlepiej do Bazyliki Mariackiej i każdej restauracji. Już widać coraz więcej aut na końcu Wyspy Spichrzów. Tam powinien być całkowity zakaz parkowania na powierzchni ulic. Tam są podziemne parkingi

    • 22 10

  • Opinia wyróżniona

    Dla samych mieszkańców zabraknie miejsc. (2)

    to i tak jest SOD, więc przyjezdnych nie powinno tam być, a sąsiad na sąsiada bedzie patrzył wilkiem

    • 40 9

    • Jak braknie to trzeba kupic garaz albo grunt pod parking

      • 6 10

    • Podwórka to własność prywatna !

      Podwórka są własnością prywatną + wspólnoty i tylko wspólnota ma tu głos !

      • 4 0

  • Opinia wyróżniona

    Wystarczy (5)

    egzekwować uprawnienia w SOD i objąć nimi także wykorzystywane niewłaściwie podwórka - jako parkingi (przywrócić podwórkom ich funkcję )

    • 49 9

    • (2)

      A jakie funkcje której wg Ciebie dziś nie mają powinny mieć podwórka

      • 6 4

      • Trawniki, ławeczki, place zabaw dla dzieci i dorosłych, (1)

        boiska (np. siatkówki,petanque), ogrodzone wybiegi dla domowych zwierzątek...

        Betonoza już zawładnęła umysłami?

        • 1 0

        • Mieszkam na Długiej od 66 lat , na podwórku za moich dziecięcych lat było 120 dzieci , dziś na podwórku nie ma dzieci a ławeczki dla nas seniorów są . Jakoś nie widzę siebie i moich rówieśników abyśmy ganiali po podwórku za piłką .Są i miejsca parkingowe bo gdzie mam stawiać swój samochód chyba ze masz inny pomysł na zaparkowanie mojego i swojego samochodu.. A domowe jak piszesz zwierzątka mają miejsce w ...... domu a nie ganiać po podwórkach. Nie ma miejsca na wybiegi nie decyduje się na zwierzę w domu.

          • 0 2

    • Niech o podwórkach decydują demokratycznie ich właściciele! (1)

      • 3 2

      • czyli miasto?

        • 3 1

  • Proponuję szlabany na wjeździe do tej sterfy. (1)

    Wtedy mieszkańcy będą mieli spokój. Całkowity zakaz wjazdu, dla wszystkich. Policja konno lub na rowerach.

    • 9 2

    • I żeby nie było niczego

      • 1 1

  • To nie będzie strefa do zamieszkania tylko strefa do wynajmu na bookingu

    • 24 5

  • Zapraszam na Jasieńską - tam na pewno obowiązuje ten przepis - buchabucha

    "- Trzeba mieć jednakże na uwadze, że postój wszystkich pojazdów (również mieszkańców) będzie mógł się odbywać wyłącznie w miejscach wyznaczonych."

    • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane