- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (62 opinie)
- 2 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (283 opinie)
- 3 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (41 opinii)
- 4 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (186 opinii)
- 5 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (15 opinii)
- 6 Pod prąd uciekał przed policją (270 opinii)
Światełko w tunelu dla kolei na północ Gdyni
Kolejarze deklarują chęć rozbudowy linii kolejowej na północ Gdyni. Mieszkańcy m.in. Obłuża, Pogórza, czy Oksywia muszą się jednak uzbroić się w cierpliwość, miałoby to bowiem nastąpić w latach 2021 - 2027. Pociągi pojadą też do Kokoszek i dalej w kierunku Kartuz zjeżdżając z linii PKM w Karczemkach.
Urząd marszałkowski, jako organizator transportu kolejowego na terenie województwa, zgłosił do PLK kilka projektów do realizacji. Wśród nich jest rozbudowa linii kolejowej w kierunku Kosakowa i Oksywia.
Pociągi pasażerskie zjechały ze wspomnianych linii w latach 90 ubiegłego wieku. Temat wznowienia kursów na północ Gdyni powraca zawsze przy okazji korków na Estakadzie Kwiatkowskiego. W 2016 r. miłośnicy kolei udowodnili, że już teraz można dojechać do szynobusem do Oksywia. Głos w tej sprawie zabrała wiceprezydent Gdyni, Katarzyna Gruszecka-Spychała.
Kolejarze z PLK widzą potrzebę rozbudowy linii do północnych dzielnic Gdyni. Oczywiście w tym momencie nie można stwierdzić z całą stanowczością, że ta inwestycja zostanie zrealizowana. Decyzja będzie uwarunkowana dalszymi ustaleniami z właściwymi organami rządowymi i samorządowymi oraz dostępnością środków finansowych.
Na kolej czeka 70 tys. mieszkańców
Łączna liczba mieszkańców obszaru położonego w bezpośrednim zasięgu oddziaływania Trasy Kwiatkowskiego to ok. 70 tysięcy. W tej liczbie zawierają się mieszkańcy m.in. Obłuża, Pogórza, Oksywia, Babich Dołów i szybko rozrastającej się gminy Kosakowo.
Wzrastająca z roku na rok liczba samochodów sprawia, że sceny, jakie obecnie widzimy na estakadzie z powodu remontu - za kilka lat mogą zagościć tam na stałe. Kolej jest jedyną alternatywą. A wykorzystanie istniejącej trasy przez Chylonię jest bez wątpienia lepsze niż marzenia o nowej linii przez port.
Powstanie by-pass PKM-ki przez Starą Piłę
PKP Polskie Linie Kolejowe po staraniach m.in miłośników kolei, podjęły decyzję o konieczności przeprowadzenia remontu linii kolejowej nr 234 na odcinku Gdańsk Kokoszki - Stara Piła oraz linii kolejowej nr 229 na odcinku Stara Piła - Glincz. Powód?
Ma to być trasa objazdowa na czas modernizacji linii 201 na odcinku Kościerzyna - Gdynia Główna realizowanej w ramach projektu pn. "Prace na alternatywnym ciągu transportowym Bydgoszcz - Trójmiasto, Etap I". Po zakończonej modernizacji odcinek objazdowy ma zostać otwarty dla ruchu towarowego i pasażerskiego, jako alternatywne połączenie Gdańska z Kartuzami i Kościerzyną.
Zakres prac ma obejmować wymianę nawierzchni torowej wraz ze wzmocnieniem podtorza, odbudowę urządzeń do obsługi podróżnych w Kokoszkach, Starej Pile i Żukowie Zachodnim, doposażenie linii w urządzenia systemu sterowania ruchem kolejowym, remont wybranych obiektów inżynieryjnych oraz remont istniejących przejazdów kolejowo-drogowych.
Miejsca
Opinie (235) 5 zablokowanych
-
2018-08-01 17:16
bardziej wydajne jest połączenie na północ przez torowisko wzdłuż Wiśniewskiego
Tyle, że więcej pracy na torach ale za to brak kolizji z drogami. Ale przecież Gdynia port ma być remontowana/przebudowywana.
- 8 0
-
2018-08-01 17:24
Linia musi iść aż do Pogórza i lotniska inaczej nie ma sensu! (4)
Najszybciej rozwijające się tereny są w obszarze gminy Kosakowo - Pogórze. To tam powinna dojeżdżać kolej, aż do samego lotniska Gdynia - Kosakowo. Trzeba to sobie uświadomić inaczej nie ma to sensu.
- 11 3
-
2018-08-01 17:54
i dalej aż do Władysławowa. (1)
- 2 0
-
2018-08-01 20:39
I na Hel(l)
A potem do Szwecji
- 2 0
-
2018-08-01 18:43
Gdańsk nie pozwoli, bo on POpiera tylko papierowe inestycje (1)
To, że na tę linie, którą należy przywrócić na kolei czeka 75 tys. mieszkańców to dla nich najmniej ważne.
- 1 0
-
2018-08-01 22:49
A co ma Gdańsk do gadania w sprawie gdyńskiej linii?
Gdynia nie może sobie w Gdyni wybudować linii bez oglądania się na Gdańsk?
:)- 1 0
-
2018-08-01 17:36
światełko w tunelu jest takie ze (1)
po wyborach zajmie się w Gdyni ktoś kompetentny, chętny do realizacji wyzwań. Oby do wyborów. Mamy nadzieję że kartony na spakowanie zamówione.
- 10 2
-
2018-08-01 18:00
Horaluchu daj se spokój
Posprzataj śmieci przed domem hahahahahaahahahah
- 2 8
-
2018-08-01 17:57
Zawracanie władzy głowy
....my tu festyn szykujemy i samolociki, potem bankiet vip mamy. Zarobieni jesteśmy. Zawracanie d....jakąś koleją
- 13 0
-
2018-08-01 19:00
Pruszcz Gdański - Straszyn - Żukowo (2)
Reaktywujcie trasę Pruszcz Gdański - Straszyn - Żukowo
- 12 1
-
2018-08-01 21:20
(1)
Co to ma wspólnego z Trójmiastem?
- 2 1
-
2018-08-01 22:14
A ma
Kazda taka nowa nitka kolejowa blisko 3miasta ma wplyw na cała aglomerację. Może niewielki ale ma.
- 1 0
-
2018-08-01 19:04
Południowe dzielnice Gdańsk to najszybciej zaludniający się obszar w naszym województwie (1)
A SKM w Gdańsku dalej jeździ tylko do Śródmieścia bo do tej pory nie wybudowali własnych torów.
W drugą stronę mają własne przez całą Gdynię, Rumie, Redę aż do Wejherowa..
Co za baran tak nierównomiernie rozwija SKM?- 7 1
-
2018-08-01 21:22
Cuda, panie!
Serio aż do Wejherowa? Jechałeś po tych torach?
- 1 1
-
2018-08-01 20:00
Można przez Chylonię tylko nie wiem po co.
Są tory kolejowe tuż za elektrociepłownią, które ją omijają od zachodniej strony, biegną z Gdyni Głównej i omijają Gdynię Chylonię. Dzięki temu pociąg zaoszczędzi dobrych kilka minut na dojeździe w kierunku Obłuża.
Jest też stara, wojskowa linia kolejowa, która ma odgałęzienie za byłą rzeźnią i biegnie przez las w kierunku Pogórza Górnego (czy też "lotniska" jak kto woli). Tej linii już się nie bierze pod uwagę?- 8 0
-
2018-08-01 21:35
to się umysłowo wysilili...
Myślałem ,że nowe tory dawną bocznicą na lotnisko Kosakowo położą i dalej do Oksywia poprowadzą....a tu kicha. Połączenie na Obłuże i Oksywie to żadna nowość. Trakcję elektryczną wystarczy zawiesić i cała filozofia. Tylko czemu tego nie zrobiono 20 lat temu?
- 9 0
-
2018-08-01 21:37
Na początek wystarczą zwykłe perony i kilka kursów PKMki z i na Oksywie rano i popołudniu po starych torach.
I to nie będą jakieś wielkie koszta, a ułatwią ludziom sprawny dojazd do szkół i pracy.
- 5 0
-
2018-08-01 21:41
Przed wyborami wszystko można wcisnąć
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.