• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mevo: nie ma nowych rowerów, ale jest nowy szef

Arnold Szymczewski
19 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Nie wiadomo jak długo nowi i obecni użytkownicy nie będą mogli doładowywać swoich kont. Operator zapewnia, że robi wszystko, co może, by stało się to jak najszybciej. Nie wiadomo jak długo nowi i obecni użytkownicy nie będą mogli doładowywać swoich kont. Operator zapewnia, że robi wszystko, co może, by stało się to jak najszybciej.

Wciąż nie wiadomo, kiedy znów będzie można dokonywać opłat w systemie Mevo. Od momentu uruchomienia roweru metropolitalnego nie został odebrany żaden nowy rower. Problemy z Mevo zbiegły się z odwołaniem Roberta Lecha, prezesa Nextbike Polska.



Czy interesujesz się jeszcze tematem Mevo?

Od 5 kwietnia zarówno nowi, jak i obecni użytkownicy nie mogą dokonywać opłat w systemie, które są niezbędne do tego, by móc jeździć rowerem Mevo. Tylko posiadacze abonamentów mogą na co dzień korzystać z roweru metropolitalnego.

Przedstawiciele firmy Nextbike Polska nie wiedzą, kiedy użytkownicy będą znów mogli zasilać swoje konta w systemie.

- Możliwość dokonywania płatności w systemie Mevo została wstrzymana ze względu na bardzo dużą popularność systemu i przyrost nowych użytkowników Mevo. Była to trudna decyzja, zależy nam bowiem na tym, by docelowo jak najwięcej mieszkańców Obszaru Metropolitalnego korzystało z systemu Mevo. Naszym priorytetem jest więc jak najszybsze wznowienie możliwości dokonywania płatności w pierwszym możliwym momencie - mówi Marek Pogorzelski, rzecznik prasowy Nextbike Polska.

"Przyznajemy: Mevo działa źle"



Pęknięta rama, uszkodzone opony i wyłamane nóżki

Do tej pory średnio każdy rower Mevo wypożyczony został 130 razy, nie dziwi więc fakt, że serwisanci mają pełne ręce roboty. Uszkodzone opony, rozregulowane przerzutki, wyłamane nóżki to najczęstsze powody uszkodzenia rowerów Mevo. W jednym z rowerów pękła też rama.

Pęknięta rama w rowerze Mevo. Pęknięta rama w rowerze Mevo.
- To często efekty niewłaściwej eksploatacji roweru, co może wynikać z niewiedzy użytkowników. Dlatego apelujemy do użytkowników, by szanowali powierzony im sprzęt, by unikali ostrego najeżdżania na krawężniki, zmiany biegów podczas pedałowania, a przede wszystkim, by składali nóżkę zanim wsiądą na rower. Dzięki temu uda się uniknąć wielu niepotrzebnych usterek i zwiększyć dostępność rowerów dla wszystkich mieszkańców - mówi Marek Pogorzelski.
Kradzieży rowerów na razie nie odnotowano, ale na skutek dewastacji czy wypadków kilka pojazdów zostało na tyle zniszczonych, że ich naprawienie będzie bardzo trudne lub niemożliwe.

Do tej pory najczęstsze kary, jakie zostają nakładane na użytkowników wynoszą 3 zł - za pozostawienie roweru poza oficjalną stacją Mevo.

Nowe rowery stoją przed stadionem, ale nie zostały jeszcze odebrane

Jak zauważyli nasi czytelnicy, do Trójmiasta przyjechało już kilkadziesiąt nowych rowerów, które w pierwszej połowie kwietnia można było zobaczyć stojące w kartonach przed stadionem w Letnicy. Rzeczywiście rowery dojechały, ale przedstawiciele Mevo ich jeszcze nie odebrali.


- Od startu systemu do tej pory przyjęliśmy dostawy kilkuset rowerów. Należy jednak podkreślić, że wymagały one jeszcze prac dostosowujących je do funkcjonowania w systemie. Po ich przeprowadzeniu rowery będą udostępniane użytkownikom - zapewnia Marek Pogorzelski.

Nowy prezes firmy Nextbike Polska



Spółka Nextbike Polska podała, że rada nadzorcza firmy odwołała ze stanowiska dotychczasowego prezesa zarządu Roberta Lecha, a w jego miejsce powołała Pawła Orłowskiego, założyciela firmy Larq, która jest większościowym akcjonariuszem Nextbike Polska - posiada 67,8 proc. akcji.

- Sukces biznesowy Nextbike Polska nie przekładał się jednak ostatnio na wyniki operacyjne tej spółki. Miniony rok nie był dla akcjonariuszy satysfakcjonujący pod kątem osiągniętych wyników finansowych. Dlatego też podjąłem się wyzwania przejęcia zarządzania spółką w celu uporządkowania bieżącej sytuacji i przygotowania organizacji do realizacji zadań biznesowych w taki sposób, aby sukces Nextbike Polska znajdował odzwierciedlenie nie tylko w stale rosnącej liczbie wypożyczeń czy użytkowników naszych systemów, ale przede wszystkim w wynikach finansowych spółki - powiedział Paweł Orłowski.
18:14 19 KWIETNIA 19

(15 opinii)

Szykuje się kolejna afera z mevo. Oglądaliśmy pękniętą ramę i wygląda na zmęczenie materiału w wyniku przegrzania podczas spawania niechlujnego. Rowery mevo mogą stanowić zagrożenie. Ciekawe dlaczego w tej sprawie milczy magistrat i Urząd ochrony konsumentów czy choćby ten kto certyfikował te rowery bo ktoś chyba je certyfikował?
Szykuje się kolejna afera z mevo. Oglądaliśmy pękniętą ramę i wygląda na zmęczenie materiału w wyniku przegrzania podczas spawania niechlujnego. Rowery mevo mogą stanowić zagrożenie. Ciekawe dlaczego w tej sprawie milczy magistrat i Urząd ochrony konsumentów czy choćby ten kto certyfikował te rowery bo ktoś chyba je certyfikował? Zobacz więcej

Opinie (679) ponad 20 zablokowanych

  • Rowery na tiry !! A tiry na tory !!

    • 3 3

  • Pomysł dobry, gorzej z wdrożeniem w życie (1)

    Pomysł bardzo dobry, ale niestety dalekie od doskonałości wdrożenie w życie. Korzystanie z tych rowerów powinno być niezwykle proste i nie może być związane z jakimiś komplikacjami. Lubię jeździć rowerem, mam własny, ale czasem może się zdarzyć, że po prostu będąc w dowolnym miejscu nabiorę ochoty na skorzystanie z jednośladów Mevo. I co? Obejdę się smakiem, bo firma nie potrafi czegoś rozwiązać w cywilizowany sposób. Nie znam się, nie będę podpowiadał jak to zorganizować, ale system powinien działać tak, że każdy, dosłownie każdy potencjalny użytkownik (z zagranicznym turystą włącznie) tylko spojrzy, ew. przeczyta krótką instrukcję i od razu będzie wiedział jak to się robi, jak wypożycza i jak za to płaci. Kartą, telefonem czymkolwiek. Jeśli sposób udostępniania i płatności jest skomplikowany i ograniczony do określonego grona, np. posiadaczy abonamentu, to rzecz w mojej ocenie traci sens. A firma traci mnóstwo klientów.

    • 13 1

    • Głównym klientem firmy jest dający dotację. Rowerzyści im tylko przeszkadzają w pobieraniu dotacji.

      • 8 0

  • Nie rozumiem gdzie mieli rozum Ci co decydowali o 4 tysiącach rowerów , a nie co najmniej 40 tys. (2)

    Gminy, w których ma funkcjonować rower to przecież blisko milion mieszkańców !!

    • 9 2

    • (1)

      ilu? 4tys aktywnych w zupełnosci powinno wystarczyc ;). obecnie jest 1tys z czego aktywnych ledwie 300-400.

      • 1 3

      • dla porownania 2mln warszawa ma ich 5tys

        • 1 0

  • Po 26.04 przewiduje wzmożone akty wandalizmu w kierunku rowerów Mevo. Wtedy wygaśnie większość abonamentów miesięcznych i poziom frustracji znacząco wzrośnie. Mam nadzieje ze do tego czasu uruchomione zostaną doładowania. Chciałbym się mylić.

    • 7 0

  • Ponownie... (2)

    To jest kpina i wyraźne śmianie się w twarz użytkownikom. Dopuszczenie do takiej sytuacji jest dowodem braku kompetencji oraz żenującej nieudolności kadry zarządzającej.

    • 17 0

    • Nie tylko w firmie powinien polecieć prezes (1)

      przecież z ramienia samorządu ktoś ten przetarg rozpisał i ktoś miał nadzorować realizację. Samo się nie zrobiło.

      • 3 0

      • I to jest różnica między firmą a samorządem. W biznesie jednak reagują na kryzys, w samorządach spokój, szef tego Metropolitalnej Związku Gmin Michał Glaser chodzi uśmiechnięty i chwali się "innowacją Mevo". Za pół roku oddadzą NextBike do sądu, proces będzie trwał 5 lat, pan Glaser już dawno będzie gdzie indziej. Tak się robi wałki w samorządzie. Tristar też jest takim wałkiem, tylko nie używają go i nie dotykają mieszkańcy na co dzień, więc nie ma skarg.

        • 1 0

  • Następny absurd naszych włodarzy.

    Pomysł może i dobry ale reszta..... dotacja była , układ dobry , białej farby wystarczyło do malowania , ścieżki towarowe do nikad ..... i się kręci. A kto teraz się doliczy czy projekt kosztował 5 , 50 a może 100 mln.
    Głosowali na kogo chcieli a wybrali kogo trzeba.... stara zasada.

    • 6 1

  • (2)

    Może nieudolne samorządy nie pociągną firemki nextwałek do odpowiedzialności, ale UE pociągnie ich napewno. Tam nie ma klepania po plecach i jakoś to będzie. Będą konsekwencje i nawet zmiana prezesunia nic nie da. Pojdziecie w skarpetkach dyletanci.

    • 10 0

    • No to UE cofnie dotację i samorządy wybulą

      Nikt nie pójdzie w skarpetkach przez UE, a już na pewno nie niemiecki potentat rowerkowy ;)

      • 2 0

    • Nie wydaje mnie się.

      • 1 0

  • Interesuje mnie koszt ekologiczny tego systemu. (1)

    Ile km musi wyjeździć flota serwisowa tego "zielonego" systemu komunikacji? Ile prądu miesięcznie zżerają ładowarki?

    • 9 0

    • Ile węgla?

      • 2 0

  • (1)

    To nie rowery są złe. Po prostu Polacy nie dorośli jeszcze do tej usługi.

    • 0 18

    • Nojo

      • 1 0

  • Paweł Orłowski to ten od PO i przyjaciel Nowaka ?

    • 9 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane