• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sześć rowerów Mevo na ulicach Gdańska do obsługi Jarmarku

Maciej Korolczuk
23 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Dwa rowery Mevo, które przy Długich Ogrodach zauważył nasz czytelnik. Dwa rowery Mevo, które przy Długich Ogrodach zauważył nasz czytelnik.

Rowery Mevo znów pojawiły się na ulicach Gdańska. Ale od razu uprzedzamy - nie można ich wypożyczyć. Z sześciu rowerów korzystają pracownicy Międzynarodowych Targów Gdańskich do poruszania się po terenie Jarmarku św. Dominika, który rozpoczyna się w sobotę, 25 lipca.



Na dwa rowery Mevo natknął się w środę po południu na Długich Ogrodach w GdańskuMapka nasz czytelnik. Charakterystyczne błękitne rowery stały zaparkowane przy drewnianych stoiskach Jarmarku św. Dominika. Jeden z nich miał wyjętą baterię, a z osłon na błotnikach i bagażników obu zniknęły reklamy.

Niestety, nie oznacza to, że mieszkańcy Trójmiasta i Pomorza mogą po niemal rocznej przerwie znowu korzystać z rowerów miejskich Mevo.

Rowery, które zauważył nasz czytelnik, zostały przekazane spółce MTG do "testów rozruchowych". Pracownicy organizatora Jarmarku św. Dominika otrzymali sześć spośród 1224 rowerów należących do Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot. Po tym jak jesienią 2019 r. umowa z operatorem została rozwiązana jednoślady przez prawie dziewięć miesięcy stały nieużywane. Teraz wyrywkowo wybrano z nich kilka sztuk, by sprawdzić ich poprawne działanie.

Jarmark św. Dominika 2020: mniej stoisk i nowe zasady



- Spółce MTG przekazanych zostało sześć rowerów w celu przetestowania ich działania - mówi Dominik Makurat z Obszaru Metropolitalnego GGS. - Testy potrwają do trzech dni. Rowery zostały użyczone bezpłatnie spółce miejskiej miasta Gdańska, największego udziałowca systemu Mevo. Jest to wspólna inicjatywa MTG oraz OMGGS. Od lat współpracujemy z MTG przy organizacji wydarzeń. Dział techniczny MTG jest doskonałym poligonem doświadczalnym do przeprowadzenia takich testów.
Jak dodaje, użyczone zostały kompletne rowery, które są regularnie serwisowane m.in. w kwestii ładowania baterii.

- Pamiętajmy, że naładowana bateria pozwala przejechać 60 km. Użyczyliśmy rowery z zapasowymi bateriami, tak aby podczas testów uniknąć problemu ich ładowania. Rower widoczny na zdjęciu jest bez baterii, bo być może był akurat w trakcie jej wymiany - wyjaśnia Makurat.

Co z Mevo 2.0?



Aktualnie trwa tzw. dialog konkurencyjny z dwoma konsorcjami, które chcą obsługiwać pomorski system. Pierwsze z nich to konsorcjum BikeU (Polska) i Freebike (Czechy) mające doświadczenie w elektrycznych systemach funkcjonujących w 19 europejskich miastach, m.in. w Londynie. Drugie konsorcjum tworzą Marfina (Hiszpania) wraz z firmą Geovelo (Polska). Ta pierwsza to katalońska korporacja znana głównie ze swojej marki Movienta. Ma swoje rowery m.in. w Barcelonie i Paryżu.

Wydarzenia

Jarmark św. Dominika 2020 (30 opinii)

(30 opinii)
jarmark

Miejsca

Opinie (156) ponad 10 zablokowanych

  • Taaaa. Po prostu pożyczyli sześć rowerów spółce miejskiej.

    Ale pan Makurat będzie opowiadał jakieś dyrdymały o "inicjatywie", "trzydniowych testach" i "poligonie doświadczalnym". Dobrze jest zdać sobie sprawę, że stosunek pomiędzy rzeczywistością, z jaką mamy do czynienia codziennie w naszym mieście oraz język, sposób prezentacji wydarzeń i motywacja urzędników gdańskich dawno się rozeszły. W ich alternatywnym świecie MEVO jest dalej innowacyjnym na skalę światową projektem przechodzącym jedynie przejściowe trudności. Tak samo jak stadion, wielki sukces w pilnowaniu wiatru.

    • 22 0

  • Ta jasne...

    Już widzę jak te testy wyglądały.
    -E Józek weź Mariana jedzcie na jarmark bo budy są do skręcania.
    - Ale Zenek czym mamy tam k. Jechać?
    - A weźcie se te graty, tyle ich w magazynie zalega.

    • 26 0

  • właśnie wróciłem z Jarmarku Świętojańskiego w Poznaniu

    polecam, piękna impreza

    • 2 5

  • Dlaczego w Polsce (1)

    Nawet na rowerze miejskim trzeba robić przekręty ?? Dlatego nigdy nie dogonimy zachodnich krajów Europy z mentalnością szulera. Wstyd to już nawet nie jest bo wpisało się to w kanon Polskości jako zaleta... tfuu

    • 26 0

    • Przekręty to jeszcze można zrozumieć.

      Ale tego że nikt za nie nigdy nie odpowiada nigdy nie pojmę. Jeszcze sobie nagrody wręczają.

      • 7 0

  • (4)

    A to jest ta pandemia czy nie? Bo już zgłupłem...

    • 20 2

    • premier powiedział (2)

      że koronawirus jest w odwrocie, ja mu wierzę i pójdę na Jarmark

      • 0 1

      • Ja też.

        I będę lizał klamki i poręcze.

        • 1 0

      • A od kiedy wy premiera w tym budyniogrodzie

        słuchacie? Ola już nie ma nic do powiedzenia?

        • 4 0

    • Dopiero będzie po jarmarku, cierpliwości.

      • 1 0

  • Sukces!!!!!!! MTG do boju

    • 6 0

  • nie nie czekam, (1)

    czekam na dymisje tej amatorki.

    • 35 2

    • A jak głosowałeś? Ty, twoja rodzina czy sąsiedzi?

      Ponad 80% wybrało na fali żałoby a teraz płacz bo rydwany, kuwety i wywiady za nasze tysiące złotych. A, i jeszcze fakturki za ciastka z kawą gości zaproszonych przez pannę prezydent.

      • 7 2

  • Oczywiste jest... (2)

    Akumulator nie używany traci swoją pojemność, guma parcieje, stal koroduje. Kto zapłaci za głupie decyzje?

    • 29 1

    • Ty:) (1)

      • 10 0

      • Tak, wladze gdanska wystawiaja rachunek rzadowi i krzycza "dej no pieniondze", a swoimi glupimi decyzjami de facto pala nimi jak w piecu. W ramach "oszczednosci" nie kosza trawy (jak ktos uwierzyl ze te chaszcze to sa laki lub ze susza to jest ultra jeleniem), gasza latarnie w nocy na ulicach. Bareja chyba juz 100 raz sie w grobie obrocil. Spokojnie, potem sie przyjdzie pod sad, pokrzyczy jakies truizmy i wiekszosc zapomni ;)

        • 8 0

  • Po tak długim przestoju bez ładowania konserwującego (1)

    80% akumulatorów idzie do utylizacji.

    • 21 0

    • Te sprzęty Eco to mit

      • 6 0

  • To jest gdański rower na miarę naszych możliwości.

    Otwieramy oczy niedowiarkom i mówimy patrzcie to jest nasze. W urzędzie miasta prawdziwe biznesy robi się na słomianych inwestycjach. Zapłacimy, zapłacimy stać nas sześć rowerów pociągnie rydwan.

    • 36 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane