Plaża na Stogach: zdecyduj o zmianach
7 maja 2019
(151 opinii)
Podział miasta na sześć stref, w których reklamy będą traktowane z różnymi rygorami, zakłada wstępny projekt uchwały krajobrazowej. Przypuszczalnie we wrześniu zostanie on skierowany na sesję Rady Miasta Gdańska, a nowe zapisy będą w pełni wiążące najwcześniej rok później. Branża reklamowa już teraz ocenia te działania negatywnie.
7 maja 2019
(151 opinii)
13 lutego 2019
(85 opinii)
6 grudnia 2018
(29 opinii)
2016-06-24 06:01
Zabiera ludziom pracę i ogranicza swobodę działalności gospodarczej. Na szczęście mieszkam w strefie gdzie nie ma restrykcyjnych ograniczeń.
Jazda przez centrum będzie nudna jak to wprowadzą, reklamy dodają urok miastu i ubogacają je kulturowo.
2016-06-24 06:19
Jak ktoś lubi znane twarze reklamujące podpaski, z reklamami chwilówek na każdym rogu to proszę bardzo - u siebie w domu
2016-06-24 09:15
Mnie bardziej niż te reklamy, to bolą zawsze plakaty wyborcze, którymi miasta są wręcz obs*ywane przed wyborami. Może niech urzednicy się tym zajmą najpierw?
2016-06-24 09:50
2016-06-24 10:00
2016-06-24 07:42
Garstka respondentów w mizernym stopniu odzwierciedla opinię całej populacji miasta, ale wyniki dają jednak do myślenia. Jesteśmy zmęczeni wszechobecnym szumem informacyjnym w przestrzeni publicznej. Szumem i chaosem.
2016-06-24 08:58
Serio wzięłaś to na poważnie?
2016-06-24 09:19
2016-06-24 09:47
2016-06-24 08:20
nikt nikomu pracy nie zabiera a już na pewno dalej swobodnie wszyscy bedą mogli prowadzić działalność gospodarczą, tylko że kolorowych szmat nie bedzie mozna wywieszać
2016-06-24 08:55
Dokładnie. Zwłaszcza, że spora część reklam to małe dzieła sztuki nowoczesnej (zwłaszcza te pokrywające niekiedy całe kamienice). Takie zakazy godzą w kulturalny rozwój i odbierają miastu to, co najważniejsze - duszę.
2016-06-24 09:53
2016-06-24 10:28
Wy reklamiarze od dawna sr*cie ludziom po oczach a teraz krzyczycie, że dalej chcecie sr*ć!
2016-06-24 18:08
To,co piszesz, to jakiś kiepski żart. Mało to zabytków w Gdańsku?
2016-06-24 06:03
Szczurek a ty na co czekasz? Podczas wyborów samorządowych wiedziałeś jak zakazać wieszania plakatów opozycji a z reklamami nie potrafisz?
2016-06-24 06:06
Łzy nie uronię nad losem "środowiska reklamowego".
Sami sobie zgotowaliście ten los.
2016-06-24 11:50
Przykłady z artykułu:
Billboard - Madison - Office to let - można dać ogłoszenie w prasie, który potencjalny najemca jadąc samochodem stwierdzi - o Madison może wynajmę tam przestrzeń.
Elektronarzędzie za 29zł - przecież to pewnie szajs, kto to kupi.
Billboard Tour de Pologne - czemu to właściwie ma służyć. Wszyscy zainteresowani wiedzą, że jest taki wyścig, informacja powinna się pojawiać wyłącznie w mediach.
Reklama dewelopera, kto zainteresuje się inwestycją sugerując się ogłoszenie na nośniku? Na którym w dodatku nic nie widać. Przecież to jakiś kompletny absurd.
Ta cała branża reklamowa jest grubymi nićmi szyta. Wmówiono przedsiębiorcom, że takie rozwiązania przyciągają klientów, podczas gdy jest zupełnie przeciwnie.
2016-06-24 13:38
Chodzi raczej o rozpoznawalność marki. "O! gdzieś widziałem, wejdę zobaczyć"
2016-06-24 14:09
O! Wejdę zobaczyć wynająć biura.
2016-06-24 18:16
I tu się mylisz: od rozpoznawalności marki do zakupienia towaru droga bardzo daleka. Dam przykład krzykliwej reklamy pewnego marketu dla idiotów. Reklama działa mi na nerwy; jest jak płachta na byka. Efekt: nic nigdy w tym markecie nie kupiłem i nie kupię. A osoba, która wymyśliła ten slogan, strzeliła sobie w stopę.
Czas najwyższy skończyć z reklamami: dobre produkty i usługi same się obronią.
2016-06-24 15:03
Odnośnie tego dewelopera, to wiem z pierwszej ręki, że wielu klientów pozyskali dzięki tej reklamie. Ludzie, nie udawajcie ekspertów, kiedy nie macie pojęcia o czym mówicie. Sami eksperci od spraw reklamy i promocji....Żal...
2016-06-24 15:39
Ma trochę racji, bo przecież tego biura nie wynajął ;)
2016-06-24 06:07
Ja zwróciłbym większą uwagę na estetykę reklamy, ale urzędnik panicho potrafi tylko utrudnić życie.
2016-06-24 06:13
Wszyscy szukają informacji w internecie. Juz widzę jak ktoś w poszukiwaniu mechanika jeździ po mieście spisując numery telefonów z tablic. Estetyczne szyldy spokojnie wystarczą.
2016-06-24 06:18
2016-06-24 15:33
zawsze szukam mechanika po banerach na płocie bo wiem że tam on się rzeczywiście znajduje. Widzę przy okazji czy ma porządny sprzęt czy tylko 2 klucze na krzyż. Zresztą dużo usług szukam po wiszących banerach. Raz nawet dzięki takiej reklamie nie musiałem ściągać lawety za grubą kase bo znalazłem mechanika po banerze a nie miałem zasięgu...
2016-06-24 06:46
który rozkwit swojego życia miał na przełomie lat 80/90 i bannery z billboardami lat 90 kojarzą im się z nowoczesnością i profesjonalizmem reklamodawcy.
Wykluczenie cyfrowe tego pokolenia jeszcze to pogłębia.
2016-06-24 07:26
To jest chore ukracanoe wolności przez ukrytych socjalistów z PO.
2016-06-24 14:18
Wbij się sobie w siedzenie - będziesz wolny (no może dostaniesz rozWolnienia).
2016-06-24 11:17
Jak widać, Pana wiedza na temat marketingu i reklamy jest bardziej niż ograniczona...Pozwoli Pan, żeby władza, która do tej pory w kwestii reklamy nie robiła kompletnie nic, poza wydawaniem kolejnych zezwoleń nagle ingerowała w nie tak bardzo? W internecie jest wszystko i to tam zrobił się straszny śmietnik. Może pora, aby Ustawa objęła również estetyzację internetu? Proszę się nie wypowiadać na temat, na który nie ma Pan wiedzy!
2016-06-24 13:37
Skoro zmieniono ustawę, odpowiednie organy mają się do niej dostosować, nawet jeśli działania te będą diametralnie różniły się od dotychczasowych. Miejsce reklam w przestrzeni publicznej jest na śmietniku.
2016-06-24 15:05
Proszę mnie nie obrażać. Ja przy najmniej posiadam wiedzę na temat tej cudownej ustawy i posiadam również odpowiednią wiedzę marketingową oraz kulturę, której osobnikowi Mackey brakuje i to bardzo. Miejsce chamstwa i bezczelności jest na śmietniku, drogi Panie.
2016-06-24 18:26
Wiedza marketingowa?! Brzmi jak świadomość polityczna. Obie nie istnieją. Ktoś mądry kiedyś powiedział, że o niebo łatwiej jest zmanipulować ludźmi od marketingu, aby uwierzyli w "moc" reklamy, niż przeciętnymi Kowalskimi. Normalni ludzie, uwierz, zmęczyli się widokiem reklam w TV, internecie, na banerach.
Odnoszę wrażenie, że marketingowcy są jak członkowie jakiejś sekty.
2016-06-24 20:48
Pani Aniu, tak się Pani tylko wydaje, że reklamy na Panią nie działają. Proszę mnie nie rozsmieszac. Nagle zaczyna się Pani wywyzszac. Czuje się Pani lepsza od innych? Reklama działa na ludzi jako spoty radiowe, spoty w tv, ulotki, banery, billboardy.
2016-06-25 08:47
Obecnie żadna forma reklamy nie jest efektywna, zaczynając od ulotek a kończąc na banerach. Kiedyś, na początku lat 90tych, kiedy reklamy zaczęły pojawiać się w TV, ludzie faktycznie wierzyli, że produkty są najwyższej jakości i dokonywali zakupu. Niestety, później coś się stało: reklamowano towary o wątpliwej jakości, a co gorsza marketingowcy przestali się wysilać wymyślając co raz to durniejsze slogany. Rezultat: ci, którzy myślą, przestali kierować się bez idiotycznymi chwytami reklamowymi. Do takich osób należę i mam prawo chwalić się tym na forum. Co więcej, takich osób jak ja są setki, tysiące.
Nie ośmieszaj się na forum mówiąc,że reklama działa. Nie rozśmieszaj mnie mówiąc, że się wywyższam. Ja tylko MYŚLĘ. Nie możesz mi tego zabronić.
Na zakończenie: tak naprawdę, chodzi wam tylko o stołki, nie o samą reklamę. Jestem pewna, że nawet część z was, zdaje sobie sprawę z bezsensowności reklamowania, a tylko kurczowo trzyma się miejsca pracy.
2016-06-24 22:09
myliłem się Aniu
2016-06-25 08:51
Nikt, kto ma troche oleju w głowie, nie kupi czegoś, co mu się na siłę próbuje sprzedać.
2016-06-24 18:19
Zgadzam się. Skoro większość osób jest przeciwna wieszaniu plakatów i banerów, to coś jest na rzeczy. Szkoda drzew na kolorowe głupoty.
2016-06-24 20:44
Nie wiedziałam, że 5000 osób to większość...a skąd wiadomo, że to nie sami urzędnicy? Nie znam ani jednej osoby, która te ankietę wypełniła. Ludzie mają ważniejsze rzeczy w życiu do robienia
2016-06-25 08:57
Głupolku, to twój problem, że nie wiesz, co to znaczy większość. Nie musisz znać osoby, która wypełniła tę ankietę. Ja też nie znam, ale wierzę, że kilka tysięcy ludzi to zrobiło, sądząc po licznych protestach odnośnie do wieszania banerów na ulicach. Głupolku, przypuszczam, że nie znasz też żadnego mordercy, i co? Powiesz, że tacy nie istnieją.
Nie popisałaś się swoim IQ na forum.
2016-06-24 06:15
A gdyby tu było nagle przedszole..
2016-06-24 07:22
jak to miał być cytat, to mało inteligentny jesteś
2016-06-24 06:18
Biorąc pod uwagę możliwości dzisiejszej reklamy elektronicznej, gdzie potrafi być ona dopasowana do odbiorcy i czasami wręcz "celna jak snajper" to takie szyldy można porównać do nalotu dywanowego. Czasy się zmieniają. Wystarczą reklamy w aplikacjach, mailu, stronach internetowych, telewizji i czym tam sobie człowiek wymyśli. Wychodzę odetchnąć od tego na zewnątrz i bang, dostaję reklamą w twarz. Ale żeby to jedną. Trzy wolnostojące banery na odcinku 300m. No na litość.
2016-06-24 07:52
Na odcinku 300 metrów to my montujemy 30 banerów, proszę pana.
2016-06-24 10:29
Odnoszę wrażenie, że zupełnie zapomina się o informacyjnym charakterze reklamy i wyklucza część społeczeństwa, która z internetu nie korzysta. Nie wszyscy szukają informacji w internecie, nie wszyscy nawet potrafią to należycie robić. Reklama na pewno nie jest estetyczna, ale pozwala na rozwój ekonomiczny, pozwala przedsiębiorcom na przyciąganie klientów (często bardzo drobnym przedsiębiorcom - jednoosobowym). Ilu znacie krawców czy szewców, którzy mają piękne kampanie internetowe i reklamują się w sieci? Ilu z ich klientów w ogóle potrafi obsłużyć komputer? Branżę reklamową należy uregulować, ale propozycje są zdecydowanie zbyt restrykcyjne
2016-06-24 11:35
A może obwiesza budynki i płoty wielkimi szmatami?
To jest nonsens. Szewca znajdziesz właśnie łatwiej jeżeli wszędzie będą estetyczne szyldy. Teraz jest taka kakofonia kolorów, szmat, billboardów, że w ogóle nie widać tego czego potrzebujesz.
2016-06-24 11:49
Ale oni się na billboardach również reklamują. Widziałam kilka przedszkoli, które z takiej możliwości skorzystały. Reklama jest dla ludzi. Jeśli jest odpowiednio serwisowana, doglądana i cieszy się zainteresowaniem - niech pozostanie. Co innego, gdy reklama straszy, jest zardzewiała. To już inna bajka. Z reklamą, która faktycznie szpeci powinno się zrobić porządek. Nie zabierajmy małym biznesom możliwości promowania swoich usług.
2016-06-24 13:40
Zauważ,że ta uchwała doprowadzi do odpowiedniego wyeksponowania reklamowanych usług, które teraz giną w gąszczu chaosu.
2016-06-24 15:07
2016-06-24 20:50
Wcale nie. Reklamy będą mniejsze max. 9m2 czyli dość małe, mniejsze niż obecnie. Ich ilość również się zmniejszy, a więc będą bardzo drogie i trudni dostępne. Na pewno żadne przedszkole, deweloper, dealer samochodowy czy sklep spożywczy nie będzie miał już środków, aby w ten sposób promować swoje uslugi
2016-06-24 11:20
Ale ktoś na ustawienie tych banerów czy nośników pozwolil, prawda? Czy nie były to tymczasem te same władze? Zdobycie pozwolenia na budowę to długa droga. I od kiedy prawo działa wstecz? Kiedyś firmom reklamowym ZDIZ czy inna instytucja wydała pozwolenie, a teraz nagle je cofa? Wolne żarty! Ludzie popierający ustawę, jeszcze będziecie gorzko płakać. Nie wiecie najwyraźniej, że ustawa będzie obejmowała również szyldy waszych firm, które za własne pieniądze będziecie musieli zmienić. A kto da Wam na to pieniądze? Może Szanowny Pan Szymański?
2016-06-24 06:34
Urzędnicy są zachęcani do wdrożenia jakiegoś przepisu, bo dzięki niemu będą mogli wlepiać kary??
Mój wehikuł czasu działa!! Wróciłem do starych czasów!!
A poważnie, jak długo urzędnik, którego decyzje skutkują nałożeniem na kogoś jakiejkolwiek kary (nie ważne za co) nie będzie odpowiadał za swoje decyzje własnym majątkiem, tak długo będzie do d....
2016-06-24 13:24
2016-06-24 06:39
której upadek kojarzy się z dobrobytem niemieckich gazetek reklamowych z lat 90 czytanych z wielkim zainteresowaniem i przyjemnością, a billboardy to symbol dzikiej, niczym nieskrępowanej działalności gospodarczej z kartą Makro w kieszeni.
2016-06-24 11:58
2016-06-24 07:01
Bardzo dobrze, porzadek musi byc!
2016-06-24 12:16
ale uwierzcie mi krzyczałem to dla jaj, ja nie chciałem, zeby wróciła, robiłem tak dla animuszu. Przepraszam was rodacy, ze komuna mnie wysłuchała i wróciła !!!
Cytat:
"...Dokument ten pozwala samorządom ustalić zasady lokalizacji reklam i szyldów na terenie całego miasta (gminy) - niezależnie od własności nieruchomości, na której się one znajdują. Gminy mogą też pobierać opłaty i nakładać kary za nielegalne reklamy..."
Gmina obklei prywatny płot bez zgody własciciela - Dobrze {fanfary}
Własciciel obklei prywatny płot bez zgody gminy - Żle {mandat}
2016-06-24 13:26
Taka jest idea ustawy. Twoja wolność kończy się tam, gdzie moja zaczyna.
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.