• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Szklane drzwi na gdyńskim dworcu do wymiany

Patryk Szczerba
1 lipca 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 

Drzwi, które łączą halę z przejściem na perony na gdyńskim dworcu, zniknęły w czwartek. - Zdemontowaliśmy je na czas festiwalu Open'er - tłumaczą przedstawiciele PKP.



PKP chce nowego systemu drzwi, jednak na przeszkodzie stają problemy techniczne oraz wykonawcze. PKP chce nowego systemu drzwi, jednak na przeszkodzie stają problemy techniczne oraz wykonawcze.

Jak oceniasz po roku od otwarcia stan i czystość gdyńskiego dworca?

Szklane i masywne drzwi to zdaniem wielu podróżnych jeden z przykładów nieudolności projektowej, jaką wykazano się podczas planowania przebudowy gdyńskiego budynku. Trudne do otworzenia przez pełnosprawnych, są praktycznie nie do sforsowania dla osób poruszających się na wózkach lub matek z dziećmi.

Okazuje się, że po roku użytkowania ujawniają się także wady konstrukcyjne. Szkło zaczyna pękać i drzwi, które miały chronić pasażerów dworca przed przeciągiem i być efektownym wizualnie rozwiązaniem, mogą okazać się niebezpieczne.

- Stąd nasza decyzja, by zdemontować je na czas festiwalu Open'er. Dużo osób będzie w najbliższych dniach przewijało się przez dworzec, nie chcemy dopuścić do sytuacji, że komuś z powodu naszych wątpliwości związanych z pęknięciami stanie się krzywda - wyjaśnia Krzysztof Piekarski, dyrektor regionalny ds. eksploatacji nieruchomości PKP.

Na razie nie wiadomo, czy po festiwalu drzwi wrócą na swoje miejsce. W PKP nikt bowiem nie ukrywa, że rozwiązanie zaakceptowane przez osoby, które zarządzały gdyńskim dworcem w okresie projektowania jest złe i trzeba je zmienić.

- Mieliśmy już spotkania z wykonawcą prac, jednak rozmowy w tej sprawie są trudne. Nie możemy dojść do porozumienia w zakresie zmian. Najlepszym wyjściem byłby system drzwi rozsuwanych automatycznie, jednak to może okazać się niewykonalne z technicznego punktu widzenia. Jest kłopot z wysokością - opowiada Piekarski.

Inna opcja to drzwi ze stalową ramą, które byłyby bardziej wytrzymałe na uszkodzenia, których w sezonie letnim może się nie dać uniknąć.

- Chcielibyśmy wymienić drzwi do końca wakacji, a już na pewno, kiedy zakończy się ostatecznie remont peronów i prowadzącego do nich tunelu. Według planów ma się to stać do końca roku - obiecuje Piekarski.

Remont dworca trwał dwa lata. Prace zakończyły się w czerwcu 2012 roku pochłonęły 40 mln zł.

Miejsca

Opinie (102) 2 zablokowane

  • i czy będzie jego ulubiony zespół -czyli orkiestra Mar.Woj. ?

    • 1 0

  • czy z tego dworca będzie odjeżdżał Szczurek ?...

    z którego peronu i gdzie się mają ustawić Gdynianie żeby mu pokiwać ?

    • 3 1

  • i to potwierdza tezę że

    konmuna jest niereformowalna , a jej budynki nieremontowalne

    • 2 1

  • JAK ZWYKLE NIKT NIE JEST WINNY:-)

    ot pkp wstawiło bubel za kilkanaście tysięcy:) AVE!

    • 2 0

  • Tak się kończy lifting gdyńskiego socrealizmu

    • 2 1

  • p.....ie trzy po trzy malkontenci (1)

    dworzec jest bardzo ładny, po remoncie autentycznie wypiękniał. Budynek, no cóż, komunistyczny moloch, ale jak się nie ma szmalu jak lodu, to czego wymagać.
    Jest dobrze.
    Drzwi w przejściu na perony faktycznie być powinny.
    Jakie ? Nie wiem, porządne !
    Martwcie się lepiej o to by przejścia podziemnego (tunelu do peronów) nie spieprz....tak jak to uczynili z peronami, i by faktycznie do każdego z nich były porządne sprawne windy.

    • 14 7

    • Remont nadal trwa

      Po jakim k..a remoncie?! Remont trwa nadal, polowa dworca lezy w gruzach, czesc peronow w ogole nietknieta. Jakim k..a PO?! Ten remont to j..y SKANDAL!!!

      • 2 2

  • i jeszcze jedno...

    czytając ten artykuł nie mogę się oprzec wrażeniu, jak bym czytał scenariusz MISIA. o czym oni dyskutują.
    Mamy XXI wiek a oni główkują jak mają działać drzwi do dworca- mają się ku...a otwierac i zamykac jak kazde drzwi na swiecie.
    "Mieliśmy już spotkania z wykonawcą prac, jednak rozmowy w tej sprawie są trudne. Nie możemy dojść do porozumienia w zakresie zmian. Najlepszym wyjściem byłby system drzwi rozsuwanych automatycznie, jednak to może okazać się niewykonalne z technicznego punktu widzenia. Jest kłopot z wysokością - opowiada Piekarski".

    Jak ktoś taki może byc dyrektorem? takie rzeczy tylko w PKP...

    • 11 1

  • Krzysztof Piekarski, dyrektor regionalny ds. eksploatacji POWINIEN ZA TO...

    beknąć!!! Ku...a jak długo w tym kraju będzie tolerowane lenistwo, zaniedbania i brak odpowiedzialnosci. Jest k...a dyrektorem, więc odpowiada. Jesli nie on to kto przyklepał zamówienie tych drzwi- niech teraz z własnej kieszeni wymienia a nie k...a znowu wszyscy muszą dołozyc z własnych podatków bo Pan dyrektor zdemontuje i zamowi nowe...
    W prywatnej firmie musiałby zapier... z tymi dzrwiami tam skąd je kupił i przynieśc w zebach kasę... bo jak nie to by go wyrzucili z roboty-głąba. Przepraszam za mój język ale jak się czyta takie artykuły to... szkoda gadać.

    • 10 0

  • Gdynia (1)

    Jaki prezydent takie drzwi...

    • 8 3

    • Prezydent nie ma nic wspólnego z właścicielem, czyli PKP

      • 0 1

  • Co złego byłoby w drzwiach przasuwnych (1)

    na fotokomórkę?

    Poza sezonem grzewczym mogłyby być ciągle otwarte.

    • 22 0

    • Te zamykane przez cały sezon drzwi mają służyć również-a może i przede wszystkim temu,żeby wszędobylskie gołębie nie obejsrały totalnie wszystkiego co tam odnowiono. Jak dla mnie dworzec z okolicą na mocne 3+,dojście do peronów zapowiada się na słaby lifting-uzupełnianie brakujących płyt granitowych,dotychczasowe zapewne wypolerują,w przejściach zamontują wyświetlacze,być może i te obiecane windy i będzie "git". O "peronach",to nawet szkoda gadać-TOTALNA KOMPROMITACJA! A żeby tego było mało,to spójrzcie,gdzie oni montują te osławione "trzepaki" z nazwą stacji na wjeździe w perony 2 i 3. Dla nie wiedzących podpowiem- w ziemi między torami,ubite kamieniami z podtorza-ja czegoś takiego w życiu nie widziałem... Od urodzenia mieszkam w Gdyni i miałem nadzieję,że nadejdzie taki czas,że dworca kolejowego wstydzić się nie będę.Z nadchodzącą modernizacją nadzieje rosły,wolałem co prawda projekt dworca miasta nowoczesnego-do miana jakiego aspiruje nasza Gdynia,ale skoro wybrano jak wybrano,to wierzyłem,że modernizacja będzie na naprawdę wysokim poziomie. Tymczasem mamy co mamy,a za idealny przykład remontu peronów proponuję zajrzeć na stację Kraków Główny. Dworzec może być Wrocław,lub Przemyśl.

      • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane