• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Szklane drzwi na gdyńskim dworcu do wymiany

Patryk Szczerba
1 lipca 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 

Drzwi, które łączą halę z przejściem na perony na gdyńskim dworcu, zniknęły w czwartek. - Zdemontowaliśmy je na czas festiwalu Open'er - tłumaczą przedstawiciele PKP.



PKP chce nowego systemu drzwi, jednak na przeszkodzie stają problemy techniczne oraz wykonawcze. PKP chce nowego systemu drzwi, jednak na przeszkodzie stają problemy techniczne oraz wykonawcze.

Jak oceniasz po roku od otwarcia stan i czystość gdyńskiego dworca?

Szklane i masywne drzwi to zdaniem wielu podróżnych jeden z przykładów nieudolności projektowej, jaką wykazano się podczas planowania przebudowy gdyńskiego budynku. Trudne do otworzenia przez pełnosprawnych, są praktycznie nie do sforsowania dla osób poruszających się na wózkach lub matek z dziećmi.

Okazuje się, że po roku użytkowania ujawniają się także wady konstrukcyjne. Szkło zaczyna pękać i drzwi, które miały chronić pasażerów dworca przed przeciągiem i być efektownym wizualnie rozwiązaniem, mogą okazać się niebezpieczne.

- Stąd nasza decyzja, by zdemontować je na czas festiwalu Open'er. Dużo osób będzie w najbliższych dniach przewijało się przez dworzec, nie chcemy dopuścić do sytuacji, że komuś z powodu naszych wątpliwości związanych z pęknięciami stanie się krzywda - wyjaśnia Krzysztof Piekarski, dyrektor regionalny ds. eksploatacji nieruchomości PKP.

Na razie nie wiadomo, czy po festiwalu drzwi wrócą na swoje miejsce. W PKP nikt bowiem nie ukrywa, że rozwiązanie zaakceptowane przez osoby, które zarządzały gdyńskim dworcem w okresie projektowania jest złe i trzeba je zmienić.

- Mieliśmy już spotkania z wykonawcą prac, jednak rozmowy w tej sprawie są trudne. Nie możemy dojść do porozumienia w zakresie zmian. Najlepszym wyjściem byłby system drzwi rozsuwanych automatycznie, jednak to może okazać się niewykonalne z technicznego punktu widzenia. Jest kłopot z wysokością - opowiada Piekarski.

Inna opcja to drzwi ze stalową ramą, które byłyby bardziej wytrzymałe na uszkodzenia, których w sezonie letnim może się nie dać uniknąć.

- Chcielibyśmy wymienić drzwi do końca wakacji, a już na pewno, kiedy zakończy się ostatecznie remont peronów i prowadzącego do nich tunelu. Według planów ma się to stać do końca roku - obiecuje Piekarski.

Remont dworca trwał dwa lata. Prace zakończyły się w czerwcu 2012 roku pochłonęły 40 mln zł.

Miejsca

Opinie (102) 2 zablokowane

  • dotychczasowe drzwi to nie higieniczne i uciążliwe rozwiązanie.

    Jestem za drzwiami rozsuwanymi automatycznie argument wykonawcy jest nie do przyjęcia że się nie da . wszystko się da tylko trzeba chcieć i wiedzieć za ile .

    • 11 1

  • A szyld rossmanna jak wisiał tak wisi.

    Wczoraj było otwarcie, mieli zdjąc to paskudztwo, ale wisi nadal. Żenada. McDonaldsa jak nie było, tak nie ma nadal. Co prawda troche sie ruszyło i kilka rzeczy jest już otwartych, ale nadal wiele do ideału brakuje.

    • 14 0

  • ee...

    wyremontowali ten dworzec na odpiernicz i tyle. niestety

    • 13 2

  • Dajcie kotare. To tak po gdynsku.

    • 14 4

  • Zaczyna się

    To dopiero początek

    • 7 2

  • proponuję 'tymczasowo' założyć kurtynke z foliowych pasków układających się w logo PKP ( najlepiej to nowe- 'tak zmieniamy kolej' czy coś takiego)

    • 13 1

  • Dostrzegam w tym wszystkim motto życiowe, ponadczasową maksymę, czy wreszcie zdanie wijące się wokół tribala na bajcepsie: "Nie możesz otworzyć drzwi, więc wyjmij je z zawiasów"...

    • 42 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane