• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Szlaban na osiedlu przez płatne parkowanie. Nie wszyscy zadowoleni

Patryk Szczerba
20 października 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Szlabany pojawiły się przy blokach przy ul. Lelewela i ul. Falistej w Gdyni.
  • Szlabany pojawiły się przy blokach przy ul. Lelewela i ul. Falistej w Gdyni.
  • Szlabany pojawiły się przy blokach przy ul. Lelewela i ul. Falistej w Gdyni.
  • Szlabany pojawiły się przy blokach przy ul. Lelewela i ul. Falistej w Gdyni.

Na osiedlu obejmującym trzy bloki przy ul. Falistej i LelewelaMapka na Grabówku pojawiły się szlabany. To reakcja spółdzielni na wprowadzenie przez władze Gdyni Strefy Płatnego Parkowania. - Przysługuje jeden pilot na lokal - informują władze Morskiej Spółdzielni Mieszkaniowej, choć rozwiązanie z zaporą nie wszystkim mieszkańcom się podoba.



Czy montaż szlabanu uniemożliwiającego wjazd kierowcom spoza osiedla to dobre rozwiązanie?

Przypomnijmy, że od 1 lipca Gdynia wprowadziła nowe strefy i nowe stawki za parkowanie, rozszerzając teren, gdzie trzeba płacić. Obecnie opłaty obowiązują nie tylko w centrum, ale także w Orłowie oraz na Działkach Leśnych i Grabówku.

Płatne parkowanie w Gdyni: opinie, komentarze, kontrowersje

Płatne parkowanie i reakcja spółdzielni



Ten ruch Gdyni wymusił reakcję innych podmiotów działających w mieście. Natychmiast opłaty za parkowanie wprowadziła na swoim terenie galeria Klif. Wiele wspólnot, sklepów zagrodziło wjazd kierowcom niebędących klientami czy mieszkańcami.

Podobnie postąpili przedstawiciele Morskiej Spółdzielni Mieszkaniowej, która administruje trzema wieżowcami przy ul. Falistej 22, 24 i Lelewela 7-9. W budynkach mieszka kilkaset osób, dojazd do nich prowadzi jedną drogą.

Szlaban zamiast grodzenia osiedla



I choć dojazd ten jest stromy i niewygodny dla kierowców, to dla chcących uniknąć opłaty za postój na Grabówku i Działkach Leśnych nie stanowiłoby to problemu. Bloki znajdują się w niedalekiej odległości od ul. Morskiej, więc samochody mogliby zostawiać nawet ci parkujący w centrum Gdyni.

Zamiast grodzić osiedle, ustawiono szlaban.

- Zapora drogowa umożliwiająca wjazd na osiedle obejmujące trzy budynki mieszkalne przy ul. Falistej 22, 24 i Lelewela 7-9 została uruchomiona 16 sierpnia 2021 roku. Celem było zabezpieczenie miejsc parkingowych dla mieszkańców po rozszerzeniu Strefy Płatnego Parkowania w otoczeniu osiedla - tłumaczą przedstawiciele spółdzielni.

Jeden pilot na jeden lokal



Nie chcą zdradzać, ile kosztował szlaban, ale wiadomo, że składali się na niego tylko członkowie spółdzielni, mieszkający na osiedlu, gdzie został zamontowany.

Mieszkańcom przysługuje odpłatnie jeden pilot na jeden lokal mieszkalny. Przedstawiciele spółdzielni informują, że dodatkowo można wprowadzić wjazd na podstawie odczytu tablicy - także jeden pojazd będący w posiadaniu właściciela lokalu na jeden lokal. Wyjazd jest możliwy dzięki automatycznemu otwieraniu zapory.

  • Przedstawiciele spółdzielni wskazują, że mieszkańcy mający pilota mogą wpuścić gości z balkonu, a rozwiązanie z pilotem sprawdza się.
  • Przedstawiciele spółdzielni wskazują, że mieszkańcy mający pilota mogą wpuścić gości z balkonu, a rozwiązanie z pilotem sprawdza się.
  • Przedstawiciele spółdzielni wskazują, że mieszkańcy mający pilota mogą wpuścić gości z balkonu, a rozwiązanie z pilotem sprawdza się.
  • Przedstawiciele spółdzielni wskazują, że mieszkańcy mający pilota mogą wpuścić gości z balkonu, a rozwiązanie z pilotem sprawdza się.
  • Przedstawiciele spółdzielni wskazują, że mieszkańcy mający pilota mogą wpuścić gości z balkonu, a rozwiązanie z pilotem sprawdza się.
  • Przedstawiciele spółdzielni wskazują, że mieszkańcy mający pilota mogą wpuścić gości z balkonu, a rozwiązanie z pilotem sprawdza się.

Mieszkańcy: pilot nie zawsze działa



Takie rozwiązanie nie podoba się niektórym mieszkańcom. Wśród nich jest pani Aleksandra, mieszkająca w jednym z bloków, która twierdzi, że przyjęty system jest niedobry dla mieszkańców.

- Mam od jakiegoś czasu problem z chodzeniem i nie jestem w stanie wpuścić na parking np. taksówki, bo pilot nie sięga z balkonu do zapory. To oznacza, że muszę schodzić na dół do szlabanu i go otwierać. Szkoda, że nie pomyślano o rozwiązaniu umożliwiającym otwieranie z pozycji domofonu, tak jak na innych osiedlach - relacjonuje pani Aleksandra.
Wskazuje, że wielokrotnie zaobserwowała, iż przez otwarty szlaban przejeżdżały dwa samochody jeden po drugim, więc miejsca zajmują nie tylko mieszkańcy, ale również inni kierowcy. Rozwiązaniem mogłyby być blokady montowane na jezdni.

Spółdzielnia: rozwiązanie z pilotem sprawdza się



Przedstawiciele spółdzielni wskazują, że mieszkańcy mający pilota mogą wpuścić taksówki z balkonu, a rozwiązanie z pilotem sprawdza się. Dostęp do niego ma firma wywożąca odpady. Służby techniczne działające na zlecenie spółdzielni wjeżdżają przy użyciu pilota albo przez odczyt tablicy rejestracyjnej.

Problemu nie powinni mieć też niepełnosprawni, na co wskazuje czytelniczka.

- Wjazd dla minibusów komunikacji miejskiej przystosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych odbywa się przez odczyt numeru z tablicy rejestracyjnej. Istnieje możliwość zorganizowania dojazdu pod budynek dla opiekunów osoby niepełnosprawnej - twierdzą przedstawiciele spółdzielni.

Służby wjeżdżają dzięki przyciskowi SOS



Co istotne, dojechać pod blok mogą też służby. W wielu miastach także w Trójmieście, policja, jak i służby ratunkowe przyznają, że szlabany na osiedlach bywają dużym wyzwaniem podczas akcji ratowania życia.

Zarządcy osiedli bardzo często montują bowiem szlabany tanim kosztem i nie są one wyposażone w systemy awaryjnego otwierania za pomocą sygnału SOS.

- Pojazdy służb ratowniczych mogą wjechać dzięki systemowi otwierania zapory na sygnał SOS - wyjaśniają przedstawiciele spółdzielni.

Miejsca

Opinie (338) ponad 10 zablokowanych

  • Patalogia z UM wygoniła ludzi z centrum

    Usługi,handel na tym tracą

    • 9 2

  • Podziękujcie Łucykowi.

    • 2 4

  • Ci ze spóldzielni zawsze bajki opowiadaja te spóldzielnie to relikt PRLu powinien byc rozwiazany!

    • 1 3

  • .. (5)

    Mamy dwa samochody, wracamy z pracy o różnych porach dnia! Jeden pilot, totalny bezsens

    • 14 2

    • (2)

      Na allegroza 10 złotych kupisz pilota uniwersalnego i w kilka sekund skalibrujesz go na sygnał oryginalnego pilota :)

      • 4 4

      • super, to teraz bedziesz mogl otwierac wszystkie garaze w okolicy ktore maja automatyczne brasmy

        • 1 3

      • Co za bzdura. Masz pojęcie w ogóle jak to działa?

        Sygnał z pilota to swoisty kod wysyłany do radia szlabanu, żeby zadziałał to najpierw musisz go zapisać w radiu czyli mieć dostęp do niego. Po drugie nie ma czegoś takiego jak uniwersalny pilot, bo pilot działa w danej częstotliwości radia lub nie i tego nie zmienisz.

        • 5 0

    • Miejsc parkingowych jest ograniczona ilość

      Nie wystarczy na wszystkie samochody. Parkuj przed szlabanej albo wynajmij od sasiadki staruczki pilota za 300 zl miesiecznie

      • 3 0

    • Gdyby chociaż to miejsce było jakoś skomunikowane a nie że do jedynego autobusu (który i tak jeździ raz na godzinę) jest ze dwa kilometry po błocie...

      • 5 0

  • (1)

    Na Chełmie przy jednym z bloków przy ul. Cieszyńskiego jest również szlaban (ja na ten budynek mówie getto bo odgrodzili się z każdej strony) a najlepsze jest to, że parking stoi pusty, mieszkańcy parkują auta pod klatką schodową, goście do nich przyjeżdzający, karetka pogotowia, policja jak również dostawcy parkują swoje samochody pod naszymi oknami, niektórzy którym uda sie wjechać jak szlaban jest otwarty maja potem problem z wyjechaniem i rozjeżdżają trawniki, taki oto wynalazek białego człowieka, to jest jedno z głupszych rozwiązań, tym bardziej, że parking kiedys należał do wszystkich mieszkańców

    • 7 2

    • Chodzi o to, że jedna wspólnota ograniczyła dostęp pojazdów na swój teren, a przyjeżdzający do nich goście parkują na terenie innych wspólnot (albo SM)?

      • 1 0

  • (1)

    Parkingi przy domach powinny być tylko dla mieszkańców!

    • 11 2

    • Zgadzam się.
      Parkingi wybudowane na ziemi należącej do mieszkańców, powinny być do dyspozycji mieszkańców.
      W takim układzie mogą parkować na nich sami, wpuszczać wybranych przez siebie gości, albo zadecydować o niewpuszczaniu nikogo.

      • 8 0

  • Naturalna reakcja ...

    • 2 0

  • Parkowanie na ul.Bukowej w Orlowie izablokowany chodnik od ponad pol roku. (1)

    Worek pelny na gruz ,ziemia na chodniku.Istniejaca sytuacja zagraza bezpieczenstwu przechodniow.Mozee zainteresowac sprawa Straz Miejska od tego podobno sa.

    • 4 1

    • Może napisz do SM.
      Jak nie spróbujesz, to się nie dowiesz czy to zadziała.

      • 1 0

  • pilot nie zawsze działa - pudel lewacki plotek .... JPDR ..

    • 1 6

  • Doputy (2)

    Dopuki karetka nie dojedzie ludzie nie myślą

    • 6 15

    • W artykule napisano, że karetki i inne uprawnione służby wjeżdżają na sygnał SOS. Nie potrzebują pilota.

      A opisany przykład pokazuje, że ludzie myślą i szukają rozwiązań.
      Zadecydowali o inwestycji w szlaban i zabezpieczyli się przed parkowaniem niechcianych aut na terenie stanowiącym ich własność i utrzymywanym za ich pieniądze.

      Na większości nowych osiedli to standard. Dlaczego mieszkańcy starych osiedli mają być sponsorami parkingów u siebie, sami płacąc wszędzie indziej?

      Kiedyś było stosunkowo mało aut w mieście i problem parkowania był marginalny.
      Z różnych względów to się zmieniło i cały czas się zmienia, więc miejsca parkingowe jako towar coraz bardziej pożądany i trudnodostępny kosztują więcej.

      • 4 0

    • Przy dodawaniu komentarza powinien być test na przeczytanie artykułu

      • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane