• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Szybka jazda po osiedlowych ulicach

MKo
5 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Zdaniem naszego czytelnika na ulicy powinny pojawić się progi zwalniające i dodatkowe oznakowanie, by poskromić zapędy kierowców do zbyt szybkiej jazdy. Zdaniem naszego czytelnika na ulicy powinny pojawić się progi zwalniające i dodatkowe oznakowanie, by poskromić zapędy kierowców do zbyt szybkiej jazdy.

Piraci drogowi, zbyt szybka jazda, konfliktowe sytuacje na drodze i sprzyjająca temu wszystkiemu niewystarczająca - zdaniem mieszkańców - infrastruktura drogowa - tak wyglądać ma codzienność na osiedlu Lawendowe WzgórzeMapka w Gdańsku. Deweloper tłumaczy, że cały obszar osiedla jest właściwie oznakowany, ale deklaruje, że aby poprawić bezpieczeństwo, przygotuje stosowny projekt nowej organizacji ruchu i przekaże do akceptacji Gdańskiemu Zarządowi Dróg i Zieleni.



Na swoim osiedlu czujesz się bezpiecznie na ulicy?

O problemie mieszkańców osiedla Lawendowe Wzgórze poinformował nasz czytelnik pan Przemek. Jak twierdzi, osiedlowa ulica, a zwłaszcza jej proste, dłuższe odcinki wykorzystywane są przez kierowców do zbyt szybkiej i niebezpiecznej jazdy. Sprzyjać ma temu m.in. brak progów zwalniających.

- Na osiedlu Lawendowe Wzgórze obowiązuje "strefa zamieszkania" oraz skrzyżowania równorzędne, ale kierowcy aut nic sobie z tego nie robią. Prostą drogę traktują jak drogę szybkiego ruchu. Aby przejść na drugą stronę ulicy, dzieci - mimo że mają pierwszeństwo - muszą czekać. Zdarza się, że kierowcy widząc pieszych, na ich widok przyspieszają i trąbią. Nie raz widziałem, jak kierowca przez otwartą szybę krzyczy na przechodniów, że wchodzą na jezdnię w niewłaściwym miejscu.
Nasz czytelnik uważa, że problem można rozwiązać poprzez montaż progów zwalniających i wymalowanie oznakowania poziomego na skrzyżowaniach równorzędnych.

Deweloper: poprawimy bezpieczeństwo



Arkadiusz Borowiecki, dyrektor ds. realizacji inwestycji w firmie Robyg w Gdańsku, podkreśla, że cały obszar osiedla Lawendowe Wzgórza stanowi "strefę zamieszkania" i został odpowiednio oznakowany.

- Projekt i wykonanie właściwych oznaczeń zostały zatwierdzone przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni, a wjazd do strefy i wyjazd ze strefy oznaczone zostały odpowiednimi znakami - mówi Borowiecki. - Ulica Lawendowe Wzgórze posiada status drogi publicznej. Planując oznakowanie dróg osiedlowych, braliśmy pod uwagę główne zasady obowiązujące w "strefie zamieszkania", a zatem przepis, że pieszy korzysta tu z całej szerokości jezdni i ma pierwszeństwo przed pojazdami. W związku z tą zasadą wyznaczanie przejść dla pieszych jest bezcelowe, a nawet nieprawidłowe, może bowiem powodować błędy w zachowaniu kierowców, którzy nie będą respektować pierwszeństwa pieszych w innych miejscach niż tylko przejścia dla pieszych.

Obowiązki kierowców w "strefie zamieszkania"



Przypomnijmy, że według przepisów "strefa zamieszkania" to obszar obejmujący drogi publiczne lub inne drogi, na którym obowiązują szczególne zasady ruchu drogowego, a wjazdy i wyjazdy oznaczone są odpowiednimi znakami drogowymi.

Zasady ruchu w strefie zamieszkania:

  • ograniczenie prędkości do 20 km/h,
  • można parkować jedynie w wyznaczonych miejscach,
  • progi zwalniające nie muszą być oznaczone znakami pionowymi,
  • a opuszczając strefę zamieszkania, należy ustąpić pierwszeństwa wszystkim uczestnikom ruchu drogowego.


- Wszystkie te zasady obowiązują na obszarze całego osiedla "Lawendowe Wzgórza" - podkreśla Borowiecki. - W celu wykonania dodatkowych progów zwalniających oraz dodatkowych oznaczeń poziomych w miejscach skrzyżowań wymagane jest sporządzenie projektu organizacji ruchu. Deklarujemy gotowość przygotowania takiego projektu w celu podniesienia bezpieczeństwa ruchu na osiedlu. Wniosek mieszkańców Lawendowych Wzgórz wraz z projektem organizacji ruchu powinien trafić do Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni w celu uzyskania akceptacji na wykonanie dodatkowych rozwiązań.
MKo

Opinie (336) ponad 10 zablokowanych

  • Zamach

    Wymuszanie przestrzeganie przepisów to zamach na świętą przepustowość, dyskriminacja kierowców a w ogóle można szybko i bezpiecznie. Dość terroru przez pieszych na osiedlach!

    • 11 15

  • (4)

    Hmm, a może to szerokość projektowanych dróg, gdzie drogi osiedlowe są szerokie jak ekspresówki? Co sprawia, że kierowcy czują się naturalnie jadąc tam 70-80. Gdyby były o kilkadziesiąt cm węższe już przy 60 czuli by się nieswojo.

    • 17 8

    • (3)

      Nie sądzę, mnie jakiś czas temu na Konnej w Otominie gość minął z taką prędkością, że aż sobie zwolniłem żeby ochłonąć, a tam jest bardzo wąsko i jest sto tysięcy progów.

      • 8 0

      • rejestracja (1)

        GKA?

        • 2 0

        • GPU

          • 1 0

      • Naucz się liczyć bo masz z tym problem ;)

        • 0 3

  • (1)

    W "Zasady ruchu w strefie zamieszkania:" brakuje najważniejszego - pieszy ma wszędzie pierwszeństwo, czy idzie w poprzek, wzdłuż drogi czy pod prąd.

    • 21 3

    • przecież jest napisane co mówi strefa zamieszkania

      i pieszy ma bezwzględne pierwszeństwo na całej drodze może isc środkiem

      • 2 0

  • Lawendowe wzgórze do rozbiórki

    i będzie spokój

    • 22 6

  • (2)

    No przeciez w tym kraju kierowcy chca 10 pasow oraz brak swiatel i skrzywowan. Oni musza zasuwac i juz

    • 12 8

    • (1)

      Jedź np. do Włoch to zobaczysz co to znaczy zasuwać

      • 2 3

      • Byle i nikt nie probowal mnie zabic w przeciwienstwie do Polski

        • 0 1

  • Progi nie poradzą na tych co je olewają. Polecam sobie stanąć gdzieś np. na Guderskiego na wysokości przystanku autobusowego Baśniowa w strefie tempo 30 i zobaczyć jak niektórzy fruwają nad tymi progami.
    Samochód służbowy albo na dojechanie i co ich obchodzą progi.

    • 21 1

  • Piesi! Nie lękajcie się!

    • 13 1

  • W olsztyniu się tak nie jeździ?

    • 7 5

  • Zgodnie z przepisami progi mają być ostatecznością, a nie pierwszym środkiem uspokojenia ruchu.

    Ulice na tym osiedlu to nie przelotówki więc kto tak pędzi jak nie sami mieszkańcy? Może warto by we własnym gronie piętnować takie zachowanie? Druga sprawa to całkowite ignorowanie problemu ze strony policji. Widział ktoś kiedyś policję łapiącą za prędkość na drogach osiedlowych? Oczywiście, że nie, bo to poniżej ich godności. Zamiast tego lepiej, żeby grupa SPEED ekscytowała się łapaniem kierowców np. na Armii Krajowej gdzie są po dwa pasy ruchu i brak przejść bez sygnalizacji. Za to policja może sobie poszaleć, a na osiedlu by się nudzili i nie mieli jak wykorzystać pełnej mocy nowych aut. Podsumowując, zanim sięgnie się po ostateczne, złe dla wszystkich użytkowników rozwiązanie to może lepiej byłoby zacząć egzekwować to, co już jest.

    • 21 1

  • Jakim autem najszybciej jeździ się przez progi? (1)

    Firmowym

    • 24 1

    • Oj tak

      W Gdyni na ul.Narcyzowej jezdzi AS firmowym samochodem Hydrobu - kią rozpędza się na 100 metrach na maxa i hamuje z piskiem opon. Ciekawe kiedy wpadnie mu pod koła jakis dzieciak albo psiak!!! Przykładany ojciec 2 córek co drze na nie ryja non stop, zresztą na psa też. Patola jest wszędzie!!!

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane