- 1 Tomasz Augustyniak wiceprezydentem Gdyni (110 opinii)
- 2 Zaatakował nożem na ulicy, trafił do aresztu (47 opinii)
- 3 Absurd drogowy na Przymorzu (42 opinie)
- 4 Tu jest najwięcej zadłużonych "komunałek" (109 opinii)
- 5 Majaland: znamy dokładną datę otwarcia (271 opinii)
- 6 Carillon przestał grać "Rotę". Dlaczego? (76 opinii)
Szynobusy na linii PKM zużywają więcej paliwa niż zakładano
Górzysta linia, częste przystanki i brak doświadczenia maszynistów mają potęgować zużycie paliwa szynobusów kursujących po linii PKM. Przewoźnik - SKM - wciąż analizuje kwestię spalania, ale nie wyklucza, że m.in. wspomniane czynniki mają na to istotny wpływ. Producent szynobusów zarzeka się, że ich obliczenia zużycia paliwa pokrywają się z realiami linii.
- Obserwuję przebieg tankowania szynobusów w Gdyni. Z moich obserwacji wynika, że pojazdy palą więcej, niż zakładano - zasygnalizował nam jeden z pracowników firmy, współpracującej ze spółką PKP SKM w Trójmieście.
Przypomnijmy, że 18-kilometrowa linia PKM, która łączy Osowę z Wrzeszczem, jest de facto linią górską - na tym odcinku pociąg pokonuje 131 m różnicę wysokości. Ponadto w tym czasie szynobusy zatrzymują się na dziewięciu przystankach i stacjach.
SKM analizuje zużycie paliwa
Władze spółki SKM w Trójmieście, która jest operatorem linii, przekonują, że ilości spalanego paliwa są wciąż przez nich analizowane.
- O ich ostatecznej wielkości będziemy mogli powiedzieć wtedy, gdy przetestujemy tabor zarówno w porze zimowej, jak i letniej, bowiem temperatura otoczenia ma istotny wpływ na te wartości. Również ważnym czynnikiem mającym wpływ na jego zużycie są umiejętności maszynistów, które są cały czas doskonalone pod kątem jazdy tym taborem - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście sp. z o.o.
Co na to producent - firma Pesa?
- Na zużycie paliwa ma wpływ bardzo wiele czynników, które mogły być nieznane przewoźnikowi obsługującemu dotąd wyłącznie tabor elektryczny - wyjaśnia ostrożnie Michał Żurowski, rzecznik prasowy bydgoskiej Pesy.
- Nasze obliczenia zużycia paliwa w ofercie pokrywają się z realiami na linii PKM, a zużycie w eksploatacji jest zgodne z przedstawioną przez nas w przetargu ofertą - dodaje.
SKM jest zabezpieczona przed wyższymi kosztami
Co jeśli nie uda się wyeliminować czynnika odpowiedzialnego za wyższe spalanie?
Umowa między samorządem województwa, a spółką SKM na operatora, przewiduje rekompensaty w sytuacji gdyby zyski z wpłat za bilety nie pokrywały części kosztów. To oznacza, że z budżetu województwa będzie trzeba dołożyć do funkcjonowania linii PKM.
Przypomnijmy, że pociągi po linii PKM kursują od 1 września. Na razie składy kursują między Wrzeszczem a Osową, poza pojedynczymi kursami do Gdyni Głównej i Gdańska Głównego. Od 1 października pociągi mają dotrzeć do Kartuz.
Miejsca
Opinie (308) 1 zablokowana
-
2015-09-18 13:28
PKM
Kiedy bedzie można jechać PKM na bilet ,metropolitarny , to chore jade do Sopot SKM z ty biletem i musze na PKM kupować drugi, ktoś sie się dogadał
- 6 2
-
2015-09-18 13:36
uprzejma uwaga (2)
Proszę zorientować się, dlaczego PESA wygrywa przetargi w krajach postkomunistycznych a na "zachodzie" jest bez szans.
Zachodu nie stać na kiepskie i awaryjne pociągi lub tramwaje.- 3 7
-
2015-09-18 13:49
bo Włochy, Niemcy dla niektórych nie są "na Zachodzie" (1)
Zapoznaj się lepiej z zamówieniami i realizacjami PESY.
- 1 1
-
2015-09-18 14:10
???
"Tramwaje jeżdżą w Segedynie na Węgrzech, w Rumunii i Rosji, a planowane są dostawy do Bułgarii i Kazachstanu."
(cyt. Wikipedia)- 0 2
-
2015-09-18 14:00
normalka
Trzeba tak wyśrubować spalanie,żeby w przyszłości spokojnie spuścić do karnistra.
- 5 0
-
2015-09-18 14:00
PESA
Pojazdy
Eksperymentalne
Szczególnie
Awaryjne- 7 5
-
2015-09-18 14:03
Sztuka dla sztuki
i takie efekty, za te same pieniądze można było wybudować linie kolejową łączącą osiedla a nie je sprytnie omijająca, powstało 18 km kłopotu ale jest za to prezes wice wice i rzecznik prasowy, będa analizować i się dziwić że szynobus zużywa paliwo , trzeba było zelektryfikować przemyśleć inwestycje przed budowa a nie po jej zakończeniu.
- 4 2
-
2015-09-18 14:11
Zelektryfikować PKM
Dziwne, że nie pomyślano w trakcie projektowania o elektryfikacji trasy PKM. Jeszcze nie jest za późno można to zrobić aby po stabilizacji strumienia podróżnych zaczęły tam jeździć składy elektryczne a obecne składy przerzucić na inne trasy województwa pomorskiego np. na na HEL i nie tylko.
- 8 3
-
2015-09-18 14:29
Średnia
By średnie zużycie się zgadzało należy wprowadzić kursy bez pasażerów i zatrzymywania się na przystankach, najlepiej te z Gdańska Gł do Gdyni, trochę to bez sensu ale na papierze się wszystko będzie zgadzać tak jak w urzędach dni pracy własnej bez petentów.
- 5 0
-
2015-09-18 14:45
Teraz badają spalanie ???? Jakieś jaja !!
- 5 0
-
2015-09-18 14:50
Zużycie takch szynobusów to min 100 litrów na 100 km i wzwyż
do tego teren górski PKM. 2 silniki diesla po ponad 500 PS każdy, ponad 100 ton masy i ktoś kto bredził , ze będzie to palić 60 litrów na 100 km został by zwolniony przeze mnie za brak zdolności myślenia. Najlepiej jak ten szynobus rusza z Matarni do Lotniska to mocy mu brakuje. Parowóz lepiej by wyrywał .
PS PKM jest super tak czy inaczej :-))))- 4 1
-
2015-09-18 15:12
Moze sprawdzić czy maszyniści i ci on nalewania gnojówki zwanej ON
nie mają prywatnie "tedeji" :-))))
- 4 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.