• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

TIR-y nie będą nas terroryzować

mt
12 listopada 2007 (artykuł sprzed 16 lat) 
Zakaz wyprzedzania dla TIR-ów ma poprawić bezpieczeństwo na obwodnicy Trójmiasta. Zakaz wyprzedzania dla TIR-ów ma poprawić bezpieczeństwo na obwodnicy Trójmiasta.
Zakaz wyprzedzania dla pojazdów o masie przekraczającej 3,5 tony - to najnowszy pomysł drogowców na zmniejszenie korków i poprawę bezpieczeństwa na trójmiejskiej obwodnicy.
Nowe zasady wchodzą w życie już dziś.

Podobne rozwiązanie stosowane jest w Europie Zachodniej. Na niemieckich autostradach jest wręcz regułą, że jeśli natężenie ruchu na trasie wzrasta, wyświetlacze umieszczone nad jezdną natychmiast wyświetlają zakaz wyprzedzania dla ciężarówek.

U nas problem zostanie rozwiązany bardziej tradycyjnie - przy jezdniach obwodnicy pojawią się po prostu zwykłe znaki zakazujące wyprzedzania przez ciężarówki. - Dotychczas na okres zimowy zakazywaliśmy TIR-om wyprzedzania na najbardziej górzystym odcinku obwodnicy w Gdyni - mówi Robert Marszałek z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Teraz, po zasięgnięciu opinii pomorskiej drogówki, zdecydowaliśmy się na wprowadzenie zakazu na całej długości trasy. Z jednej strony chodzi o zagrożenie zablokowania trasy w zimie, co zdarzało się już nieraz, z drugiej o zwiększenie przepustowości.

Dziś często się zdarza, że TIR-y wyprzedzają się na długości paru kilometrów, gdyż z powodu zamontowanych ograniczników żaden z nich nie może jechać szybciej niż 80 km na godz. W tym czasie za nimi ustawia się kolejka aut osobowych, jadących zwykle z prędkością ponad 100 km na godz. To często kończy się niebezpiecznymi sytuacjami.

O ile TIR-y obwodnicy blokować już nie będą, o tyle od dziś przed dwa tygodnie zamknięta będzie jedna z jezdni w okolicach węzła z budowaną Trasą Kwiatkowskiego.
Gazeta Wyborczamt

Opinie (205) 1 zablokowana

  • Co za bezsens... owszem, na tzw. Zachodzie na lewy pas autostrad ciężarówki mogą nie mieć wstępu, ale tylko w sytuacji, kiedy

    droga ma przynajmniej 3 pasy! Zawsze podziwiałem urzędników, którzy radośnie wprowadzają rozmaite rozwiązania rodem z zagranicy, bez próby refleksji, czy dane rozwiązanie się sprawdzi w polskich siermiężnych warunkach.

    Ciekawe, czy urzędnikom wystarczy rozsądku aby zakaz ograniczyć tylko do godzin szczytu, czy też jak zwykle pójdą po najmniejszej linii oporu?

    • 0 0

  • kolejna glupota drogowki

    dorgowka juz wiele razy pokazala co potrafi spieprzyc, tym razem chce "usprawnic" ruch na obwodnicy. juz widze te wszystkie stare polonezy i nne rzechy wlekace sie lewym pasem, bo na prawym jeszcze gorszy korek spowodowany przez tiry. w tym momencie rozwiazanie pozostaje tylko jedno obwodnicy nalezy sie juz poszerzenie to trzech pasow ruchu w obie strony. niestety przybylo samochodow i na dwoch pasach jest juz ciasno (zwlaszcza w szczycie)

    • 0 0

  • Tak latwo sie pisze ....... (1)

    .... a gorzej z praktyka.
    Po pierwsze cytat:
    "Na niemieckich autostradach jest wręcz regułą, że jeśli natężenie ruchu na trasie wzrasta, wyświetlacze umieszczone nad jezdną natychmiast wyświetlają zakaz wyprzedzania dla ciężarówek"

    Drogi autorze tekstu - po pierwsze opisana technologia zwana TELEMATYKA odnosi sie jedynie do czesci niemieckich autostrad! A z wypowiedzi sadzilby czytelnik, ze kazdy kilometr posiada owe urzadzenia!
    Niestety mala czesc i to tylko w niektorych krajach zwiazkowych jest wyposazona w dynamiczna regulacje ruchu. Spotkamy ja najczesciej na poludniu Niemiec, w zaglebiu rury i najmniej na polnocy!
    Reszta autostrad posiada stale oznakowanie dot. zakazu wyprzedzania.
    Po uregulowaniu kwesti formalnej do samego artykulu.

    Otoz biorac pod uwage fakt, ze po drogach poruszaja sie antyki motoryzacji lub zdezelowane buble i toczac sie z magiczna predkoscia 30-40 km/h po obwodnicy staja sie doslowna zapora dla ruchu nie widze w praktyce sensu dla tego pomyslu! Bo jaki kierowca TIRa, ktory jadac zaladowany bedzie hamowal dla takiego spec-pojazdu i sunal sie przez cala obwodnice w szlaczku jeden za drugim?

    Ograniczenie czasowe wyprzedzania, czy ktos z radnych o tym pomyslal? W Niemczech czesto spotykane, zapraszam szanownych Panow z Rady Miasta np na autostrade A6 w Niemczech, tu istnieje oznakowanie zakazujace wyprzedzania w godz od 6 do 19.
    To moze byc alternatywa, sensowna alternatywa dla calodobowego zakazu, bo noca ruch maly wiec niech sie te slonie wyprzedzaja.

    Co do samej kwestji wyprzedzania powiem tak:
    nie cierpie wyprzedzajacych sie TIRow, gdy minutami blokuja pasy i wszystko utyka w korku. Problem ten istnieje w calej europie i tak naprawde zadne zakazy go nie wyeliminuja.
    Roznica polskich realiow jest taka, ze o ile na zachodzie jezdzace tam pojazdy poruszaja sie z przecietna predkoscia 80 km/h na autostradzie, o tyle w Polsce zdezelowany i wybrakowany sprzet skutecznie obniza ta granice o polowe.
    I czy kazdy z nas jadac porzadnym autem dobrowolnie sunalby sie za takim trupem?
    To jakby kierowcom aut osobowych zakazac wyprzedzania fiatow 126p.
    Absurd i paranoja.

    • 0 0

    • wprowadzenie prędkości minimalnej

      Jak już pisałem wcześniej, proponuje wprowadzić kolejny pomysł zza granicy. Chodzi o wprowadzenie prędkości minimalnej np. 80km/h (TIRy jeżdżą 100 po obwodnicy), jeśli jakiś pojazd nie da rady, niech wlecze się innymi drogami, a nie trasą szybkiego ruchu. Nakaz oczywiście mógłby obowiązywać w określonych warunkach.
      Teraz nie stać nas na natychmiastowe zbudowanie 3 lub 4 pasów w jednym kierunku, więc trzeba sięgnąć po tańsze rozwiązania.

      • 0 0

  • A co to da???

    Obwodnica niedawno była remontowana i już wtedy było wiadomo że jest potrzebny 3 pas!!! Tirów będzie co raz więcej dojdzie do tego że obwodnica będzie miała tylko jeden pas dla osobówek ciekawe jak to rozładuje korki

    • 0 0

  • Jakie ograniczniki??????

    Czy redaktor piszac ten artykul widzial kiedys w ogole TIRa???Przeciez wiekszosc kretynow potrafi bez problemu ponad 100-wą jechac wiec kto to mowi o jakichs ogranicznikach???A ponadto czesto lubia siedziec na zderzaku samochodow osobowych.Wiec przestancie pisac o jakichs ogranicznikach!!!

    • 0 0

  • ???

    Mam jeszcze lepszy pomysł: ZAKAZAĆ WJAZDU TIR-OM NA OBWODNICĘ. Tylko wtedy tiry nie będą utrudniać ruchu na obwodnicy. Maluchy blokują ruch? Też im zakazać wjazdu. W następnej kolejności...
    I oczywiście wszyscy policjanci na obowdnicę. Plon mandatowy zapewniony.

    • 0 0

  • OBY TAK BYŁO (1)

    Jadę obwodnica codziennie do pracy Tirów się boje bo wydaje im sie ze sa krolami na trasieBardzo sobie i innym zycze zeby to sie zmieniło

    • 0 0

    • wez ty sie zmien i jezdzil rowerem

      masz pojecie o jezdzie jak piekarz o robieniu chleba
      inteligent

      • 0 0

  • ciekawe kiedy znikną z

    Podwala Przedmiejskiego. Tiry, ogromne lawety i ciężarowe samochody stanowią ok.30% ruchu w tamtym rejonie, a korek od Żabiego Kruku do skrzyżowania z Okopową to minimum 20 minut stania.

    • 0 0

  • POszedłbym dalej.. (1)

    zakaz wyprzedzania na terenie całej Tuskolandii !!

    • 0 0

    • PO szedłbym jeszcze dalej

      Proponuje zakazać wszystkiego co dotąd nie było zakazane

      • 0 0

  • Swoją drogą, to połowa z tych "sterroryzowanych TIRami" kierowców osobówek..

    ... nie ma bladego pojęcia jak sprawnie włączyć się do ruchu korzystając z pasa rozbiegowego - więc wyobraźcie sobie co będzie, jak prawy pas Obwodnicy będzie gęsty od TIRów.

    No przecież to dramat będzie, bo albo taki klient zatrzyma się (i wszystkie pojazdy za sobą) i poczeka 5 minut na lukę między TIRami, albo (co typowe) bezmyślnie po prostu sobie wjedzie, zmuszając ciężarówki do hamowania, albo gwałtownego i nieprzepisowego zjazdu za lewy pas... co z pewnością poprawi bezpieczeństwo zgodnie z życzeniem 80% respondentów ankiety ;)

    Tak poza tym, to Obwodnica po prostu staje się za ciasna i żadne ekwilibrystyczne zakazy sytuacji nie poprawią! Pomóc mogłaby budowa kolejnej drogi (albo dołożenie 3-go pasa), ale znając filozofię działania władz można raczej spodziewać się 2-letniego remontu kosmetycznego...

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane