• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

TIR-y nie będą nas terroryzować

mt
12 listopada 2007 (artykuł sprzed 16 lat) 
Zakaz wyprzedzania dla TIR-ów ma poprawić bezpieczeństwo na obwodnicy Trójmiasta. Zakaz wyprzedzania dla TIR-ów ma poprawić bezpieczeństwo na obwodnicy Trójmiasta.
Zakaz wyprzedzania dla pojazdów o masie przekraczającej 3,5 tony - to najnowszy pomysł drogowców na zmniejszenie korków i poprawę bezpieczeństwa na trójmiejskiej obwodnicy.
Nowe zasady wchodzą w życie już dziś.

Podobne rozwiązanie stosowane jest w Europie Zachodniej. Na niemieckich autostradach jest wręcz regułą, że jeśli natężenie ruchu na trasie wzrasta, wyświetlacze umieszczone nad jezdną natychmiast wyświetlają zakaz wyprzedzania dla ciężarówek.

U nas problem zostanie rozwiązany bardziej tradycyjnie - przy jezdniach obwodnicy pojawią się po prostu zwykłe znaki zakazujące wyprzedzania przez ciężarówki. - Dotychczas na okres zimowy zakazywaliśmy TIR-om wyprzedzania na najbardziej górzystym odcinku obwodnicy w Gdyni - mówi Robert Marszałek z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Teraz, po zasięgnięciu opinii pomorskiej drogówki, zdecydowaliśmy się na wprowadzenie zakazu na całej długości trasy. Z jednej strony chodzi o zagrożenie zablokowania trasy w zimie, co zdarzało się już nieraz, z drugiej o zwiększenie przepustowości.

Dziś często się zdarza, że TIR-y wyprzedzają się na długości paru kilometrów, gdyż z powodu zamontowanych ograniczników żaden z nich nie może jechać szybciej niż 80 km na godz. W tym czasie za nimi ustawia się kolejka aut osobowych, jadących zwykle z prędkością ponad 100 km na godz. To często kończy się niebezpiecznymi sytuacjami.

O ile TIR-y obwodnicy blokować już nie będą, o tyle od dziś przed dwa tygodnie zamknięta będzie jedna z jezdni w okolicach węzła z budowaną Trasą Kwiatkowskiego.
Gazeta Wyborczamt

Opinie (205) 1 zablokowana

  • Ja poproszę o trzeci pas na obwodnicy!

    A swoja drogą TIRy nie dość, że dewastują drogi to jeszcze jeżdżą zdecydowanie niebezpiecznie. Strach się bać!

    • 0 0

  • MB E 320CDI 4MATIC (2)

    Teraz mercedes to jedno wielkie g.... , nie to co kiedyś

    • 0 0

    • "Teraz mercedes to jedno wielkie g.... , nie to co kiedyś" (1)

      Specjalisci od motoryzacji z Fanclubu Fiata Tico, czasowo z braku kasy, bijacy rekordy na obwodnicy swoimi wspanialymi Matizami.

      • 0 0

      • Fiat Tico...:)

        ale niezla bryka, full wypas. Gdzie takie sprzedaja? hehehe Dzieci dorwaly sie do netu i szpanuja przed kolezankami z klasy IIIc. Hehehe

        • 0 0

  • odnosnie zablokowanego prawego pasa......

    ... jak robilem prawo jazdy nascie lat temu to byl taki przepis w kodeksie, ze kolumna samochodow nie moze byc dluzsza niz xx m i odstep m-dzy nimi zz m. Chyba to nie zmienilo sie w przepisach, tylko ciekawe jak z egzekwowaniem tego. Polecam przyjrzec sie kolumnie misiow na obwodnicy, oni pamietaja o takim przepisie jak jada. Przy takiej jezdzie nie bylo by juz takich problemow.

    • 0 0

  • macie pustki w glowie i jakies uprzedzenia do kierujacych Tir-ami

    Zgadzam sie z ta opinia taka jest prawda Te wasze Tiry na ktorych sie uwzieliscie maja ograniczenie predkosci do okolo 90 km/h a osobowki niepowinnny przekraczac 110 km/h
    a nadodatek ciagle TIR to TIR tamto a moze spojzycie na Siebie jak wy jezdzicie Osobowkami ???????? tego wy juz niepiszecie ze sie pchacie na chama brak slow ZALOSNE

    Cytuje: """""" Porownania z niemieckimi autostradami.

    Nie zgadzam sie, ze to kierowcy TIRow sa glownym niebezpieczenstwem.
    Kierowcy osobowek, przekraczajacy dozwolona predkosc 110 km/h, maja taka sama wine.
    W Niemczech jest zakaz wyprzedzania, ale nie generalny i nie dla samochodow pow.3,5T, tylko 7,5T.
    Nie ma tam rowniez generalnego ograniczenia predkosci i wowczas dla jadacego z predkoscia np. 190km/h, ale zgodnie z przepisami kierowcy, nagly wyjazd 40T dinozaura jest faktycznie niebezpieczny.
    Gdy kierowca osobowki na obwodnicy jedzie z maksymalna dozwolona dla niego predkoscia, to wyskakujaca ciezarowka jest tylko o 20km/h od niego szybsza. Jest to roznica, ktora mozna zniwelowac zdjeciem nogi z gazu, lub lekkim wcisnieciem hamulca. """""""

    • 0 0

  • Super

    Od dawna wszem i wobec glosilem ta teze.Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony,ze zostanie to wprowadzone.Tak trzymac!

    • 0 0

  • BRAWOOOOOO (1)

    nareszcie, TIRy na prawy pas i już, koniec rajdów i blokowania lewego pasa, a jak który się wychyli to go zwijać i po kilka stówek plus punkciki, nareszcie torchę się uspokoi na tej naszej obwodnicy, tirowcy traktowali ją jak własny pas rajdowy, nareszcie jakieś dobre decyzje, jeszcze raz BRAWOOOO

    • 0 0

    • ale jestes zped... oszolom

      brawo to powinenes dostac za takie pisanie
      nieradzisz se osobowka i tyle pajacu

      • 0 0

  • Przejscia dla pieszych i krolowie szos (1)

    Nie tylko Tiry terroryzuja, wnioskuje o przyjrzenie sie innym sprawom. Codziennie w drodze do pracy przechodze przez przejscie dla pieszych, ktore jest mniej wiecej w polowie ul. Kwiatkowskiego na Obluzu. I jest jeden problem: nasi kierowcy sa tak mili, ze nawet stojac na przejsciu na jednej polowie ulicy nie mozna przejsc dalej bo nikt nie pusci pieszego! Jak nie wymusisz zatrzymanie sie samochodow to stoisz i czekasz i patrzysz jak odjezdza autobus do pracy (linia 194). A jak zrobisz krok dalej to leca bluzgi i klakson. Swoja droga pozdrawiam panienke z meganki ktora prawie przejechala mi dzis po palcach :(- byc moze nastepnym razem lepiej trafie i bedzie jezdzic bez tylnego swiatla.
    A od jutra mili kierowcy chodze do pracy z mlotkiem - jak ktorys nie przepusci to biada.

    Oczywiscie polecam uwadze przepisy ruchu drogowego i martwe przepisy jak ten z przed kilku lat, ze przed przejsciem dla pieszych nalezy zwolnic (sama policja przestrzegala tego tylko w pierwszym tygodniu).
    Z tym mlotkiem to raczej zart, nie chce mi sie dzwigac, ale wystrczylaby straz miejska lub nasi niebiescy przyjaciele, aby bylo troche bezpieczniej na przejsciu.

    • 0 0

    • pasazer pieszy

      Masz racje. Polaka kierowce, takie rzeczy niestety nie interesuja.
      Odziany w blache swojego pojazdu, czuje sie jak husarz pod Wiedniem.
      Wszyscy inni uzytkownicy drog, sa postrzegani jak wrog.

      • 0 0

  • Standard to 2 pasy + awaryjny (1)

    Jezdze po Europie najczecsiej E75 to trasa miedzynarodowa na 80% dlugosci tej trasy sa tam tylko 2pasy + awaryjny a jak wiecie E75 zaczyna sie w Finlandi a konczy na graicy Serbsko-Greckiej jak sie jezdzi i mysli a nie tylko jezdzi to mozna dojsc do calkiem dobrej synchronizacji z innymi uzytkownikami atostrad a Tir-y niesa az tak meczace przyznam ze najczesciej na wegrzech wyprzedzaja sie jak szalone i blokuja ruch bo czesto widzialem jak 10 tirow wyprzedza jeden za drugim ale jaki im ustapisz to wyprzedzaja z predkoscia 90km na godzine bo sa juz rozpedzone a jak jakis baran jakas osobowka nieustopi Tirowi to on musi chamowac i jesli che wyprzedzic to znow msi sie rozpedzac od np. 60-90km/h w 4 min i zanim wprzedzi inne tiry jadace np 70km/h to zajmuje mu to jakies 3min a tak jak jedzie rozpedzony 90km/h to nie wiecej niz 15s wiec usteujcie czasem tym dinozaurom a bedzie jezdzilo nam sie lepiej

    • 0 0

    • Wyprzedzanie przez TIRa pojazdu wolno jadącego jest dość szybkie. Tu chodzi o już wielokrotnie opisywane "regaty" TIRów gdzie jadący np 98 km/h wyprzedza innego jadącego 97 km/h i to właśnie trwa często parę minut.
      A co ilości pasów to wszystko fajnie ale "na trasie" a nasza obwodnica pełni rolę komuniakcji w sporej aglomeracji. Przykład po którym jeździłem mail zwykle 2 pasy ruchu, ale w okolicy miast rozszerzał się nawet do 8 pasów w każdą stronę. A zawsze w pobliżu miast do przynajmniej 3-4. Więc nawet na nasze warunki obwodnica powinna mieć 3 pasy przynajmniej od Auchan-do Wielkopolskiej w Gdyni(Tesco), a myśląc perspektywicznie to za parę lat gdy inwestycja byłaby kończona potrzeba będzie 3 pasy od Kowal (drogi na Kolbudy) do przedłużenia Kwiatkowskiego. Inaczej utkniemy w gigantycznym korku.

      • 0 0

  • ?

    W zasadzie równie trudno jest bronić tego pomysłu, co potępiać. Faktem jest, ze na obwodnicy źródlem zagrożenia są nie tylko kierowcy TIR-ów, co i kierowcy osobowych (dwóch się nawet ujawniło). Jednak wielu kierowcom, gdy tylko usiądą za kierownicą wyłącza się myślenie.
    Niestety, kierowcy TIR-ów generalne nie zauważają innych użytkowników dróg. Już kilkakrotnie tylko cudem nie skiończyłem w rowie czy na drzewie. W takim wypadku, wprowadzenie akazu popieram, o ile jego przestrzeganie byłoby egzekwowane z całą surowościa. Jednocześnie postuluję egzekwowanie OD WSZYSTKICH kierowców przestrzegania ograniczenia prędkości na obwodnicy.

    A w ogóle, przenieść transport na tory

    • 0 0

  • Dajcie spokój ciężarówką!!!

    Się tak uczepili wszyscy tych tirów jakby każda ciężarówka na wschód jeździła TIR to konwencja pspd dzięki której łatwiej przejść granicę a nie ciężarówki!!!!!! poza tym odcięcie dopływu paliwa oscyluje w granicach 89km/h a to że licznik licznikowi nierówny tak jak i moc aut w przypadku podjazdów pod górę powoduje że trzeba kogoś wyprzedzić a to że kierowcy innych ciężarówek nie odpuszczą to dlatego tyle trwa. a jeśli chodzi niemieckie autostrady to dotyczą pojazdów osobowych z przyczepami oraz ciężarowych pow. 7.5T i to w przeważnie od 6-19 i nie na każdej autostradzie więc jak nie wiecie co pisać to nie piszcie wcale na ten temat!!!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane