• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tak może wyglądać nowa zajezdnia na południu Gdańska

Ewelina Oleksy
28 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Tak może wyglądać nowa zajezdnia autobusowo-tramwajowa w rejonie ul. Warszawskiej. To na razie tylko koncepcja, ostateczny kształt poznamy, gdy gotowy będzie projekt.
  • Tak obecnie wygląda teren, na któym powstać ma nowa zajezdnia na Ujeścisku.

Wkrótce powinny rozpocząć się prace nad miejscowym planem, który umożliwi budowę zajezdni autobusowo-tramwajowej w rejonie ul. Warszawskiej. w Gdańsku. Proces przeprowadzenia całej inwestycji potrwa co najmniej 3,5 roku. Po otwarciu nowej bazy, zlikwidowana zostanie zajezdnia przy al. Hallera.



Czy zajezdnia na południu Gdańska jest potrzebna?

Nowa zajezdnia dla autobusów i tramwajów powstanie na działce kupionej przez spółkę Gdańskie Autobusy i Tramwaje za blisko 18 mln zł. Po jej wybudowaniu zlikwidowana zostanie baza dla autobusów przy al. Hallera, bo jak tłumaczył już w 2017 roku Maciej Lisicki, prezes GAiT: "nie ma sensu utrzymywać zajezdni blisko atrakcyjnego terenu pasa nadmorskiego, który można przeznaczyć na coś dla ludzi". Teren zostanie więc wystawiony na sprzedaż.

Czytaj też: Jak zabudować teren zajezdni przy Hallera?

Dzięki ulokowaniu nowej zajezdni w pobliżu skrzyżowania istniejącej al. Pawła Adamowicza i planowanej Nowej Warszawskiej, ograniczone mają zostać tzw. puste przejazdy poranne i wieczorne, które odbywały się z i do zajezdni na al. Hallera.

Granice obszaru objętego projektem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Ujeścisko - zajezdnia autobusowa i tramwajowa w rejonie ul. Warszawskiej Granice obszaru objętego projektem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Ujeścisko - zajezdnia autobusowa i tramwajowa w rejonie ul. Warszawskiej

Teren pod zajezdnię obecnie stoi pusty



Obszar, który na mocy uchwały, jaka będzie głosowana na sesji 30 stycznia, ma zostać objęty planem zagospodarowania przestrzennego ma blisko 38 hektarów i jest dużo większy, niż teren pod samą zajezdnię, który ma mieć około 8,5 hektara. Całość, którą obejmie plan, leży między ul. Jabłoniową, terenami od południa przylegającymi do al. Armii Krajowej a osiedlem Słoneczne Wzgórza na ul. Kołodzieja. Granicami planu jest też objęty pas terenu po południowej stronie ul. Warszawskiej. Obecnie teren jest w większości niezagospodarowany, ale w niedalekiej przyszłości ma się to zmienić.

- Celem sporządzenia planu jest określenie sposobu jego zagospodarowania i zabudowy, które umożliwią określenie zakresu rezerwy terenu niezbędnego do realizacji celu publicznego, czyli zajezdni autobusowej i tramwajowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą, w tym usługami komercyjnymi - czytamy w uzasadnieniu uchwały w tej sprawie.
Nowy plan dla tego terenu ma też:
  • dopuścić na części terenów przeznaczonych pod zabudowę usługową, również zabudowę mieszkaniową, wielorodzinną,
  • zlikwidować rezerwę terenową pod strażnicę pożarną, ze względu na jej realizację w sąsiedztwie,
  • ustalić obsługę drogową terenów położonych po północnej stronie ul. Warszawskiej.


Czytaj też: Budowa Nowej Warszawskiej droższa, niż zakładano

Przygotowanie i realizacja potrwają 3,5 roku



Spółka GAiT udostępniła nam wizualizację nowej zajezdni - projekt nie był wcześniej upubliczniany.

- Program funkcjonalny nowej zajezdni autobusowej ma być pełnym odzwierciedleniem dotychczasowej zajezdni autobusowej. Dodatkowo zajezdnia dostosowana będzie do obsługi autobusów zeroemisyjnych. Natomiast na terenie zajezdni tramwajowej znajdować mają się docelowo miejsca postojowe dla tramwajów i urządzenia związane z ich codzienną obsługą. Tu stacjonować będą na co dzień tramwaje obsługujące tzw. górny taras. Natomiast główna obsługa techniczna tramwajów realizowana będzie, jak dotychczas, w zajezdni tramwajowej Wrzeszcz - informuje Anna Dobrowolska, rzeczniczka GAiT.
GAiT nie podaje na razie ani konkretnego terminu rozpoczęcia inwestycji, ani jej kosztów i czasu realizacji. Jak tłumaczy Dobrowolska, poprzedzić musi to uchwalenie planu zagospodarowania przestrzennego, a następnie: opracowanie projektu wykonawczego, uzyskanie pozwolenia na budowę, przetarg na realizację. W sumie może to trwać ok. 3,5 roku.

- Szacowany czas przygotowania zamówienia to około pół roku, opracowania projektu - ok. 1,5 roku, budowy - ok. 1,5 roku. Określenie kosztów realizacji inwestycji będzie przedmiotem projektu wykonawczego - mówi Dobrowolska.

Miejsca

Opinie (332) ponad 20 zablokowanych

  • Każdy kij ma dwa końce

    "Dzięki ulokowaniu nowej zajezdni (...), ograniczone mają zostać tzw. puste przejazdy poranne i wieczorne, które odbywały się z i do zajezdni na al. Hallera."

    Teraz te puste przejazdy będą odbywały się w drugą stronę.

    • 37 0

  • Jest wcale nie takie drobne ale. Za budowę nowej zajezdni zapłacą pasażerowie.

    Kto zgarnie kasę za sprzedaż Hallera? Pewnie prezes i zakładowa świta.

    • 18 1

  • Czy sa plany przedłużenia nowej bulońskiej do świętokrzyskiej?

    • 2 3

  • "nie ma sensu utrzymywać zajezdni blisko atrakcyjnego terenu pasa nadmorskiego, który można przeznaczyć na coś dla ludzi" (1)

    Rzekł Lisicki. A więc można spodziewać się, że powstanie tam park? :))))
    No oczywiście że nie, bo powstaną kolejne betonowe kloce, a Hallera i Chrobrego już całkiem się rozpadną.

    • 30 2

    • oj nie, miasto wyremontuje przecież ulice dla dewelopera

      • 1 0

  • teren dawnej zajezdni jest juz sprzedany (5)

    Robygowi, tak jak poprzednie inwestycjie obok. Sprzedawali mieszkania jeszcze przed przetargami z urzedu miasta! na tych terenach. ten uklad nie pozwoli sobie na cokolwiek bez jarmułki. Nikogo chyba tym nie zdenerwowałęm bo wiadomo po co pan A. był w USA z żona. Nie na wakacjach... tylko w wyniku problemów z prokuratura i sadami bo swoi z platformy go wystawili.

    • 27 4

    • b z d u r a (3)

      namierzamy cie za rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji

      • 1 8

      • oj tam, oj tam

        akcje Robyga jakoś tak przypadkiem mu w ręce wpadły, a może znalazł?

        • 8 0

      • a kto namierza? (1)

        kim ty jesteś/ jesteście?

        • 5 0

        • obywatel /obywatele

          • 0 1

    • i to ma sens!

      • 2 0

  • To straca polowe kierowcow bo nikomu sie nie bedzie chcialo dojezdzac do pracy na rto zad*pie

    • 15 3

  • Oczywiście dotychczasowa lokalizacja na Hallera/Chrobrego

    Która jest najlepsza, bo blisko centrum, a jedoczneśnie nie w scisłym, nie może zostać bo deweloper musi mieć fajnie. Ciekawe czy ktoś policzył ile więcej autobusy spalą paliwa żeby dojechać na swoje przystanki z tej nowej, pustyni na południu.

    • 30 3

  • "nie ma sensu utrzymywać zajezdni blisko atrakcyjnego terenu pasa nadmorskiego, który można przeznaczyć na coś dla ludzi" (1)

    Co ten Lisicki, taki mądry i jeszcze taki dobry dla innych ludzi, co my byśmy bez niego zrobili! Oddaje nam, ludziom takie atrakcyjne tereny! Już nie mogę sie doczekać kiedy kupie tam mieszkanko i.. Co?! 30 000 za metr?! O Boże, o ku..

    • 30 2

    • jakie teksty ma chłopek opanowane

      chociaż każde jego słowo nic nie warte!

      • 1 3

  • Zajezdnia na Hallera jest ok bo jest blisko na wszystkie wlaczenia na trase. Teraz wozy beda godzinami jechaly z tego zad*pia aby rozpoczac trase

    • 26 5

  • Zapiszcie sobie te słowa

    Za 10 lat nierentowny obiekt energa arena zostanie wyburzony, działka sprzedana, a na jej terenie powstaną wieżowce z widokiem na morze- potwierdzone info.
    "Bez sensu aby taki obiekt jak stadion znajdował się w okolicy pasa nadmorskiego, lepiej go oddać dla ludzi"

    • 20 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane