• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tak postępują prace na Trasie Kaszubskiej

Szymon Zięba
27 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 

Na budowie Trasy Kaszubskiej trwają prace.

Trwa budowa Trasy Kaszubskiej. Jej odcinki - od Gdyni do Bożepola Wielkiego - już powstają. Zakończenie tej części prac planowane jest na 2021 rok. Wtedy trasa ma być już przejezdna, ale prace wykończeniowe będą jeszcze trwać do 2022 roku. Sprawdziliśmy, jak wygląda postęp robót przy tej szeroko zakrojonej inwestycji.



Czekasz na zakończenie budowy Trasy Kaszubskiej?

Mieszkańcy Trójmiasta czekają na otwarcie Trasy Kaszubskiej, która ominie zakorkowane Rumię, Redę, Wejherowo i zapewni szybszą i bezpieczniejszą jazdę w kierunku Słupska, Lęborka i Szczecina.

- W tej chwili, szczególnie z powietrza, widać docelowy kształt węzła Gdynia-Wielki Kack. Prace ziemne są bardzo mocno zaawansowane. Można zauważyć, gdzie będą poprowadzone poszczególne jezdnie. Trwa także wznoszenie obiektów inżynierskich, wiaduktów, które mają znaleźć się na wspomnianym węźle. Tzw. wiadukty WD 100 i WD 101 - to te wiadukty, na których ułożone są już stalowe belki - mówi Piotr Michalski z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad
Zwolniono także plac budowy w okolicy węzła Gdynia-Dąbrowa - mniejszego węzła na Obwodnicy Trójmiasta.

- Węzeł Gdynia-Wielki Kack będzie potężnym, dużym, węzłem zespolonym, który zarówno będzie podłączony do ul. ChwaszczyńskiejMapka jak i ul. NowowiczlińskiejMapka - tłumaczy Piotr Michalski.
Do niego będzie przylegał drugi duży węzeł zespolony - Węzeł Chwaszczyno.

W listopadzie zmiana organizacji ruchu



- Prace sukcesywnie postępują. Najbliższa zmiana organizacji ruchu w tej okolicy, planowana jest w listopadzie tego roku. Będzie ona polegała na przeniesieniu ruchu z Obwodnicy Trójmiasta na drogi towarzyszące, równoległe do drogi ekspresowej - podsumowuje Piotr Michalski.

Trasa Kaszubska: co powstanie


Odcinek Gdynia-Szemud - 22 km:

  • trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni-Wielki Kack,
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • na odcinku Chwaszczyno - Gdynia-Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia-Wielki Kack - będą po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.

Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości, pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.

Odcinek Szemud-Luzino - 10,3 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.

Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty i dwie estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.

Odcinek Luzino-Bożepole - 10,4 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
  • obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
  • miejsce obsługi podróżnych.

Opinie (187) ponad 10 zablokowanych

  • Ciezka praca i postęp

    Ale niektórzy wolą jałowe marsze tęczowe, kamerki na neptunie, i wieczne politykowanie.

    • 24 16

  • całe szczęście że za inwestycje nie odpowiada i realizuje Gdynia (5)

    bo byłby to projekt na 30 lat. Teraz jakoś na etapie wizualizacji :)

    • 44 5

    • oj tam

      byłby wielomilionowy budżet na kilka puszek farby....

      • 4 0

    • (1)

      Fakt. Basen olimpijski projektują już enty rok:)

      • 6 0

      • bo to olimpijski

        • 4 0

    • Gdynia nie realizuje bo to nie jest droga miejska, tylko międzymiastowa.

      Trudno to zrozumieć? Nie jątrz.

      • 2 1

    • Ale to jest projekt drogi z przed 60 lat , wiecej niemarudaj , tylko zobacz jakie jest opóznienie w realizacji

      • 0 0

  • 40-45 sekunda filmu, na tym zjeździe nie jeden wpadnie na barierki... (4)

    • 0 13

    • vincent mu na drogę

      • 0 0

    • (2)

      Chcesz tam jechać 140 km/h? Wystarczy przepisowo i będzie ok, poza tym to będzie już wjazd do miasta więc trzeba już powstrzymać swoje koniki pod maską bo za chwilę i tak tam są światła.

      • 3 1

      • a co ty nie znasz kierowców? Co się dzieje/działo na Słowackiego? (1)

        • 0 1

        • To nie kierowcy tylko posiadacze prawa jazdy.

          • 1 1

  • a ze Słupska do Trójmiasta to my kiedyś dojedziemy ? (4)

    dlaczego budowa S6 idzie tak opornie ?

    • 18 14

    • Bo ktoś w centrali przekombinował:)

      • 2 0

    • (1)

      Bo tej władzy z Pomorzem nie po drodze.

      • 8 2

      • Za to poprzedniej było aż nazbyt "po drodze" i przez 8 lat nawet palcem nie kiwnęli nie mówiąc o budowie czegokolwiek

        • 3 4

    • Droga

      Bo w Pomorskim rządzi PO a u Koryta jest PIS

      • 0 0

  • (5)

    Rozładować korki ułatwiając wjazd do miasta? Co tu może pójść źle?

    • 15 5

    • Nie wjazd a wyjazd a raczej objazd Rumii, Redy i Wejherowa a do miasta wjedzie tyle samo co i teraz.

      • 1 0

    • (2)

      To nie jest żaden wjazd do miasta, coś ci się pomyliło

      • 2 1

      • jak to nie jest?

        Za chwilę w Strzebielinie czy innym Bożympolu będą powstawać nowe osiedla i będą się reklamować że dzięki S6 w 15 min będziesz w Trójmieście.
        A z Lęborka będzie z tego węzła 50 km. Więc dojedziesz w 1/2 godziny. Tylko potem przez Karwiny do Gdyni będziesz stał 1h w korku

        • 10 1

      • patrzę na ten węzeł i jakoś nie widzę, żeby był jednokierunkowy

        • 0 0

    • wszystko

      bo to jest trasa omijająca miasta a nie je komunikująca.

      • 0 0

  • Ale mówiono (1)

    Że piniędzy nie ma i nie będzie, a jednak się znalazły. Czyżby były zakopane w Zakopanem.

    • 22 4

    • władza ciągle miesza

      kasa była jeszcze w 2015, potem władza się zmieniła i opóźnili budowę o kilka lat. Skrócili w dodatku... co dalej będzie nikt nie wie, bo ciągle zmieniają plany powodując kolejne opóźnienia. Tymczasem szykuje się, że EU więcej kasy na drogi nie da

      • 2 1

  • Trasy rowerowe (5)

    Czy wiadomo coś, by w ramach prac powstały jakieś trasy rowerowe, które w bezpieczny sposób połączą Gdynię z Chwaszczynem?

    • 7 20

    • Wiadomo (3)

      będą, są na schematach budowlanych - na całej trasie wzdłuż Nowej Rdestowej. Ostatni odcinek należy już do Chwaszczyna.

      • 1 0

      • rowery na tiry, tiry na tory. (2)

        • 5 1

        • (1)

          Tory na statki

          • 1 0

          • statki w kosmos

            • 0 0

    • przepustem

      razem ze zwierzyną...

      • 4 1

  • szybko im to idzie

    szkoda troche lasu, ale jesli ma rozładować część korków to jestem za

    • 20 4

  • Moim zdanielm bardzo wolno

    Wysypali i ubili piasek i co dalej? Poza tym, ze mam ogromne korki na dojazdy., Jedyne co to postawili ten wiadukt i troche asfaltu wylali, takze nie ma sie co cieszyc, takim tempem to jescze 10 lat.

    • 5 35

  • Opinia wyróżniona

    Z perspektywy mieszkańca Gdyni (2)

    Najważniejsze jest wpięcie dzielnicy Dąbrowa własnym wjazdem w Obwodnicę. To na pewno rozładuje wieczny korek w tej okolicy.

    • 34 6

    • Buahahaha

      Tysiące nowych miłośników sarenek i mieszkania bez jakiejkolwiek cywilizacji zaczną regularnie jeździć do pracy, to zobaczysz ;)

      • 3 4

    • Niestety nie ma Pan racji

      Łatwiejszy dojazd dla samochodów zachęci ludzi do przenosin poza miasto l, co przełoży się na wzmożony ruch na i tak słabej infrastrukturze

      Rozładowanie korków możliwe jest jedynie przez sprawny system zbiorowego transportu np kolej, tramwaj lub autobus ale wraz z bus pasem,

      Za kilka lat na tym portalu w dziale raport będziemy czytać o korku na dąbrowie do skrętu w obwodnicę

      • 6 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane