- 1 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (204 opinie)
- 2 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (134 opinie)
- 3 Do czerwca skażona ziemia zniknie z Gdańska (87 opinii)
- 4 Pełno usterek i pustostanów na dworcu głównym (71 opinii)
- 5 Trzy przejścia na odcinku 130 metrów (118 opinii)
- 6 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (288 opinii)
To był dobry rok dla kierowców (ale przyszły będzie jeszcze lepszy)
Mijający rok był udany pod względem inwestycji drogowo-komunikacyjnych. Udało się dokończyć kilka inwestycji planowanych i realizowanych od ponad 30 lat. To dopiero jednak przedsmak przyszłych prac.
W czerwcu otwarto z ponad półrocznym poślizgiem poszerzoną o dwa pasy ulicę Janka Wiśniewskiego. Nowa droga zwiększyła przepustowość istniejącego połączenia centrum z Trasą Kwiatkowskiego.
Również dzielnice na południe od centrum Gdyni, zyskały nową drogę - kolejny odcinek Trasy Różowej. Inwestycja wykonana dużo mniejszym nakładem finansowym, ograniczona była jedynie do poszerzenia ul. Lotników od wiaduktu przy SKM Redłowo do skrzyżowania z ul. Wielkopolską. Z pewnością jedna skróciła czas dojazdu do centrum mieszkańcom zarówno Orłowa i Redłowa, ale także wielu gdyńskich sypialni ciągnących się od torów kolejowych aż po Dąbrowę.
W Sopocie w czerwcu uruchomiono tunel samochodowy pod deptakiem Monte Cassino. Schowanie aut, pozwoliło nie tylko na nieoddzielenie pieszych od ruchu samochodowego, ale także na stworzenie (w przyszłości) atrakcyjnej strefy wypoczynkowej w bezpośrednim sąsiedztwie mola.
Trasa Kwiatkowskiego w Gdyni - 30 lat budowy, kilka miesięcy korzystania, kierowcy są w raju
Tunel w Sopocie - czyli kierowcy na dole, przechodnie na górze i morze na wprost
Trasa Sucharskiego w Gdańsku - czyli kilka miliardów do wydania na fragment wewnętrznej obwodnicy Gdańska
Pod koniec maja uruchomiono wyremontowane skrzyżowanie Hallera - Wyspiańskiego - Kliniczna. Wymieniono na nim nawierzchnię, szczególnie w rejonie przejazdów przez tory tramwajowe. Wreszcie uporządkowano stale rosnący ruch rowerowy w tym obszarze poprzez wydzielenie specjalnego przejazdu przez drogę i torowisko. Torowisko, wyjątkowo mocno zniszczone w tym rejonie, również doczekało się wymiany. Lekkiej korekcie poddano łuk do skrętu spod wiaduktu w stronę Węzła Kliniczna, chociaż nadal nie zdecydowano się na puszczenie tędy regularnego ruchu tramwajowego.
W listopadzie otwarto wreszcie ul. Wilanowską, która odciążyła wyjątkowo zatłoczony rejon Gdańska. Nowa droga, nie imponuje ani rozmachem prac, ani swoim wyglądem, ale chociaż w minimalnym stopniu skróciła czas dojazdu z południowych dzielnic do centrum.
Nietypowo, bo w listopadzie rozpoczęto prace nad poszerzeniem ul. Łostowickiej. Dwa pasy w każdą stronę, przebudowane skrzyżowanie z ul. Kartuską - tak w 2011 ma wyglądać nowe oblicze tej drogi. Pracę będą realizowane etapami i zgodnie z zapowiedziami nie mają zbytnio utrudnić ruchu drogowego. Planuje się jedynie możliwość wprowadzenia ruchu wahadłowego, lecz nie przewiduje się się całkowitego zamknięcia ulicy.
1 października wyłączono po ponadstuletniej eksploatacji "żółty wiadukt" przy Bramie Oliwskiej. Początkowo planowano go zburzyć, jednak po fali krytyki urzędnicy wycofali się z tego pomysłu i powrócili do początkowej wizji, mówiącej o przeznaczeniu jego na drogę pieszą - rowerową. Ruch aut mają przejąć dwa nowe wiadukty, które połączą al. Zwycięstwa z ul. Nową Wałową.
Niestety, w mijającym roku zdecydowanie zabrakło inwestycji w transport publiczny, który w odróżnieniu od samochodowego, nie wymaga ciągłych nakładów finansowych. W przeciwieństwie do nowych dróg, nie przenosi problemu w inny rejon miasta (np. otwarcie całej Trasy Kwiatkowskiego już dzisiaj powoduje przeciążenie zjazdów w ul. Hutniczą), lecz rozwiązuje go kompleksowo na co najmniej 20 - 30 lat.
W tej kategorii udało się wyremontować (z kilkutygodniowym poślizgiem) szpecący miasto peron SKM w Gdyni. Pojawiło się zadaszenie oraz nowa nawierzchnia. Lekkiemu liftingowi został poddany również peron przystanku Gdańsk-Politechnika, cały czas trwają prace na stacji Gdańsk-Oliwa.
Inwestycje w 2008 roku to jednak początek ogromnych inwestycji, które rozpoczną się w najbliższych miesiącach. W mijającym roku w Gdańsku przygotowano setki stron dokumentów oraz projektów, które będą realizowane w kolejnych latach. W przyszłym roku mają ruszyć prace m.in. przy Trasie Słowackiego, która połączy port lotniczy ze stadionem w Letnicy oraz Trasie Sucharskiego, w ciągu której powstanie pierwszy w Polsce tunel podwodny. W ciągu najbliższych dwóch - trzech lat, powstanie wreszcie ostatni odcinek Trasy W-Z wraz z przebudową węzła w Karczemkach. Same prace drogowe, których wykonanie planuje się na Euro 2012 kosztować będą ok. 3 mld zł, co jest sumą największą ze wszystkich miast - organizatorów tego wydarzenia.
W Gdyni natomiast największą inwestycją w najbliższym okresie będzie budowa węzła drogowego przy Urzędzie Miejskim i przystanku SKM Gdynia Wzgórze św. Maksymiliana.
Opinie (169) ponad 20 zablokowanych
-
2009-01-01 00:24
BASENY !!! CO K.....A Z BASENAMI ????
- 0 0
-
2008-12-31 16:30
GDYNIA MIASTO Z MORZA I CUDOWNI MIESZKANCY TO NASZA DUMA (3)
- 0 0
-
2008-12-31 19:28
a ja zycze gdanszczana zeby wyzbyli sie zawisci i nienawisci do Gdyni :) (1)
- 0 0
-
2008-12-31 20:49
Gdynio nasz ukochana i wymarzona wierzymy, że przyszły rok będzie jeszcze lepszy niż ustępujący, tego z całego serca Ci życzed
Bo jesteś Gdynio naszym jedynym miastem z morza i marzeń i własnie tu, jako ludzie młodzi, widzimy najwieksze możliwości biznesu i odpoczynku. Wspaniałych ludzi kierujących tym miastem, ale i cudownych mieszkanców. Jesteś naszą największą dumą.
Jesli nawet coś niewychodzi to wiemy doskonale dlaczego.
Tylko bezpartyjna samorządność się liczy.
Wszystkiego Najlepszego w 2009 roku, ogromnych inwestycji publicznych, prywatnych,... i jeszcze większego rozwoju. Dalej mądrych i celnych decyzji przez WŁODARZY !!!!- 0 0
-
2008-12-31 19:07
Co to za debil na tym forum pisze te dyrdymały?
- 0 0
-
2008-12-31 18:30
"Czerwona kartka" dla Prezydenta i władz miasta Gdańska (2)
Za zjazd w Kościuszki z Al.Grunwaldzkiej. Jak budowali to już widziałem, że jest "no good". Zamiast rozwiązać wjazd do "Galerii Bałtyckiej" z głównej ulicy zadecydowano o stworzeniu paranoi komunikacyjnej. Blokuje Grunwaldzką w kierunku Gdyni, zjazd ze Słowackiego i ponieważ kierowcy robią co chcą wyjazd w kierunku Gdańska. Po prostu złoty medal nieudacznictwa i krótkowzroczności.
- 0 0
-
2008-12-31 18:36
(1)
W którym miejscu z głównej ulicy? Na wysokości "wysepki" z pasu w kierunku Gdyni? Dwa zjazdy pod rząd? Dopiero zablokują. A co z tymi, co jadą z innych kierunków?
- 0 0
-
2008-12-31 20:34
z kierunku Gdańska
Prawy pas (od Cristalu) przypomina piękny sznureczek. Wszyscy chcą do "bandyckiej" tylko jak zjechać, i gdzie?
Nie sztuka zbudować centrum tylko zrobić to tak, żeby nie blokowało to przepływu pojazdów i ludzi,- 0 0
-
2008-12-31 10:33
(1)
A kiedy zrobią coś z połączeniem Łódzkiej i Warszawskiej, rano stoi się w korku ok 40 min, żeby przejechać 1 kilometr bo nikt nie chce wpuścić aut jadących z popdprządkowanej...
- 0 0
-
2008-12-31 20:10
własnie 2 dni temu zmieniono organizacje ruchu
teraz Warszawska jest główną droga a na Łódzkiej jest Stop. Nie wiem czy to lepsze bo teraz skręcają z warszawskiej na Łódzką beda czekac a co za tym idzie takze ci jadący prosto warszawską....
- 0 0
-
2008-12-31 18:45
3miasto stoi w miejscu w porównaniu do innych większych miast (1)
3miasto...eehhh...jest kilka lat wstecz za Wrocławiem, Poznaniem...o Wawie nie wspominając.
- 0 0
-
2008-12-31 19:31
w przęmądrzaniu się to na pewno
a szczerze mówiąc Poznań rozczarowuje w porównaniu np, z Wrocławiem
- 0 0
-
2008-12-31 19:30
drętwy artykuł
a co meritum - Gdynia robi drogi samochodowe a Gdańsk rowerowe ! Najlepszy jest trakt sw wojciecha - dużo gorzej niż w Rumunii
- 0 0
-
2008-12-31 15:38
scieżki rowerowe (1)
pier... sciezki rowerowe ziejące pustką przez 3/4 roku. W Polsce nigdy transport rowerowy nie będzie popularny na wielką skalę (i klimat nie ten i nie ta mentalność), a rekracyjnie wystarczy trakt nad Zatoką, kasę ze scieżek przeznaczyć na drogi i chodniki
- 0 0
-
2008-12-31 19:19
eee
za granica rowerzysci po ulicach jezdza i tyle, pieszy i tak nie ustapi rowerzyscie;/
- 0 0
-
2008-12-31 16:43
inwestujcie w ścieszki rowerowe (1)
najlepszym rozwiązaniem jest inwestycja w infrastrukture rowerową
- 0 0
-
2008-12-31 18:55
Tak, będę jeździł z Górnego Tarasu i z powrotem z dzieckiem na rowerze...
i to jeszcze przy minus 6. Samo zdrowie.
- 0 0
-
2008-12-31 16:35
GDYNIO JESTES PERLA KASZUB I POMORZA (1)
- 0 0
-
2008-12-31 18:32
buhahahaxD
- 0 0
-
2008-12-31 10:10
Gdynia, ulica Hutnicza - korki rano, w południe i po południu (6)
- 0 0
-
2008-12-31 10:30
osiedlowa płk. dąbka (5)
korki rano i ok 16. do tego jest waska tak ze autobusy musza prawie sie zatrzymywac zeby sie minac. Ta ulica mamy dojezdzac na lotnisko w babich dolach. zenada
- 0 0
-
2008-12-31 11:29
Wraz z budową lotniska, (3)
poszerzony będzie fragment: Kwiatkowskiego-Dąbka do wiaduktu przy torach
- 0 0
-
2008-12-31 17:27
nie bedzie zadnego lotniska (1)
to tylko pobożne życzenia, tj wieżowiec libeskinda w gdańsku
- 0 0
-
2008-12-31 18:32
pewnie że nie będzie
- 0 0
-
2008-12-31 13:25
Ty jesteś dobrze poinformowany to wiesz co twoi kumple planują z Hutniczą
- 0 0
-
2008-12-31 11:29
coś ci sie pomyliło kolego...
... ta droga którą chcesz dojeżdżać do lotniska ma póki co dwa pasy w każdą stronę, port lotniczy będzie od strony Kosakowa a nie Babich Dołów
jeśli zaś chodzi o Kwiatkowskiego to w godzinach szczytu czystą przyjemnością jest postać sobie w korku i ruszając pod górę pozarzynać z lekka zamiennie sprzęgło z ręcznym jak kto lubi- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.