• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tradycyjne wagony zamiast Pendolino. Ceny biletów bez zmian

Krzysztof Koprowski
27 stycznia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Pociągi Pendolino eksploatowane są w Polsce od grudnia 2014 r. Koszt zakupu jednego pociągu wyniósł ok. 20 mln euro. Pociągi Pendolino eksploatowane są w Polsce od grudnia 2014 r. Koszt zakupu jednego pociągu wyniósł ok. 20 mln euro.

Pociągi Pendolino uległy w starciu ze źle ułożonym tluczniem na torach, który uszkadza ich podwozie. Z 20 zakupionych pociągów sprawnych jest obecnie tylko 12 - pozostałe są zastępowane tradycyjnymi wagonami. Utrudnienia dotyczą również pasażerów z Trójmiasta.



Czy złożył(a)byś reklamację, gdyby zamiast Pendolino przyjechał pociąg niższej kategorii?

Tłuczeń, czyli drobne kruszywo stosowane standardowo w nawierzchni kolejowej wokół szyn, w ostatnich dniach uziemiło sześć z 20 pociągów produkcji francuskiego Alstomu. Dodatkowo dwa pociągi czekają na naprawę powypadkową.

Kolejarze informują o odnalezieniu w poszyciu pojazdów kamieni z torowiska, zaś ich podwozie wygląda "jak ostrzelane". Sprawę ma wyjaśnić powołana w tym celu specjalna komisja.

- W skład komisji wchodzą przedstawiciele przewoźnika PKP Intercity, zarządcy infrastruktury - PKP Polskie Linie Kolejowe, a także eksperci Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych. Współpracujemy również z producentem taboru. Staramy się, by pociągi Pendolino były przywracane do ruchu zgodnie z założonym rozkładem jazdy - mówi Agnieszka Serbeńska, rzecznik PKP Intercity.
Na razie kolejarzom brakuje jednak pociągów do obsługi połączeń Express InterCity Premium, które są zastępowane składami zestawionymi z wagonów klimatyzowanych standardu Express InterCity. Tylko w piątek (26 stycznia) do przesiadki na wagony niższej klasy zostali zmuszeni pasażerowie aż 6 kursów - wszystkich realizowanych z, do lub przez Trójmiasto:

  1. EIP 5404/5 relacji Gdynia Główna - Bielsko Biała
  2. EIP 4502/3 relacji Bielsko Biała Główna - Gdynia Główna
  3. EIP 8300/1 relacji Kołobrzeg - Kraków Główny
  4. EIP 3800/1 relacji Kraków Główny - Kołobrzeg
  5. EIP 5300/1 relacji Gdynia Główna - Kraków Główny
  6. EIP 3500/1 relacji Kraków Główny - Gdynia Główna

Wagony pociągu kategorii Express InterCity, zastępującego Pendolino. Wagony pociągu kategorii Express InterCity, zastępującego Pendolino.
O zmianie pasażerowie mogli się dowiedzieć z zaledwie kilkugodzinnym wyprzedzeniem na stronie internetowej PKP Intercity. Jednocześnie przewoźnik nie informuje, które z przyszłych połączeń zostaną zastąpione wagonami EIC, ani nie oferuje tańszych biletów mimo obniżenia komfortu podróży.

- Pasażerowie, którzy odbyli podróż w składach zastępczych mają prawo do złożenia reklamacji. Podstawą do uznania takiej reklamacji jest zachowanie biletu. Każdy przypadek jest rozpatrywany indywidualnie. Reklamację można złożyć korespondencyjnie (wysyłając na adres siedziby PKP Intercity), w każdej kasie biletowej sprzedającej bilety PKP Intercity lub poprzez formularz reklamacyjny na naszej stronie internetowej - wyjaśnia rzecznik.
Pendolino na torach od ponad trzech lat

Umowę, opiewająca na kwotę 665 mln euro, obejmującą zakup 20 pociągów Pendolino, budowę zaplecza technicznego w Warszawie oraz 17-letnią obsługę gwarancyjną, podpisano w maju 2011 r. Liniową eksploatację pojazdów rozpoczęto 14 grudnia 2014 r.

Pendolino wyprodukowane dla Polski są przystosowane do podróży z prędkością do 250 km/h, choć podczas jazdy testowej na Centralnej Magistrali Kolejowej udało się osiągnąć prędkość 293 km/h (jest to rekord prędkości na torach w Europie Środkowo-Wschodniej).

Każdy pociąg składa się z siedmiu członów, w których zainstalowano łącznie 402 miejsca siedzące. Wnętrza są klimatyzowane, przystosowane do potrzeb pasażerów niepełnosprawnych oraz przewozu rowerów, a także posiadają wydzieloną strefę barową.

Zobacz naszą relację z przejazdu Pendolino do Warszawy w 2014 r.

Opinie (453) ponad 20 zablokowanych

  • (4)

    Ale te pociągi przyjeżdżają na czas? Bo jeśli tak, to po co pendolino?

    • 8 2

    • Pendolino na bocznicę. Są muzea kolejowe i tam jego miejsce.

      • 2 0

    • (2)

      Jak się przejdziesz to zrozumiesz jaka różnica

      • 0 2

      • leming jechałem i poczułem róznice na plus! (1)

        • 0 0

        • pisior nie jeździ Penodolino bo to zakazane przez kaczkę

          • 0 0

  • Pendolino, luksusowy pociąg, bardzo szybka jazda

    powoli odejdą w zapomnienie. To do PRL-u bis, który mamy w całej krasie, najraźniej nie pasuje.

    • 6 3

  • widać że PISowskie hejterstwo opanowało forum / jad , obrażanie .... (1)

    niestety za użytkowanie tych pociągów odpowiada od 2 LAT już ekipa pis , bo to państwowa spółka tak jak lot - wymienili ludzi i są nowi w Intercity jaka zmiana taki stan pociągów

    • 3 15

    • Sorry

      Taki mamy klimat

      • 0 0

  • Franc

    Do komisji w sprawie ostrzelanego podwozia Pendolino powołał bym na te poważne stanowisko nikogo innego niż Antoniego M. chwilowo nie zajmuje poważnego stanowiska ale mógłby sobie dorobić bo tak mi Jego żal potraktowali go koledzy z partii jak ostatniego du.....a ,jak jakiegoś śmi........ia .Powołajcie Jego na Naczelnego Komisji Pedałlino ,przynajmiej będzie śmiesznie ;) :):):)

    • 1 5

  • Rzesze magistrów inżynierów

    Dokonali badań, ocen i okazało się, że nie podołali swoim obowiązkom. W mojej firmie wywalili by mnie sprawiedliwie na zbity pysk.

    • 3 2

  • Polska

    To jak z tramwajami w Gdańsku, wszystkie nowe poszły w piz...

    • 6 3

  • Miało być tak pięknie . (2)

    Kraj miodem płynący.Wszystko sprzedane ,Ładnie w mediach przedstawiane . A tu obraz ponury.Wystarczyło 8 lat / PO-PSL /.

    • 15 2

    • Przecie mówili otwarcie ze hd ... i kamieni kupa. Wiedzieli co mówią.

      • 0 0

    • ale od 2 lat PENDOLINO i panstwową spółką INTERCITY

      ZARZĄDZA pis

      • 0 0

  • Pkp dla biedakow

    • 3 1

  • Nie wiem, czemu jazda SKM-ką przez całą Polskę nazwana jest kategorią Premium? ;) (1)

    To jeden z wielu tematów postawionych u nas na głowie. Nazwać ofertę Premium, podczas, gdy jedyne co jest premium, to cena biletu, cena zakupu elektryczki i koszty jej serwisowania.
    Rzecz oczywista, ze tradycyjne, nowe wagony są bardziej komfortowe. Pendolino bez wychylnego pudła, to kasa wywalona w błoto (i zapewne przygarnięta przez kilka osób, które to zorganizowały).
    5-10 minut różnicy na trasie Gdańsk-Warszawa atrakcją żadną nie jest.

    Co do torowisk, to kiedyś tłuczeń był faktycznie jakiś cięższy, teraz mam wrażenie, że kładą gipsowe kamyczki ;)

    • 12 3

    • byl. to tez nowoczesny tluczen jak pendolin.

      • 0 0

  • Obniżenie komfortu w 2 klasie? Wręcz przeciwnie! (1)

    Akurat podmiana Pendolino na klasyczne zestawy wagonów IC to zmiana komfortu podróży na plus w przypadku 2 klasy. Przecież w 2 klasie Pendolino są aż 4 miejsca w rzędzie, a w przedziałowych wagonach IC są tylko 3 miejsca w rzędzie. Dodatkowo wagon Pendolino jest węższy, w efekcie przy komplecie pasażerów panuje niemożebny ścisk jak w małym samolocie. Pendo ma mniej miejsca na bagaż a o powieszeniu kurtki czy płaszcza na wieszaku to można zapomnieć (chyba że pasażer przy oknie zgodzi się trzymać Ci płaszcz na swoich kolanach). No i wystrzegajcie się miejsca przy stolikach jeśli macie chociaż średnio długie nogi. Pomijam bardzo słaby dostęp do własnego internetu w Pendolino z powodu tłumienia sygnału WiFi. Ja często jeżdżę do Wawy i nie bardzo się cieszę że będzie więcej składów tradycyjnych. Oby jak najdłużej!

    • 12 5

    • Dokladnie tak jest jak piszesz ,tez jechałem i sie prtzekonałem o ile do Warszawki wytrzymasz

      to do Krakowa to juz jest nieprzyjemne Pendolino.Polskie sklady jadą dokładnie tak samo szybko czyli dokladnie tyle samo czasu trwa podróż !!!

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane