• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tramwaje na nowej trasie wadzą lusterkami o słup

Szymon Zięba
12 czerwca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaj ważniejszy niż auta na Adamowicza
  • Trwają próbne przejazdy przez al. Adamowicza. Podczas jednego z nich okazało się, że jeden z modeli tramwajów delikatnie zahacza o słup trakcyjny.
  • Trwają próbne przejazdy przez al. Adamowicza. Podczas jednego z nich okazało się, że jeden z modeli tramwajów delikatnie zahacza o słup trakcyjny.

Popularne w Gdańsku tramwaje N8C mają problem z wjazdem na węzeł integracyjny Ujeścisko. Podczas przejazdów próbnych przez al. AdamowiczaMapka okazało się, że skład zahacza lusterkiem o słup trakcyjny. Urzędnicy podkreślają, że trasa zostanie oddana w momencie, gdy wszystko zostanie już dokładnie sprawdzone, przetestowane i gotowe do użycia. Według zapowiedzi pasażerowie z tramwaju jadącego przez al. Adamowicza mają skorzystać jeszcze w czerwcu tego roku.



Jak oceniasz tempo prowadzenia inwestycji w Trójmieście?

O problemie na linii tramwajowej, która połączy Piecki Migowo z Jasieniem, poinformował nas czytelnik. Z jego relacji wynika, że podczas jazd testowych na trasie okazało się, że na pętli tramwaje typu N8C będą zahaczać o słup trakcyjny lusterkami.

- A więc albo będą musiały chować lusterka, albo przestawią słup, albo w ogóle nie będą tam te tramwaje wpuszczane, a są to jedne z najpopularniejszych tramwajów w Gdańsku - zauważył czytelnik.
Przypomnijmy: tramwaje N8C nazywane są potocznie dortmundami lub helmutami, kupione zostały w Dortmundzie. Jak można przeczytać na oficjalnej stronie Gdańskich Autobusów i Tramwajów, składy Düwag były pierwszymi po kilkudziesięciu latach dwukierunkowymi pojazdami we flocie gdańskich zakładów. W roku 2014 Gdańsk kupił jeszcze 16 takich wozów - tym razem z Kassel.

Zajmą się piratami drogowymi na al. Adamowicza



Wykonawca: inwestycja zgodna z projektem



By wyjaśnić problem, o którym poinformował nas czytelnik, poprosiliśmy o komentarz urzędników.

- Przejazdy techniczne na al. Pawła Adamowicza wykazały, że lusterko tramwaju typu N8C może delikatnie kolidować z jednym ze słupów trakcyjnych, zlokalizowanym przy zakręcie prowadzącym na węzeł integracyjny Ujeścisko - przyznaje Aneta Niezgoda z DRMG.
Tramwaje N8C to jedne z najpopularniejszych składów, jeżdżących po Gdańsku. Na zdjęciu: przejazd specjalny tramwajem na trasie Migowo - Lawendowe Wzgórze z 27.05.2020. Tramwaje N8C to jedne z najpopularniejszych składów, jeżdżących po Gdańsku. Na zdjęciu: przejazd specjalny tramwajem na trasie Migowo - Lawendowe Wzgórze z 27.05.2020.
Urzędniczka zaznacza, że przejazdy techniczne z definicji odbywają się właśnie po to, by eliminować ewentualne usterki na trasie, przed jej uruchomieniem. Dają możliwość i czas zarówno inwestorowi, jak i wykonawcy na ewentualne korekty, przed oddaniem trasy do użytku.

- Inwestycja nadal jest realizowana i będą wykonywane jeszcze kolejne testy z użyciem tramwajów. Trasa zostanie oddana w momencie, gdy wszystko zostanie już dokładnie sprawdzone, przetestowane i gotowe do użycia - zapewnia Aneta Niezgoda.
Magdalena Skorupka-Kaczmarek, przedstawicielka wykonawcy prac - konsorcjum firm, którego liderem jest firma NDI z Sopotu, zaznacza, że inwestycja jest wykonana zgodnie z projektem.

- W tej chwili trwają odbiory i przebiegają one pozytywnie - podsumowuje Magdalena Skorupka-Kaczmarek.

Przy wyjeździe z pętli na Chełmie trzeba złożyć lusterko. Tekst z 2007 roku



Pasażerowie skorzystają z tramwajów w czerwcu



Tymczasem na niedawno otwartej trasie, nazwanej roboczo Nową Bulońską, trwają przejazdy testowe. Pierwszy odbył się pod koniec maja. Miał on za zadanie m.in. pokazać, w jakim czasie uruchomiony na trasie będzie mógł być ruch pasażerski.

Rozkłady autobusów i tramwajów w Gdańsku



Wówczas Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor DRMG, zapowiedział, że pasażerowie będą mogli skorzystać z tramwaju w czerwcu tego roku - prawdopodobnie w drugiej połowie miesiąca.

ZTM zapowiada, że al. Pawła Adamowicza w ciągu dnia pojadą tramwaje linii nr 12 - co 10 minut w dni powszednie i co 20 minut w weekendy. Nocą trasa ta będzie obsługiwana przez autobusową linię N2. Obie linie zostaną uruchomione równocześnie.

Tak wyglądał pierwszy przejazd techniczny przez al. Adamowicza.

Opinie (419) ponad 50 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    Kolejny przyukład ze tramwaj raz ze jest kosztowny to wszystko utraudnia wystarczyło zrobic Buspas! (18)

    Było by szybciej taniej i nie było problemu ze słupami bo trakcja im nie potrzeba ,torowiska autobus nie potrzebuje !!Dodatkowo bus pas wykorzystują karetki i strazacy! Autobusy sa już bez emisyjne i nie poowoduja hałasu jak tramwaje .Tramwaj to już porzezytek ale tylko Gdańsk ładuje kase w niego !

    • 95 274

    • Te "bezemisyjne" emitują zanieczyszczenia tylko z elektrowni. (5)

      Akumularory kosztują połowę ceny autobusu a trzeba je wymieniać. Opona traci ok 4 kg masy a starty z niej mikroplastik w postaci smogu wisi w powietrzu.

      • 25 9

      • A tramwaje to czasem nie na prąd? (2)

        Czy to inny prąd, bezemisyjny ?

        • 29 3

        • Akumulator ma sprawność ok 80% (1)

          To znaczy, że ok. 20% energii traci się w postaci ciepła przy ładowaniu i rozładowaniu. Dlatego jest mniej ekonomiczny od tramwaju czy trolejbusu.

          • 18 5

          • Straty na liniach przesyłowych prądu

            Sa wieksze

            • 12 4

      • Ta, plastik z opon (1)

        • 3 0

        • Oczywiście. Doucz się trochę z czego dzisiaj robią opony.

          • 0 0

    • Nieprawda (1)

      W warszawie wybudowano linie na nowodwory. Planuje sie nastepne.

      • 7 2

      • Warszawa to duża wieś i tyle tam złych rzeczy się dzieje.

        • 5 5

    • Skończ już ty autobusowy trollu!

      • 9 9

    • no ale na tramwajach można zrobić więcej wałków

      a przy okazji utrudnić życie wszystkim innym uczestnikom ruchu, i okolicznym mieszkańcom

      • 12 10

    • buspas może być w każdej wiosce

      o miejskości świadczy rodzaj transportu publicznego a jest nim co najmniej tramwaj jeśli nie metro

      • 12 6

    • a kto bogtemu zabroni jezdzic taksowka nedzarzy i jeszcze byc dumny z tego ze jezdzi przezytkiem ktoremu nawet slupkow nie potrafia postawic, bez hejtu po prostiu ,smiechu warte. zal mi tych, co panu tyle minusow dali,wstyd niby i teligentni ludzie a jednak potiwierdzaja, ze to tylko zludzneia jak ten trmawaj w tym grodzie nad motlawa

      • 6 3

    • Tramwaj to epoka PRL Wszystkie maista w europie zniego rezygnują!Atobus moze byc napedzany wodorem! (1)

      Bezmózgowca można poznac potym ze wypisuje brednie o scieraniu opon!!Bo to nie spaliny trują tylko opony trują!!Czekam aż ci idioci będą wyzywać rowerzystów ze ich opony trują i powodują smog!!Żaden z tych bezmózgów nie podaje jakie jest zatrucie środowiska przez to ze musza być transortowane tirami do Gdańska.I żaden z nich nie zauważa już jaki hałas powodują!!Bo jak udowodnili wpisami maja klapki na oczach widzą tylko czubek własnego nosa! Tramwaj kosztuje 3 razy więcej od autobusu zajmuje 3 razy więcej miejsca w mieście ,to jak jest awaryjny można się przekonać codziennie!!Wady można wymieniać bardzo długo ich pozbawiony jest autobus bez emisyjny.
      Ale tutaj minusują wiadomo wszyscy motorniczy z tramwajów i bezmózgów potwierdzających swoją głupotę.

      • 3 7

      • Tramwaj to nowoczesność

        Ponad 150 miast w ostatnich 30 latach zbudowało nową sieć tramwajową. Nie ma drugiego tak szybko rozwijającego się środka transportu zbiorowego w miastach. Nikt nie rezygnuje z tramwajów!

        • 0 1

    • A ja proponuję chodnik i wszyscy pieszo.

      • 2 0

    • Tramwaj nie zjeżdża ze swojego pasa i nie blokuje przejazdu innym.

      Znając życie nie szło by zmusić kierowców autobusów aby się trzymali wyznaczonego dla nich pasa, jeźili by wszędzie gdzie im wygodnie i blokowali ruch innym.

      Dobrym pomysłem mogło by być za to wyrównanie i wyasfaltowanie torowiska tak aby zrobić z niego pas dostepny dla wszystkich - wtedy karetka lub straż mogła by po nim przejechać.

      • 0 0

    • Jaka prezydent taka inwestycja

      przecież własnie o to chodzi by było drogo, by dużo szło na utrzymanie i renowacje oraz usuwanie skwapliwie zaplanowanych problemów
      socjalizm wiecznie żywy

      • 0 0

    • Typowy Polak malkontent

      Głupoty gadasz takie że aż się czytać tego nie da. Coś tam wiesz może gdzieś dzwoni ale nie wiesz co. Poczytaj sobie lepiej o najnowszych i najnowocześniejszych tramwajach na świecie Jaki jest rozwój w ogóle technologiczny na świecie masz w ogóle pojęcie jakieś? Taki typowy Polak jesteś malkontent i narzekać a wiedza żadna.

      • 0 0

  • (1)

    Caly gdansk jak mozna tak sprawe spkopac te atre tramwaje nie sa uwzgledniane w przebudowac drug tulko nowe

    • 8 5

    • A po polsku to jak będzie?

      • 2 0

  • no comments

    "Jezioro damy tutaj a ten niech sobie stoi w zieleni"

    • 26 3

  • to nie znali gabarytów i skrajni pojazrdów w zakrętach?

    • 23 1

  • Inspektor nadzoru... (2)

    Pytanie co w momencie ustawiania słupa robił inspektor nadzoru DRMG?

    • 36 3

    • + uzgodnienia, których nie zrobiono

      • 4 0

    • Jak to co?

      oblatywał fuchy na innych budowach. Trza mieć w teczce kilkadziesiąt dzienników,, żeby z tego wyżyć.

      • 1 0

  • (1)

    "Delikatnie" zahacza? Odpowiedzi od wykonawcy co z tym chcą zrobić?!

    • 24 0

    • Delikatnie skoryguja

      • 4 0

  • (1)

    Tak.jest wszędzie na tej wsi przekręt goni przekret

    • 24 5

    • Rozumiem że mówisz o całej Polsce?

      Pełna zgoda!

      • 1 2

  • tylko matoły mogą spie*rzyć TORY

    • 10 3

  • Proponuję zakup z 10000 sztuk lusterek przez Urząd.

    • 18 1

  • Przecież to w dalszym ciągu jest teren budowy

    Tania sensacja.

    • 11 13

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane