- 1 Seryjne zakazy lotów dla awanturników? (63 opinie)
- 2 Zasłabł w szpitalu, dostał mandat za parking (353 opinie)
- 3 Drugie podejście do zmian na pl. Konstytucji (75 opinii)
- 4 Nasze dane osobowe fruwają jak konfetti (154 opinie)
- 5 23 mln na podwyżki dla pracowników GAiT (235 opinii)
- 6 Pijani kierowcy pieszo uciekali przed policją (74 opinie)
Tramwaje się zatrzymują, ale autobusy już nie. Mieszkańcy chcą to zmienić
Mieszkańcy chcą przystanku, a ZTM odpowiada, że ze względów bezpieczeństwa się nie da. Ci jednak nie odpuszczają i walczą. A chodzi o przystanek autobusowy na Siedlcach przy ul. Kartuskiej na wysokości przystanku tramwajowego "Paska", przy którym zatrzymują się tramwaje.
- Propozycja mieszkańców była taka, by otworzyć końcową część przystanku tramwajowego, żeby autobus mógł zabrać pasażerów. Tym bardziej że w stronę Bysewa mieszkańcy mają przystanek, ale w stronę centrum już nie - wyjaśnia czytelnik Trojmiasto.pl, pan Norbert.

Peron jest za wąski - ale czy na pewno?
Jak mówi mieszkaniec, ZTM nie zgodził się na propozycję. Komisja bezpieczeństwa i organizacji ruchu nie wyraziła zgody, ponieważ peron przystanku jest za wąski. Mieszkańców taka odpowiedź nie przekonała.
- Jeden przystanek dalej rozwiązanie przez nas zaproponowane funkcjonuje, więc coś tu jest nie tak. Jeden przystanek może być wąski, a drugi już nie? A jak przez rok podczas remontu autobusy się zatrzymywały, to wtedy było dobrze? Dla nas mieszkańców jest to niezrozumiałe - dodaje pan Norbert.
Nie ma możliwości obsługi przystanku z dwóch stron
ZTM w Gdańsku potwierdził wcześniejsze stanowisko, wyjaśniając, że planując trasy i przystanki, zawsze brane są pod uwagę potrzeby mieszkańców, jak również ich bezpieczeństwo. A to ostatnie nie zostało spełnione.
Rozkład jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście
- Podczas remontu torowiska tramwajowego na przystanku "Paska" 02 zatrzymywały się jedynie autobusy, nie zaś jednocześnie autobusy i tramwaje. Rozwiązania stosowane w trakcie prac remontowych (krótkotrwałe) uwzględniały demontaż barier ochronnych, ponieważ peron był obsługiwany tylko z jednej strony przez zastępczą komunikację autobusową. Natomiast obsługa przystanku z dwóch stron (przez tramwaje i autobusy) wymagałaby spełnienia odpowiednich warunków technicznych względem szerokości peronu, by zapewnić bezpieczeństwo podróżnym. Obecnie takie rozwiązanie nie jest możliwe - przekazała Dagmara Szajda, rzeczniczka ZTM-u.
Realne zagrożenie
Według ZTM funkcjonowanie w tym miejscu podwójnego przystanku stwarzałoby zagrożenie.
- Na przystanku "Paska" 02, po demontażu barier ochronnych, powstałoby realne zagrożenie, że przy równoczesnej wymianie pasażerów z tramwaju i autobusu ktoś mógłby zostać wepchnięty prosto pod koła jadącego samochodu. Natomiast na przystanku "Zakopiańska" jest pas buforowy w postaci dodatkowego pasa ruchu pełniącego funkcję przystanku autobusowego. Przystanek "Zakopiańska" jest miejscami 2 razy szerszy (mieści się na nim duża wiata przystankowa), na przystanku "Paska" konieczny byłby demontaż wiaty. Priorytetem jest bezpieczeństwo pasażerów - wyjaśnia rzeczniczka.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-09-04 14:20
Można tylko trzeba chcieć (2)
Można , tylko trzeba trochę chęci i wyobrażni jak widać na jednym ze zdjęć : wystarczy przesunąć jeznię o pas buforowy w tym miejscu i będzie miejsce na autobus , korzystam często z tego przystanku tramwajowego i bardzo odczuwam brak przystanku dla autobusu , Przystanek autobusowy jest tam potrzebny wręcz konieczny a samochody mogą zwolnić do 40
Można , tylko trzeba trochę chęci i wyobrażni jak widać na jednym ze zdjęć : wystarczy przesunąć jeznię o pas buforowy w tym miejscu i będzie miejsce na autobus , korzystam często z tego przystanku tramwajowego i bardzo odczuwam brak przystanku dla autobusu , Przystanek autobusowy jest tam potrzebny wręcz konieczny a samochody mogą zwolnić do 40 km i będzie bezpiecznie . Na ul sąsiedniej Bema jest ograniczenie 30 km a szaleńcy jeżdżą 100 km a motory to już na zasadzie hamulec gaz do oporu i nikt nie reaguje gdzie jest policja kto robi przeglądy motorów z wielką rurą.
- 17 41
-
2023-09-04 15:29
Na Zakopiańskiej jest łączony przystanek. Wystarczy.
- 6 0
-
2023-09-04 17:48
Pewnie zrobmy przystanki co 50 metrow bo ciezko tylek ruszyc
- 7 2
-
2023-09-04 12:13
Akurat w tej kwestii niczego nie trzeba zmieniać
To jest właśnie atut autobusów, które jeżdżą drogą z samochodami, często stojąc w korkach, że nie mają tylu przystanków.
- 61 7
-
2023-09-04 11:05
A ja sie nie zgadzam jako pasazer 167 (6)
Autobusy na Kartuskiej mają mniej przystanków, bo jadą z dalszych dzielnic. Zawsze tak było i miało to sens. Tramwaj tam jest co 5 minut, po co wydłużać nam czas jazdy?
- 187 8
-
2023-09-04 12:09
(4)
Uważam, że czas najwyższy uzupełnić trasę w tym kierunku autobusami jadącymi z Kokoszek przez al. AK do przystanku SKM Śródmieście
- 17 5
-
2023-09-04 12:16
Kup autobus (2)
i jeździj na swojej wymarzonej trasie. Zarobisz krocie.
- 8 5
-
2023-09-04 13:07
z podatków się należy !
- 2 4
-
2023-09-04 14:31
Nie kupi autobusu, a przesiądzie się na samochód...
- 2 3
-
2023-09-04 13:00
To jest świetny pomysł który powinien być wdrożony!
- 1 5
-
2023-09-05 07:05
Zaraz, to pasażerowie wskazują kolejny raz na zupełnie co innego niż
Urzędnicy z odpowiedniej spółki miejskiej. Jedni piszą coś o niemożliwościach związanych z zaprojektowaniem bezpiecznego dla pasażerów przystanku, drudzy,, że nie jest potrzebny. Ja myślę, że chodzi o pieniądze.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.