- 1 Zabójstwo 69-latki we Wrzeszczu (161 opinii)
- 2 Fotowoltaiczny dziwoląg w Sopocie (118 opinii)
- 3 Wypadek galeonu i motorówki. Jest raport (63 opinie)
- 4 Przystanki tramwaju wodnego w dzierżawie (68 opinii)
- 5 Nietypowy remont ulicy. Prace w nocy i weekendy (10 opinii)
- 6 Port Service: trwa szukanie nowego miejsca (141 opinii)
Trasa Kaszubska: budowa ruszy za trzy lata
Ponad 6 mld zł może kosztować budowa 105-kilometrowej Trasy Kaszubskiej z Gdyni do Słupska. Budowa ma ruszyć w połowie 2013 r., a droga będzie gotowa dwa lata później. Duże zmiany czekają węzeł w Wielkim Kacku.
Radość kierowców z budowy trasy mogą ostudzić informacje o finansowaniu przedsięwzięcia. Inwestycja nie jest na razie ujęta w rządowym programie budowy dróg krajowych na lata 2008-2012. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapewnia jednak, że pieniądze na pewno będą w budżecie na lata 2013-2015.
- Liczymy, że inwestycja ruszy w połowie 2013 r. Nowa drogą będzie można pojechać dwa lata później - opowiada Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.
Drogowcy z GDDKiA Trasę Kaszubską zaprojektowali tak, by łatwo zwiększyć jej przepustowość, gdy wzrośnie ruch. Najpierw powstaną dwie dwupasmowe jezdnie, ale pomiędzy nimi pozostanie wolne miejsce na wykonanie jeszcze jednego pasa ruchu w każdą stronę.
Mieszkańcy Trójmiasta, a przede wszystkim Gdyni, na własne oczy będą mogli oglądać rozbudowę węzła Wielki Kack, na którym Trasa Kaszubska połączy się z Obwodnicą Trójmiasta.
Po przebudowie znikną istniejące tu dziś prostopadłe zjazdy z obwodnicy. W ich miejsce pojawią się łącznice, m.in. umożliwiające bezpośredni zjazd z obwodnicy od strony Gdańska w kierunku Lęborka. - - Analizujemy przepustowość łącznic i rozpatrujemy dwa warianty zjazdów: jedno- i dwupasmowe - opowiada Piotr Michalski.
Cały czas analizowany tez jest raport oddziaływania Trasy Kaszubskiej na środowisko. Raport jest niezbędny do uzyskania decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych inwestycji i w konsekwencji pozwolenia na budowę Trasy.
20 października zostanie otwarta obwodnica Słupska. 16-kilometrowa trasa będzie elementem drogi ekspresowej wiodącej z Trójmiasta do Kołbaskowa, czyli granicy z Niemcami.
Opinie (156) 7 zablokowanych
-
2010-09-17 09:02
Kolejna kielbasa wyborcza ........
coz ...
- 6 2
-
2010-09-17 09:05
A co z obwodnicą?
A co z poszerzeniem obwodnicy? Trasa kaszubska, obwodnica południowa, wszystko podłączane do istniejącej drogi która i tak jest już pełna samochodów.
Powinna przy najmniej od Wielkiego Kacka do węzła karczemki mieć 3 pasy...- 10 1
-
2010-09-17 09:08
Dla mieszkańców Wejherowa WĘZEŁ drogowy w Luzinie jest niekorzystny (1)
Wejherowo ma ponad 50 000 mieszkańców, aby włączyć sie w Trase Kaszubską nie pojada około 20 km do Szemuda tylko do węzła w okolicy Luzina (6km) ale aby dostać sie do Luzina z Wejherowa przez Kalwarie Wejherowską potem Gowino następnie musza jechać przez miasto Luzino ( nie będzie objazdu Luzina) - miasto sie zakorkuje dopuki nie będzie osobnego dojazdu do Wezła..
Węzeł powinien być w na trasie Wejherowo - Linia np w miejscowości Sychowo w równej odległości dla mieszkańców Luzina i Wejherowa
W innym wypadku Luzino będzie zakorkowanym miastem dla tych co chcą wjechać na węzeł od strony Wejherowa.
Węzeł w Luzinie jest tylko korzystny dla mieszkańców z Luzina
Główne natężenie ruchu będzie na trasie Wejherowo - Gowino , przecież to proste, popatrzcie na mapy !!
Jak chcecie skierować ruch pojazdów z Wejherowa (Reda) na Trase Kaszubską?- 7 3
-
2010-09-17 11:01
nie zgadzam się.
Obecnie dla wejherowa najlepszy do dojazdu jest węzęł w szemudzie (15 km względem 11km do Luzina), przy czym na węzeł w szemudzie jest już znacznie bliżej trójmiasta.
- 2 0
-
2010-09-17 09:15
Mapka - zielona linia (1)
Czy ktoś wie, co oznacza zielona linia na dole mapki?
- 0 1
-
2010-09-17 09:34
stary wariant
- 0 0
-
2010-09-17 09:21
Gdynia XXI w
Nie może być prezydentem Gdyni ktoś kto zgodzi się na wjazd z trasy przez
Karwiny.Cały ciąg drogowy Wielkopolska-Chwaszczyńska jest już dziś dalece niewydolny a co będzie jak ruch na miasto i Sopot tędy pójdzie.Nie mówiąc już o warunkach życia przy takim węźle.A trochę ludzi tu mieszka.- 5 8
-
2010-09-17 09:47
koleczkowo protestowalo a nie bojano
jakie bojano przeciez tam same matoly co nie potrafily nawet zlozyc sie na plakat protestacyjny , to w koleczkowie powstal komitet
- 9 1
-
2010-09-17 09:47
Nabudujemy sobie dróg za pieniądze z UE, które później trzeba będzie za coś utrzymać, a w tym czasie ze szkół wychodzą półanalfabeci, co to najwyżej potrafią skopiować wypracowanie. Za 40 lat będziemy szyć koszulki chińczykom.
- 5 3
-
2010-09-17 10:19
6 mld za 100km (4)
to jest 60mln za kilometr. Czy to nie jest cena większa niż obecnie za 1 kilometr autostrady?
- 6 2
-
2010-09-17 10:31
(1)
Rzeczywiście dość wygórowana cena. Za kilometr autostrady A1 mieli zapłacić 68mln zł, ale na szczęście wytargowali cenę rzędu 44mln zł! Może trasa Kaszubska jest dość skomplikowana logistycznie i wymaga wielu przepraw nad rzekami, drogami lokalnymi albo wielu przejść dla zwierząt. Co bardzo zawyża cenę.
Należy też zwrócić uwagę na to, że to spekulacje, a nie wyniki przetargu. Często jest tak, że przy takich inwestycjach najtańsza oferta jest wartości 2/3 kontraktu. Wtedy też cena spadnie. Myślę, że powinniśmy się cieszyć, że powstają takie dobre drogi, a nie spekulować czy nie za drogo. Na pewno Unia Europejska nie pozwoliła by na marnowanie jej pieniędzy.
Szkoda tylko, że coraz więcej dróg łączy się z obwodnicą, a jej samej nie poszerzają, podczas godzin szczytu dwupasmówka już się zapycha. Wypadałoby ją poszerzyć do 4 pasów co najmniej. Jednak szkoda, że wszystkie estakady są tak wąsko budowane i nie ma możliwości poszerzenia bez przebudowy wszystkich węzłów! :(- 5 0
-
2010-09-17 11:12
masz rację, wiadukty nad obwodnicą zatwierdzał jakiś krótkowzroczny urzędas....
- 0 0
-
2010-09-17 10:52
wykup ziemi + projekt + budowa + pensje = 6 mld (1)
- 0 1
-
2010-09-17 12:15
+ łapówki
- 1 0
-
2010-09-17 10:37
super!!!
bedą węzły a za nimi osiedla z sygnalizacją świetlną co tą płynność i tak zakłóci, korki są i będą ... i z tym trzeba się pogodzić
- 0 2
-
2010-09-17 10:38
czy naprawde nie widzicie, ze NIC SIĘ NIE ZMIENILO? (1)
od roku jest ten sam status: 'Cały czas analizowany tez jest raport oddziaływania Trasy Kaszubskiej na środowisko. Raport jest niezbędny do uzyskania decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych inwestycji i w konsekwencji pozwolenia na budowę Trasy."
CZYLI:
1. raport OKREŚLI który wariant bedzie realizowany (i czy w ogole)
2. w zwiazku z pkt.1 1. decyzji gdzie budowac i pozwolenia na to nie ma
Artykul jest jakims sposobem (?) na wywarcie presji na organ od decyzji srodowiskowej. Albo odswiezeniem tematu - nie ma o czym pisac. A glowne pytanie dziennikarza do GDDKiA powinno brzmiec: CZEMU NIE PRZEBUDOWUJECIE WEZLA W WIELKIM KACKU? to powinno byc zrobione juz i bez wzgledu na S6.- 7 1
-
2010-09-17 10:51
a skąd pieniądze teraz wezmą na przebudowe wezła?
Nie ma się co spieszyć.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.