• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kaszubska: budowa ruszy za trzy lata

Maciej Naskręt
17 września 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Niemal gotowa Obwodnica Słupska, będzie przedłużeniem Trasy Kaszubskiej - drogi krajowej S6. Niemal gotowa Obwodnica Słupska, będzie przedłużeniem Trasy Kaszubskiej - drogi krajowej S6.

Ponad 6 mld zł może kosztować budowa 105-kilometrowej Trasy Kaszubskiej z Gdyni do Słupska. Budowa ma ruszyć w połowie 2013 r., a droga będzie gotowa dwa lata później. Duże zmiany czekają węzeł w Wielkim Kacku.



Zobacz, jak będzie wyglądał Węzeł Wielki Kack w Gdyni po wybudowaniu Trasy Kaszubskiej. Zobacz, jak będzie wyglądał Węzeł Wielki Kack w Gdyni po wybudowaniu Trasy Kaszubskiej.
Najwięcej protestów mieszkańców wzbudzał przebieg Trasy Kaszubskiej w okolicach Bojana. Podczas konsultacji ustalono, że droga będzie wiodła na północ od Marchowa (brązowa linia). Najwięcej protestów mieszkańców wzbudzał przebieg Trasy Kaszubskiej w okolicach Bojana. Podczas konsultacji ustalono, że droga będzie wiodła na północ od Marchowa (brązowa linia).
Budowa Trasy Kaszubskiej łączącej Trójmiasto ze Słupskiem będzie największą w historii inwestycją drogową na Pomorzu. Całkowita powierzchnia placu budowy wyniesie ok. 850 ha - podobny obszar mają razem wzięte gdańskie osiedla Przymorze i Żabianka. Imponujący jest także koszt drogi: 105-kilometrowy odcinek z Gdyni do Słupska może kosztować ponad 6 mld zł.

Radość kierowców z budowy trasy mogą ostudzić informacje o finansowaniu przedsięwzięcia. Inwestycja nie jest na razie ujęta w rządowym programie budowy dróg krajowych na lata 2008-2012. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapewnia jednak, że pieniądze na pewno będą w budżecie na lata 2013-2015.

- Liczymy, że inwestycja ruszy w połowie 2013 r. Nowa drogą będzie można pojechać dwa lata później - opowiada Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.

Drogowcy z GDDKiA Trasę Kaszubską zaprojektowali tak, by łatwo zwiększyć jej przepustowość, gdy wzrośnie ruch. Najpierw powstaną dwie dwupasmowe jezdnie, ale pomiędzy nimi pozostanie wolne miejsce na wykonanie jeszcze jednego pasa ruchu w każdą stronę.

Mieszkańcy Trójmiasta, a przede wszystkim Gdyni, na własne oczy będą mogli oglądać rozbudowę węzła Wielki Kack, na którym Trasa Kaszubska połączy się z Obwodnicą Trójmiasta.

Po przebudowie znikną istniejące tu dziś prostopadłe zjazdy z obwodnicy. W ich miejsce pojawią się łącznice, m.in. umożliwiające bezpośredni zjazd z obwodnicy od strony Gdańska w kierunku Lęborka. - - Analizujemy przepustowość łącznic i rozpatrujemy dwa warianty zjazdów: jedno- i dwupasmowe - opowiada Piotr Michalski.

Cały czas analizowany tez jest raport oddziaływania Trasy Kaszubskiej na środowisko. Raport jest niezbędny do uzyskania decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych inwestycji i w konsekwencji pozwolenia na budowę Trasy.

20 października zostanie otwarta obwodnica Słupska. 16-kilometrowa trasa będzie elementem drogi ekspresowej wiodącej z Trójmiasta do Kołbaskowa, czyli granicy z Niemcami.

Opinie (156) 7 zablokowanych

  • Kolejna kielbasa wyborcza ........

    coz ...

    • 6 2

  • A co z obwodnicą?

    A co z poszerzeniem obwodnicy? Trasa kaszubska, obwodnica południowa, wszystko podłączane do istniejącej drogi która i tak jest już pełna samochodów.
    Powinna przy najmniej od Wielkiego Kacka do węzła karczemki mieć 3 pasy...

    • 10 1

  • Dla mieszkańców Wejherowa WĘZEŁ drogowy w Luzinie jest niekorzystny (1)

    Wejherowo ma ponad 50 000 mieszkańców, aby włączyć sie w Trase Kaszubską nie pojada około 20 km do Szemuda tylko do węzła w okolicy Luzina (6km) ale aby dostać sie do Luzina z Wejherowa przez Kalwarie Wejherowską potem Gowino następnie musza jechać przez miasto Luzino ( nie będzie objazdu Luzina) - miasto sie zakorkuje dopuki nie będzie osobnego dojazdu do Wezła..
    Węzeł powinien być w na trasie Wejherowo - Linia np w miejscowości Sychowo w równej odległości dla mieszkańców Luzina i Wejherowa
    W innym wypadku Luzino będzie zakorkowanym miastem dla tych co chcą wjechać na węzeł od strony Wejherowa.
    Węzeł w Luzinie jest tylko korzystny dla mieszkańców z Luzina
    Główne natężenie ruchu będzie na trasie Wejherowo - Gowino , przecież to proste, popatrzcie na mapy !!
    Jak chcecie skierować ruch pojazdów z Wejherowa (Reda) na Trase Kaszubską?

    • 7 3

    • nie zgadzam się.

      Obecnie dla wejherowa najlepszy do dojazdu jest węzęł w szemudzie (15 km względem 11km do Luzina), przy czym na węzeł w szemudzie jest już znacznie bliżej trójmiasta.

      • 2 0

  • Mapka - zielona linia (1)

    Czy ktoś wie, co oznacza zielona linia na dole mapki?

    • 0 1

    • stary wariant

      • 0 0

  • Gdynia XXI w

    Nie może być prezydentem Gdyni ktoś kto zgodzi się na wjazd z trasy przez
    Karwiny.Cały ciąg drogowy Wielkopolska-Chwaszczyńska jest już dziś dalece niewydolny a co będzie jak ruch na miasto i Sopot tędy pójdzie.Nie mówiąc już o warunkach życia przy takim węźle.A trochę ludzi tu mieszka.

    • 5 8

  • koleczkowo protestowalo a nie bojano

    jakie bojano przeciez tam same matoly co nie potrafily nawet zlozyc sie na plakat protestacyjny , to w koleczkowie powstal komitet

    • 9 1

  • Nabudujemy sobie dróg za pieniądze z UE, które później trzeba będzie za coś utrzymać, a w tym czasie ze szkół wychodzą półanalfabeci, co to najwyżej potrafią skopiować wypracowanie. Za 40 lat będziemy szyć koszulki chińczykom.

    • 5 3

  • 6 mld za 100km (4)

    to jest 60mln za kilometr. Czy to nie jest cena większa niż obecnie za 1 kilometr autostrady?

    • 6 2

    • (1)

      Rzeczywiście dość wygórowana cena. Za kilometr autostrady A1 mieli zapłacić 68mln zł, ale na szczęście wytargowali cenę rzędu 44mln zł! Może trasa Kaszubska jest dość skomplikowana logistycznie i wymaga wielu przepraw nad rzekami, drogami lokalnymi albo wielu przejść dla zwierząt. Co bardzo zawyża cenę.

      Należy też zwrócić uwagę na to, że to spekulacje, a nie wyniki przetargu. Często jest tak, że przy takich inwestycjach najtańsza oferta jest wartości 2/3 kontraktu. Wtedy też cena spadnie. Myślę, że powinniśmy się cieszyć, że powstają takie dobre drogi, a nie spekulować czy nie za drogo. Na pewno Unia Europejska nie pozwoliła by na marnowanie jej pieniędzy.

      Szkoda tylko, że coraz więcej dróg łączy się z obwodnicą, a jej samej nie poszerzają, podczas godzin szczytu dwupasmówka już się zapycha. Wypadałoby ją poszerzyć do 4 pasów co najmniej. Jednak szkoda, że wszystkie estakady są tak wąsko budowane i nie ma możliwości poszerzenia bez przebudowy wszystkich węzłów! :(

      • 5 0

      • masz rację, wiadukty nad obwodnicą zatwierdzał jakiś krótkowzroczny urzędas....

        • 0 0

    • wykup ziemi + projekt + budowa + pensje = 6 mld (1)

      • 0 1

      • + łapówki

        • 1 0

  • super!!!

    bedą węzły a za nimi osiedla z sygnalizacją świetlną co tą płynność i tak zakłóci, korki są i będą ... i z tym trzeba się pogodzić

    • 0 2

  • czy naprawde nie widzicie, ze NIC SIĘ NIE ZMIENILO? (1)

    od roku jest ten sam status: 'Cały czas analizowany tez jest raport oddziaływania Trasy Kaszubskiej na środowisko. Raport jest niezbędny do uzyskania decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych inwestycji i w konsekwencji pozwolenia na budowę Trasy."
    CZYLI:
    1. raport OKREŚLI który wariant bedzie realizowany (i czy w ogole)
    2. w zwiazku z pkt.1 1. decyzji gdzie budowac i pozwolenia na to nie ma

    Artykul jest jakims sposobem (?) na wywarcie presji na organ od decyzji srodowiskowej. Albo odswiezeniem tematu - nie ma o czym pisac. A glowne pytanie dziennikarza do GDDKiA powinno brzmiec: CZEMU NIE PRZEBUDOWUJECIE WEZLA W WIELKIM KACKU? to powinno byc zrobione juz i bez wzgledu na S6.

    • 7 1

    • a skąd pieniądze teraz wezmą na przebudowe wezła?

      Nie ma się co spieszyć.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane