• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kaszubska: budowa ruszy za trzy lata

Maciej Naskręt
17 września 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Niemal gotowa Obwodnica Słupska, będzie przedłużeniem Trasy Kaszubskiej - drogi krajowej S6. Niemal gotowa Obwodnica Słupska, będzie przedłużeniem Trasy Kaszubskiej - drogi krajowej S6.

Ponad 6 mld zł może kosztować budowa 105-kilometrowej Trasy Kaszubskiej z Gdyni do Słupska. Budowa ma ruszyć w połowie 2013 r., a droga będzie gotowa dwa lata później. Duże zmiany czekają węzeł w Wielkim Kacku.



Zobacz, jak będzie wyglądał Węzeł Wielki Kack w Gdyni po wybudowaniu Trasy Kaszubskiej. Zobacz, jak będzie wyglądał Węzeł Wielki Kack w Gdyni po wybudowaniu Trasy Kaszubskiej.
Najwięcej protestów mieszkańców wzbudzał przebieg Trasy Kaszubskiej w okolicach Bojana. Podczas konsultacji ustalono, że droga będzie wiodła na północ od Marchowa (brązowa linia). Najwięcej protestów mieszkańców wzbudzał przebieg Trasy Kaszubskiej w okolicach Bojana. Podczas konsultacji ustalono, że droga będzie wiodła na północ od Marchowa (brązowa linia).
Budowa Trasy Kaszubskiej łączącej Trójmiasto ze Słupskiem będzie największą w historii inwestycją drogową na Pomorzu. Całkowita powierzchnia placu budowy wyniesie ok. 850 ha - podobny obszar mają razem wzięte gdańskie osiedla Przymorze i Żabianka. Imponujący jest także koszt drogi: 105-kilometrowy odcinek z Gdyni do Słupska może kosztować ponad 6 mld zł.

Radość kierowców z budowy trasy mogą ostudzić informacje o finansowaniu przedsięwzięcia. Inwestycja nie jest na razie ujęta w rządowym programie budowy dróg krajowych na lata 2008-2012. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapewnia jednak, że pieniądze na pewno będą w budżecie na lata 2013-2015.

- Liczymy, że inwestycja ruszy w połowie 2013 r. Nowa drogą będzie można pojechać dwa lata później - opowiada Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.

Drogowcy z GDDKiA Trasę Kaszubską zaprojektowali tak, by łatwo zwiększyć jej przepustowość, gdy wzrośnie ruch. Najpierw powstaną dwie dwupasmowe jezdnie, ale pomiędzy nimi pozostanie wolne miejsce na wykonanie jeszcze jednego pasa ruchu w każdą stronę.

Mieszkańcy Trójmiasta, a przede wszystkim Gdyni, na własne oczy będą mogli oglądać rozbudowę węzła Wielki Kack, na którym Trasa Kaszubska połączy się z Obwodnicą Trójmiasta.

Po przebudowie znikną istniejące tu dziś prostopadłe zjazdy z obwodnicy. W ich miejsce pojawią się łącznice, m.in. umożliwiające bezpośredni zjazd z obwodnicy od strony Gdańska w kierunku Lęborka. - - Analizujemy przepustowość łącznic i rozpatrujemy dwa warianty zjazdów: jedno- i dwupasmowe - opowiada Piotr Michalski.

Cały czas analizowany tez jest raport oddziaływania Trasy Kaszubskiej na środowisko. Raport jest niezbędny do uzyskania decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych inwestycji i w konsekwencji pozwolenia na budowę Trasy.

20 października zostanie otwarta obwodnica Słupska. 16-kilometrowa trasa będzie elementem drogi ekspresowej wiodącej z Trójmiasta do Kołbaskowa, czyli granicy z Niemcami.

Opinie (156) 7 zablokowanych

  • Na świecie teleportery

    W Polsce będą dobre drogi jak na świecie będą teleportery

    • 2 1

  • i po co komu będzie ta droga w 2015 roku ?

    jak w 2012 będzie koniec świata, wszystkie znaki na niebie i ziemi na to wskazują

    • 1 2

  • "a droga będzie gotowa dwa lat później."

    le literówka, reporter zjadł "-dzieścia" po "dwa"

    • 1 0

  • pamietajcie jak robic to conajmiej 3 pasy w jedna strone! 3/3 czyli 6 pasow! drogi w PL sa za waskie! a dwa pasy w jedna strone (3)

    to za malo,zlomu(aut) przybywa co rok! w usa widzialem i jechalem drogami 16 pasmowymi8/8 i powiem wam superancko sie jechalo!

    • 3 4

    • chyba w nocy po tej 16 pasmóce jechałeś.. (1)

      w dzień stałbyś w korku.. to jest samo-nakręcająca się spirala. Im sięcej dróg tym więcej samochodów i tak w koło Macieju...

      Transport zbiorowy na dłuższą metę - tylko i wyłącznie.

      • 3 1

      • ale ponoć do 2015 ma nastąpić nasycenie pojazdami/1człowieka w naszym kraju

        więc 8/8 nie będą potrzebne, ale 4/4 na Obwodnicy to by dopiero była gratka (tak ma być między w. Matarnia a w. Kartuska). Do tego powinno być info o korkach na Obwo, chociaż na targeo.pl już tak jest. No i jeszcze tylko poduczyć ludzi jeździć.

        • 2 1

    • to sie przeprowadź do USA:D i problem masz z głowy:) pozdr

      • 0 0

  • 16-kilometrowa trasa będzie elementem drogi ekspresowej wiodącej z Trójmiasta do Kołbaskowa

    milimetrem szanowny redaktor pewnie chciał napisać :P

    • 1 0

  • he he

    " Aby Polska rosla w sile, a ludziom zylo sie dostatniej ". Nic sie kur... w tym ciemnogrodzie nie zmienilo. Ten stary slogan pasuje jak ulal do wizerunku tego upadajacego kraju.

    • 1 1

  • Niemcy będą naciskać na tę trasę do Prus Wschodnich.

    Trasa pruska

    • 4 0

  • NASZA GDYNIA JEST WIELKA!!!!!!!!

    • 2 2

  • a dzielnica rumunow i romow

    tez bedzie podlaczona?trzeba jakos budowac te kartonowe miasteczko

    • 0 0

  • TOTALNA BZDURA !!!

    Skąd u redaktora takie informacje ? Na czyje zlecenie podjął się opublikować ten artykuł ?
    Odsyłamy do recznika prasowego GDDKiA p. Piotra Michalskiego, który przedstawi (na podstawie posiadanych ankiet) jakie jest rzeczywiste poparcie dla poszczególnych wariantów. Zdecydowana większość wopowiedziała się za wariantem A-1 biegnącym po południowej stronie Jezior Marchowskich.

    • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane