• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kaszubska: od 577 do 915 mln zł za ostatni odcinek

Michał Brancewicz
17 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Trzy pierwsze odcinki Trasy Kaszubskiej mają być gotowe do końca 2021 roku, ostatni fragment powstanie trzy lata później. Trzy pierwsze odcinki Trasy Kaszubskiej mają być gotowe do końca 2021 roku, ostatni fragment powstanie trzy lata później.

10 podmiotów jest chętnych do wybudowania ostatniego odcinka tzw. Trasy Kaszubskiej między Bożepolem Wielkim a Leśnicami za Lęborkiem. Wszystkie oferty mieszczą się w budżecie GDDKiA, ale rozpiętość cenowa jest duża - od 577 mln do 915 mln zł. Zaprojektowanie i budowa 22-kilometrowej trasy potrwa do 2024 roku.



Ostatni fragment Trasy Kaszubskiej to 22-kilometrowy odcinek dwujezdniowej drogi ekspresowej po dwa pasy ruchu w każdym kierunku wraz z pasem awaryjnego postoju. Na trasie przewidziano budowę węzłów Lębork Południe, Lębork Wschód, Łęczyce oraz rozbudowę węzła Bożepole Wielkie.

Do przetargu stanęło 10 podmiotów.

Oferty na ostatni odcinek TK:

  • NDI (lider), NDI Sopot (partner), Limited Liability Partnership "Todini Central Asia" (partner) - 577 022 886,47 zł;
  • Budimex - 718 669 944,83 zł;
  • Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor - 745 379 961,22 zł;
  • Kobylarnia (lider) i Mirbud (partner) - 767 928 980,60 zł;
  • Porr - 796 425 000,00 zł;
  • Mostostal Warszawa (lider) i Acciona Construcción (partner) - 798 595 029,66 zł;
  • Metrostav Infrastructure - 847 569 394,10 zł;
  • Strabag - 891 171 722,04 zł;
  • Aldesa Construcciones Polska (lider) i Aldesa Construcciones (partner) - 914 910 175,02 zł;
  • Polaqua - 915 491 673,41 zł.

Na realizację tego zadania GDDKiA zarezerwowało 1 mld 195 mln zł. To oznacza, że wszystkie oferty mieszczą się w budżecie.

Każdy z wykonawców zadeklarował, że prace projektowe i budowlane przeprowadzi w ciągu 38 miesięcy, z zastrzeżeniem, że do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych - od 16 grudnia do 15 marca. To oznacza, że otwarcie tego odcinka trasy nastąpi najwcześniej w 2024 roku.

Odcinki Trasy Kaszubskiej w budowie:

  • Gdynia - Szemud (ok. 21 km),
  • Szemud - Luzino (ok. 10 km),
  • Luzino - Bożepole Wielkie (ok. 10 km).

Ich budowa ma się zakończyć pod koniec 2021 roku.

Odcinki S6 na Pomorzu na etapie przetargów:

  • druga jezdnia obwodnicy Słupska (dobudowa ok. 9,5 km),
  • koniec obwodnicy Słupska (Redzikowo) - Bobrowniki (ok. 16 km),
  • Bobrowniki - Skórowo (ok. 13,1 km),
  • Skórowo - Leśnice (ok. 10,9 km).

Do tej listy zalicza się również Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Nadal trwa weryfikacja ofert złożonych 16.11.2020 r. Do każdego z dwóch zadań przystąpiło po 11 oferentów. Budowa OMT pochłonie co najmniej 1,5 mld zł.

- Budowa wszystkich odcinków drogi ekspresowej S6 w województwie pomorskim wraz z Obwodnicą Metropolii Trójmiejskiej powinna zakończyć się w 2025 r. - zapowiada Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.

Opinie (121) ponad 10 zablokowanych

  • 1 km trasy ekspresowej tańszy od 1 km torów tramwajowych

    To bardzo niekorzystna relacja dla transportu szynowego

    • 7 1

  • Droga

    Ale z czego tu się cieszyć bo po pierwsze koszt km drogi ekspresowej czy autostrad w Polsce wxiete z kosmosu jedne z najdrozdxych na świecie po drugie tempo robot jedno z najnizszych w Europie po trzecie sprzęt budowlany ktory uzywany przy budowie drog pochodxi w 100procent z importu zero krajowego tyczy to rowniez części materiałów po czwarte srodki te zamiast inwestować w rozwój kraju np w nowe technologie na produkcje przemyslu wytwórczego kazdej branzy to my te pieniadze topimy w ziemi niszczac przy okazji naturalne środowisko np tysiące hektarów wycinanych lasow itd. Niektore drogi sa potrzebne ale glownie powinne byc robione obwodnicę miast oraz modernizacja dróg istniejacych jednoczesnie rozwijać glownie transport kolejowy do przewozu pasazerskiego oraz towarow w tym do przewozu tirow cxy kontenerów a tak bezmyslnie wydawane sa miliardy xl gdxie interes na polskich drogach robia glownie firmy i producenci zagraniczni a nie Polacy a pieniadze unijne wracaja x powrotem do panstw unijnych czy trzecich

    • 1 21

  • Dokładność kosztorysów jest fascynująca...

    Przy kwotach rzędu 700 milionów obliczają je co do grosza....

    • 14 1

  • jak dla mnie to trzeba zmienić PZP z najniższej ceny na najbliższą średniej ceny ofert, czyli wtedy wygrałaby firma Intercor.
    Dlaczego? - Bo najniższa cena nie zawsze czyni cuda. Wyższa cena to również wyższe wynagrodzenia dla zwykłych robotników, pewniejsza budowa, mniejsze ryzyko nieukończenia budowy, bankructwa, czy kombinowania 'żeby gdzieś przyciąć'. Wyższa cena to również jakość i spokój na lata.
    ps. nie jestem budowlańcem, ani pracownikiem tych firm, tylko zwykłym użytkownikiem i podatnikiem.
    Zobaczcie jaką cenę dała Polaqua, która wykonuje teraz budowy przy węźle Karwiny. Jak dla mnie, to przekonali się na własnej skórze, że nie jest to taka prosta sprawa i kosztuje to trochę więcej niż zakładali...

    • 5 4

  • Dramat (3)

    Przejazd przez karwiny po oddaniu tej trasy będzie trwał wieczność. Jak niby droga na której co 100m są światła ma przyjąć taki ruch?

    • 9 5

    • Odpowiedz (2)

      Właśnie węzeł S6 Karwiny rozładuje ruch
      Każdy kierunek będzie miał własny bezkolizyjny zjazd bez sygnalizacjo

      • 2 1

      • (1)

        Jasne, jesteś pewien ze Wielkopolska przyjmie ruch z Obwodnicy i Kaszubskiej.

        • 2 0

        • Odpowiedz

          To węzeł rozładuje wielkopolska, Chwaszczyno i pozostałe miejscowości

          • 1 1

  • Szkoda, że o przebiegu drogi decydowały firmy z południa Polski, a całość zatwierdzona została przy wątpliwym uznaniu racji okolicznej ludności. Burmistrz Żukowa zatwierdził przebieg trasy po prawej stronie Żukowa i zadowolony twierdzi, że trasa przyczyni się do rozwoju regionu i będzie służyła okolicznym mieszkańcom - pytam się w jaki sposób??? Przecież to będzie przelotówka dla transportu, a okoliczni mieszkańcy nawet nie będą mieli wjazdu w pobliżu, żeby skorzystać z tego "dobrodziejstwa". Nie po to wyprowadzałem się z Gdańska, żeby teraz wdychać spaliny i mieć hałas przez 24 godziny. Ciekawe, czy jakby trasa przebiegałaby pod oknami projektantów i decydentów tak chętnie zapadałyby tak głupie decyzje przy poparciu tak głupimi argumentami?

    • 11 10

  • a ze Słupska do Trójmiasta to kiedyś normalną drogą dojedziemy ? (1)

    • 6 0

    • Nie

      Najkrósza droga do Słupska ? OdBytowa.

      • 0 0

  • Tempo zawrotne

    22 km w 4 lata, tak szybko ? Toć to szok, szybciej niż za Gierka.

    • 7 3

  • Odrzucić najtańszą i najdroższą i wybrać Budimex. (1)

    Chociaż jeżeli chodzi o NDI to oni są ok ale ten ich kooperant "Todini Central Asia" to śmierdzi azjatyckim Włochem co sprawia że automatycznie widzę artykuły: NDI prosi renegocjuje podwyższenie kontraktu, grozi zejściem z placu budowy po odejściu nierzetelnego partnera"

    • 10 2

    • Na podstawie jakiego przepisu?

      • 0 0

  • Czy będą też budowane parkingi?

    Po budowie tej drogi wzrośnie ilość aut w mieście więc trzeba coś z tym zrobić. Może bezpłatne parkingi?

    • 2 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane