• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kaszubska: od 577 do 915 mln zł za ostatni odcinek

Michał Brancewicz
17 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Trzy pierwsze odcinki Trasy Kaszubskiej mają być gotowe do końca 2021 roku, ostatni fragment powstanie trzy lata później. Trzy pierwsze odcinki Trasy Kaszubskiej mają być gotowe do końca 2021 roku, ostatni fragment powstanie trzy lata później.

10 podmiotów jest chętnych do wybudowania ostatniego odcinka tzw. Trasy Kaszubskiej między Bożepolem Wielkim a Leśnicami za Lęborkiem. Wszystkie oferty mieszczą się w budżecie GDDKiA, ale rozpiętość cenowa jest duża - od 577 mln do 915 mln zł. Zaprojektowanie i budowa 22-kilometrowej trasy potrwa do 2024 roku.



Ostatni fragment Trasy Kaszubskiej to 22-kilometrowy odcinek dwujezdniowej drogi ekspresowej po dwa pasy ruchu w każdym kierunku wraz z pasem awaryjnego postoju. Na trasie przewidziano budowę węzłów Lębork Południe, Lębork Wschód, Łęczyce oraz rozbudowę węzła Bożepole Wielkie.

Do przetargu stanęło 10 podmiotów.

Oferty na ostatni odcinek TK:

  • NDI (lider), NDI Sopot (partner), Limited Liability Partnership "Todini Central Asia" (partner) - 577 022 886,47 zł;
  • Budimex - 718 669 944,83 zł;
  • Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor - 745 379 961,22 zł;
  • Kobylarnia (lider) i Mirbud (partner) - 767 928 980,60 zł;
  • Porr - 796 425 000,00 zł;
  • Mostostal Warszawa (lider) i Acciona Construcción (partner) - 798 595 029,66 zł;
  • Metrostav Infrastructure - 847 569 394,10 zł;
  • Strabag - 891 171 722,04 zł;
  • Aldesa Construcciones Polska (lider) i Aldesa Construcciones (partner) - 914 910 175,02 zł;
  • Polaqua - 915 491 673,41 zł.

Na realizację tego zadania GDDKiA zarezerwowało 1 mld 195 mln zł. To oznacza, że wszystkie oferty mieszczą się w budżecie.

Każdy z wykonawców zadeklarował, że prace projektowe i budowlane przeprowadzi w ciągu 38 miesięcy, z zastrzeżeniem, że do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych - od 16 grudnia do 15 marca. To oznacza, że otwarcie tego odcinka trasy nastąpi najwcześniej w 2024 roku.

Odcinki Trasy Kaszubskiej w budowie:

  • Gdynia - Szemud (ok. 21 km),
  • Szemud - Luzino (ok. 10 km),
  • Luzino - Bożepole Wielkie (ok. 10 km).

Ich budowa ma się zakończyć pod koniec 2021 roku.

Odcinki S6 na Pomorzu na etapie przetargów:

  • druga jezdnia obwodnicy Słupska (dobudowa ok. 9,5 km),
  • koniec obwodnicy Słupska (Redzikowo) - Bobrowniki (ok. 16 km),
  • Bobrowniki - Skórowo (ok. 13,1 km),
  • Skórowo - Leśnice (ok. 10,9 km).

Do tej listy zalicza się również Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Nadal trwa weryfikacja ofert złożonych 16.11.2020 r. Do każdego z dwóch zadań przystąpiło po 11 oferentów. Budowa OMT pochłonie co najmniej 1,5 mld zł.

- Budowa wszystkich odcinków drogi ekspresowej S6 w województwie pomorskim wraz z Obwodnicą Metropolii Trójmiejskiej powinna zakończyć się w 2025 r. - zapowiada Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.

Opinie (121) ponad 10 zablokowanych

  • Jasne, znowu firma z powiązaniami włoskimi (1)

    czy Ci Włosi się niczego nie uczą ? Ma to być kolejna firma, która niedokończy budowy ? Ile już włoskich firm wyleciało, Salini, Astaldi, Pizzarotti, Toto... i teraz się szykuje kolejny wywał. Jak można dać ofertę o ponad 50% niższą, niż budżet Zamawiającego ??!!

    • 8 0

    • Budżety XD

      Budżety to akurat są przygotowywane z czapki. Kosztorysy inwestorskie bardzo bardzo często są dalekie od rzeczywistych cen rynkowych.

      • 0 0

  • aa

    A gdzie oferta Oddzialu Budownictwa Inżynieryjnego Skanska ?

    • 6 1

  • A co z drogą Chwaszczyno-Oliwa? Tam to dopiero będzie permanentny korek... (4)

    Jeśli Gdańsk szybko nie wybuduje nowej drogi z Chwaszczyna do Oliwy, to po otwarciu tej trasy obecna droga będzie całkowicie nieprzejezdna. Cały ruch z Europy Zachodniej do Gdańska pójdzie tą trasą, bo w odróżnieniu od autostrad jest bezpłatna. Czy Gdańsk znowu będzie "zaskoczony"?...

    • 5 5

    • W planach jest tunel pod pachołkiem

      • 2 0

    • Gdańsk ma budować drogę dla Chwaszczyna? Przecież to teren gmin Żukowo.

      • 2 1

    • Gdzie ty byłes ostatnie 15 lat?

      • 2 0

    • gdyby mieszkańcy Osowej nie gwiazdorzyli

      to TK prowadziłaby przez Osową, a nie przez Wielki Kack

      • 2 0

  • Spokojnie

    Adamczyk może jeszcze unieważnić przetarg. Odnośnie S6 ma w tym wprawę.

    • 5 3

  • Słabo widzę

    Żeby to miało sens, to ta trasa powinna się kończyć gdzieś pod Słupskiem, a nie w Strzebielinie. Szkoda kasy dla poprawiania drogi dla i tak małego lokalnego ruchu.

    • 0 6

  • Bez sensu

    Co wy z tą metropolitalnością wszędzie? Obwodnica metropolitalna, kolej metropolitalna i kuria też pewnie metropolitalna - obsesja jakaś? Jaka to metropolia 1 mln mieszkańców?

    • 7 3

  • Nie, spać, nie zwiedzać tylko zapindalać z tym !

    ;)

    • 2 1

  • Byle nie Budimex

    Wszystko byle nie Budimex, który partaczy wszystko co im wpadnie w ręce, ani Aldesa, która nieźle przegięła z terminem przy remoncie na gdańskich Stogach i wciąż są buble do poprawki.

    • 3 7

  • Obwodnica Metropolitalna jest dla Gdyni, nie dla Gdańska

    Gdańszczanie na tym skorzystają tylko poprzez zmniejszenie ruchu na obwodnicy trójmiasta

    • 2 3

  • Oby wygrał Budimex. Solidna firma

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane