- 1 Wypadek i blokada obwodnicy. W akcji LPR (264 opinie)
- 2 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (212 opinii)
- 3 W majówkę ruszają linie sezonowe (53 opinie)
- 4 Umorzono śledztwo ws. pożaru hali sportowej (29 opinii)
- 5 Napad na bank miał być żartem (137 opinii)
- 6 Rozporządzenie ws. zakazu wstępu do lasów (173 opinie)
Trasa Kaszubska: od 577 do 915 mln zł za ostatni odcinek
10 podmiotów jest chętnych do wybudowania ostatniego odcinka tzw. Trasy Kaszubskiej między Bożepolem Wielkim a Leśnicami za Lęborkiem. Wszystkie oferty mieszczą się w budżecie GDDKiA, ale rozpiętość cenowa jest duża - od 577 mln do 915 mln zł. Zaprojektowanie i budowa 22-kilometrowej trasy potrwa do 2024 roku.
Ostatni fragment Trasy Kaszubskiej to 22-kilometrowy odcinek dwujezdniowej drogi ekspresowej po dwa pasy ruchu w każdym kierunku wraz z pasem awaryjnego postoju. Na trasie przewidziano budowę węzłów Lębork Południe, Lębork Wschód, Łęczyce oraz rozbudowę węzła Bożepole Wielkie.
Do przetargu stanęło 10 podmiotów.
Oferty na ostatni odcinek TK:
- NDI (lider), NDI Sopot (partner), Limited Liability Partnership "Todini Central Asia" (partner) - 577 022 886,47 zł;
- Budimex - 718 669 944,83 zł;
- Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor - 745 379 961,22 zł;
- Kobylarnia (lider) i Mirbud (partner) - 767 928 980,60 zł;
- Porr - 796 425 000,00 zł;
- Mostostal Warszawa (lider) i Acciona Construcción (partner) - 798 595 029,66 zł;
- Metrostav Infrastructure - 847 569 394,10 zł;
- Strabag - 891 171 722,04 zł;
- Aldesa Construcciones Polska (lider) i Aldesa Construcciones (partner) - 914 910 175,02 zł;
- Polaqua - 915 491 673,41 zł.
Na realizację tego zadania GDDKiA zarezerwowało 1 mld 195 mln zł. To oznacza, że wszystkie oferty mieszczą się w budżecie.
Każdy z wykonawców zadeklarował, że prace projektowe i budowlane przeprowadzi w ciągu 38 miesięcy, z zastrzeżeniem, że do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych - od 16 grudnia do 15 marca. To oznacza, że otwarcie tego odcinka trasy nastąpi najwcześniej w 2024 roku.
Odcinki Trasy Kaszubskiej w budowie:
- Gdynia - Szemud (ok. 21 km),
- Szemud - Luzino (ok. 10 km),
- Luzino - Bożepole Wielkie (ok. 10 km).
Ich budowa ma się zakończyć pod koniec 2021 roku.
Odcinki S6 na Pomorzu na etapie przetargów:
- druga jezdnia obwodnicy Słupska (dobudowa ok. 9,5 km),
- koniec obwodnicy Słupska (Redzikowo) - Bobrowniki (ok. 16 km),
- Bobrowniki - Skórowo (ok. 13,1 km),
- Skórowo - Leśnice (ok. 10,9 km).
Do tej listy zalicza się również Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Nadal trwa weryfikacja ofert złożonych 16.11.2020 r. Do każdego z dwóch zadań przystąpiło po 11 oferentów. Budowa OMT pochłonie co najmniej 1,5 mld zł.
- Budowa wszystkich odcinków drogi ekspresowej S6 w województwie pomorskim wraz z Obwodnicą Metropolii Trójmiejskiej powinna zakończyć się w 2025 r. - zapowiada Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.
Opinie (121) ponad 10 zablokowanych
-
2020-12-18 17:00
Przydałoby sie jeszcze przebudowac droge z wezła Chwaszczyno do wezła Osowa na obwodowej (1)
- 2 1
-
2020-12-18 22:22
Chwaszczyno nie jest podłączone do tego węzła...
- 0 0
-
2020-12-18 20:35
co mnie obchodzi jakaś gdynia?! trasa ma być do Gdańska
- 1 3
-
2020-12-18 20:45
gdyby tą Kaszubską wyprostować, byłoby taniej i szybciej
szczególnie od Szemuda do Lęborka
- 2 0
-
2020-12-19 09:10
Będzie sponsoring ?
Wygra firma znająca się na "sponsoringu " , mająca kanały do zapełniania koryta sekty PiC !
- 0 1
-
2020-12-19 09:13
Trasa
Łapówy "wybiorą" najtańszego ,który natychmiast sprzeda roboty dalej. A koszt będzie nie 915 mln tylko 2-3 mld. "Procedura" jak zawsze.
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.