• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kaszubska: sprawdzamy postęp prac

Patryk Szczerba
6 lipca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 

Trasa Kaszubska: postępy na budowie na początku lipca 2021

Trwa budowa 41-kilometrowego odcinka Trasy Kaszubskiej na odcinku Gdynia-Boże Pole. Droga według pierwotnego harmonogramu miała być gotowa w 2021 r., ale pewne jest, że trasą kierowcy pojadą najwcześniej dopiero w 2022 r.



Śledzisz postępy przy budowie Trasy Kaszubskiej?

Budowa S6 Trasy Kaszubskiej na wszystkich trzech odcinkach od Bożegopola do Gdyni trwa.

Trasę ze względu na długość podzielono na trzy odcinki realizacyjne: Bożepole Wielkie-Luzino, Luzino-Szemud oraz Szemud-Gdynia.

Prace na Trasie Kaszubskiej są już zaawansowane. Obecnie kontynuowane jest wykonywanie konstrukcji dróg i nawierzchni bitumicznych.

Betonowanie wiaduktu wzdłuż Lipowej. Film z kwietnia.



Budowa obwodnicy Trójmiasta: poszerzanie głównych jezdni



Podczas dwukrotnych zwężeń obwodnicy Trójmiasta w maju i czerwcu na węźle Gdynia Wielki Kack poszerzono główne jezdnie.

- Wszystko po to, by na nowych jezdniach były docelowo po trzy pasy ruchu i pasy awaryjnego postoju. Na nowych obiektach (od strony Karwin i Chwaszczyna) na tym węźle została wykonywana nawierzchnia z asfaltu lanego. Między innymi dzięki temu działaniu na przełomie lipca i sierpnia tego roku zostanie na nie przełożony ruch z obwodnicy Trójmiasta - mówi Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Wyburzenia starych obiektów latem



To z kolei umożliwi wyburzenie starych obiektów nad Chwaszczyńską i budowę nowych, szerszych uwzględniających trzy pasy ruchu.

- Ze względu na silnie zurbanizowany teren w okolicach Gdyni i wynikający stąd obecność wielu instalacji technicznych w dalszym ciągu kontynuowane są przebudowy oraz przepięcia sieci uzbrojenia podziemnego - dodaje Michalski.
Do tego ostatnio budującym trasę nie sprzyja pogoda. Zeszłotygodniowa ulewa spowodowała wylanie wody na jezdnię na węźle Wielki Kack.

18:43 30 CZERWCA 21

Zalany węzeł Wielki Kack (11 opinii)

Brawa dla budowniczych węzła Wielki Kack.... Ulewa i wszystko pływa....
Brawa dla budowniczych węzła Wielki Kack.... Ulewa i wszystko pływa....


Trwa także budowa obiektów mostowych. Ostatnio betonowano zwornik największego z nich - estakady w Milwinie (na odcinku Luzino-Szemud).

Trasa Kaszubska: ogromna skala badań archeologicznych



Pod koniec czerwca zakończyły się ostatnie prace archeologiczne koło Bożegopola Wielkiego. Przedstawiciele GDDKiA przyznają, że zakres badań archeologów na wszystkich odcinkach wpłynął na termin realizacji trasy.

- Żeby uzmysłowić skalę: do przebadania był teren trzy i pół razy większy niż pierwotnie zakładaliśmy na podstawie wcześniejszych badań powierzchniowo-sondażowych. Zdarzało się wielokrotnie, że po zdjęciu zewnętrznej warstwy ziemi tzw. odhumusowanie ukazywały się ślady wskazujące na konieczność przeprowadzenia badań archeologicznych. To każdorazowo wstrzymywało roboty budowlane. Do tego często musieliśmy rozszerzać obszar poddany wcześniej badaniom. Z czymś takim, o takiej skali nie mieliśmy wcześniej do czynienia, choć standardowo wykonujemy na naszych inwestycjach takie badania. Cieszy nas zakończenie tych prac, bo dzięki temu wykonawcy mogą już skupić się wyłącznie na kontynuacji budowy drogi - przyznaje Michalski.
Prace budowlane na tych odcinkach skończą się w przyszłym roku.

Łączna wartość tych trzech odcinków to ok. 2,032 mld zł. Z funduszy UE na inwestycję zostanie przeznaczonych blisko 985 mln zł.

W tym roku do wspomnianych odcinków S6 dołączyły kolejne, które są na wstępnym etapie projektowania według formuły projektuj i buduj. To dwa zadania Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej, a także odcinki za Lęborkiem: Leśnice-Skórowo, Skórowo-Bobrowniki oraz rozbudowa Obwodnicy Słupska o drugą jezdnię.

Postępy prac przy budowie Trasy Kaszubskiej. Film z kwietnia



- W najbliższym czasie zamierzamy podpisać kolejne dwie umowy, dzięki czemu w realizacji będzie siedem odcinków od Słupska do Bożegopola Wielkiego wraz Obwodnicą Metropolii Trójmiejskiej. Zakończenie prac na tych "nowych" odcinkach planowane jest na 2025 r. - kończy Michalski.

Trasa Kaszubska: co powstaje


Odcinek Gdynia-Szemud - 22 km:

  • trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni-Wielkim Kacku,
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • na odcinku Chwaszczyno - Gdynia-Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia-Wielki Kack - będą po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.

Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości, pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.

Odcinek Szemud - Luzino - 10,3 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.

Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty i dwie estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.

Odcinek Luzino - Bożepole - 10,4 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
  • obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
  • miejsce obsługi podróżnych.


Miejsca

Opinie (212) ponad 10 zablokowanych

  • Pan redaktor chyba nie wie o czym pisze.

    To poszerzenie obwodnicy nie ma wpływu na przełożenie ruchu. Na wyburzenie starych wiaduktów nad Chwaszczyńską. Do tego potrzebne są nowe wiadukty, dwa, w ciągu obwodnicy a tych ciągle nie ma. Jeden jest w powijakach.

    • 9 2

  • Panie Patryku, artykuł w porządku, ale to Pan wybrał muzykę do podkładu w filmie??

    Dramat...

    • 12 1

  • z muzyką do 1 filmu to popłynęliście

    • 9 1

  • Pytanie uzasadnione (1)

    Czy jest przewidziane wcześniejsze dopuszczenie do ruchu samych wiaduktów przy małych węzłach takich jak Koleczkowo? Ułatwiłoby to mieszkańcom życie.

    • 19 16

    • Będzie

      ten w Koleczkowie już bardzo niedługo, prawdopodobnie przed końcem wakacji.

      • 4 0

  • ujowy ten filmik, zlepek bez ladu i skladu, lepsze by bylo jedno liniowe ujecie z cieciami i przyspieszeniem

    wylaczylem po 15 sekundach

    • 14 4

  • Skoro są opóźnienia to gdzie kary umowne??

    • 17 1

  • Przebudowa trasy kolejowej Gdynia - Słupsk wstrzymana. Tunelu na Puckiej nie będzie....

    Przebudowa trasy kolejowej Gdynia - Słupsk wstrzymana(problemy na temat koncepcji przebudowy, odnośnie prędkości itp. ) Gdynia może pomarzyć o tunelu na ulicy Puckiej w najbliższych latach. Niestety urząd miasta dalej wierzy że PKP coś im wybuduje!!!

    • 18 3

  • Ta droga ma duży wpływ na ceny nieruchomości (3)

    Działki budowlane pod Lęborkiem 200% w górę.

    Podejrzewam, że zakorkuje się po 3 miesiącach od oddania do ruchu.

    • 47 40

    • (2)

      Martwi bardzo brak tuneli pod tymi trasami. Nie widać ich nawet na odcinkach nasypowych. Ta oszczędność się zemści.

      • 5 4

      • Odwiedzałem raz znajomych w tak poprzecznie nieskomunikowanej dzielnicy. Ludzie są zmuszeni jechać autem na spacer nawet. Cały rok jeżdżą na czucie bo jelenie i dziki wyskakują na szosę, gdy płonął jakiś warsztat z setkami opon nie było jak wyjechać autem bo dym owiał szosę i powstał korek. Ludzie skakali że skarpy byłej dalej od dymu. Znajomi opowiadali o osunięciach poopadowych z szosami w mazi gliniastej która dniami pozostaje i kurzy ludziom w okna bo trasa albo na dnie doliny albo na nasypie który tamuje odpływ wody. Na koniec wsadzono więcej rur kan i wszystko zabetonowano ale skutki ulew są te same, tyle że kolor mazi ciemniejszy i pył bardziej upierdliwy.

        • 4 2

      • Problemy wynikające z braku tuneli to segregacja dzielnic, brak możliwości dłuższych tras rekraacyjnych dla pieszych i cyklistów w kierunku lasów, zwiększenie wypadków z udziałem dzikich zwierząt, degradacja wartości dodatkowych obszaru, ograniczenie możliwości dojazdu służb technicznych i ratowniczych, uzależnienie codziennego życia od natężenia ruchu kołowego, brak alternatyw dla ruchu dwuśladowego dla uczestników za młodych na ruch uliczny w pełnej jego krasie, getoizacja.

        • 17 4

  • Mają rozmach

    Ale podkład muzyczny zamieniłbym na Bogurodzicę

    • 6 6

  • Badania archeologiczne to farsa, warto to sprawdzić

    • 7 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane