• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kwiatkowskiego do remontu: za 6 mln zł!

Michał Sielski
6 lipca 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa dni zwężenia Estakady Kwiatkowskiego
Jedna przeładowana ciężarówka niszczy estakadę jak milion samochodów osobowych. Jedna przeładowana ciężarówka niszczy estakadę jak milion samochodów osobowych.

Ponad 6 milionów zł będzie kosztował remont gdyńskiej estakady Kwiatkowskiego. Wszystko przez przeładowane ciężarówki, które niszczą nie tylko nawierzchnię, ale nawet podtrzymującą ją konstrukcję.



Raport NIK: polskie drogi remontuje się bez ładu i składu

Jak rozwiązać problem przeładowanych cieżarówek?

Kilka miesięcy temu rozpędzona ciężarówka uderzyła w barierkę na początku starego fragmentu estakady zobacz na mapie Gdyni. Policja odnalazła kierowcę, który będzie miał nie lada kłopot, bo straty oszacowano na 200 tys. zł.

Okazało się, że samochód był przeładowany i wskutek uderzenia naruszył konstrukcję belki, podtrzymującej przęsło estakady. Biegli zalecili natychmiastowe zwężenie drogi do jednego pasa i wprowadzenie na kilkunastometrowym odcinku ograniczenia prędkości do 30 km/h.

Na drodze postawiono barierki i znaki, ale od czasu wypadku nic się tam nie dzieje. Robotników, remontujących trasę nie widać. - Ze względu na wysoki koszt naprawy, musieliśmy ogłosić przetarg. A żeby to zrobić, wcześniej trzeba było zlecić zewnętrznej firmie wykonanie dokumentacji. Na szczęście wszystko jest już gotowe, jeśli zgłoszą się wykonawcy i nie będzie protestów, naprawa powinna się niedługo zacząć. Nam także zależy, by zrobić to jak najszybciej - tłumaczy Stefan Benkowski z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

Dużo większym problemem będzie jednak naprawa trzech przegubów estakady na odcinku pomiędzy bazą kontenerową i morską. Tu także przyczyną usterek są przeładowane TIR-y.

- Ostatnio na jednym z sympozjów ogłoszono wyniki badań, które stwierdzają, że jedna przeładowana ciężarówka niszczy nawierzchnię w równym stopniu co milion samochodów osobowych. Trzeba pamiętać, że w Gdyni mamy dwie bazy kontenerowe, a nie wszyscy przewoźnicy przestrzegają przepisów - dodaje Benkowski.

Właśnie z tego powodu co roku przeprowadza się przegląd estakady, a raz na pięć lat inspektorzy robią to bardzo szczegółowo. Wynikiem tegorocznej kontroli jest właśnie remont przegubów, który według wstępnych szacunków będzie kosztował minimum 6 mln zł.

Opinie (225) 5 zablokowanych

  • Czy ktoś wierzy w te bzdury, że to od przeładowania?

    W przetargu zapewne 100% kryterium była cena. Nie ma to jak zrobić dobry interes.

    • 0 1

  • Niech zainwestują jeszcze dodatkowy milion w 2 wagi na końcach estakady (5)

    I słone mandaty każdemu truckerowi debilowi za nadładunek - szybko się skończy problem kolein na jezdni.

    • 6 1

    • o jeny co za znawca tematu - pewnie specjalista d/s transportu - brak słów ....

      • 0 1

    • (3)

      te polizmaeister zatrudnij sie i jak ci pryncypal powie ze masz to zaladowac i mu powiesz ze nie to juz sobie szukaj pracy i wtedy zaczxniesz inaczej mowic niech sie zabiora za dupe innym z nie tylko kierowcom

      • 0 3

      • jak 2-3 razy zapłaci po 40.000 kary

        to kolejny raz się dobrze zastanowi, zanim każe przeładować naczepę. Jeśli przewoźnik nadal chciałby ryzykować własne pieniądze to już ból nie Twojej głowy. Poza tym łącze się w bólu, ze masz takiego pryncypała, pewnie jednego z tych co nabrali ciągników w leasingu i teraz psują rynek i stawki jeżdżąc po kosztach.

        • 2 0

      • kulaj beret szoferaku (1)

        • 0 0

        • sam se kulaj beret prostaku jakie Ty masz pojecie o jezdzie ciezarowka

          • 0 0

  • Zdecydowanie lepiej pobudować trwalsze nawierzchnie (1)

    Piszecie karać, karać, karać. Zgoda ale: TIR, który wyjedzie przeładowany i pokona z 500 km już zniszczy drogę i mandat zaboli kierowcę ale nie naprawi drogi, niech nikt nie liczy, że te pieniądze z mandatu pójdą na remont. Pod warunkiem jeszcze, że go Inspekcja złapie i ukarze. Nie wiem ilu by musiało pracować inspektorów, żeby kontrolować choć połowę Tirów. A to grozi rozdymaniem niepożądanej biurokracji i wydaniem na nią sporych pieniędzy. Lepiej zaostrzyć normy i budować trwalsze na-wierzchnie z myślą o możliwym dopuszczeniu jeszcze cięższych pojazdów. Pewnie kiedyś to nastąpi.

    • 0 2

    • też jestem za, jednak betonowe drogi są znacząco droższe

      i w takim tempie i przy określonym budżecie na inwestycje infrastrukturalne w drogi to w ciągu całego pokolenia nie osiągniemy choćby przyzwoitego poziomu.

      • 0 0

  • (9)

    już od godziny siedze nad artykułem i ograniczam sie do czytania komentarzy
    sam nie wiem co mam sądzić o jego treści
    z jednej strony hurrra bedzie remont za 6 milionów
    czytam dalej i mój zapał zamienia sie w bezgraniczne zdziwienie
    złe TIR-y niszczą nasze dobre drogi:-) te resztki co jeszcze są!!
    pisało tu juz przede mną paru mądrych ludzi, że wagi przed wjazdem na estakade skutecznie uniemozliwiłyby przejazd przeciążonym samochodem
    powoli do świadomości kierowców dotarłby czytelny i wymierny finansowo sygnał, że tędy sie nie opłaca kombinować
    chyba jednak zostaniemy przy tym smutnym fakcie, że wiemy jak zaradzić, tylko nam nie wychodzi i dlatego bedziemy co pare lat dopłacać do kombinatorów po 6 milionów

    • 4 4

    • (1)

      A co ma kierowca do przeładowanego auta? A niby jak ma to stwierdzić?
      Jak nie wiesz o czym piszesz to nie rób słowotoku tylko znajdź sobie forum na swoim poziomie. Jakies ''domowe przedszkole'' albo coś podobnego.

      • 0 0

      • to akurat może stwierdzić - nowe ciągniki siodłowe mają możliwość zważenia nacisku na siodło oraz osie - to wystarczy aby oszacować masę ładunku

        • 0 0

    • Panie g@lux

      Najlepiej budować z sensem - po co komu estakada łącząca port jeśli nie może po niej jechać zestaw większy niż 44 t ??? Jak port w Gdyni ma być konkurencyjny jeśli jest problem z wyjazdem ciężkich zestawów np z konstrukcjami gabarytowymi ?? Najlepiej zawsze powiedzieć ,że kierowcy winni itd.... co da wstawienie wag aby skutecznie uniemożliwić przejazd nieświadomym kierowcą ?? Chyba tyle tylko że od razu po tym najlepiej zamknąć port .... Kierowcy są bardzo świadomi - ale Ci co tak piszą chyba nie bardzo. Najlepiej niech firmy nie zamawiają elementów ciężkich , bo i tak nie można ich będzie z Gdyni wywieźć ... lepiej ciągle narzekać zamiast zbudować porządną estakadę i dać możliwość rozwoju dla portu w Gdyni - obecnie duża część ładunków niestandardowych omija Gdynię z powodu estakady ... a kaska ucieka i zarabiają inni - a my narzekajmy na tych złych kierowców co niszczą nasze wspaniałe drogi .... zamknijmy port i będzie spokój - nikt nie będzie nam niszczył estakady - fajnie :)

      • 1 0

    • (4)

      Zastanawia mnie osoba, która dała w tym miejscu minusa g@alluxowi.
      Co jest błędnego w jego myśleniu?

      • 0 1

      • "Zastanawia mnie osoba, która dała w tym miejscu minusa g@alluxowi.
        Co jest błędnego w jego myśleniu?"

        Jak sądzę to, jakoby to kierowca odpowiadał za to, co mu załadują na skład.

        • 2 0

      • (1)

        Nic.
        Problem polega na tym, ze 62% doroslych Polakow nie rozumie tego co czyta. Tekst byl dla kogos zbyt skomplikowany, wiec prewencyjnie dal "minusa".

        • 1 0

        • i na tym właśnie polega demokracja, że mogę iść i na złość PiS-owi zagłosować na PełO:-)

          zobaczyć ich miny po dwóch latach rządów cieniasów - bezcenne:-) teraz to chyba babcie schowają wnusiom dowody:-)
          no cóż, trzeba wypić, nieprawdaż, te czare goryczy, ten puchar karnawał cudów, ten pijar i te słupki
          każdy głupek ma swój słupek

          • 0 3

      • podpis:-)

        • 0 0

    • oo hurrra łajza galuś żyje!! jak było na prodigy z bombardierem (twierdził, że idziecie na openera!), trzymaliście się za rączki?

      • 1 0

  • Najlepiej sprawdzac juz w porcie.

    Niektórzy na forum piszą, że rozwiązaniem jest karanie kierowców i przewoźników... sek w tym, że kierowca nie zawsze mam możliwość stwierdzenia ile faktycznie waży ładunek który bierze a do tego jeśli w papierach ma napisane że wazy 24 tony no to jest dla niego ok. Najlepiej wiec postawi wagę tuż przed lub za wyjazdem z portu obsługiwana przez inspektorów z ITD i każdy samochód wyjeżdżający (a może i tez wjeżdżający) musiałby przejść ważenie. Lecz trzeba zrobi to z głową aby nie zaczęły się tworzy korki przed bramą portu.

    • 1 2

  • Kiedy drogi będą projektować fachowcy? (4)

    W Polsce drogi projektują i wykonują amatorzy. Każda nowa inwestycja zaraz po wybudowaniu jest nieustannie remontowana. Przecież wiadomo, że w Polsce samochody są przeładowane, nikt tego nie ściga, a więc drogi trzeba budować na znacznie większe obciążenia. W Polsce też nieraz bywają wysokie temperatury i nawierzchnia nie powinna spływać tak, jak domy po powodzi.

    • 74 10

    • (2)

      artykuł dotyczy starego odcinka estakady, na nowym juz takie cuda się dziac nie będą.

      • 3 1

      • Stary odcinek estakady powinien już dawno zostać zaorany i zrobiony od nowa- byle jakie wykonanie to jedno, projekt sprzed 30-35 lat?- to drugie, odcięcie portu za niską estakadą to trzecie, ciągłe remonty to czwarte- kupa kasy w błoto. No ale włodarzy Gdyni na to widocznie stać...jak to w Polsce.

        • 0 3

      • Napisz coś jeszcze, jak to w tej przyszłości będzie. Może jakieś wyniki lotto?

        • 6 0

    • A może projekty są dobre tylko Ci co wybierają "najlepszy" się nie znają?

      Ale też mnie zawsze zastanawia tłumaczenie, że w Polsce są ciężkie warunki (duża amplituda temperatur w ciągu roku). Ale na litość boską pół zachodniej Europy ma te same warunki a tam jakoś przyjaźniej się jeździ....

      • 6 1

  • Czy na zachodze sami święci? (3)

    Czegoś nie rozumiem, czy na zachód od naszej granicy jeżdżą sami poprawni i świeci kierowcy ciężarówek, tam nie ma tzw. przeładowań? Bo jakoś u nich nie ma odkształceń od ciężarówek jak na nowej Marynarki Polskiej w GD. Tu ciągle słyszymy, że ktoś inny winien niż projektant i wykonanie. Błagam już nie męczcie nas w sprawie dróg tym zwalaniem winy na TIRy itp. tylko budujcie z odpowiednim zapasem. Tu się niby autostradę buduje i po roku remontuje, bo jak zwykle winne ciężarówki, a co oczekiwali, że nią rowery będą jeździć?

    • 7 0

    • (2)

      Lotne patrole niemieckiej policji drogowej szybko wylapuja delikwentow przemierzajacych ich drogi przeladowanymi ciezarowkami.
      Czytalem niedawno o duzej akcji policji w Bawarii. Mieszkancy pewnej miejscowosci skarzyli sie na, ich zdaniem, przeladowane ciezarowki, ktore niszcza glowna droge w ich miasteczku. Policja rozpoczela wyrywkowe kontrole i stwierdzila, iz przeladowane ciezarowki naleza do kilku firm spedycyjnych. W zwiazku z tym do siedzib owych firm weszla policja drogowa i skarbowka. Po porownaniu (wynikajacej z ksiag rozrachunkowych) ilosci przewiezionego towaru z iloscia kursow, oszacowano srednie "przeladowanie" na ciezarowke od poczatku 2008 r. Firmy otrzymaly mandaty, a skarbowka nakazala oddanie rocznego zarobku wraz z odsetkami za nielegalnie przewieziony "nadladunek". W sumie wszystkiego wyszlo ok. 240 tys. €.
      Bolesne, ale dzieki podobnym akcjom, po bawarskich drogach jezdzi sie jak po stole.

      • 0 0

      • niestey to znienawidzone Niemcy i niewolno brac z nich przykładu

        wszyscy sie wzoruja na Niemcach tylko głupi polacy nie wola klepac bieda i dawac sie oszukiwac!! niestety taki głupi narów i reszta cwaniaków to wykorzystuje!
        oddawna pisze ze to wina policji,inspekcji drogowej i innnych słózb odpowiedzialnych!!

        • 0 0

      • i jak widac mozna, tylko trzeba chcieć.

        • 0 0

  • (4)

    Czy zauważyłes kiedyś jakie sa koleiny na przystankach-zatoczkach autobusowych???
    Czy ktoś to zauważył?? Autobusy jeżdzą przepełnione i może ktoś obliczyć ile wazy autobus pełny ludzi który ma tylko dwie osie i jaki jest nacisk na jedną oś?? ale do autobusów nikt nic nie ma bo jeździmy prawie wszyscy nimi do pracy........ Kierowca zabiera pełny autobus który przekracza na oś ale do nich nic nie mamy bo jeżeli kierowca nie zabrał by nas to spóxnili bysmy się do pracy....Najlepiej złożyć wszystko na TIRy!!
    Drogi mamy super ale te TIRy....
    Ale czy ktoś z was wie że jak jest wysoka temperaturaw lato to jest zakaz jazdy TIRów bo jezdnie dosłownie rozpływaja się?????
    Ale wszystko na TIRy bo to ich wina a jezdnie mamy dobre....

    • 1 0

    • (1)

      Długi ikarus przegubowy załadowany do pełna + 10 osób - 170 osób łącznie.
      Przyjmijmy średnią wagę 85kg na osobę (osoby + bagaż), mamy więc koło 14,5 tony. Masa samego pojazdu to 12,5 tony - łącznie 27 ton.
      Są trzy osie, więc nacisk na oś średnio wynosi 9 ton.

      • 2 0

      • średnio 85kg na osobę ? Co ty hipopotamy wozisz ?

        • 0 0

    • dziękuje :)

      Jedna osoba wyliczyła nam pięknie jaka jest masa załadowanego autobusu :)
      Dopuszczalny nacisk na oś to 8 ton (to jest wzgledne gdyż o dopuszczalnym obciążeniu osi pojazdu reuluja inne jeszcze czynniki ) więc autobus tez przekracza dopuszczalne obciążenie :) stąd te koleiny na zatoczkach. Choć będą głosy że nie wszystkie autobusy jeżdza przepełnione ale paytrząc na ten przykład nie składajmy wszystkiego na TIRy bo tak nam wygodnie....nawierzchnia naszych jezdni jest do pupy!
      Dodam jeszcze że w czasie upałów ciężarówki mają zakaz jazdy w godz 11-23 (jeżeli sie mylę co do godzin to prosze mnie poprawić) oprócz ADR, żywności, zwierząt i WP. Nasze drogi wczasie upałów rozmywają się i tworzą sie koleiny!! Ale nasi urzędnicy nic nie robia sobie z tego bo łatwiej wprowadzić zakaz jazdy dla Cięzarówek niż pomyśleć nad lepszymi nawierzchniami naszych dróg .
      Pozdrawiam
      JaJarek

      • 0 0

    • Autobus moze byc przeładowany o pare osob, czyli góra jakieś 200 kilogramów, a nie 5-7 ton !

      • 0 0

  • (1)

    hahaha. W Gdyni sie już wali ta wielka i wspaniała Trasa Kwiatkowskiego. Szmelc.

    • 2 1

    • to chodzi o tą część wybudowaną 30 lat temu debilu

      • 0 0

  • (1)

    A ciężarówki Wakozu wożące ziemie z terenu przyszłej baltic arteny, to myslicie , co?
    Nikt ich nie kontroluje bo przecież woża dla Baltic Areny i miasta , buduja nam stadion jak głosza dumne napisy na samochodach.
    szkoda tylko, ze po tej budowie zostana nam rozjezdzone drogi, i ta nieszczęsna Słowackiego i marynarki Polskiej, o innych nie wspominając.
    za kilka lat poczytamy o tym co teraz pisza o Kwiatkowskiego.
    I kolejna kasa, i kolejne remonty.
    I sie kręci

    • 2 0

    • Ciężarówki tej firmy niszczą drogi nie tylko w Trójmieście ale i na całych Kaszubach:(

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane