- 1 Andrzej Duda dziękował strażnikom granic (103 opinie)
- 2 Pełno usterek i pustostanów na dworcu (116 opinii)
- 3 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (217 opinii)
- 4 Zarzuty znęcania się nad 66 psami (64 opinie)
- 5 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (151 opinii)
- 6 Do czerwca skażona ziemia zniknie z Gdańska (102 opinie)
Trasa Kwiatkowskiego do remontu: za 6 mln zł!
Ponad 6 milionów zł będzie kosztował remont gdyńskiej estakady Kwiatkowskiego. Wszystko przez przeładowane ciężarówki, które niszczą nie tylko nawierzchnię, ale nawet podtrzymującą ją konstrukcję.
Raport NIK: polskie drogi remontuje się bez ładu i składu
Okazało się, że samochód był przeładowany i wskutek uderzenia naruszył konstrukcję belki, podtrzymującej przęsło estakady. Biegli zalecili natychmiastowe zwężenie drogi do jednego pasa i wprowadzenie na kilkunastometrowym odcinku ograniczenia prędkości do 30 km/h.
Na drodze postawiono barierki i znaki, ale od czasu wypadku nic się tam nie dzieje. Robotników, remontujących trasę nie widać. - Ze względu na wysoki koszt naprawy, musieliśmy ogłosić przetarg. A żeby to zrobić, wcześniej trzeba było zlecić zewnętrznej firmie wykonanie dokumentacji. Na szczęście wszystko jest już gotowe, jeśli zgłoszą się wykonawcy i nie będzie protestów, naprawa powinna się niedługo zacząć. Nam także zależy, by zrobić to jak najszybciej - tłumaczy Stefan Benkowski z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Dużo większym problemem będzie jednak naprawa trzech przegubów estakady na odcinku pomiędzy bazą kontenerową i morską. Tu także przyczyną usterek są przeładowane TIR-y.
- Ostatnio na jednym z sympozjów ogłoszono wyniki badań, które stwierdzają, że jedna przeładowana ciężarówka niszczy nawierzchnię w równym stopniu co milion samochodów osobowych. Trzeba pamiętać, że w Gdyni mamy dwie bazy kontenerowe, a nie wszyscy przewoźnicy przestrzegają przepisów - dodaje Benkowski.
Właśnie z tego powodu co roku przeprowadza się przegląd estakady, a raz na pięć lat inspektorzy robią to bardzo szczegółowo. Wynikiem tegorocznej kontroli jest właśnie remont przegubów, który według wstępnych szacunków będzie kosztował minimum 6 mln zł.
Opinie (225) 5 zablokowanych
-
2009-07-07 21:03
Tania budowa.
Dobra furtka,do robienia kasy.Remonty,remonty,remonty.
- 0 0
-
2009-07-07 21:05
Fajna trasa rowerowa
- 1 0
-
2009-07-07 22:25
moze wagi na wjazdach
Moze zrobic wage na wjazdach na obwodnice i na estakade i mandaty solic po 20 tys to sie bydlo nauczy szanowac
- 1 0
-
2009-07-08 01:29
GWE i GKA + Opel Calibra = nejwiększy obciach Pomorza !!!
Za kierownicą dresy a auta to 15 letnie złomy po wiejskich tuningach
- 2 1
-
2009-07-08 09:39
proste zasady
dlaczego nie można ustawi wag?,ale najlepszy i gwarantowany sukces to wysokie kary dla przewozników i wysokie kary dla kierowców,tak właśnie jest w krajach skandynawskich
- 2 0
-
2009-07-08 19:12
mozna przeladowac, np. 2x20' kont z kauczukiem do Dębicy w kontenerze 20 ton
- 0 0
-
2009-07-08 23:02
lee (1)
o ile mozna przeladowac wiec ci powiem o sto procent a dopuszczalna to 40 ton a wiekszosc warzy 80 ton i co ? Powiny byc sorowe kary a nie takie ze wszyscy sie smieja i nic z tego sobie nie robia .
- 0 1
-
2010-01-27 22:20
Chyba mylisz pojecia !!!!!!
nacisk na jedna os 10 ton
5 osi = 50 ton
6 osi = 60 ton
Pojazd nie musi byc "przeladowany " zeby wazyl 80 ton !!
A ze konstrukcja tego nie przewidywala.....to juz inna sprawa...
nawet remonty nie pomoga....- 0 0
-
2009-11-16 10:05
Estakada Kwiatkowskiego ...
Witam wszystkich,
Piszecie o przeładowanych Tirach na Estakadzie ... no i macie rację. Ale to nie wina przewoźników tylko załadowców ... jeśli inspekcja nie weźmie się za firmy które ładują Tiry , jak i spedycje to będzie to zamknięte koło... a kto dostanie karę.. kierowcy no i firmy transportowe... a ci co są naprawdę winni Śmieją się z tego.. np firmy budowlane WAKOZ, OLTRANS ... oni budują dla miasta to mogą jeździć załadowani po 50 ton...ich inspekcja nie rusza...pytanie dla czego.... Co do Estakady Kwiatkowskiego .. za projektowano i wybudowano ją po to by połączyć obwodnicę z portem, gdyż tym połączeniem miał iść cały transport ciężarowy (port i stocznia - tej już nie ma to na dzień dzisiejszy do portu kontenerowego BCT, GCT, na promy Steny do Szwecji, do Finlandii, ale i do portu Gdyńskiego drobnicowego gdzie jeżdżą ciężarówki ze zbożem, paszami.). Piszecie że Tiry na tory...ciekawe to czemu sami nie skorzystacie z transportu kolejowego, wystarczy kupić bilet i można miło i szybko podróżować ... :) Sami wiecie jak jest z PKP a wy piszecie ze powinni oni wozić Tiry...no to powodzenia.. (zapytajcie się ile kosztuje przewóz kontenera wagonem kolejowym...no i jak długo będzie trwał jego transport koleją do miejsca docelowego - zobaczycie ..a podobno czas to pieniądz) Dziwne że w Hamburgu do portu wjeżdża o 100% więcej pojazdów ciężarowych i nic się z drogami nie dzieje.. W Polsce musi zmienić się system budowania dróg gdyż takim sposobem nie mamy szansy na szerokie, proste i dobre drogi...no a jak już są to przejazd kosztuje ładnych parę złotych...no ale to już inny temat.- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.