• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kwiatkowskiego do remontu: za 6 mln zł!

Michał Sielski
6 lipca 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa dni zwężenia Estakady Kwiatkowskiego
Jedna przeładowana ciężarówka niszczy estakadę jak milion samochodów osobowych. Jedna przeładowana ciężarówka niszczy estakadę jak milion samochodów osobowych.

Ponad 6 milionów zł będzie kosztował remont gdyńskiej estakady Kwiatkowskiego. Wszystko przez przeładowane ciężarówki, które niszczą nie tylko nawierzchnię, ale nawet podtrzymującą ją konstrukcję.



Raport NIK: polskie drogi remontuje się bez ładu i składu

Jak rozwiązać problem przeładowanych cieżarówek?

Kilka miesięcy temu rozpędzona ciężarówka uderzyła w barierkę na początku starego fragmentu estakady zobacz na mapie Gdyni. Policja odnalazła kierowcę, który będzie miał nie lada kłopot, bo straty oszacowano na 200 tys. zł.

Okazało się, że samochód był przeładowany i wskutek uderzenia naruszył konstrukcję belki, podtrzymującej przęsło estakady. Biegli zalecili natychmiastowe zwężenie drogi do jednego pasa i wprowadzenie na kilkunastometrowym odcinku ograniczenia prędkości do 30 km/h.

Na drodze postawiono barierki i znaki, ale od czasu wypadku nic się tam nie dzieje. Robotników, remontujących trasę nie widać. - Ze względu na wysoki koszt naprawy, musieliśmy ogłosić przetarg. A żeby to zrobić, wcześniej trzeba było zlecić zewnętrznej firmie wykonanie dokumentacji. Na szczęście wszystko jest już gotowe, jeśli zgłoszą się wykonawcy i nie będzie protestów, naprawa powinna się niedługo zacząć. Nam także zależy, by zrobić to jak najszybciej - tłumaczy Stefan Benkowski z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

Dużo większym problemem będzie jednak naprawa trzech przegubów estakady na odcinku pomiędzy bazą kontenerową i morską. Tu także przyczyną usterek są przeładowane TIR-y.

- Ostatnio na jednym z sympozjów ogłoszono wyniki badań, które stwierdzają, że jedna przeładowana ciężarówka niszczy nawierzchnię w równym stopniu co milion samochodów osobowych. Trzeba pamiętać, że w Gdyni mamy dwie bazy kontenerowe, a nie wszyscy przewoźnicy przestrzegają przepisów - dodaje Benkowski.

Właśnie z tego powodu co roku przeprowadza się przegląd estakady, a raz na pięć lat inspektorzy robią to bardzo szczegółowo. Wynikiem tegorocznej kontroli jest właśnie remont przegubów, który według wstępnych szacunków będzie kosztował minimum 6 mln zł.

Opinie (225) 5 zablokowanych

  • Tania budowa.

    Dobra furtka,do robienia kasy.Remonty,remonty,remonty.

    • 0 0

  • Fajna trasa rowerowa

    • 1 0

  • moze wagi na wjazdach

    Moze zrobic wage na wjazdach na obwodnice i na estakade i mandaty solic po 20 tys to sie bydlo nauczy szanowac

    • 1 0

  • GWE i GKA + Opel Calibra = nejwiększy obciach Pomorza !!!

    Za kierownicą dresy a auta to 15 letnie złomy po wiejskich tuningach

    • 2 1

  • proste zasady

    dlaczego nie można ustawi wag?,ale najlepszy i gwarantowany sukces to wysokie kary dla przewozników i wysokie kary dla kierowców,tak właśnie jest w krajach skandynawskich

    • 2 0

  • mozna przeladowac, np. 2x20' kont z kauczukiem do Dębicy w kontenerze 20 ton

    • 0 0

  • lee (1)

    o ile mozna przeladowac wiec ci powiem o sto procent a dopuszczalna to 40 ton a wiekszosc warzy 80 ton i co ? Powiny byc sorowe kary a nie takie ze wszyscy sie smieja i nic z tego sobie nie robia .

    • 0 1

    • Chyba mylisz pojecia !!!!!!

      nacisk na jedna os 10 ton
      5 osi = 50 ton
      6 osi = 60 ton

      Pojazd nie musi byc "przeladowany " zeby wazyl 80 ton !!
      A ze konstrukcja tego nie przewidywala.....to juz inna sprawa...
      nawet remonty nie pomoga....

      • 0 0

  • Estakada Kwiatkowskiego ...

    Witam wszystkich,
    Piszecie o przeładowanych Tirach na Estakadzie ... no i macie rację. Ale to nie wina przewoźników tylko załadowców ... jeśli inspekcja nie weźmie się za firmy które ładują Tiry , jak i spedycje to będzie to zamknięte koło... a kto dostanie karę.. kierowcy no i firmy transportowe... a ci co są naprawdę winni Śmieją się z tego.. np firmy budowlane WAKOZ, OLTRANS ... oni budują dla miasta to mogą jeździć załadowani po 50 ton...ich inspekcja nie rusza...pytanie dla czego.... Co do Estakady Kwiatkowskiego .. za projektowano i wybudowano ją po to by połączyć obwodnicę z portem, gdyż tym połączeniem miał iść cały transport ciężarowy (port i stocznia - tej już nie ma to na dzień dzisiejszy do portu kontenerowego BCT, GCT, na promy Steny do Szwecji, do Finlandii, ale i do portu Gdyńskiego drobnicowego gdzie jeżdżą ciężarówki ze zbożem, paszami.). Piszecie że Tiry na tory...ciekawe to czemu sami nie skorzystacie z transportu kolejowego, wystarczy kupić bilet i można miło i szybko podróżować ... :) Sami wiecie jak jest z PKP a wy piszecie ze powinni oni wozić Tiry...no to powodzenia.. (zapytajcie się ile kosztuje przewóz kontenera wagonem kolejowym...no i jak długo będzie trwał jego transport koleją do miejsca docelowego - zobaczycie ..a podobno czas to pieniądz) Dziwne że w Hamburgu do portu wjeżdża o 100% więcej pojazdów ciężarowych i nic się z drogami nie dzieje.. W Polsce musi zmienić się system budowania dróg gdyż takim sposobem nie mamy szansy na szerokie, proste i dobre drogi...no a jak już są to przejazd kosztuje ładnych parę złotych...no ale to już inny temat.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane