- 1 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (617 opinii)
- 2 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (213 opinii)
- 3 15-latek autem na minuty uciekał policji (96 opinii)
- 4 Protest na ul. Boh. Getta Warszawskiego (203 opinie)
- 5 Dziki parking taksówek przy stacji PKM (130 opinii)
- 6 Oszukana na "akcje Orlenu" straciła 140 tys. zł (181 opinii)
Trasa Słowackiego: małe ekrany, duży hałas
Ekrany akustyczne przy Trasie Słowackiego w rejonie Matarni to bubel? Mieszkańcy twierdzą, że tak, bo są zbyt niskie. Inwestor jednak przekonuje, że wszystkie wymogi zostały spełnione. Sprawdziliśmy, czy aby na pewno.
Samochody jadące lotniskowym odcinkiem Trasy Słowackiego nie miały uprzykrzać życia mieszkańcom Matarni - domów przy ul. Kadetów i ul. Podchorążych. Jednak od chwili, gdy rozpoczęto budowę jednego z elementów trasy, a konkretnie ekranów dźwiękochłonnych, inwestycja zaczęła budzić wątpliwości i obawy na osiedlu.
Pan Daniel przekonuje, że ekrany akustyczne ciągnące się wzdłuż ul. Podchorążych, są zbyt niskie. - Chronią przed hałasem wyłącznie mieszkania znajdujące się na parterze - tłumaczy Daniel.
Sprawdziliśmy zapisy raportu środowiskowego przygotowanego dla całej Trasy Słowackiego. Stwierdzają one, że wysokość ekranów akustycznych wynosić powinna odpowiednio między 2 a 2,5 metra. Tylko taka wysokość miałaby skutecznie chronić mieszkańców przed hałasem.
Co na to władze GIK? - Ekrany akustyczne to nie nasz pomysł. Ich parametry, a w szczególności wysokość została zaprojektowana przez specjalistów - akustyków. Zdaliśmy się na ich wiedzę - wyjaśnia Ryszard Trykosko, prezes miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne, która jest inwestorem Trasy Słowackiego.
- Ekrany zaprojektowano na nasypie ziemnym w wysokości około 1 metra, który spełnia rolę wału ziemnego i podwyższa ich parametry akustyczne. Dodatkowo ekrany będą zazielenione pnączami, co jeszcze zmniejszy hałas - zapewnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy GIK.
- Rok po oddaniu inwestycji do użytkowania przeprowadzona zostanie tzw. analiza porealizacyjna, która musi zawierać minimalną ocenę skuteczności zastosowania "środków ochrony akustycznej" - dodaje rzecznik.
Kontrowersje może też wzbudzać przebieg ścieżki rowerowej po lewej stronie wspomnianego ekranu akustycznego, czyli de facto od strony ruchliwej i hałaśliwej Trasy Słowackiego.
Dlaczego właśnie tam wykonano tę ścieżkę? - Poprowadzenie drogi czy chodnika poprzez osiedle wiązałoby się z koniecznością wykupu gruntów, czyli min znacznym podniesieniem kosztów inwestycji - wyjaśnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek.
Miejsca
Opinie (228) 6 zablokowanych
-
2011-09-13 08:22
Cieszcie się i z tak zacnego prezentu (1)
Wokół tzw Nowej Łódzkiej nie powstają ekrany dzwiękochłonne pomimo że trasa będzie bardziej obciążona niż Słowackiego i dodatkowo będzie hałasował tramwaj.Ludzie w większosci już sprzedali mieszkania a ci którzy nie zdążyli przeznaczaja je na wynajem.
- 6 5
-
2011-09-13 08:24
tramwaje tez przeszkadzaja , o ludu .....
- 5 3
-
2011-09-13 08:18
rozum
Tam,gdzie wchodzi urzędnik,tam kończy się ROZUM!!!!!!!
- 9 4
-
2011-09-13 08:00
Jak nie chronią to wg mnie bubel
- 11 3
-
2011-09-13 07:54
jakaś łajza zaprojektowała...
...przebieg ekranów według wysokości nowej jezdni słowackiego. Sęk w tym że nowa jezdnia jest na odcinku osiedla obniżona względem starej i ktoś ewidentnie o tym zapomniał.
- 10 3
-
2011-09-13 07:35
nie mam czasu na takie tak...
budyń jem i zarobiony jestem :)
- 1 6
-
2011-09-13 07:24
"Chronią przed hałasem wyłącznie mieszkania znajdujące się na parterze - tłumaczy Daniel Wojnowski"
Dla pana Daniela wybudujemy mur chiński.
- 41 26
-
2011-09-13 07:16
Panie Naskręt - ani słowa o proteście wczoraj? Nawet tuba Adamowicza wybiórcza o tym pisze.
- 27 18
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.