• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa W-Z na cztery z minusem

Maciej Naskręt
5 stycznia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Najdłuższa ulica w Trójmieście widziana z góry
Tablice informujące o kierunkach jazdy przez Węzeł Karczemki są ustawione dokładnie na zjeździe. Powinny stanąć 300 metrów wcześniej. Tablice informujące o kierunkach jazdy przez Węzeł Karczemki są ustawione dokładnie na zjeździe. Powinny stanąć 300 metrów wcześniej.

Nie wszystko działa tak, jak powinno na oddanym tydzień temu do ruchu odcinku Trasy W-Z w Kiełpinku. Oceniam go na czwórkę z minusem - pisze Maciej Naskręt.



Zacieki farby na podstawie ekranu akustycznego. Zauważyć je można z łatwością na innych ekranach. Zacieki farby na podstawie ekranu akustycznego. Zauważyć je można z łatwością na innych ekranach.
Wykonawca umieścił ekrany akustyczne, które zostały uszkodzone przez przewracający dźwig.  Do zdarzenia doszło 19 grudnia. Wykonawca umieścił ekrany akustyczne, które zostały uszkodzone przez przewracający dźwig.  Do zdarzenia doszło 19 grudnia.
Woda stojąca w miejscu na wagę dla pojazdów ciężarowych. Woda stojąca w miejscu na wagę dla pojazdów ciężarowych.
Brak chodnika do Decathlonu. Trzeba chodzić okrężną drogą - drugą stroną ul. Szczęśliwej. Brak chodnika do Decathlonu. Trzeba chodzić okrężną drogą - drugą stroną ul. Szczęśliwej.
Największe kontrowersje przy oddanej niedawno do ruchu Trasie W-Z wzbudzają ekrany akustyczne. Wydaje się, że odpowiedzialni za ich rozmieszczenie byli nadgorliwi. Dwujezdniowa droga, w pobliżu ul. Szczęśliwej zobacz na mapie Gdańska, biegnie w wykopie, który stanowi naturalną barierę dla hałasu generowanego przez samochody. Mimo to, dodatkowo na wierzchołku ustawiono ekrany akustyczne. Niepotrzebnie, bo w efekcie chronią one działkę, służącą jako dojazd do rozbudowywanego Węzła Karczemki. Tyle, że przed wiatrem.

Ekrany akustyczne wyglądają całkiem przyzwoicie od strony Trasy W-Z. Jednak z zewnątrz widać jedynie pomalowaną farbą płytę betonową. Szkoda. Można było zastosować tu rozwiązanie podobne jak na lotniskowym odcinku Trasy Słowackiego. Tam zewnętrzna ścianka wykonana jest z delikatnej siatki stalowej, po której będą z czasem wspinać się rośliny. Dzięki temu droga się nieco zazieleni. Roślinność stanie się dodatkową barierą dla hałasu.

Sporym kłopotem dla kierowców jest miejsce ustawienia bramownicy ze znakami informującymi o kierunkach zjazdów z Trasy W-Z przed Węzłem Karczemki. Obiekt stoi w miejscu, gdzie nie można już zmienić kierunku ruchu. W naszym odczuciu o ok. 300 metrów za daleko. Dlaczego? Część kierowców do ostatniej chwili nie wie którędy ma jechać, by dostać się na obwodnicę w kierunku Gdyni. Z tego powodu dość gwałtownie zmieniają tam kierunki jazdy.

Należy za to pochwalić projektantów za uwzględnienie w planach budowy Trasy W-Z miejsc do ważenia pojazdów ciężarowych. W Gdańsku są teraz trzy tego typu miejsca - przy ul. Marynarki Polskiej, Obwodnicy Trójmiasta oraz właśnie w świetle Trasy W-Z. Samo jednak miejsce wykonane jest niechlujnie - z wycięcia w jezdni nie odpływa woda.

Zmartwieni będą rowerzyści. W ramach Trasy W-Z ścieżka powstała wyłącznie przy ul. Kartuskiej Północnej zobacz na mapie Gdańska. Natomiast jeśli miałby ktoś ochotę pojechać rowerem ul. Kartuską Południową zobacz na mapie Gdańska do jazdy pozostaje mu wyłącznie ulica. Uznano, że tam rowery nie będą jeździć.

Nie brakuje również pomyłek w przebiegu kilku chodników. Idealnym przykładem jest tu brak dogodnego połączenia dla pieszych na odcinku od przystanku autobusowego przy ul. Kartuskiej Północnej do sklepu Decathlon.

Kierowcy się cieszą, rowerzyści połowicznie, piesi w wielu miejscach będą musieli patrzeć pod nogi. Nad pewnymi rozwiązaniami planiści, inwestor, projektanci i wykonawca pochylili się zbyt krótko. Mimo jednak tych braków, całą inwestycję oceniam dobrze, choć z niewielkim minusem.

Budowa Trasy W-Z w Gdańsku została zakończona pod koniec grudnia. Oddano wtedy do ruchu 2,22 km jezdni wraz z drogami lokalnymi. Inwestycja kosztowała 89,5 mln zł., 85 proc. tej kwoty odda miastu Unia Europejska. Inwestorem jest miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne.

Wykonawcy - firmie Skanska - pozostały do wykonania drobne prace - m.in. pielęgnacja zieleni, umieszczenie znaków poziomych i pionowych, montaż ogrodzeń.

Wody opadowe z ścieżki i chodnika (zdjęcie po lewej stronie) nie będą nigdzie odprowadzane (zdjęcie po prawej). Wody opadowe z ścieżki i chodnika (zdjęcie po lewej stronie) nie będą nigdzie odprowadzane (zdjęcie po prawej).
Zbędny ekran akustyczny przy ul. Szczęśliwej. Po lewej stronie jego widok od południa. Natomiast po prawej od strony Trasy W-Z. Zbędny ekran akustyczny przy ul. Szczęśliwej. Po lewej stronie jego widok od południa. Natomiast po prawej od strony Trasy W-Z.

Zobacz okiem kierowcy nową Trasę W-Z.

Miejsca

Opinie (215) 4 zablokowane

  • drobne niedoróbki

    .... gdyby chociaż połowa dróg w Polsce tak wyglądała

    • 0 2

  • Droga to produkt jak każdy inny. Każdy kierowca ma prawo oceniać użyteczność tego produktu

    Takie jest prawo rynku drodzy inżynierowie. A użyteczność rowiązań autobusowych (167,168) na węźle to zwykła porażka. Ale ci co wożą tyłki swoimi wypasionymi brykami oczywiście stwierdzą, że wszystko jest OK.Popierwam w całej rozciągłości Pana Redaktora.

    • 4 0

  • Droga z Auchan do Centrum (3)

    Czy na chwilę obecną jest jakaś możliwość powrotu z centrum handlowego Auchan/Leroy w kierunku centrum nową trasą WZ? Ostatnio wracałem i kierując się postawionymi drogowskazami na WZ wjechałem dopiero po minieciu Jasienia, po dwukrotnym przecinaniu tunelami WZki. Na rondzie Jacka Kuronia brak jakiegokolwiek oznaczenia i wjechałem w jakąś ślępą uliczkę (zreszta nie tylko ja bo za mną wjechały jeszcze dwa inne samochody). Jest jakaś opcja żeby z centrum handlowego od razu wskoczyć na WZ w kierunku centrum miasta? Możliwe że nie zauważyłem jakiegoś znaku bo było już ciemno i mocno padało, ale obecne oznaczenie nie jest najlepsze. Moja droga wyglądała nastepująco: po minięciu dectahlona wzdłuż osiedla Wiszące Ogrody, na rondzie w prawo, pod trasą WZ, później na skrzyżowaniu ze światłami w lewo dalej wzdłuż WZ, następne rondo w lewo (to gdzie brak oznaczeń i najpierw pojechałem prosto w slepą ulicę), nastepnie znowu pod trasą WZ, dalej w prawo i wjechałem w JAsień. Dopiero po minieciu Jasienia można było wjechać znowu na WZkę.

    • 11 6

    • Ja jechałem wzdłuż Wiszących Ogrodów, na rondzie w prawo i zaraz za przejazdem pod WZką w lewo i prosto wjazd na WZkę (pas do lewoskrętu biegnie już w 'tunelu'. Chociaż myślę, że da się jeszcze szybciej wyjechać, ale nie jechałem tamtędy- może na rondzie gdzie jest zjazd na decathlon w prawo wiaduktem i podejrzewam, ze tam od razu będzie wyjazd na WZkę.

      • 1 0

    • jadac w dol nowa kartuska, za drugim rondem pod wiaduktem sa swiatla i lewoskretem mozna wjechac na W-Z, kartuska stara mozna tez pojechac i jest zjazd

      • 3 0

    • Jest mozliwosc

      Tak mozna pojechac na WZ-ke z Auchan, trzeba pojechac przez rondo przy Decathlonie, albo Kartuska Poludniowa, albo polnocna i na wysokosci kolejnego ronda wjechac na Wz

      • 4 2

  • skańska gka brodnica

    • 1 2

  • tablice na zjeździe

    tablice na zjeździe powinny zostać a 300 metrów wczesniej też powinny być

    • 4 0

  • (2)

    mnie interesuje JAKOŚĆ nawierzchni żeby za jakies 4 lata znowu nie trzeba było tego remontowac

    • 15 2

    • Nie bój nic pewnie za rok włazy studzienke już się zapadą, a asfalt po mrozach się rozpadnie.

      • 0 0

    • slowa swiete

      • 0 0

  • Panie Nastkęt, niech Pan napisze coś o torach tramwajowych na Przeróbkę to może coś z tym zrobią bo póki co czekamy na tragedię.

    • 0 0

  • Popieram wypowiedzi Redaktora.

    Nowa trasa W-Z ma już wiele mankamentów.
    Za wąskie zjazdy, żle położony asfalt, masa błota na jezdniach, nkt tego nie usuwa.
    Tyle miejsca na porządne rondo Kartuska - Otomińska, a wyszło co wyszło; czyli skręcające samochody JUŻ tarasują płynność jazdy na wprost. A budować powinno się z perspektywą ... chociaż kilku lat ( sic!!!!!!!!!!).

    • 7 1

  • A PROPO MIEJSCA DO WAŻENIA POJAZDÓW CIEŻAROWYCH

    Akurat to że z miejsca do ważenia pojazdów nie spływa woda to chyba dobrze , ponieważ takie miejsca powinny być idealnie wy poziomowane ,aby nie było przekłamań przy ważeniu. Pewnie taki inspektorek będzie wyposażony w jakąś powiedzmy miotę-kę i wygarnie te wodę do studzienki i po problemie

    • 2 1

  • Brak wiedzy i kompetencji ze strony "Pana Redaktora"! (14)

    Czy "Pan Redaktor" ma kompetencje i niezbędną wiedzę do tego by wystawiać ocenę trasie W-Z? Czy dokładnie przestudiował projekt i zapoznał się ze wszystkimi procedurami związanymi z budową wspomnianej trasy W-Z? Artykuł powyższy nie jest dla mnie żadną oceną budowy, stworzony przez człowieka bez wiedzy i doświadczenia. Suche zdania opierające się na miernie skadrowanych i skomponowanych zdjęciach. Proszę przemyśleć przy podobnym temacie co zamieszczacie na stronach portalu. Takie wypociny nie podnoszą rangi portalu.

    • 12 16

    • Nie trzeba mieć specjalnych kompetencji (1)

      żeby ocenić zacieki na murach, połamane ekrany czy idiotycznie ustawioną konstrukcję z drogowskazami. Za każdy wypadek spowodowany złym oznakowaniem drogi odszkodowanie powinien wypłacać wykonawca do spóły z projektantem i urzednikami którzy to zatwierdzili.

      • 1 1

      • bzdury jakich mało...

        Przede wszystkim wykaż niezgodność projektu z prawem - przepisy, rozporządzenia właściwego ministerstwa. Problemem KIEROWCÓW a nie projektantów jest to, że banda imbecyli widząc dwujezdniową drogę myśli, że to autostrada. To droga gminna o podwyższonej prędkości i jadąc przepisowe 80 km/h lun 50 jesli prowadzisz pojazd o DMC powyżej 3,5 t na pewno zauważysz znaki. A jak będziesz zapie... 130 km/h to sam sobie winien jesteś.

        • 0 0

    • (2)

      Widzi Pan Panie Damianie, ale nasi redaktorzy są wszystko wiedzący i znają się dosłownie na wszystkim , nie słyszałam o takim co by się przyznał do tego że się na czymś nie zna Pozdrawiam

      • 3 3

      • Nie tylko redaktorzy są wszystkowiedzący. (1)

        • 0 0

        • Każdy Polak zna sie na wszystkim także piszący posty na tym forum (jakby sie nie znali to by nie pisali.)

          • 0 0

    • No jasne, bo droga jest zaprojektowana i wykonana bezbłędnie i nie ma żadnego powodu, żeby się czepiać... (1)

      • 7 0

      • doceniam ironię

        • 1 0

    • Może zamiast poddawać w wątpliwość czyjeś kompetencje, wykaże się Pan własnymi (2)

      i merytorycznie odpowie Pan, na sugestię autora, że tablice o kierunkach zjazdów stoją w złym miejscu, na przykład.

      • 5 1

      • A może Dariuszu zerkniesz czego dotyczą te tablice (1)

        Zerknij na projekt, lub pojedź na miejsce i zrozumiesz, że za ustawienie tych tablic odpowiada wykonawca węzła karczemki, bo one tego dotyczą i stoją na jego terenie. Problemem jest tylko to, że GDDKIA nie dogadało się z Gdańskiem, aby umieścić je na terenie przebudowy trasy w-z.

        • 0 1

        • Czyli zła ocena tego jest słuszna

          Słonko, kogo obchodzi kto się z kim nie dogadał? Tablic wcześniej brakuje i już. Ktoś niewątpliwie dał d*py, stawiam na jednego i drugiego inwestora, jak zwykle zresztą....

          • 4 0

    • Drogi Damianie

      Niepotrzebnie się napinasz. To nie jest portal branżowy dla drogowców. Mnie jako kierowcę nie interesują projekty, kto wykonywał, kto zlecał, czy użyto technologii A czy B - mnie interesuje efekt końcowy. Nie wiem jakie są kompetencje "Pana Redaktora", ale opisał i sfotografował swoje spostrzeżenia i chwała mu za to! Ma prawo ocenić, a Ty masz prawo z tym się zgodzić lub nie. Jeżeli się nie zgadzasz to merytorycznie wytknij błędy - samo podważanie kompetencji to chwyt stosowany przez tych, którzy sami nie mają kompetencji i nie potrafią merytorycznie odnieść się do sprawy.
      Ja pierwszy raz jechałem tam wczoraj w nocy i muszę przyznać celność wytknięcia złego umieszczenia tablic - nie wiedząc czy za chwilę nie będę musiał gdzieś odbić jechałem przyklejony do szyby i wypatrywałem tablic. Są ustawione zdecydowanie ZBYT BLISKO zjazdu! Inna sprawa to koszmarne oświetlenie i oznakowanie tymczasowych zwężeń i zjazdów - dlaczego nie można stosować rozwiązań stosowanych w Europie? W Niemczech takie odcinki są pięknie oświetlone i oznakowane - u nas koszmar!

      • 8 0

    • bronię prawo pana Naskreta do systawiania ocen choc z czwórka to akurat sie nie zgadzam

      bo niby dlaczego nie mozna stawiac ocen. Jeśli cos nie tak to niech kompetentne instancje (czytaj wykonawca i inwestor ) wystawiają sprostowania.

      • 7 1

    • Oj tam, oj tam

      Dostali czwórkę, niech sie cieszą.

      • 1 0

    • się odezwał, pracownik wykonawcy :)

      • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane