- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (30 opinii)
- 2 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (243 opinie)
- 3 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (179 opinii)
- 4 Po 80 latach dzwony wróciły do Gdańska (158 opinii)
- 5 Szukają szczątków legionisty na Westerplatte (43 opinie)
- 6 Z Sopotu na fotel wiceprezydenta Krakowa (57 opinii)
Trasa W-Z na cztery z minusem
Nie wszystko działa tak, jak powinno na oddanym tydzień temu do ruchu odcinku Trasy W-Z w Kiełpinku. Oceniam go na czwórkę z minusem - pisze Maciej Naskręt.
Ekrany akustyczne wyglądają całkiem przyzwoicie od strony Trasy W-Z. Jednak z zewnątrz widać jedynie pomalowaną farbą płytę betonową. Szkoda. Można było zastosować tu rozwiązanie podobne jak na lotniskowym odcinku Trasy Słowackiego. Tam zewnętrzna ścianka wykonana jest z delikatnej siatki stalowej, po której będą z czasem wspinać się rośliny. Dzięki temu droga się nieco zazieleni. Roślinność stanie się dodatkową barierą dla hałasu.
Sporym kłopotem dla kierowców jest miejsce ustawienia bramownicy ze znakami informującymi o kierunkach zjazdów z Trasy W-Z przed Węzłem Karczemki. Obiekt stoi w miejscu, gdzie nie można już zmienić kierunku ruchu. W naszym odczuciu o ok. 300 metrów za daleko. Dlaczego? Część kierowców do ostatniej chwili nie wie którędy ma jechać, by dostać się na obwodnicę w kierunku Gdyni. Z tego powodu dość gwałtownie zmieniają tam kierunki jazdy.
Należy za to pochwalić projektantów za uwzględnienie w planach budowy Trasy W-Z miejsc do ważenia pojazdów ciężarowych. W Gdańsku są teraz trzy tego typu miejsca - przy ul. Marynarki Polskiej, Obwodnicy Trójmiasta oraz właśnie w świetle Trasy W-Z. Samo jednak miejsce wykonane jest niechlujnie - z wycięcia w jezdni nie odpływa woda.
Zmartwieni będą rowerzyści. W ramach Trasy W-Z ścieżka powstała wyłącznie przy ul. Kartuskiej Północnej . Natomiast jeśli miałby ktoś ochotę pojechać rowerem ul. Kartuską Południową do jazdy pozostaje mu wyłącznie ulica. Uznano, że tam rowery nie będą jeździć.
Nie brakuje również pomyłek w przebiegu kilku chodników. Idealnym przykładem jest tu brak dogodnego połączenia dla pieszych na odcinku od przystanku autobusowego przy ul. Kartuskiej Północnej do sklepu Decathlon.
Kierowcy się cieszą, rowerzyści połowicznie, piesi w wielu miejscach będą musieli patrzeć pod nogi. Nad pewnymi rozwiązaniami planiści, inwestor, projektanci i wykonawca pochylili się zbyt krótko. Mimo jednak tych braków, całą inwestycję oceniam dobrze, choć z niewielkim minusem.
Budowa Trasy W-Z w Gdańsku została zakończona pod koniec grudnia. Oddano wtedy do ruchu 2,22 km jezdni wraz z drogami lokalnymi. Inwestycja kosztowała 89,5 mln zł., 85 proc. tej kwoty odda miastu Unia Europejska. Inwestorem jest miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne.
Wykonawcy - firmie Skanska - pozostały do wykonania drobne prace - m.in. pielęgnacja zieleni, umieszczenie znaków poziomych i pionowych, montaż ogrodzeń.
Zobacz okiem kierowcy nową Trasę W-Z.
Miejsca
Opinie (215) 4 zablokowane
-
2012-01-07 07:57
drobne niedoróbki
.... gdyby chociaż połowa dróg w Polsce tak wyglądała
- 0 2
-
2012-01-06 22:39
Droga to produkt jak każdy inny. Każdy kierowca ma prawo oceniać użyteczność tego produktu
Takie jest prawo rynku drodzy inżynierowie. A użyteczność rowiązań autobusowych (167,168) na węźle to zwykła porażka. Ale ci co wożą tyłki swoimi wypasionymi brykami oczywiście stwierdzą, że wszystko jest OK.Popierwam w całej rozciągłości Pana Redaktora.
- 4 0
-
2012-01-05 07:47
Droga z Auchan do Centrum (3)
Czy na chwilę obecną jest jakaś możliwość powrotu z centrum handlowego Auchan/Leroy w kierunku centrum nową trasą WZ? Ostatnio wracałem i kierując się postawionymi drogowskazami na WZ wjechałem dopiero po minieciu Jasienia, po dwukrotnym przecinaniu tunelami WZki. Na rondzie Jacka Kuronia brak jakiegokolwiek oznaczenia i wjechałem w jakąś ślępą uliczkę (zreszta nie tylko ja bo za mną wjechały jeszcze dwa inne samochody). Jest jakaś opcja żeby z centrum handlowego od razu wskoczyć na WZ w kierunku centrum miasta? Możliwe że nie zauważyłem jakiegoś znaku bo było już ciemno i mocno padało, ale obecne oznaczenie nie jest najlepsze. Moja droga wyglądała nastepująco: po minięciu dectahlona wzdłuż osiedla Wiszące Ogrody, na rondzie w prawo, pod trasą WZ, później na skrzyżowaniu ze światłami w lewo dalej wzdłuż WZ, następne rondo w lewo (to gdzie brak oznaczeń i najpierw pojechałem prosto w slepą ulicę), nastepnie znowu pod trasą WZ, dalej w prawo i wjechałem w JAsień. Dopiero po minieciu Jasienia można było wjechać znowu na WZkę.
- 11 6
-
2012-01-06 20:38
Ja jechałem wzdłuż Wiszących Ogrodów, na rondzie w prawo i zaraz za przejazdem pod WZką w lewo i prosto wjazd na WZkę (pas do lewoskrętu biegnie już w 'tunelu'. Chociaż myślę, że da się jeszcze szybciej wyjechać, ale nie jechałem tamtędy- może na rondzie gdzie jest zjazd na decathlon w prawo wiaduktem i podejrzewam, ze tam od razu będzie wyjazd na WZkę.
- 1 0
-
2012-01-05 11:14
jadac w dol nowa kartuska, za drugim rondem pod wiaduktem sa swiatla i lewoskretem mozna wjechac na W-Z, kartuska stara mozna tez pojechac i jest zjazd
- 3 0
-
2012-01-05 08:03
Jest mozliwosc
Tak mozna pojechac na WZ-ke z Auchan, trzeba pojechac przez rondo przy Decathlonie, albo Kartuska Poludniowa, albo polnocna i na wysokosci kolejnego ronda wjechac na Wz
- 4 2
-
2012-01-06 20:05
skańska gka brodnica
- 1 2
-
2012-01-06 19:18
tablice na zjeździe
tablice na zjeździe powinny zostać a 300 metrów wczesniej też powinny być
- 4 0
-
2012-01-05 07:34
(2)
mnie interesuje JAKOŚĆ nawierzchni żeby za jakies 4 lata znowu nie trzeba było tego remontowac
- 15 2
-
2012-01-06 18:45
Nie bój nic pewnie za rok włazy studzienke już się zapadą, a asfalt po mrozach się rozpadnie.
- 0 0
-
2012-01-05 21:02
slowa swiete
- 0 0
-
2012-01-06 18:44
Panie Nastkęt, niech Pan napisze coś o torach tramwajowych na Przeróbkę to może coś z tym zrobią bo póki co czekamy na tragedię.
- 0 0
-
2012-01-06 16:26
Popieram wypowiedzi Redaktora.
Nowa trasa W-Z ma już wiele mankamentów.
Za wąskie zjazdy, żle położony asfalt, masa błota na jezdniach, nkt tego nie usuwa.
Tyle miejsca na porządne rondo Kartuska - Otomińska, a wyszło co wyszło; czyli skręcające samochody JUŻ tarasują płynność jazdy na wprost. A budować powinno się z perspektywą ... chociaż kilku lat ( sic!!!!!!!!!!).- 7 1
-
2012-01-06 15:27
A PROPO MIEJSCA DO WAŻENIA POJAZDÓW CIEŻAROWYCH
Akurat to że z miejsca do ważenia pojazdów nie spływa woda to chyba dobrze , ponieważ takie miejsca powinny być idealnie wy poziomowane ,aby nie było przekłamań przy ważeniu. Pewnie taki inspektorek będzie wyposażony w jakąś powiedzmy miotę-kę i wygarnie te wodę do studzienki i po problemie
- 2 1
-
2012-01-05 10:07
Brak wiedzy i kompetencji ze strony "Pana Redaktora"! (14)
Czy "Pan Redaktor" ma kompetencje i niezbędną wiedzę do tego by wystawiać ocenę trasie W-Z? Czy dokładnie przestudiował projekt i zapoznał się ze wszystkimi procedurami związanymi z budową wspomnianej trasy W-Z? Artykuł powyższy nie jest dla mnie żadną oceną budowy, stworzony przez człowieka bez wiedzy i doświadczenia. Suche zdania opierające się na miernie skadrowanych i skomponowanych zdjęciach. Proszę przemyśleć przy podobnym temacie co zamieszczacie na stronach portalu. Takie wypociny nie podnoszą rangi portalu.
- 12 16
-
2012-01-06 08:59
Nie trzeba mieć specjalnych kompetencji (1)
żeby ocenić zacieki na murach, połamane ekrany czy idiotycznie ustawioną konstrukcję z drogowskazami. Za każdy wypadek spowodowany złym oznakowaniem drogi odszkodowanie powinien wypłacać wykonawca do spóły z projektantem i urzednikami którzy to zatwierdzili.
- 1 1
-
2012-01-06 15:13
bzdury jakich mało...
Przede wszystkim wykaż niezgodność projektu z prawem - przepisy, rozporządzenia właściwego ministerstwa. Problemem KIEROWCÓW a nie projektantów jest to, że banda imbecyli widząc dwujezdniową drogę myśli, że to autostrada. To droga gminna o podwyższonej prędkości i jadąc przepisowe 80 km/h lun 50 jesli prowadzisz pojazd o DMC powyżej 3,5 t na pewno zauważysz znaki. A jak będziesz zapie... 130 km/h to sam sobie winien jesteś.
- 0 0
-
2012-01-05 10:18
(2)
Widzi Pan Panie Damianie, ale nasi redaktorzy są wszystko wiedzący i znają się dosłownie na wszystkim , nie słyszałam o takim co by się przyznał do tego że się na czymś nie zna Pozdrawiam
- 3 3
-
2012-01-06 14:06
Nie tylko redaktorzy są wszystkowiedzący. (1)
- 0 0
-
2012-01-06 14:09
Każdy Polak zna sie na wszystkim także piszący posty na tym forum (jakby sie nie znali to by nie pisali.)
- 0 0
-
2012-01-05 10:16
No jasne, bo droga jest zaprojektowana i wykonana bezbłędnie i nie ma żadnego powodu, żeby się czepiać... (1)
- 7 0
-
2012-01-05 15:13
doceniam ironię
- 1 0
-
2012-01-05 10:55
Może zamiast poddawać w wątpliwość czyjeś kompetencje, wykaże się Pan własnymi (2)
i merytorycznie odpowie Pan, na sugestię autora, że tablice o kierunkach zjazdów stoją w złym miejscu, na przykład.
- 5 1
-
2012-01-05 10:58
A może Dariuszu zerkniesz czego dotyczą te tablice (1)
Zerknij na projekt, lub pojedź na miejsce i zrozumiesz, że za ustawienie tych tablic odpowiada wykonawca węzła karczemki, bo one tego dotyczą i stoją na jego terenie. Problemem jest tylko to, że GDDKIA nie dogadało się z Gdańskiem, aby umieścić je na terenie przebudowy trasy w-z.
- 0 1
-
2012-01-05 13:56
Czyli zła ocena tego jest słuszna
Słonko, kogo obchodzi kto się z kim nie dogadał? Tablic wcześniej brakuje i już. Ktoś niewątpliwie dał d*py, stawiam na jednego i drugiego inwestora, jak zwykle zresztą....
- 4 0
-
2012-01-05 11:18
Drogi Damianie
Niepotrzebnie się napinasz. To nie jest portal branżowy dla drogowców. Mnie jako kierowcę nie interesują projekty, kto wykonywał, kto zlecał, czy użyto technologii A czy B - mnie interesuje efekt końcowy. Nie wiem jakie są kompetencje "Pana Redaktora", ale opisał i sfotografował swoje spostrzeżenia i chwała mu za to! Ma prawo ocenić, a Ty masz prawo z tym się zgodzić lub nie. Jeżeli się nie zgadzasz to merytorycznie wytknij błędy - samo podważanie kompetencji to chwyt stosowany przez tych, którzy sami nie mają kompetencji i nie potrafią merytorycznie odnieść się do sprawy.
Ja pierwszy raz jechałem tam wczoraj w nocy i muszę przyznać celność wytknięcia złego umieszczenia tablic - nie wiedząc czy za chwilę nie będę musiał gdzieś odbić jechałem przyklejony do szyby i wypatrywałem tablic. Są ustawione zdecydowanie ZBYT BLISKO zjazdu! Inna sprawa to koszmarne oświetlenie i oznakowanie tymczasowych zwężeń i zjazdów - dlaczego nie można stosować rozwiązań stosowanych w Europie? W Niemczech takie odcinki są pięknie oświetlone i oznakowane - u nas koszmar!- 8 0
-
2012-01-05 10:57
bronię prawo pana Naskreta do systawiania ocen choc z czwórka to akurat sie nie zgadzam
bo niby dlaczego nie mozna stawiac ocen. Jeśli cos nie tak to niech kompetentne instancje (czytaj wykonawca i inwestor ) wystawiają sprostowania.
- 7 1
-
2012-01-05 10:42
Oj tam, oj tam
Dostali czwórkę, niech sie cieszą.
- 1 0
-
2012-01-05 10:20
się odezwał, pracownik wykonawcy :)
- 3 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.