• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa W-Z na cztery z minusem

Maciej Naskręt
5 stycznia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Najdłuższa ulica w Trójmieście widziana z góry
Tablice informujące o kierunkach jazdy przez Węzeł Karczemki są ustawione dokładnie na zjeździe. Powinny stanąć 300 metrów wcześniej. Tablice informujące o kierunkach jazdy przez Węzeł Karczemki są ustawione dokładnie na zjeździe. Powinny stanąć 300 metrów wcześniej.

Nie wszystko działa tak, jak powinno na oddanym tydzień temu do ruchu odcinku Trasy W-Z w Kiełpinku. Oceniam go na czwórkę z minusem - pisze Maciej Naskręt.



Zacieki farby na podstawie ekranu akustycznego. Zauważyć je można z łatwością na innych ekranach. Zacieki farby na podstawie ekranu akustycznego. Zauważyć je można z łatwością na innych ekranach.
Wykonawca umieścił ekrany akustyczne, które zostały uszkodzone przez przewracający dźwig.  Do zdarzenia doszło 19 grudnia. Wykonawca umieścił ekrany akustyczne, które zostały uszkodzone przez przewracający dźwig.  Do zdarzenia doszło 19 grudnia.
Woda stojąca w miejscu na wagę dla pojazdów ciężarowych. Woda stojąca w miejscu na wagę dla pojazdów ciężarowych.
Brak chodnika do Decathlonu. Trzeba chodzić okrężną drogą - drugą stroną ul. Szczęśliwej. Brak chodnika do Decathlonu. Trzeba chodzić okrężną drogą - drugą stroną ul. Szczęśliwej.
Największe kontrowersje przy oddanej niedawno do ruchu Trasie W-Z wzbudzają ekrany akustyczne. Wydaje się, że odpowiedzialni za ich rozmieszczenie byli nadgorliwi. Dwujezdniowa droga, w pobliżu ul. Szczęśliwej zobacz na mapie Gdańska, biegnie w wykopie, który stanowi naturalną barierę dla hałasu generowanego przez samochody. Mimo to, dodatkowo na wierzchołku ustawiono ekrany akustyczne. Niepotrzebnie, bo w efekcie chronią one działkę, służącą jako dojazd do rozbudowywanego Węzła Karczemki. Tyle, że przed wiatrem.

Ekrany akustyczne wyglądają całkiem przyzwoicie od strony Trasy W-Z. Jednak z zewnątrz widać jedynie pomalowaną farbą płytę betonową. Szkoda. Można było zastosować tu rozwiązanie podobne jak na lotniskowym odcinku Trasy Słowackiego. Tam zewnętrzna ścianka wykonana jest z delikatnej siatki stalowej, po której będą z czasem wspinać się rośliny. Dzięki temu droga się nieco zazieleni. Roślinność stanie się dodatkową barierą dla hałasu.

Sporym kłopotem dla kierowców jest miejsce ustawienia bramownicy ze znakami informującymi o kierunkach zjazdów z Trasy W-Z przed Węzłem Karczemki. Obiekt stoi w miejscu, gdzie nie można już zmienić kierunku ruchu. W naszym odczuciu o ok. 300 metrów za daleko. Dlaczego? Część kierowców do ostatniej chwili nie wie którędy ma jechać, by dostać się na obwodnicę w kierunku Gdyni. Z tego powodu dość gwałtownie zmieniają tam kierunki jazdy.

Należy za to pochwalić projektantów za uwzględnienie w planach budowy Trasy W-Z miejsc do ważenia pojazdów ciężarowych. W Gdańsku są teraz trzy tego typu miejsca - przy ul. Marynarki Polskiej, Obwodnicy Trójmiasta oraz właśnie w świetle Trasy W-Z. Samo jednak miejsce wykonane jest niechlujnie - z wycięcia w jezdni nie odpływa woda.

Zmartwieni będą rowerzyści. W ramach Trasy W-Z ścieżka powstała wyłącznie przy ul. Kartuskiej Północnej zobacz na mapie Gdańska. Natomiast jeśli miałby ktoś ochotę pojechać rowerem ul. Kartuską Południową zobacz na mapie Gdańska do jazdy pozostaje mu wyłącznie ulica. Uznano, że tam rowery nie będą jeździć.

Nie brakuje również pomyłek w przebiegu kilku chodników. Idealnym przykładem jest tu brak dogodnego połączenia dla pieszych na odcinku od przystanku autobusowego przy ul. Kartuskiej Północnej do sklepu Decathlon.

Kierowcy się cieszą, rowerzyści połowicznie, piesi w wielu miejscach będą musieli patrzeć pod nogi. Nad pewnymi rozwiązaniami planiści, inwestor, projektanci i wykonawca pochylili się zbyt krótko. Mimo jednak tych braków, całą inwestycję oceniam dobrze, choć z niewielkim minusem.

Budowa Trasy W-Z w Gdańsku została zakończona pod koniec grudnia. Oddano wtedy do ruchu 2,22 km jezdni wraz z drogami lokalnymi. Inwestycja kosztowała 89,5 mln zł., 85 proc. tej kwoty odda miastu Unia Europejska. Inwestorem jest miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne.

Wykonawcy - firmie Skanska - pozostały do wykonania drobne prace - m.in. pielęgnacja zieleni, umieszczenie znaków poziomych i pionowych, montaż ogrodzeń.

Wody opadowe z ścieżki i chodnika (zdjęcie po lewej stronie) nie będą nigdzie odprowadzane (zdjęcie po prawej). Wody opadowe z ścieżki i chodnika (zdjęcie po lewej stronie) nie będą nigdzie odprowadzane (zdjęcie po prawej).
Zbędny ekran akustyczny przy ul. Szczęśliwej. Po lewej stronie jego widok od południa. Natomiast po prawej od strony Trasy W-Z. Zbędny ekran akustyczny przy ul. Szczęśliwej. Po lewej stronie jego widok od południa. Natomiast po prawej od strony Trasy W-Z.

Zobacz okiem kierowcy nową Trasę W-Z.

Miejsca

Opinie (215) 4 zablokowane

  • Korki są przez błędy w projekcie sygnalizacji (1)

    Tak jest we wszystkich inwestycjach w Gdańsku ostatnich lat. Tzw "czasy międzyzielone" czyli czas kiedy wszędzie jest czerwone światło jest wydłużone czasem 3x w stosunku do potrzeb. Projektanci śpią spokojnie, bo dla nich ważne, żeby ten czas nie był za krótki, a my stoimy w korkach i płacimy za takie rozwiązania w podatkach. Zapraszam na skrzyżowanie przy Tesco na Chełmie. Chwila obserwacji sygnalizacji wystarczy...

    • 3 0

    • Przy Bramie Żuławskiej trzeba było 2 lata pisać skargi żeby poprawili fatalnie ustawioną sygnalizację świetlną.

      • 2 0

  • Teraz czas na wiadukt nad Łostowicką.

    • 5 0

  • rower (1)

    Proszę o informacje: jak z Kokoszek dojechać do Auchanu rowerem. Oczywiście preferowane są ścieżki rowerowe ew. w miarę bezpieczne (mały ruch) drogi.

    Z góry dzięki.

    • 4 0

    • przez kłądkę dla tzw. pieszych - specjalną piękną nową.

      • 0 0

  • No to drogowskazy mamy już europejskie, dokładniej francuskie....

    Tam, waśnie tak sa umieszczane informacje. Ale Francuzi to bardzo spokojny i jewdnak kulturalny narod bo nikt się nie dziwi, że ktoś musi się conąc 5-10 m żeby móc skręcić. Jest tylko jeden feler - korki są takie jak u nas na Słowackiego.....

    • 1 1

  • Słupki postawione na drodze rowerowej chyba jednak

    obniżą tę ocenę.

    • 0 1

  • masakra

    wiadomo PRL jeszcze rzadzi,brakorobstwo budowlancow dalej jest norma

    • 0 0

  • ścieżki rowerowe ? nieporozumienie ! (1)

    ścieżki rowerowe- zbędny wydatek- na tzw. Alei Hawla jest ścieżka rowerowa a rowerzyści zasuwają po jezdni - tak samo jest na Łostowickiej i w wielu innych miejscach, rowerzyści robią co chcą , blokują ruch samochód, generalnie mają w nosie ścieżki... i innych użytkowników dróg....jeszcze tego brakuje,żeby rowerzyści jeżdzili po obwodnicy no chwila....

    • 1 1

    • Mój drogi wyjaśniam ci że ścieżka rowerowa na Havla jest jeszcze niedpuszczona do użytku , i odgrodzona na przejzdach barierkami a jak jest niedpouszczona to i nie odśnieżona i dlatego tak jest. Ja akurat jeżdżę po ścieżkach i cieszę się że powstaje ich coraz więcej. Teraz czekam na ścieżkę przy 3 maja , która połączy Siedlce i Chełm z głównym rowerowym ciągem komunikacyjnym

      • 0 0

  • tablice informacyjne

    Faktycznie, jadąc od centrum nową W-Z tablice informacyjne o zjeździe na obwodnicę w stronę Gdyni są niewidoczne (zasłaniane przez most). Dla kogoś kto nie zna nowego układu ulic jest to duże utrudnienie i stwarza potencjalne zagrożenie dla innych uczestników ruchu.
    Moją uwagę zwróciło jeszcze jedno oznakowanie nowo oddanej Łostowickiej. Zupełnie nie do odczytania z odległości pozwalającej na bezpieczną zmianę pasa są tablice informujące o zjeździe na cmentarz, czy też do stacji obsługi samochodów na chełmie. Tabliczki są tak małe że dopiero stojąc pod nimi osoba z dobrym wzrokiem może przeczytać informacje której szuka.

    • 7 0

  • made in poland

    • 0 1

  • ocena (1)

    ta ocena 4 jest skandalicznie zawyżona, jak coś jest do poprawki to jest to pała-,
    za to wszystko powinni odpowiedzieć pseudo inżynierowie głową i majątkiem swoim i basta

    • 3 2

    • Masz cos ze wzrokiem.

      Widzisz tylko czarne i białe

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane