• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa W-Z: zobacz dziś, jak pojedziesz za dwa lata

Michał Stąporek
8 czerwca 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Najdłuższa ulica w Trójmieście widziana z góry

W trojmiasto.pl już dziś możesz zobaczyć, jak pojedziesz Trasą W-Z wiosną 2012 roku.



Rusza budowa ostatniego odcinka Trasy W-Z: we wtorek podpisano umowę, w środę Skanska przejmie plac budowy, za tydzień ruszą prace. Trasą pojedziemy w maju 2012 r.



Czy polityka drogowa Gdańska jest przemyślana?

To ostatni etap trwających od 11 lat zmagań Gdańska z budową trasy, która połączy śródmieście z dzielnicami górnego tarasu i jednocześnie poprowadzi ruch tranzytowy drogą szybkiego ruchu.

"Wuzetkę" zaplanowano w latach 70. ubiegłego wieku i zakładano, że jej budowa skończy się w latach 80. Jednak za PRL-u udało się wybudować jedynie odcinek ze Śródmieścia Gdańska na Chełm, do skrzyżowania z al. Sikorskiego. Na kolejny odcinek - do skrzyżowania z ul. Łostowicką trzeba było czekać 10 lat, do 1998 r.

W 1999 r., gdy decyzją rządu Jerzego Buzka zarządzanie drogami krajowymi w granicach miast trafiło w gestię samorządów, zaczął powstawać kolejny, niemal 2-kilometrowy odcinek "wuzetki" od ul. Łostowickiej do ul. Jabłoniowej. Na kolejny, 3,5-kilometrowy odcinek czekaliśmy aż do końca 2007 roku. Połączył on ul. Jabłoniową z ul. Kartuską.

Teraz została już końcówka: 2,2 km dwujezdniowej trasy od ul. Kartuskiej do Węzła Karczemki. Za 89,5 mln zł wybuduje go Skanska. Termin zakończenia robót: maj 2012 r.

- Będę trzymał kciuki za lekką zimę i żeby udało wam się zdążyć przed czasem - mówił podczas podpisania umowy z generalnym wykonawcą Ryszard Trykosko, prezes spółki GIKE 2012, która w imieniu miasta prowadzi tę inwestycję.

Wraz z "wuzetką" powstanie też ul. Kartuska Północna, a istniejąca nitka ul. Kartuskiej zostanie wyremontowana. Będą one miały charakter dróg lokalnych, podczas gdy Trasa W-Z będzie drogą przelotową. W ramach tej samej inwestycji powstanie kilka wiaduktów, w tym bardzo spektakularny z bursztynem na pylonie.

Ostatni odcinek trasy W-Z będzie powstawał równocześnie z Węzłem Karczemki (koszt: 186,5 mln zł), którego generalnym wykonawca jest Budimex. Czy bezpośrednia bliskość tak dużej inwestycji może być problemem dla budowlańców?

Grzegorz Dąbrowski, kierownik budowy z ramienia firmy Skanska zapewnia, że nie. - Będziemy koordynować nasze prace przy kładzeniu sieci gazowych, elektrycznych i teletechnicznych, ale nie ma potrzeby powoływania wspólnej grupy roboczej. Dobrze współpracujemy z GDDKiA, która jest inwestorem węzła.

Budowa ostatniego odcinka Trasy W-Z, która rozpocznie się w czerwcu i potrwa do maja 2012 r., obejmie:

- budowę dwujezdniowej trasy W-Z o długości 2,22 km od ul. Kartuskiej do Węzła Karczemki,
- budowę węzła w rejonie ulicy Gronostajowej,
- budowę węzła na skrzyżowaniu z ulicą Nowa Myśliwską,
- budowę skrzyżowania z wyspą centralną na skrzyżowaniu z ulicą Otomińską,
- budowę ulicy Kartuskiej Północnej na długości 840 m,
- przebudowę odcinków ulic bocznych (m.in. Nowa Myśliwska, Kartuska Południowa, Kalinowska, Otomińska) na łącznej długości 2,77 km
- budowę przejścia dla zwierząt pod Trasą W-Z i pod ulicą Kartuską,
- budowę kanalizacji deszczowej i ekranów akustyczne na długości ponad 5 km,
- budowę ścieżek rowerowych na długości ponad 3 km

Opinie (178) ponad 20 zablokowanych

  • Moje dzieci tego nie dożyją.. (1)

    Hahahahaaha.. Wizualizacje, wizualizacje.. Jak już ktoś pisał - POKAŻCIE, CO JUŻ zostało zrobione! Wkur.. mnie ciągłe lizanie obietnic przez ekran komputera!!!

    • 8 1

    • czyli dzieci umra w przeciagu 2 lat?

      Ludzie, przeciez prace juz tam trwaja i macie fioletowo na bialym napisane, ze do 2012 to powstanie. Po jaka ch***ere marudzic, ze "moze i fajnie, ale i tak nie wybuduja". Za dwa lata pogadamy, a na razie to Ty Jacek lepiej uwazaj na dzieci.

      • 1 1

  • ojj budyń budyń już jesteś przeterminowany

    Szczurek na prezydenta trójmiasta ! Temu człowiekowi się przynajmniej chce. A budyń bawi się w rządzenie miastem ... Kiedy był na poważnej debacie w II LO we wrzeszczu na poważne pytania ten zachowywał się jak pajac traktując nas licealistów jak buraków. No no Budyń my już jesteśmy pełnoletni i mówimy BAJ BAJ MASZKARO

    • 8 2

  • Trasę W-Z sponsoruje oczywiście AUCHAN ? :D

    • 1 0

  • dwa pytania o sens (1)

    1. Kiedy zostanie wybudowany wiadukt na Łostowicką, gdzie można stracić pół godziny?
    2. dlaczego buduje się dodatkowe dwa wiadukty, zamiast zrobić normalną "koniczynkę"? To pewnie poprawi przepustowość, ale koszty rosną potężnie w górę. Nie lepiej przenieść te środki na pkt.1?

    • 9 4

    • polemika

      z pkt. 1 zgadzam się bez wiaduktu nad Łostowicką trasa będzie cokolwiek ułomna. Należy jednak spodziewać się zmniejszenia na niej ruchu tranzytowego po wybudowaniu obwodnicy południowej . Obie inwestycje zostana oddane mniej więcej o tym samym czasie.
      Co do pkt. 2 nie zgadzam się z tobą w zjeździe z kierunku Gdynia na Gdańsk zastosowano tzw. turbinę , a więc rozwiązanie najlepsze pod względem bezkolizyjności. W przyszłości będzie to zjazd także z kierunku Szczecina z trasy S 6 , więc powinien być uprzywilejowany . Prosta koniczyna powoduje tzw. przeplatanie sie kierunków ruchu na jezdniach rozprowadzających vide węzeł koło Ikei. Turbina takich kolizji nie ma. Zauważ że w Niemczech prawie wszystkie atobahnkreuzy ( skrzyzowanie dwóch autostrad) to sa koniczyny. Często na nich dochodzi do korkowania ruchu szczególnie przy dużych ośrodkach miejskich. Dlatego nie powtarzajmy ichbłędów

      • 2 0

  • no i gites majonez! ale czy to bedzie? bo paier wszystko przyjmnie.

    • 4 0

  • W-Z super. (1)

    Kierunek z Gdyni do W-Z powinien mieć czwartą ćwiartkę. Łącznica półbezpośrednia pompuje ruch z Gdyni do Gdańska - to rozwązanie nie jest przemyślane.

    • 1 1

    • polemika

      spójrz jeszcze raz dobrze Właśnie kierunek z Gdyni do Gdańska jest najbardziej uprzywilejowany. Tam jest ramię turbinowe pozwalające na jazdę w tym kierunku dwoma pasami bez zniejszania prędkości

      • 0 1

  • Jaki jest koszt takiej wizualizacji bo wiadomo kto za to placi ?! (3)

    Co ta trasa ma wspólnego z Euro 2012 czy pasażerowie lotów będą się przebijać z Rębiechowa przez Karczemki i Sródmiescie do Letniewa .?
    Czy to trasa dla dla klientów Auchana ?(bo rozrosła mu się konkurencja
    Czy może zanim Adamowicz wprowadzi śmierdzącą celulozę do Kokoszek musi zapewnić im lepszy kontakt ze śródmieściem?
    Dość tych" kombinowanych brudów" w tym mieście !!

    • 4 6

    • Nie marudź, jeżeli to powstanie może w końcu chociaż kawałek drogi będzie lepszy dla kierowców

      • 2 1

    • Faktycznie, przez długi czas będzie to podstawowa 2-pasmowa droga z lotniska na stadion. Będzie zapasowa, przez Słowackiego, Morenę, Łostowiską - ale też kończy się na AK.

      • 0 0

    • PLACI MOSAD I CIA

      • 1 0

  • super ta nowa droga!

    na wizualizacji wygląda wspaniale,ale ile będziemy czekać na jej wybudowanie???
    czy będzie tak jak ze Słowackiego???

    • 2 2

  • radio erewań, materiały propagandowe jak za komuny

    "Zobacz już dziś jak pojedziesz po wyborach"
    "Zobacz to czego kiedyś dokonamy, już teraz i zagłosuj na kredyt"

    • 7 0

  • :P

    jak nie widzisz to sie przyjrzyj na rondo przy otomińskiej :P

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane