• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa W-Z: zobacz dziś, jak pojedziesz za dwa lata

Michał Stąporek
8 czerwca 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Najdłuższa ulica w Trójmieście widziana z góry

W trojmiasto.pl już dziś możesz zobaczyć, jak pojedziesz Trasą W-Z wiosną 2012 roku.



Rusza budowa ostatniego odcinka Trasy W-Z: we wtorek podpisano umowę, w środę Skanska przejmie plac budowy, za tydzień ruszą prace. Trasą pojedziemy w maju 2012 r.



Czy polityka drogowa Gdańska jest przemyślana?

To ostatni etap trwających od 11 lat zmagań Gdańska z budową trasy, która połączy śródmieście z dzielnicami górnego tarasu i jednocześnie poprowadzi ruch tranzytowy drogą szybkiego ruchu.

"Wuzetkę" zaplanowano w latach 70. ubiegłego wieku i zakładano, że jej budowa skończy się w latach 80. Jednak za PRL-u udało się wybudować jedynie odcinek ze Śródmieścia Gdańska na Chełm, do skrzyżowania z al. Sikorskiego. Na kolejny odcinek - do skrzyżowania z ul. Łostowicką trzeba było czekać 10 lat, do 1998 r.

W 1999 r., gdy decyzją rządu Jerzego Buzka zarządzanie drogami krajowymi w granicach miast trafiło w gestię samorządów, zaczął powstawać kolejny, niemal 2-kilometrowy odcinek "wuzetki" od ul. Łostowickiej do ul. Jabłoniowej. Na kolejny, 3,5-kilometrowy odcinek czekaliśmy aż do końca 2007 roku. Połączył on ul. Jabłoniową z ul. Kartuską.

Teraz została już końcówka: 2,2 km dwujezdniowej trasy od ul. Kartuskiej do Węzła Karczemki. Za 89,5 mln zł wybuduje go Skanska. Termin zakończenia robót: maj 2012 r.

- Będę trzymał kciuki za lekką zimę i żeby udało wam się zdążyć przed czasem - mówił podczas podpisania umowy z generalnym wykonawcą Ryszard Trykosko, prezes spółki GIKE 2012, która w imieniu miasta prowadzi tę inwestycję.

Wraz z "wuzetką" powstanie też ul. Kartuska Północna, a istniejąca nitka ul. Kartuskiej zostanie wyremontowana. Będą one miały charakter dróg lokalnych, podczas gdy Trasa W-Z będzie drogą przelotową. W ramach tej samej inwestycji powstanie kilka wiaduktów, w tym bardzo spektakularny z bursztynem na pylonie.

Ostatni odcinek trasy W-Z będzie powstawał równocześnie z Węzłem Karczemki (koszt: 186,5 mln zł), którego generalnym wykonawca jest Budimex. Czy bezpośrednia bliskość tak dużej inwestycji może być problemem dla budowlańców?

Grzegorz Dąbrowski, kierownik budowy z ramienia firmy Skanska zapewnia, że nie. - Będziemy koordynować nasze prace przy kładzeniu sieci gazowych, elektrycznych i teletechnicznych, ale nie ma potrzeby powoływania wspólnej grupy roboczej. Dobrze współpracujemy z GDDKiA, która jest inwestorem węzła.

Budowa ostatniego odcinka Trasy W-Z, która rozpocznie się w czerwcu i potrwa do maja 2012 r., obejmie:

- budowę dwujezdniowej trasy W-Z o długości 2,22 km od ul. Kartuskiej do Węzła Karczemki,
- budowę węzła w rejonie ulicy Gronostajowej,
- budowę węzła na skrzyżowaniu z ulicą Nowa Myśliwską,
- budowę skrzyżowania z wyspą centralną na skrzyżowaniu z ulicą Otomińską,
- budowę ulicy Kartuskiej Północnej na długości 840 m,
- przebudowę odcinków ulic bocznych (m.in. Nowa Myśliwska, Kartuska Południowa, Kalinowska, Otomińska) na łącznej długości 2,77 km
- budowę przejścia dla zwierząt pod Trasą W-Z i pod ulicą Kartuską,
- budowę kanalizacji deszczowej i ekranów akustyczne na długości ponad 5 km,
- budowę ścieżek rowerowych na długości ponad 3 km

Opinie (178) ponad 20 zablokowanych

  • Dobrze że o rowerzystach pomyśleli bo ścieżek przy Kartuskiej przy Auchanie brak a jazda tam to igranie z życiem

    • 2 1

  • Jak zdarzą to zjem reszte asfaltu!!!!! (1)

    • 9 0

    • SMACZNEGO !!!

      • 1 1

  • kolizje na W-Z (2)

    Jeśli dziś są korki od Chełmu do Okopowej to po połączeniu trasy W-Z z obwodnicą będą od obwodnicy do Okopowej. Pierwsza kolizja to skrzyżowanie z Łostowicką, następny totalny korek - wjazd w 3 Maja i węzeł Okopowa. I nic nie da rozbudowa węzła Karczemki, obwodnica Południowa. Po prostu trzeba rozebrać cały kwartał budynków przy okopowej i wybudować wielopoziomowe bezkolizyjne skrzyżowanie. Decydenci i włodarze miasta. Tu trzeba planistów i fachowców inżynierii miejskiej z prawdziwego zdarzenia. Pierwsze projekty tych połączeń powstały 70 lat temu.

    • 15 2

    • czyli jestes ich autorem

      • 1 1

    • nie do końca bo jak piszesz to powstaje obwodnica poludniowa wiec tutaj ruch bedzie mniejszy bo na wawe beda ludzie inaczej jezdzic

      • 1 2

  • Pięknie, może dożyjemy.... (1)

    • 1 1

    • z pewnoscia dozyjesz, tylko nie pal

      • 0 0

  • Budynio-POlszewickiej propagandy nagły wysyp i ciąg dalszy... (1)

    • 10 3

    • frustrat grafoman

      • 0 2

  • ILE ZAPŁACIMY ZA PRZEJAZD??? (1)

    BO CHYBA NIE ZA DARMO???

    • 4 4

    • jak pytasz to masz wiec daj na Oswiaka

      • 0 1

  • (2)

    A wiadukt nad Łostowicką kiedyś powstanie?

    • 20 3

    • zaraz po WZ

      • 0 0

    • Prawdopodobnie, pojutrze

      • 7 0

  • krajowa siódemka hahaha

    czyzbyscie zapomnieli o oficjalnej nazwie w tym prowwyborczym artykule

    • 4 0

  • (1)

    Skanska super firma :)

    • 2 0

    • Super, hiper:)

      • 1 0

  • Lepiej późno niż wcale! (1)

    :)

    • 5 3

    • Powiedziała babcia spóźniając się na pociąg.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane