• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tristar ma pomóc rozładować korki na Obłużu

Patryk Szczerba
2 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Estakada Kwiatkowskiego potrzebuje remontu
Zmiany dotyczą m.in. skrzyżowania ulic Unruga i Kwiatkowskiego. Zmiany dotyczą m.in. skrzyżowania ulic Unruga i Kwiatkowskiego.

Montaż nowych sterowników sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach ulic Unruga - Boisko, Unruga - Kwiatkowskiego, Unruga - Cechowa zsynchronizowanych z Tristarem ma pomóc rozładować korki na Obłużu. Montaż zaplanowano na koniec roku, o ile uda się rozstrzygnąć przetarg.



Przypomnijmy, że od kilkunastu tygodni z estakady Kwiatkowskiego w kierunku ul. Unruga i dalej na Oksywie można zjechać dwoma pasami ruchu. Przy okazji zniknęła też zielona strzałka przed skrzyżowaniem.

Najpierw zmiany na jezdni



- Było to konieczne z uwagi na obowiązujące rozporządzenie, które nie dopuszcza wyświetlania "zielonej strzałki" w sytuacji, gdy do skrętu przeznaczone są dwa lub więcej pasy ruchu - mówił Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Władze miasta tłumaczyły, że wnioskowali o nią kierowcy, zapowiadając, że nowa organizacja ruchu jest w trakcie opracowania.

W rozładowaniu zatorów ma pomóc Tristar. Mimo że system funkcjonuje od kilku lat, to wiele newralgicznych skrzyżowań nie jest przez niego obsługiwanych. Wśród nich są skrzyżowania ulicy Unruga z ulicami Kwiatkowskiego, Cechową i Boisko na Obłużu. Do końca roku ma się to zamienić.

Wkrótce przeprogramowanie sygnalizatorów



Miasto szuka dostawcy, który zaprojektuje, zamontuje i skonfiguruje nowe sterowniki na sygnalizacji sygnalizatorów.

- Sygnalizacja ta zostanie dostosowana do pracy akomodacyjnej, czyli zależnej od chwilowych charakterystyk ruchu. Planujemy wyposażyć sterowniki sygnalizacji w urządzenia radarowej detekcji pojazdów, system priorytetów transportu zbiorowego, kamery nadzoru wizyjnego oraz wykonać połączenia światłowodowe z siecią Tristar - zapowiada wiceprezydent Gdyni.
Za rok ma być gotowy projekt zmian na samej ul. Unruga. Gdynia wybrała wykonawcę dokumentacji projektowej. Przebudowa dotyczy odcinka od ul. Śmidowicza do estakady.

Plan zmian obejmuje m.in. zmianę nawierzchni ulicy Unruga, a także przebudowę wszystkich skrzyżowań w obrębie inwestycji oraz sygnalizacji świetlnej, która znajdzie się również przy przejściach dla pieszych. Część czytelników chce poszerzenia ulicy, argumentując, że planowane przez miasto działania niewiele zmienią.

Miejsca

Opinie (282) 3 zablokowane

  • Opinia wyróżniona

    (13)

    Jestem kierowca autobusu miejskiego w Gdańsku Tristan miał nam pomóc w godzinach szczytu, niestety im bardziej opóźniony tym częściej stoję na czerwonym, wydane miliony na cis co nie funkcjonuje

    • 147 2

    • Na Grunwaldziekiej działa, ale np na Havla w Gdańsku to trzeba jechać 90km/h żeby mieć zieloną falę od pętli tram. inaczej (5)

      • 7 2

      • A gdybyś tak pojechał z połową tej prędkości (4)

        I wpasował się w następną zmianę świateł?
        Sprawdź kiedyś :)

        • 1 11

        • (1)

          Z matmy i fizyki chyba pała była

          • 6 0

          • Nie wierz mi, przejedź się tamtędy 45km/h to zobaczysz :)

            • 3 0

        • (1)

          Nie da rady bo Ci z tyłu Cię rozjadą.

          • 3 0

          • A to 100% prawda. Da się jechać z zieloną falą tylko w weekendy, jak droga pusta.

            • 1 0

    • No właśnie to jest dowód że działa

      bo tristar miał skłonić ludzi żeby się z autobusu przesiedli do samochodów i działa. Zobacz też że taka Grunwaldzka we Wrzeszczu zawsze jedzie na priorytecie mimo że równolegle masz tory więc każdy może się na pociąg przesiąść i szybko do celu dojechać. Tymczasem tristar promuje Grunwaldzką i zakorkowuje Słowackiego / Wyklętych oraz Jaśkową i Dmowskiego czyli te ulice gdzie jeździ dużo autobusów i tam już takiej alternatywy w postaci pociagu nie ma. No to logiczne jest? Pozornie nie ale po namyśle bardzo - ludzie mają samochodami jeździć żeby większe podatki płacić i nie myśleć za dużo.

      • 4 1

    • cztery dychy po pensji

      ja jestem kierowcą autobusu w Gdyni i mam wrażenie, że tristar jest tylko po to, aby karać nas za przyspieszony bądź opóźniony odjazd o więcej niż pół minuty

      • 14 1

    • (1)

      To dlatego, że jeszcze nie został włączony moduł Izolda. Jak włączą, to się polepszy.

      • 7 8

      • Tristar i IzoRda

        • 1 0

    • Tristar zbiera tylko informacje na których to postawie zmienia ( reguluje) recznie się czas świateł.

      • 2 0

    • (1)

      Zauważyłem, że są dwa warianty pracy świateł...może w porywach trzy. Szkoda kasy na to było jeżeli system pracuje na tych samych wyuczonych opcjach bez dynamicznej pracy. Operator zwany Tristarem ma pewnie 3 guziki 1 tryb poranno wieczorny 2 dzienny 3 nocny.

      I jedno jest ciekawe... jak raz przelecisz na pomarańczowym albo czerwonym to masz zieloną falę i można mknąć przez miasto...jak zamulisz to kaplica...rozpędzisz się do drugiego biegu i tak będziesz jechał od świateł do świateł.

      • 8 0

      • Tutaj jest największy problem.

        Jak zostawisz system samemu sobie, ustawi się na 20-30 ponad limit i d*pa, wszyscy od teraz muszą zapierniczać.

        • 0 0

  • Autobusy

    Tam autobusy wpychają się blokując ruch i uniemożliwiając innym uczestnikom ruchu jazdę. Co powoduje korki

    • 5 1

  • Pomozcie autobusom!

    Prawo o ruchu drogowym art 18 punkt 1

    • 1 6

  • Nie kupujcie nic do tristara

    Kupujcie systemu autonomiczne wykrywajace pieszych, auta, rowerzystaow, korki, wypadki. Systemy autoscope sa w Gdansku, Gdyni i bardzo szeroko montowane na poludniu Polski.

    • 5 0

  • Dzieki tristarowi

    Nie przejedziesz 2 skrzyzowan na zielonym. Taka to pomóc. Oczywiście "nasz" ulubiony Lucyk, ma inne zdanie i wcale się nie dziwię. Nienormowany czs pracy a o korki, niech się jego kierowca martwi. Zresztą, zawsze można zadzwonić do Centrum Tristara i zalatwia na czas przejazdu "zielona fale".

    • 18 0

  • Jedyne co Tristar rozładowuje...

    To budżety miast, które w niego zainwestowały. Kolejny, "wspaniały" wynalazek.

    • 18 0

  • Taksamo jak na Morskiej

    • 4 0

  • Brawo! Pan Łucyk nie ma zielonego pojęcia co jest w przetargu. Ma być wymiana sterowników, ale bez montażu czujników więc sygnalizacje będą pracowały tak jak do tej pory, także żadnej spektakularnej poprawy nie będzie. No i kamery nadzoru wizyjnego? Niech pokaże w którym miejscu o tym mowa.

    • 11 0

  • tragiczna decyzja, nie moze tak byc ze jest szukanie polsrodkow, trzeba przebudowac ulice, estakade

    • 9 0

  • Szkoda kasy i pary. Tylko przebudowa układu drogowego. (1)

    a poniwaz to gdynia to wymysla się dziwne rozwiązania. Kiedy dymisja mędrca ucyka? Człowieka chaosu.

    • 12 0

    • 100 mln (nasze) utopione w lotnisku, którego nie ma

      I byłoby na gruntowna przebudowę i nowe pasy

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane