• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tristar ma pomóc rozładować korki na Obłużu

Patryk Szczerba
2 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Estakada Kwiatkowskiego potrzebuje remontu
Zmiany dotyczą m.in. skrzyżowania ulic Unruga i Kwiatkowskiego. Zmiany dotyczą m.in. skrzyżowania ulic Unruga i Kwiatkowskiego.

Montaż nowych sterowników sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach ulic Unruga - Boisko, Unruga - Kwiatkowskiego, Unruga - Cechowa zsynchronizowanych z Tristarem ma pomóc rozładować korki na Obłużu. Montaż zaplanowano na koniec roku, o ile uda się rozstrzygnąć przetarg.



Przypomnijmy, że od kilkunastu tygodni z estakady Kwiatkowskiego w kierunku ul. Unruga i dalej na Oksywie można zjechać dwoma pasami ruchu. Przy okazji zniknęła też zielona strzałka przed skrzyżowaniem.

Najpierw zmiany na jezdni



- Było to konieczne z uwagi na obowiązujące rozporządzenie, które nie dopuszcza wyświetlania "zielonej strzałki" w sytuacji, gdy do skrętu przeznaczone są dwa lub więcej pasy ruchu - mówił Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Władze miasta tłumaczyły, że wnioskowali o nią kierowcy, zapowiadając, że nowa organizacja ruchu jest w trakcie opracowania.

W rozładowaniu zatorów ma pomóc Tristar. Mimo że system funkcjonuje od kilku lat, to wiele newralgicznych skrzyżowań nie jest przez niego obsługiwanych. Wśród nich są skrzyżowania ulicy Unruga z ulicami Kwiatkowskiego, Cechową i Boisko na Obłużu. Do końca roku ma się to zamienić.

Wkrótce przeprogramowanie sygnalizatorów



Miasto szuka dostawcy, który zaprojektuje, zamontuje i skonfiguruje nowe sterowniki na sygnalizacji sygnalizatorów.

- Sygnalizacja ta zostanie dostosowana do pracy akomodacyjnej, czyli zależnej od chwilowych charakterystyk ruchu. Planujemy wyposażyć sterowniki sygnalizacji w urządzenia radarowej detekcji pojazdów, system priorytetów transportu zbiorowego, kamery nadzoru wizyjnego oraz wykonać połączenia światłowodowe z siecią Tristar - zapowiada wiceprezydent Gdyni.
Za rok ma być gotowy projekt zmian na samej ul. Unruga. Gdynia wybrała wykonawcę dokumentacji projektowej. Przebudowa dotyczy odcinka od ul. Śmidowicza do estakady.

Plan zmian obejmuje m.in. zmianę nawierzchni ulicy Unruga, a także przebudowę wszystkich skrzyżowań w obrębie inwestycji oraz sygnalizacji świetlnej, która znajdzie się również przy przejściach dla pieszych. Część czytelników chce poszerzenia ulicy, argumentując, że planowane przez miasto działania niewiele zmienią.

Miejsca

Opinie (282) 3 zablokowane

  • A tristar, to badziewie jeszcze działa?

    • 7 1

  • Ktoś jeszcze wierzy w ten system?

    • 9 1

  • Tristar

    mamy w Trójmieście i co Nic. Wydano kasę a pożytku z niego nie ma. W żadnym mieście gdzie został zamontowany nie przyczynił się do zmniejszenia korków.

    • 4 1

  • Estakada - temat rzeka

    Od powstania, Estakada miała 2 pasy w każdym kierunku. I na odcinku od skrzyżowania z Unruga do pierwszych świateł przy kościele od lat były 2 pasy schodzące w jeden. Ktoś "mądry" zamiast postawić radiowóz i uczyć mandatami "szeryfów" co to znaczy jazda na suwak..... postanowił po prostu wyłączyć prawy pas. Gdzie tu logika? Od kiedy to zabranie pasa ruchu ma zmniejszyć korki? Po to są dwa pasy by z nich korzystać - logiczne że 100 aut na 2 pasach dadzą o połowę krótszy korek niż te same 100 aut na jednym tylko pasie. Dlaczego zamiast rozładowywać korki - włodarze je zwiększają? Jakimi pobudkami kierowali się przy decyzji zabrania prawego pasa? Tłumaczenia "bo tam dochodziło do wymuszeń, bo ludzie stali tylko na lewym pasie a prawy stał pusty''' do mnie nie trafiają - wystarczyło dać policję, która przez pewien okres sukcesywnie karała by "szeryfów" i jednocześnie tłumaczyła jak należy prawidłowo zachowywać się "na suwak".

    • 8 0

  • Upłynnienie ruchu to było w latach 70

    Były wskażniki prędkości 60, 50, 40 które zapalały się nad drogą. Jadąc z tą prędkością trafiało się na zielone światło. I to działało!

    • 7 1

  • Podobno Tristar kosztował... 300 milionów...

    Super mieliśmy prezydenta...
    Pomników mu nastawiajcie.

    • 7 1

  • Obiektywna ocena skuteczności Tristara

    Czy jest możliwość obiektywnej oceny skuteczności tego systemu ?
    Może jest ale nigdy nie widziałem nawet wzmianki na ten temat.
    Nie wiadomo na czym opierali się decydenci przyznając środki na inwestycję i na czym opierają się teraz, myśląc o kolejnych wydatkach.
    Być może wszystko jest w porządku ale w jaki sposób obywatel może to ocenić ?

    Były różne inwestycje połykające publiczne pieniądze.
    Wydanie pieniędzy na gdyńskie lotnisko, nawet przy założeniu najlepszych intencji, jest w świetle skutków porażką.
    Wydanie pieniędzy na trójmiejskie rowery MEVO jest porażką bez wątpienia.

    • 6 0

  • Ale tristar to jakaś farsa.. żeby upłynnić ruch trzeba też skorelować nie tylko sygnalizacje śiwetlną ale przede wszystkim budować nowe drogi

    • 7 0

  • Niestety on nigdy nie pomaga

    • 4 0

  • Tristar

    Tristar to tylko dobra informacja na przystankach autobusowych, nic poza tym.
    Wydane miliony a korzyści żadnej jeżeli chodzi o płynność ruchu ! Najlepiej mają pracownicy - nic nie robią a kasa płynie na konto.

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane