• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tristar na kolejnych skrzyżowaniach Gdyni

Michał Sielski
12 maja 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Do końca roku Tristar będzie działał m.in. na skrzyżowaniu ul. Unruga i Kwiatkowskiego. Do końca roku Tristar będzie działał m.in. na skrzyżowaniu ul. Unruga i Kwiatkowskiego.

Cztery ważne skrzyżowania na północy Gdyni będą włączone do sieci sterowania ruchem Tristar. Zostaną tam zastosowane programy z nową logiką sterowania, a priorytetem ma być przyspieszenie przejazdu pojazdów komunikacji miejskiej. Po zmianach w systemie Tristar będzie 80 ze 103 gdyńskich skrzyżowań z sygnalizacją świetlną.



Jak oceniasz system sterowania ruchem Tristar?

Tristar działa w Gdyni od 2015 r. Niektórzy narzekają, że oznacza to brak "zielonej fali" na głównych drogach, inni przekonują, że korki jednak się zmniejszyły. Urzędnicy twierdzą, że dzięki nowoczesnym rozwiązaniom czas przejazdu skrócił się o kilkanaście procent. Sprawdzić się tego nie da - bo samochodów na drogach przybywa.

Teraz z technologii będą mogli korzystać kierowcy jeżdżący do Obłuża, Pogórza, Oksywia i Babich Dołów. Do systemu dołączą bowiem cztery skrzyżowania ul. Unruga:

Unruga - Podgórska - KuśnierskaMapka,
Unruga - KwiatkowskiegoMapka,
Unruga - CechowaMapka,
Unruga - ŚmidowiczaMapka.

Priorytet dla opóźnionych autobusów



Dziś Tristar zarządza 76 ze 103 skrzyżowań objętych sygnalizacją świetlną. Po inwestycji wartej ok. 550 tys. zł jeszcze w tym roku w systemie będzie więc już 80 skrzyżowań.

- Sygnalizacje świetlne w ciągu ul. Unruga wyposażymy w nowe sterowniki, dodatkowe urządzenia detekcji, połączenia sieciowe, a także przygotujemy programy z nową logiką sterowania, z uwzględnieniem pracy w systemie Tristar - opowiada Maciej Bodal, kierownik Referatu Sygnalizacji Świetlnej i Planowania Transportu w gdyńskim Zarządzie Dróg i Zieleni. - Docelowo uruchomimy system priorytetów dla transportu zbiorowego. Zapewni on uprzywilejowanie opóźnionych pojazdów i tym samym skrócenie czasu ich przejazdu przez skrzyżowanie - dodaje.

Kolejne skrzyżowania po przebudowie Kwiatkowskiego



Gdy zakończy się rozbudowa ul. Kwiatkowskiego, przyjdzie czas na kolejne etapy inwestycji. Po instalacji połączeń światłowodowych ze sterownikami na ul. płk. Dąbka, przyjdzie czas na włączenie do Tristara sygnalizacji świetlnych skrzyżowań ulicy płk. Dąbka z Kwiatkowskiego, Derdowskiego, Staniewicza, Sikorskiego i Porębskiego. Na koniec pod Tristar zostanie podpięte skrzyżowanie ul. płk. Dąbka i Zielonej oraz pętla Babie Doły na ul. Zielonej.

I etap prac zakończy się w grudniu 2021 r. II etap zostanie zrealizowany najwcześniej w 2022 r., a ostatni - obejmujący ul. Zieloną - nie wcześniej niż w 2023 r.

Miejsca

Opinie (212) 2 zablokowane

  • Gdynia. (5)

    jazda po Gdyni to totalna masakra. Światła ustawione są tak, że praktycznie na każdych łapie Cie czerwone. A jade z dozwoloną prędkością.
    Na ul. Władysława VI ruszając na jednych światłach widzisz jak na kolejnych zapala się czerwone.

    • 111 4

    • Władysław VI (1)

      Kto zna historię panowania króla Władysława VI?

      • 3 1

      • To jest chyba niestety "znak naszych czasów" - jak nie masz nic mądrego do powiedzenia w danym temacie, to wytykasz komuś literówkę. Brawo.

        • 4 0

    • (1)

      Tristar nie pozwala żebyś się rozpędził :D

      • 14 0

      • ;) są tańsze rozwiązania, żeby to wymusić ;)

        z powodzeniem zastosowane przed dworcem PKP, wyboje takie, że szkoda jechać szybciej niż 10 km/h.

        • 14 2

    • Coś nie tak

      Jeżdżę rano dp pracy z Orłowa do Redy zgodnie z przepisami i są dni, że połowę Gdyni przejeżdżam w miarę spokojnie, a od Estakady zaczyna się czerwona fala. Czasem bywa odwrotnie i wtedy mam pit-stop na każdym skrzyżowaniu od Al. Zwycięstwa do Estakady.

      • 21 0

  • Korki korki korki bałagan

    W Gdyni liczą na cud i za pół darmo mysla ze sprawę rozwiąże farba i chipy

    • 6 0

  • Zalosne

    • 7 0

  • Znowu sciema

    Jak wprowadzali system to wpierali ze uplynni ruch o 25 do 30 procent gdzie w krajach z rozwinieta struktura drogowa osiagano max 15 procent. Planowali lapac piratow za przejazd na czerwonym lecz...nie patrzyli jaki system obsluguje ITD. To sa przekrety i wydawanie kasy

    • 6 0

  • Tristar jest świetny. Odkąd go wprowadzono wielokrotnie udało mi się przejechać w Gdyni całą Zwycięstwa bez zatrzymywania, albo co najwyżej 2 razy.

    • 4 9

  • Teraz to bedzie (11)

    jak w Gdańsku stoisz co chwila na światłach. Marnowanie czasu i paliwa kierowców. Najlepiej jeszcze pod sygnalizatorami wyświetlać reklamy- wtedy będziemy mieli kwintesencję naszej rzeczywistości.

    • 82 5

    • (5)

      A ile więcej dwutlenku węgla trafi w centrum do atmosfery. Samochody start, stop, start, stop itd. Do kompletu brakuje jeszcze miejskiego podatku od czystego powietrza oczywiście dla turystów.

      • 7 0

      • Na to jest prosty sposób. (4)

        Mierzenie czystości spalin na przeglądzie. Jeden diesel z lejącymi wtryskami syfi bardziej niż kilkadziesiąt sprawnych samochodów na światłach.

        • 2 6

        • Nie posiadasz auta, prawda? (3)

          Test emisji spalin jest punktem obowiązkowym każdego przeglądu okresowego.

          • 2 6

          • Że co? Byłeś kiedykolwiek w życiu na przeglądzie? (1)

            Czy kiedykolwiek diagnosta wkładał Ci cokolwiek do rury wydechowej?
            Czy za kryterium "testu" uznajesz "nie zostawia chmury smogu na jałowym"?

            Check się nie świeci - jest świetnie. Świeci się, to przymkniemy oko.

            Ale skąd masz o tym wiedzieć jak dajesz stówkę w łapę i wyjeżdżasz jeżdżącym zagrożeniem z podbitym dowodem?

            • 0 3

            • Byłem

              I za każdym razem, od z grubsza 16 lat, wkładają sondę do rury wydechowej i mierzą.

              • 1 1

          • Nie robisz przeglądów, prawda?

            Co najwyżej światła sprawdzają

            • 2 2

    • (4)

      wystarczalyby sekundniki pod sygnalizatorami. taniej i sprawniej. bez potrzeby zatrudniania urzednikow

      • 10 1

      • Po co, skoro wystarczy jechać 5-10km/h poniżej limitu żeby nie stać na światłach? (3)

        A, zapomniałem, poniżej limitu nie wolno...

        • 1 12

        • To przejedź tak od Armii Krajowej do Rafinerii (2)

          Cały czas prosto. Gwarantuje, że zaliczysz każde czerwone.

          • 6 0

          • Jak jedziesz powyżej dozwolonej prędkości na danym odcinku drogi, to zawsze zaliczysz czerwone światło. Na tym m.in. polega system Tristar czyli odpowiednia prędkości i płynność, a z jednym i drugim kierowcy mają zawsze problem, bo albo chcą udowodnić jaki mają szybki samochód i jadą za szybko albo piszą sms i zakłócają płynność czyli jadą wolno.

            • 1 2

          • Zwróć tylko uwagę, czy jesteś pierwszy na tym czerwonym.

            Jak dojeżdżasz do świateł, zatrzymujesz się za sznurkiem, a 2s później zapala się zielone, to zielona fala jest, tylko kierowcy nie potrafią jeździć :)

            • 1 3

  • Zróbcie coś ze światłami w Gdyni na ul. Hutniczej na wysokości Makro. Pół miasta stoi, bo co chwilę zapala się zielona sygnalizacja dla wyjazdu z parkingu marketu ( a wyjeżdzających jest stosunkowo niewielu )

    • 7 2

  • Fakt

    Tam gdzie nie ma świateł tam są odcinki rajdowe i kierowcy rozbryzgujący się na słupach (pół biedy jak tylko się).

    • 1 3

  • to ten system za worek naszych pieniedzy? (1)

    kosztowal majatek a podczas testow skrocil czas przejazdu z gdynii do gdanska o 5 minut .... zenada.
    teraz daje pierwszenstwo komunikacji miejskiej wiec samochody beda jechaly jeszcze dluzej ... brawo!

    • 10 0

    • Samochody może dłużej ale w ostetecznym rozrachunku więcej ludzi zdoła się przemieścić...

      • 0 2

  • Autobusy niestety też nieraz łapią czerwoną falę, np. R.

    • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane