• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tristar na kolejnych skrzyżowaniach Gdyni

Michał Sielski
12 maja 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Do końca roku Tristar będzie działał m.in. na skrzyżowaniu ul. Unruga i Kwiatkowskiego. Do końca roku Tristar będzie działał m.in. na skrzyżowaniu ul. Unruga i Kwiatkowskiego.

Cztery ważne skrzyżowania na północy Gdyni będą włączone do sieci sterowania ruchem Tristar. Zostaną tam zastosowane programy z nową logiką sterowania, a priorytetem ma być przyspieszenie przejazdu pojazdów komunikacji miejskiej. Po zmianach w systemie Tristar będzie 80 ze 103 gdyńskich skrzyżowań z sygnalizacją świetlną.



Jak oceniasz system sterowania ruchem Tristar?

Tristar działa w Gdyni od 2015 r. Niektórzy narzekają, że oznacza to brak "zielonej fali" na głównych drogach, inni przekonują, że korki jednak się zmniejszyły. Urzędnicy twierdzą, że dzięki nowoczesnym rozwiązaniom czas przejazdu skrócił się o kilkanaście procent. Sprawdzić się tego nie da - bo samochodów na drogach przybywa.

Teraz z technologii będą mogli korzystać kierowcy jeżdżący do Obłuża, Pogórza, Oksywia i Babich Dołów. Do systemu dołączą bowiem cztery skrzyżowania ul. Unruga:

Unruga - Podgórska - KuśnierskaMapka,
Unruga - KwiatkowskiegoMapka,
Unruga - CechowaMapka,
Unruga - ŚmidowiczaMapka.

Priorytet dla opóźnionych autobusów



Dziś Tristar zarządza 76 ze 103 skrzyżowań objętych sygnalizacją świetlną. Po inwestycji wartej ok. 550 tys. zł jeszcze w tym roku w systemie będzie więc już 80 skrzyżowań.

- Sygnalizacje świetlne w ciągu ul. Unruga wyposażymy w nowe sterowniki, dodatkowe urządzenia detekcji, połączenia sieciowe, a także przygotujemy programy z nową logiką sterowania, z uwzględnieniem pracy w systemie Tristar - opowiada Maciej Bodal, kierownik Referatu Sygnalizacji Świetlnej i Planowania Transportu w gdyńskim Zarządzie Dróg i Zieleni. - Docelowo uruchomimy system priorytetów dla transportu zbiorowego. Zapewni on uprzywilejowanie opóźnionych pojazdów i tym samym skrócenie czasu ich przejazdu przez skrzyżowanie - dodaje.

Kolejne skrzyżowania po przebudowie Kwiatkowskiego



Gdy zakończy się rozbudowa ul. Kwiatkowskiego, przyjdzie czas na kolejne etapy inwestycji. Po instalacji połączeń światłowodowych ze sterownikami na ul. płk. Dąbka, przyjdzie czas na włączenie do Tristara sygnalizacji świetlnych skrzyżowań ulicy płk. Dąbka z Kwiatkowskiego, Derdowskiego, Staniewicza, Sikorskiego i Porębskiego. Na koniec pod Tristar zostanie podpięte skrzyżowanie ul. płk. Dąbka i Zielonej oraz pętla Babie Doły na ul. Zielonej.

I etap prac zakończy się w grudniu 2021 r. II etap zostanie zrealizowany najwcześniej w 2022 r., a ostatni - obejmujący ul. Zieloną - nie wcześniej niż w 2023 r.

Miejsca

Opinie (212) 2 zablokowane

  • Tristar

    To taka wydmuszka niby jest ale nikt go nie widział. Natomiast na pewno widać znikający hajs w przetargach

    • 7 0

  • Tristar

    Aby dowiedzieć się z tablic o której będzie najbliższy autobus nie trzeba wydawać milionów na system Tristar. Jadąc ul. Morską zatrzymuje się na każdych światłach, niezależnie z jaką prędkością się poruszam ! Dotyczy to każdej trasy na której działa system. Samorządy chcą jeszcze więcej pieniedzy z UE aby malować kółka na asfalcie lub robić z parkingów składowiska śmieci.

    • 5 0

  • Kierowcy (1)

    Jak będziemy mieć takich kierowców jakich mamy to korki są i będą. Trzeba zacząć od szkolenia i egzekwowania tego od instruktorów nauki jazdy. Dalej oszczędzają łożysko. Efekt tego taki że na tym samym lewoskręcie skrzyżowanie pokonuje raz nawet 10 pojazdów w tym dwa autobusy, albo tylko 3, dokładnie w tym samym czasie. A to robi kolosalną różnicę. Jest zielone to ruszamy od razu a nie dopiero wciskamy sprzęgło i wybieramy bieg. Strata kilku sekund a przekłada się na korki i nerwy.

    • 3 2

    • wołanie niemego na puszczy

      kto to rozumie? - czytam i dwa minusy pod spodem po ponad godzinie od wpisu, a przecież taka jest prawda, no i naprawdę trzeba zacząć od szkolenia samych instruktorów - mieszkam w Gdyni Chyloni i tu przecież widać jak oni uczą tych kursantów

      • 1 0

  • Nie dziala

    a zpewnoscia nie daje pierwszenstwa przejazdu autobusom. Np 147 jadace z Witomina, opoznione, po ruszeniu z przystanku na Wezle...ma czerwone. Wjezdza pod wiadukt i...ma znowu czerwone. I wisienka na torcie...jeszcze czerwone przed przystankiem Wzgorze. Wszystko np rano i to jeszcze w niedziele. Tak jest od lat!!! Kilka lat temu nawet ZKM studentow zatrudnial zeby jezdzili z kierowcami z Wezla i zapisywali swoje wlasne notatki celem usprawnienia / dostrojenia czasow przejazdu i...noc sie nie zmienilo. Tristar blednie wskazywal, wskazuje i nie zmieni sie to. Np Witomino, Redlowo Szpital, Wezel itp. Tlumacza ze...przystanki sa blisko i zgarnia sygnal z innego. Paranoja. Grube miliony poszly i....ZKM ma tylko maszynke do sprawdzania czy z przystnku bus odjechal o czasie czy nie. Pomijajac ze kierowcy nie maja sekundnika oraz ze...tristar przytrzymuje na przystankach po kilkanascie sekund. I nie wiesz czy czekac i nabierasz opoznienia czy to system sie wyglupia

    • 2 1

  • Nie widać różnicy

    To jest jak z tym znanym przeziębieniem,
    nie widać różnicy,
    działa chyba bezobjawowo

    • 1 1

  • Żle ten tŕistar działa (9)

    Pracuję jako kierowca taxi i wielokrotnie to doświadczam ;zjeżdżając w dół w stronę centrum od Auchan w Gdyni trzymają długo światła pomimo że od ul Śląskiej nic nie jedzie - uważam że olbrzymie pieniądze zostały wywalone w błoto ,Hiszpanie zacierają ręce

    • 66 5

    • Jakbyś nie zrozumiał - system nie jest optymalizowany pod twoje taxi :) (2)

      • 4 12

      • a z ciekawości, pod co jest optymalizowany? (1)

        • 11 4

        • pod ruch pojazdów

          kierowanych przez osoby nie lekceważące limitów prędkości. Problemem jest to, że tracą na tym piesi na przejściach i skrzyżowaniach - muszą dłużej czekać na zmianę świateł w miarę wzrostu natężenia ruchu.

          • 3 8

    • (2)

      Pracuje jako informatyk i gram w gry ;D
      Są rzeczy które przekraczają twoje pojmowanie, system obejmuje wiele skrzyżowań widocznie tak udrażnia ruch kilka kilometrów dalej ;)

      • 2 6

      • Dlatego grunwaldzka jest pusta... (1)

        ... A Do Studzienki i Wyspiańskiego z kilometrowymi korkami.

        • 0 2

        • Nie wiem co bierzesz, ale bierz połowę.

          Korki na wymienionych dojazdach do Grunwaldzkiej byly i będą. Ale robią się w godzinach szczytu porannego i popołudniowego. Jedyne pretensje mozesz zglaszać miastu, ze tak tutaj, jak i w wielu innych rejonach, mają wywalone na wszystko i nie tworzą dodatkowych ulic do połączeń pólnocy z poludniem miasta. I myślą, że tramwaj odkorkuje ulice, tak jakby ci wszyscy co kupują auta, jako "przejaw statusu", mieliby się nagle niby przesiąsc ze swoich aut na komunikację miejską... tłuszcza woli gnić 2h w korku, ale w swoim blaszaku, niż korzystać z szybszej komunikacji. A najbardziej kochają to trzyliterowe rejestracje.

          • 1 0

    • No co Ty

      Nie widzisz że będzie nowa logika sterowania swiatlami? To jest lepsze niż łatanie koslawych gdyńskich dróg. Fachowcy od dróg w Gdyni wolą wywalić miliony na ten bubel zwany tristar niż załatać dziury na morskiej na Grabowku. Ostatnio na środku jezdni w kierunku śródmieścia była dziura głęboka na 20 cm. Zapadniete studzienki to ich majstersztyk bubli. Szczur i jego ekipa znają się na wszystkim.

      • 4 1

    • dobrze działa!

      • 0 1

    • zielona fala.

      trzeba zrobić tak jak to działa we wroclawiu na sygnalizacji swietlnej. jezdzi się szybciej. a mianowicie: przy sygnalizatorze jest czasomierz pokazuje odliczanie czasu kiedy nastapi zmiana świateł. to jest tak, 25, 24, 23, 23 2120 19 aż do zera, nastepuje zmiana. kierowcy wiedza kiedy mają ruszac, a nie czekają przy takiej sygnalizacji jak na śmierć. piesi mają czerwone, samochody czerwone i co dalej na co czekamy. nikt się tym nie interesuje jak to wszystko działa jak na karuzeli. stoimy na czerwonym a z przodu krzyżowki jest zielone, gdy mamy my zielone i jedziemy to przed nami zapala sie czerwone i tak to się jezdzi w tej gdyni, wielki bajzer z tymi swiatłami.

      • 1 0

  • Gdynia jest mistrzem

    Tak, wydawania pieniędzy na kompletnie nietrafione pomysły. Poza informacjami na przystankach komunikacji żadnych innych pozytywnych efektów. W nocy bez sensu zalicza się czerwone światła. Gdzie tu oszczędność i ekologia. Jak dostosujesz prędkość aby pokonywać skrzyżowania na zielonym płynnie zaraz zrobią z ciebie pirata drogowego. To tak działa nocą jak ruchu nie ma. W dzień żadna pomoc tylko paraliż kompletny. Korki zamiast ulec zmniejszeniu tylko się powiększają. Miliony wydane na fajerwerki. Użytkowość żadna lub znikoma. Nie TriStar upłynni tych tylko modernizacja dróg. Ale tu też widzimy często działania wręcz odwrotnie.

    • 6 0

  • Niech nie zapomną wyłączyć włączników zielonego dla pieszych

    I pozawijać tego czarną taśmą. Żeby przypadkiem w nocy za płynnie do szpitala nie dojechać. Tylko zaliczać na każdym skrzyżowaniu bez sensu czerwone

    • 1 1

  • Lody, lody

    I dlatego samorządy tak bardzo chcą mieć dostęp do funduszy europejskich. By kręcić takie lody, jak tristar. Baaardzo pomógł producentom... mieszkańcom niebardzo.

    • 4 1

  • Ten system to ściema (1)

    W poniedziałek w godzinach 18.00 20.00 z elbląskiej do kokoszek jechałam 2 h. Myślałam że jest wypadek. Ale nie to ten fatalny system puszczał tylko po 3 auta! Masakra. W poprzek nikogo nie było a my staliśmy w gigantycznym korku. Gdynianie już wam współczuję

    • 7 0

    • Pewnie ktoś zapomniał przestawić przełącznik "róbmy na złość kierowcom" z tak na nie.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane